Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Hallo allemaal!

Kickstart.. Wat vervelend dat die shakes niet helemaal goed vallen. Hopelijk komt alles snel goed

Majesteit.. Lekker genoten van de pringles? En fijn dat de ijsthee goed smaakt/valt!

Ik ben nu dubbelfris light aan t uitproberen. Tot nu toe valt melk alleen nog maar goed!. Crystal clear af en toe en optimel drink valt helemaal niet goed. Thee valt af en toe ook verkeerd en koffie durf ik nog niet aan. Zielig maagje is echt niks gewend haha!

Gisteren vlees/rode kool/aardappelschotel gehad en viel goed, we hadden nog veel over dus vandaag weer gegeten en dat viel echt slecht. Ook appel viel vandaag super slecht.

Heel raar dat het de ene keer wel super goed gaat en de andere x totaal niet (net zo fijn gekauwd en rustig gegeten).

Drinken.. ik drink nu 1,3 tot 1,6 liter per dag. Vind dat heel goed van mezelf hihi! Hoofdpijn ligt aan mijn slapheid, ik ben echt helemaal op (slap). Het is dat ik eergister in de zon heb gezeten en een verbrand gezicht heb. Maar veel mensen hebben afgelopen weekend gezegd dat ik echt heel bleek zie en dat ze aan mijn stem een grote vermoeidheid horen. "slappe doek".

Komt uiteindelijk allemaal wel goed he!

Fijn (lang) weekend iedereen! Vriendlief is vrij dus denk dat we als ik me goed voel wel iets leuks gaan doen. Sowieso wil ik naar de bossen met de honden, desnoods maar een klein beetje wandelen en op een bankje zitten, maar ik wil gaan!!
Majesteit

Je zit nog wel even bij de fysio. Je hebt heel wat bereikt en mag daar TROTS op zijn!!

Met paspoort lopen heeft geen zin maar heb zelf altijd een ID-kaart in beurs.

Spannend RKC niet onderschatten.

Snoepen mag wel een keer en ook wel pringles. IJsthee zonder prik vind ik niet veel aan maar we moeten straks gaan zoeken al heb ik wel wat lekkers gevonden. Water&fruit van Jumbo en Crystal clear vind ik sinaasappel/mandarijn lekker.

Kickstart

Wat balen dat het verkeerd valt en dat je noodgedwongen aan de shakes moet

Sterkte ermee!

Kleren die niet passen waren geen sale, jammer. In ieder geval wel weer wat nieuwe kledij.

Holadio

Balen dat alleen de melk goed valt

Het komt goed maar heeft tijd nodig. Geniet van vriend die vrij is. Wat voor honden hebben jullie?

Hier geen shakes als pre-dieet maar eiwitrijk, suikerarm en vetarm. Hebben een voorbeeld in de map.

Ziet er als volgt uit:

Ontbijt: 1 boterham, beschuit of cracker met mager beleg

Lunch: 1 boterham, beschuit of cracker met mager beleg

Diner: 1 aardappel, groente en 75gr vlees (rauw gewogen) en als het gaar is mag het 50 gr zijn.

Verder verspreid over dag koffie en thee zonder suiker, slimpie of ander sapje. Verder 500ml zuivel en 2 of 3 stuks fruit
Dames, ik sta even in de lees modus. Heel drukke week met zieke man en alles kwam op mij neer. En vanaf morgen willen we toch het huis gaan schilderen.

Nog even voor kickstart: ik heb gebeld, gemaild en op de website gesolliciteerd, maar nog geen reactie terug. Misschien heeft ze deze week vakantie. Maar dan zou ze dat toch zeggen op haar voicemail? Dus ik hoop inderdaad maar op de nieuwe uitstraling
Hallo dames,ik wens jullie allemaal welterusen,ik g aan mijn nachtjes beginnen.Ik ga er drie werken,na 10 nachten vrij te zijn geweest doet het wel ff zeer om weer te beginnen,maar ja de plicht roept.Allemaal een prettige dag morgen
Werk ze!!
slaap lekker sassika.

brenda, jouw dieet is iig goed te doen, als je je slap voelt mag je gewoon iets gezonds eten...komkommer vult lekker.

die crystal clear is toch met prik?? dat is 'm dan helaas niet. maar holadio ik heb nu slimpie in allerlei smaken, dus dat kan ik varieren, er is zelfs bosvruchtensmaak !! en idd de dubbelfris light, gaat bij mij wel goed, maar niet te veel. je kunt ook zelf ijsthee maken he? dan kun je erin doen wat je zelf wilt. ik doe dan cranberrythee bv, af laten koelen, en doe er wat extra losse cranberries bij in, trouwens je mag de ongesuikerde cranberries (te koop op de markt bv) ook zo eten; erg gezond en lekker als tussendoortje !!!

merk je nu idd hoeveel frisdrank er is met koolzuur. soms is er in een restaurant niet veel anders te krijgen dan water of thee (ik drink geen koffie). en melk drink ik alleen in de magere versie . dus het zoeken naar variatie is wel leuk. zo heb ik in de

vakantie elke dag een glas vers sinaasappelsap gedronken (heerlijk). en verder alleen water en thee. had ik wel een fles limonadesiroop mee. (tip voor de vakantiegangers)

ga ik me nu wijden aan mijn lief, want die is ook vrij vandaag.

fijne dag allemaal, iemand nog wezen dauwtrappen?????
Volgens mij is Crystal clear zonder prik en heel veel GBP'ers drinken het. Slimpie is ook lekker, vind alleen die framboos niet lekker.

Komkommer vult inderdaad lekker en mag ook tussendoor net als sla (maar dan niet aangemaakt met drressings e.d) en heb gehoord dat augurken ed ook mogen maar goed dat is het laatste wat ik zou pakken.

Geniet van je lief en zijn vrije dag. Nog plannen? Is er iets speciaals te doen in jullie omgeving?

Manlief hier ook vrij en we gaan toch zo samen even de keuken onder handen nemen. Hebben meteen hele beneden-etage gedaan.

Ben ik dus vandaag begonnen met pre-dieet en heb mijn startgewicht opgeschreven. Ik ben van plan niet elke dag te wegen.Net mijn bakje yoghurt op en zo een kop koffie zonder suiker en dat zal wennen zijn.

Fijne dag!
Heeeeeeej Brenda! Leuk om hier even mee te lezen voor de komende periode....

Wie weet steek ik er nog meer van op!

knilleske
Knilleske,

Wat leuk je hier te zien

Lees het rustig door, het is heel wat tekst.

Gr. Brenda
zozo smorreges vanuit hier. het is rustig geweest gisteren. Iedereen gezellig op stap geweest? wij zijn heerlijk in huis blijven hangen, beetje rommelen, lekker lezen, en wachten op de wedstrijd. We gaan de return dus in met een leuke voorsprong, dus hopelijk zondag helemaal feest. stadion is al behoorlijk vl gezien de kaartverkoop, dus dat is ook leuk.

ben ik deze week, na maanden stilstaan, ineens weer een beetje aan het afvallen. durf het haast niet hardop te zeggen. gezien de natrium en kaliumwaarden minder zout en meer tomaat en banaan gegeten, en echt die anderhalve liter per dag gedronken,maar kan me niet voorstellen dat het 'm daar nou in zit. zo ja, dan ben ik alleen maar blij.

kom ik even zwaaien naar iedereen en een fijne dag wensen.
Majesteit

Europa kan jullie niet meer ontgaan

Super dat je weer in de trein naar beneden zit

Wij hebben gisteren het hele huis beneden schoongemaakt en dan ook grondig. Nu bijhouden zoals altijd en dan heb ik er straks eerst geen omkijken na na mijn operatie. Auto's gekeken en verder niets.

Vandaag mijn 2e dag pre-dieet en straks even naar het stadion.

Diegene die een hartaanval heeft gekregen in het stadion voor SC Heerenveen-Feyenoord is alsnog overleden. Hij had zich volledig op zijn vrijwilligerswerk gestort nadat zijn vrouw 33 jaar geleden overleed. In het harnas gestorven dus. Want hij is vorige vrijdag overleden in het ziekenhuis. We gaan nu met stewards een erehaag vormen en kende hem niet goed maar dit is het minste wat ik kan doen.
Zooooo ben weer thuis dames :-)

even bij komen hoor van de reis het was toppie.

Vanavond lekker met hakken op tafeleven alles terug lezen.

groetjes

dita
sterkte brenda !!! kost toch altijd energie, en ws wel tranen.

en wat europa betreft, zeg nooit nooit !!! heb nu bij de biologische winkel kaliumzout gekocht. ben benieuwd.....
Zo hè hè

Wat moest ik veel terug lezen :-)

1,5 uur overgedaan hahaha

De 2 afspraken die ik heb zijn

31 mei intake polikliniek chirurgie intake gesprek+bloedprikken

14 juni internist
dita , gaat dus ook de goede kant op. langzaam maar zeker kom je er wel, en als het zover is, ben je alleen maar helemaal blij dat het zover is, en goed voorbereid. succes.

moet ik zo terug met mijn kaliumzout, duur potje van ruim twee euro en krijg ik er niets uit, is een grote homp. ga ik natuurlijk niet in pulken. hopelijk is het niet weer zo druk !!! alsof ze alles weggaven gisteren, en vooral ook veel duitsers.

fijne dag allemaal, het zou goed weer gaan worden !!
Dita

Voor jou gaat het nu ook gebeuren! Succes ermee!

Majesteit

Hoop dat het nu niet weer zo druk is bij biologische winkel. Het was gisteren hier ook druk, kwam denk ik doordat er weer 1 dag geen winkels open waren ivm hemelvaartsdag.

Het was gisteren best heftig. Er waren zo'n 60 man (supporters, medewerkers en stewards) supporters staken fakkels af (rood, wit en blauw) en de stoet werd begeleid door 2 motoragenten. Ze bleven tussen de erehaag stilstaan. Moest wel even slikken.

Dit is een waardig afscheid geweest voor deze man.

Vandaag niet veel plannen, op 3e dag pre-dieet na. Hebben al even wat dingetjes gehaald bij de @ction (aflsuitbare beker zodat ik yoghurt mee kan nemen naar het werk) Straks de boodschapjes nog even doen. Balkon net weer opgeruimd en de 1 bij 1 meter bak bezaaid met groenten. Hebben een groot balkon (5 meter lang en 2 meter breed).

Fijne dag allemaal!
Dita, knap hoor, helemaal bijgelezen jouw afspraken zijn ook al bijna.

Brenda, lukt het met het dieet? Poeh, klinkt zwaar. Lijkt mijn prodimed toch wat meer te vullen, hoop ik. Fijn dat het afscheid mooi was.

Hier zit alle verf tegen de muren. In 3 dagen 3 slaapkamers, de woonkamer en de keuken geschilderd. Ik ben nu wel stijf zeg! Dadelijk alle spullen uit de tuin de woonkamer weer in (waarom hebben die kinderen zoveel speelgoed??) en dan genieten. Morgen puntjes op de i , lampen ophangen en zo. En dan daarna de kindjes halen. Klaar vrij weekend
Hallo dames!

Dita, de volgende data in zicht! Spannend! Tis ook al bijna!

Brenda, hoe gaat het met het dieet? Het lijkt mij een heel fijn dieet.

Origineel prodimed = bah! haha (ik kon het niet verdragen). Maar dat zal heus wel goed vullen ja.

Majesteit.. Ben benieuwd hoe die kaliumzout is. Heb verschillende zeer negatieve reacties gehoord, dat het niet te pruimen is. Hoop dat t wel meevalt.

Hier vandaag heel de dag in de tuin gewerkt, we hebben een blauwe regen erbij. Hopelijk bloeit ie volgend jaar.

Fijn weekend allemaal!
holadio, eerlijk gezegd proef ik geen verschil met echt zout, dit is dus wel natriumarm en kaliumrijk. dus heel goed te doen. was ik zo slim om het in de winkel even te proeven...stond ik dus met mijn mond vol zout....slimmerdje dat ik ben.

zijn we daarna even naar duitsland gereden, doen we een keer in de zoveel tijd even. had nu nieuwe creme-pjes nodig, om mijn opkomende rimpels te verdoezelen. heb een wang vol rimpeltjes nu, dus ben trouw aan het smeren.

hadden ze ook hele kleine potjes voor de vakantie, dus ook die maar meegenomen, ook al gaan we pas in augustus weer.

brenda ik kan me zo goed voorstellen hoe emotioneel zo'n afscheid geweest moet zijn. dievierkante meter tuin lijkt mij ook zo,leuk, maar heb er eigenlijk geen ruimte meer voor. wel jammer. vroeger had ik altijd een stukje tuin voor groente en andere exerimentjes, om de kids van alles te laten zien, maar past nu eigenlijk niet meer zo goed.

origineel, fijn dat het schilderwerk klaar is, en de boel weer op orde gebracht kan worden, en ja, altijd een mooi moment om eens wat op te ruimen....al valt dat niet altijd mee.

kijkt lief nu voetbal, maar duik ik lekker mijn bedje in. tot morgen.....
Hoi Forummers

Al lezend volg ik iedereen, al onthoudt ik nog steeds weinig namen bij operaties. Wat dat beterft is het spiekbriefje wat Brenda gemaakt heeft ideaal.

Alweer enkele mensen zijn bezig met het pre-dieet, als voorbereiding op de aankomende ingreep.

Voor Brendah ........whoeppppie, het gaat er nu hard op aan.

Ik gun je alle geluk van de wereld meis. Dat geld natuurlijk ook voor alle andere die aan de voordeur staan van de operatiekamer

Ik mis wel de updates van ons Leonora. Ze heeft het volgens mij heel druk met afvallen. Ik lees de andere posting ook, maar kan ze even niet onthouden, te veel andere sores aan mijn hoofd.....

Sorry daarvoor,

Zoals Majesteit al vroeg of we in Limburg op vakantie zijn......ja dat is zo. 1 week van onze vakantie is om, de ander begint nu maandag. 1e Pinksterdag mag ik weer aantreden op mijn werkplek, dan is het gedaan met vakantiegevoel. We zijn in tegenstelling tot onze plannen om van de boot gebruik te maken, deze keer wat vaker voor onderzoeken in de diverse ziekenhuizen geweest.

Wat uiteindelijk geleid heeft tot een plaatsing op de wachtlijst voor een Bypass(hart)operatie. Er zijn tijdens de hartkatheterisatie deze week diverse vernauwingen geconstateerd. Van de cardioloog een telefoontje gekregen dat een bypassoperatie de enige verstandige oplossing was en hij daarvoor op de wachtlijst kwam (enkele weken) Maandag nog een uitgebreid gesprek met Cardioloog over het hoe en waarom van dit besluit.

Kan er nog wel even bij in deze voor mij EMO-maand mei.

Verjaardag dochter*, moederdag, eigen verjaardag......dat hakt er elk jaar weer opnieuw behoorlijk bij in.

Maar neus vooruit en naar de toekomst kijken, die zal vast weer beter worden dan nu. (vooral met mannetje)

Voor nu wens ik jullie een fijne zaterdagavond en tot schrijfs maar weer.

Weet dat ik jullie wel lees, maar me effe rustig op de achtergrond houdt.

Laterssss
Goedemorgen,

Origineel

Dat is hele klus dat verven. Fijn dat het klaar is op de kleine dingen na.

Holadio

Lekker in tuin bezig geweest

Hoe gaat het verder?

Majesteit

Zit hier te gniffelen om je zout in de mond

Duitsland is leuk om te winkelen en al ga je in augustus dit heb je maar in bezit.

Had meer mensen verwacht bij afscheid maar goed. Het was wel mooi zo (in hoeverre je van mooi kan spreken)

Is echt leuk een tuintje. Ben benieuwd hoe het groeit.

Limburger

allereerst voor moeilijke maand en voor wat je nu voor kiezen krijgt met manlief. Heftig

Neem je tijd, wij blijven wel

Hoop dat je nog wat kan genieten van je vakantie.

Zo laatste dag van mijn lange weekeinde (heb ik er volgende week weer 1 als het goed doorgekomen is bij planning) Het lijkt mooi weer te worden

Pré-dieet is goed te doen. Was wel wennen en had meer problemen verwacht maar valt mee. Mij lijkt juist prodimed/modifast niks en niet te pruimen.

Wij zijn vandaag 7 jaar getrouwd. Was op dubbele datum 20-05-2005

Fijne zondag!
Brenda nog gefeliciteerd met je trouwdag. mooie datum inderdaad, kun je niet gauw vergeten dus. en ja, dat natriumarme zout is nog zout genoeg inderdaad. dus weer wat geleerd.

Limburger blij je te zien, maar minder blij met je nieuwd, en oh wat ken ik die tijd van spanning nog toen mijn pa geopereerd moest worden. en naderhand met trillende knietjes kijken op de intensive care. gelukkig is het twee keer erg goed gegaan. is tegenwoordig ook al een doodnormale operatie, binnen een week lopen de patienten de trap weer op en af en mogen naar huis. dus ik wens jullie diezelfde weg toe !!! je kunt dus wel een oppeppertje gebruiken, zeker nu alles in deze maand zo bij elkaar komt. dikke knuffel van mij, rustig blijven doorademen maar. en zo zijn er nog tig van die cliches , maar voelt niet goed ze te gebruiken. dus dan maar een extra knuffel.

is het hier buiten al een aangenaam temperatuurtje, en alles in afwachting van de wedstrijd vanmiddag. als we winnen hebben we europees voetbal te pakken. hopen we dan ook mee te kunnen, want dat is altijd helemaal een speciaal sfeertje. (en je weet nooit hoe snel je er weer uitligt nietwaar???) moet het qua afstand natuurlijk wel te doen zijn, en in een "goed" land liggen. is in roemenie een vriend van schoonzoon zomaar behoorlijk in elkaar geslagen toen twente uitspeelde in roemenie. om niks, nou ja niks, hij was twentesupporter !!! die jongen zit nu nog thuis !! en is dus echt geen hooligan te noemen, neem dat van mij aan.

Ga ik voor mijn vitamine d gehalte maar even buiten zitten lezen. ik heb vlak voor de vakantie een ereader gekocht, en wat ben ik daar blij mee !!!! 222 boeken in een klein mapje !!!

leedies, wens ik jullie allemaal een hele aangename zondag ! geniet van het lekkere weer en de tjilpende vogeltjes buiten.....
Ik ga duimen voor een leuke wedstrijd en winst. Zodat Europa een feit is. Lekker weer voor een match

E-reader dat is makkelijk! Geniet ervan.

Het is toch rare wereld en om niets in elkaar geslagen te worden is van de zotte. Moet inderdaad maar zien waar je terecht komt.

Gaan wij even er tussenuit, is weer
GEFELICITEERD MET EUROPEES VOETBAL!!!
even up-en

welterusten allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven