Lichte fiets voor kleine moeder

13-05-2012 13:23 12 berichten
Ik weet het, dit is al mijn tweede topic over een nieuwe fiets. Na al jullie advies weet ik inmiddels beter wat ik wil.

Gisteren ben ik wezen proefrijden bij de fietsenwinkel in de buurt. De verkoper gaf eerlijk toe dat het moeilijk voor me wordt.

Mijn probleem is dat ik klein ben (fietsmaat 50) en in niet zwangere staat vrij licht (tussen 50-55 kilo). Stel dat ik straks twee kinderen op een gewone fiets (rond de 20 kilo) moet vervoeren, dan moet ik twee keer mijn eigen gewicht wegtrappen. Nu heb ik best stevige beenspieren, maar zo goed ben ik ook weer niet.

Gister heb ik de Gazelle basic gepast, maar daar past eigenlijk geen zitje voorop en hij is al best zwaar.

Wie weet voor mij een fiets die:

- Terugtraprem heeft (schijnt ook al een moeilijke eis te zijn)

- Onder de 20 kilo weegt

- in maat 50 bestaat

- prijsklasse tot 750 of een duurder model tweedehands.

Ik google me al een ongeluk, maar de fiets heb ik nog niet gevonden.
Is elektrisch een optie voor je?
@Achnein, dat valt echt buiten mijn prijsklasse. Ik zie nu wel het voordeel van het feit dat mijn zoontje klein en licht is
quote:Flauwegeit schreef op 13 mei 2012 @ 13:30:

@Achnein, dat valt echt buiten mijn prijsklasse. Ik zie nu wel het voordeel van het feit dat mijn zoontje klein en licht is Kan ik me goed voorstellen. Zoon zo snel mogelijk zelf leren fietsen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit met de kinderen gefietst. Wat heb ik veel gelopen (had ook geen rijbewijs )
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
We lopen ook veel, maar het is fijn om even naar de stad te kunnen fietsen.
Hier ook kleine 55 kilo, met twee kinderen die beide 17 kilo wegen.

Ik heb een moederfiets en het is flink trappen.. Ben soms buiten adem.. Maar goed dan hoef ik niet te sporten..

en het is maar tijdelijk want voor je het weet fiets de oudste zelf.

Ik denk dat je je er even door heen moet en het is niet anders!
Toch zeg ik: elektrische fiets. Of een lichte fiets zonder zitjes en dan zo'n fietskarretje voor achter je fiets.
@meesje: je hebt gelijk, de periode dat ik twee kinderen op de fiets heb, is maar kort.

@Kara: het probleem is juist dat er weinig lichte fietsen in mijn maat zijn.
Kijk eens naar de Batavus BUB: 14,5kg, 49 inch, 500 euro, terugtraprem, breed stuur met genoeg ruimte voor een kinderzitje.

Ik vind 'm heerlijk fietsen! Hij is stabiel, stevig en trapt lekker licht.
@altijdonderweg: die had ik ook gezien. Alleen heb ik een hele slechte ervaring met een batavus. Misschien moet ik een een proefritje maken.
Zelf gebruik ik vaak de archiefoptie. Dus voor het geval iemand anders nog dezelfde vraag heeft, hier mijn oplossing:

De Helsinki Trek

Dit waren mijn andere opties:

- Gazelle Classic (maar dat was krap met een stoeltje voorop)

- Batavus Bubb (vond ik niet zo mooi)

- Sparta Granny

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven