Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
nog steeds geen bericht gehad hier.

Al vraag ik me af of het niet gewoon aan de post ligt, ik heb ook al weken geen normale post meer gehad
Hier ook nog steeds niks
Ik heb het geld al anderhalve week geleden gehad. Heb ergens half maart aangifte gedaan ( wacht altijd tot na 1 maart zodat vrijwel alles al ingevuld is). Ik kreeg het geld ongeveer 2 weken nadat ik de post had gekregen.
Hier nog geen brief en geen geld. Heb wel een paar weken geleden gebeld met de belastingdienst (ik twijfelde ineens of ik de aangifte ook daadwerkelijk verstuurd had, en mijn computer was gecrashed, dus kon het niet terugvinden). Die vertelde dat mijn aangifte binnen was en dat de brief medio mei verstuurd zou worden. Ik wacht dus rustig af (aangifte begin maart verstuurd).
Hier ook nog niks...Ga bijna op vakantie en had het graag toch voor die tijd gehad.
Belastingtelefoon is al de hele dag niet bereikbaar wegens een technische storing

Ik begin namelijk te twijfelen of die aangifte IB wel goed is doorgekomen.
Bedankt Kaatje_85, ik wilde zelf ook eigenlijk bellen. Niet dat ik bang ben dat het niet goed binnengekomen is. Ik wil gewoon weten of ik wat kan verwachten...
Ik heb net mijn brief mogen ontvangen, nu moet ik het nog even gestort krijgen!
1 maart aangifte gedaan. Afgelopen vrijdag brief binnen met dagtekening 19 mei en vandaag geld op de rekening.
Ook een Pluviofiel
quote:Djessy schreef op 21 mei 2012 @ 20:04:

1 maart aangifte gedaan. Afgelopen vrijdag brief binnen met dagtekening 19 mei en vandaag geld op de rekening. Het is niet eerlijk Ik heb veel eerder aangifte gedaan en nog geen brief en geen geld. Ik dacht dat het algemeen bekend was, dus ook bij de belastingdienst, dat ik heeeel ongeduldig ben
quote:fisbel schreef op 21 mei 2012 @ 01:50:

[...]

Bij ongewijzigde situate had u waarschijnlijk in voorgaande jaren ook al de belastingwinst van ruim ¤ 40 kunnen realiseren. Voor dit jaar is dit ook nog mogelijk. Zolang de aangifte niet definitief is kan die gewoon opnieuw worden ingestuurd. Met een andere verdeling.

Tip; blijf altijd minimaal 1 euro beneden de maximumgrens - ¤ 44 voor belastingjaar 2011 / ¤ 45 voor belastingjaar 2012. De Belastingdienst kan anders afronden en ¤ 44 op ¤ 45 zetten. (meegemaakt) Er moet dan opnieuw worden ingestuurd, dit gedoe wil je vermijden..Handige tip, maar is het daar toch niet te laat voor? Aangezien ik de brief "u moet voor eind juni betalen" al binnenheb?
Uw teruggaaf is een voorlopige teruggaaf / aanslag. U moet voor eind juni betalen. Maar zolang de aangifte 2011 niet definitief is kan die gewoon weer worden verstuurd, inclusief de andere verdeling. Bij de definitieve aanslag (terugaaf) komt u dan gezamenlijk op ruim ¤40 belastingvoordeel uit. Dit belastingvoordeel word bij de definitieve aanslag uitgekeerd - waarschijnlijk dit najaar.

NB; er zijn mensen die direct de definitieve aanslag krijgen. Ook dan is het mogelijk (binnen 6 weken) de aangifte opnieuw in te sturen met een gewijzigde verdeling.
Fisbel, als je hier toevallig nog kijkt (en zin hebt): weet jij misschien het antwoord op onderstaande vraag?quote:Broedkippetje schreef op 16 mei 2012 @ 21:07:

Ik heb begin maart aangifte gedaan.

Echter 4 april heb ik opnieuw aangifte gedaan, de aangifte gewijzigd dus.

(Dit omdat ik 3 april een brief kreeg van mijn bank dat het door hun verstrekte overzicht van ontvangen en betaalde (hypotheek)rente niet klopte).

Welke datum telt nu voor de stelling 'aangifte gedaan voor 1 april = geld ontvangen voor 1 juli?'.

Ben ik op tijd, omdat mijn oorspronkelijke aangifte voor 1 april was en telt de tweede alleen als wijziging, of telt de datum van de wijziging nu als datum en ben ik dus te laat (en krijg dan misschien dus niet mijn geld voor 1 juli)?

Wordt het het voorjaar of het najaar voor mij?

Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik moet hem nog insturen .. Nog geen tijd voor,gehad. Al papier zit ergens in een doos..verbouwing ..
Broedkippetje schreef op 21 mei 2012 @ 20:52:

Fisbel, als je hier toevallig nog kijkt (en zin hebt): weet jij misschien het antwoord op onderstaande vraag?

[...]

Wordt het het voorjaar of het najaar voor mij?

X-D

Het is niet zo dat een paar dagen later opnieuw insturen afgestraft wordt. De 'driemaandentermijn' gaat opnieuw tellen. Het zal waarschijnlijk geen voorjaar of najaar worden maar zomer.

Zelf stuurde ik vorig jaar in juni de aangifte in en de voorlopige aanslag (teruggaaf) kwam al in juli binnen.
Super dank je wel, Fisbel!

(rekenen rekenen.. 3 april + 3 maanden = 3 juli... Dat is dan toch nog een weekendje weg in juli! X-D )
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Djessy schreef op 21 mei 2012 @ 20:04:

1 maart aangifte gedaan. Afgelopen vrijdag brief binnen met dagtekening 19 mei en vandaag geld op de rekening.
He verdorie, hier ook dagtekening 19 mei, maar nog steeds niks op mijn rekening.
Belastingdienst is nog steeds niet telefonisch te bereiken. ;-)
[quote]kaatje_85 schreef op 22 mei 2012 @ 09:48:

Belastingdienst is nog steeds niet telefonisch te bereiken. ;-)[/quote

haha waarschijnlijk omdat ze plat gebeld worden door ons wanneer we bericht krijgen van onze aangifte ;-)
Vanmorgen de brief van vriend met dagtekening 19 mei, maar nu nog niks op de rekening... Mijn brief nog niet gehad, terwijl ze wel gelijk verstuurd zijn.. dussss
O, lees net op de site van de belastingdienst dat je het geld binnen 10 dagen na de dagtekening van de brief op je rekening mag verwachten..

Hopen dat ik mijn brief ook snel krijg :D
catootje76 schreef op 22 mei 2012 @ 10:01:

haha waarschijnlijk omdat ze plat gebeld worden door ons wanneer we bericht krijgen van onze aangifte ;-)
Nee, vanwege een technische storing. Was gisteren ook al ;-)
Mijn man kreeg gisteren een brief dat hij nog 67,- euro extra krijgt bovenop de rest over 2011. Altijd welkom!

En ik heb gisteren ook een brief over het geld wat ik terug krijg. Laat maar komen!
Ik heb een vraag, hopelijk heeft iemand hier een antwoord op. In mijn brief stond dat het gaat over een voorlopige teruggave en dat later de definitieve berekening volgt. Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt (kan duren) voordat je de definitieve berekening krijgt? Volgens mij best lang toch? Gaat bij mij nl om de huurtoeslag, ik weet nog niet of ik dat mag houden :)

Vast dank
Dat duurt wel even. Maar vaak is de definitieve aanslag exact hetzelfde als je voorlopige aanslag. Je kunt dus al wel bijna zeker zien hoe het met je toeslag zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven