heul goed restaurant

18-05-2012 12:52 112 berichten
Vanwege een ziekte heb ik op het moment een heel streng dieet. Over een poosje mag ik weer alles eten en dan wil ik graag een keer (of meerdere) uit eten gaan naar een heel goed restaurant. Prijs en afstand maakt even niet uit, als het maar heel lekker eten is!

Wat raad je me aan?

ps. en ook omdat het gewoon leuk is ervaringen over restaurants te delen
Alle reacties Link kopieren
De Librije in Zwolle!

Het eten is geweldig, de sfeer is geweldig, de gastvrouw en gastheer zijn geweldig....

Nou ja, geweldig dus
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dan wel nu alvast reserveren, kan je er over 3 maanden op een doordeweekse dag terecht.
quote:Summerdance schreef op 18 mei 2012 @ 12:57:

De Librije in Zwolle!

Het eten is geweldig, de sfeer is geweldig, de gastvrouw en gastheer zijn geweldig....

Nou ja, geweldig dus
quote:VotesforLeo schreef op 18 mei 2012 @ 13:00:

Dan wel nu alvast reserveren, kan je er over 3 maanden op een doordeweekse dag terecht.

Ja, tegen die tijd is ongeveer mijn dieet afgelopen, dus vandaar dat ik nu vast een topic plaats

Heb hun kaart gezien en het ziet er heel bijzonder uit, maar wat ik me dan een beetje afvraag, is het zo speciaal dat het niet meer lekker is?
Apicius in Bakkum

(en ook ja: tijdig reserveren)

Maar waar hou je van? A. is een sterrenrestaurant waar je dus liflafjes krijgt. Niet dat je met honger de deur uit gaat hoor, want je krijgt veel liflafjes, maar je moet ervan houden.

Qua 'gewoon' restaurant weet ik nog een goede chinees (dus geen bulkverpakkingen babi pangang) in de kop van N-H.
Inter Scaldes in Kruiningen. Laat je verrassen door de chef met 'n meergangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Een culinair orgasme!!! Ze hebben 2 michelensterren. Eventueel kun je ook in hun hotel blijven slapen.
Le Restaurant, in de Pijp in Amsterdam.

Geweldig eten, heel goede bediening, fijne sfeer.

Echt een toprestaurant, maar zonder het opgeprikte.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ciel Bleu (sterrenrestaurant bovenin het Okura-hotel in Amsterdam) is ook fantastisch. Met als bonus een prachtig uitzicht over de stad.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Sterkte met je dieet!

Kom naar De Gaffel, in Valthe!

Lekker een nachtje (goedkoop) logeren in een B&B daar in de buurt en dan culinair genieten zonder ster maar tóch wérelds heerlijk en ontzettend leuk, knus, gemoedelijk en onvergetelijk.
quote:elninjoo schreef op 18 mei 2012 @ 13:08:

Inter Scaldes in Kruiningen. Laat je verrassen door de chef met 'n meergangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Een culinair orgasme!!! Ze hebben 2 michelensterren. Eventueel kun je ook in hun hotel blijven slapen.

ze serveren er kinderhoofdjes!

ziet er heel goed uit, lijkt me super!
quote:scheelschaapje schreef op 18 mei 2012 @ 13:03:

[...]

Ja, tegen die tijd is ongeveer mijn dieet afgelopen, dus vandaar dat ik nu vast een topic plaats

Heb hun kaart gezien en het ziet er heel bijzonder uit, maar wat ik me dan een beetje afvraag, is het zo speciaal dat het niet meer lekker is?Het is juist de combinatie van ingredienten die het wel bijzonder lekker maakt. Zou er alleen zelf nooit meer naar toe gaan.
quote:ClaudeFiolle schreef op 18 mei 2012 @ 13:09:

Le Restaurant, in de Pijp in Amsterdam.

Geweldig eten, heel goede bediening, fijne sfeer.

Echt een toprestaurant, maar zonder het opgeprikte.Deze komt ook op mijn lijstje, die kaart, mmmm!
quote:VotesforLeo schreef op 18 mei 2012 @ 13:18:

[...]

Het is juist de combinatie van ingredienten die het wel bijzonder lekker maakt. Zou er alleen zelf nooit meer naar toe gaan.Waarom niet?
quote:elninjoo schreef op 18 mei 2012 @ 13:08:

Na oud sluis mijn favoriet!!!!

Als je budget iets beperkter is, dan is de Limonadefabriek in Streefkerk een absolute aanrader.

Ciel Blue vond ik behoorlijk tegenvallen.
Omdat ik je nu echt niet meer kan vertellen wat ik daar heb gegeten, ik het er niet erg gezellig vind, iets te over the top. Mijn stoel hoeft echt niet iedere keer angeschoven te worden, daar word ik nerveus van, als het te formeel is. En ik vind het het vele geld niet waard voor nog een keer, want vond het zeker niet orgastisch
Het Schultenhues in Zutphen. Michelinster, prachtige omgeving en zálig eten.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Limonadefabriek is idd niet extreem duur, dus die kan er best bij
quote:VotesforLeo schreef op 18 mei 2012 @ 13:24:

Omdat ik je nu echt niet meer kan vertellen wat ik daar heb gegeten, ik het er niet erg gezellig vind, iets te over the top. Mijn stoel hoeft echt niet iedere keer angeschoven te worden, daar word ik nerveus van, als het te formeel is. En ik vind het het vele geld niet waard voor nog een keer, want vond het zeker niet orgastischVoor een keer lijkt het me wel leuk om naar zo'n sjieke plek te gaan. Gewoon om een keer meegemaakt te hebben. Maar ik snap wat je bedoelt.
quote:scheelschaapje schreef op 18 mei 2012 @ 13:31:

[...]

Voor een keer lijkt het me wel leuk om naar zo'n sjieke plek te gaan. Gewoon om een keer meegemaakt te hebben. Maar ik snap wat je bedoelt.Dat was het ook absoluut, zeker!
Herberg de Kemper in Markelo (Overijssel). Of restaurant Jachtlust in Steenbergen (Drenthe)

Beiden geen ster (Jachtlust heeft geweigerd) maar heerlijk eten, mensen die met passie koken.

En je kunt er ook overnachten.
Wat wil je?

Als ik een heel streng dieet had moeten volgen, zou ik waarschijnlijk het meest genieten van een lekkere biefstuk, knapperige frietjes en een heerlijke salade
Goeie vraag van Pearle, ik kan me na een streng dieet voorstellen dat juist de McDonalds ook heerlijk is! :-)

Maar, ons favoriete heerlijke en chique (want dat gaat toch wel vaak samen) restaurant is de Kromme Dissel in Heelsum. Volgens hun site het restaurant met de langste periode aaneengesloten (41 jaar) een Michelinster.

En formeel, ja. Maar juist in dit restaurant heb je daar geen last van. Ik ben ook wel in restaurants geweest waar ik me echt 'niet goed genoeg voelde. Hier heb je juist het gevoel dat je echt verwend wordt, zelfs als je in spijkerbroek komt.
De Slangevegt in Breukelen (?), kan ook durrepie er naast zijn. Prachtige locatie ook!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Slangevegt is nog net in Maarssen in Breukelen inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven