Mijn scheiding

17-05-2012 23:14 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd wegens herkenbaarheid
mrspotatohead schreef op 22 mei 2012 @ 10:28:

[...]

Dat weet ik. Want anders had hij de vorige leugen ook niet opgezet. Nee tuurlijk geeft hij het niet toe. En ik heb mijn bronnen. En die bronnen kloppen, dat weet ik 100% zeker.....
Dus die bronnen zijn 100% loyaal aan jou, maar staan nog wel op zo goede voet met je ex dat hij ze toevertrouwt dat hij de vaste lasten deelt met zijn vriendin?
Ga in therapie!
Niemand kan het beter verwoorden dan Dubiootje:-)

TO, concentreer je op je eigen leven en wordt alsjeblieft niet zo'n verbitterde ex. Echt, wat Dubio zegt, een kind voelt dit feilloos aan.

Oke Kookwekker.
Maar die PA... Vraag je die nu wel, om hem een hak te zetten? Zodat je in in ieder geval iets kan doen om hem dwars te zitten? Zo komt het op mij over. Jij slachtoffer en hij een enorme asshole. En ik begrijp dat. Maar je gaf ook aan dat jullie een kind hebben en dat hij de dupe is van twee vechtende ouders. Daarom lijkt het me handig om te kijken naar wat je nu kan doen om je financiële toestand niet van een asshole af te laten hangen en hem het idee te geven dat je bereid bent mee te werken, ipv hem tegen te werken.

Het zou nu niet uit moeten maken of hij zes kastelen bezit, een harem heeft en elk kwartaal op vakantie kan en jij niet. Het gaat er omdat jij te eten hebt, je kind niks te kort komt en jullie normaal kunnen communiceren. En volgens mij kan dat met een hogere KA en geen PA. En dat het oneerlijk is en enorm frustrerend, snap ik echt. Maar wanneer er kinderen in het spel zijn, kun je niet altijd reageren met je hart, dan moet het verstand het winnen. Ik hoop echt dat jullie een oplossing vinden. En als dat zonder zijn geld kan, lijkt het mij dat dat alvast een fuck-you is. Want jij hebt hem niet nodig.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Oh..... En wat Dubio zegt. :) Fijne dag. ( nachtdienst en ik meld me graag netjes af)
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Je kunt er idd niet van uit gaan dat zij meedeelt in de kosten. Misschien wonen ze wel samen, maar hij zou wel gek zijn om dat officieel te maken. Geef ik hem gelijk in. Niet eerlijk miss, maar dat zou gewoon stom zijn.

Als ze eerlijk zouden zijn, zou je daar maar al te graag gebruik van maken.

Hij huurt dus iets anders.

Hij betaalt de hypotheek over jullie voormalig gezamelijke woning en jij woont daar. Wat gebeurt er met dat huis? Je kunt vast wel goedkoper gaan wonen. O nee, natuurlijk niet. Je woont nu gratis. Stroom enzo betaalt hij wrs ook, hij is de enige met inkomen. En daar bovenop wil je ook nog PA?
dubiootje schreef op 22 mei 2012 @ 10:35:

Wat vervelend dat je een kind hebt dat voor de helft uit de genen van die schoft bestaat. Ik hoop wel dat je van het hele kind houdt?

Dit klinkt misschien gemeen, maar het is wel precies hoe je kind dit ervaart. Die kan er geen woorden aan geven, maar een jong kind weet onbewust dat het een deel van zijn vader en een deel van zijn moeder is. Als de moeder de vader afwijst, voelt het kind zich dus voor een deel ook afgewezen. Dit verklaart ook de loyaliteit die jonge kinderen voor hun ouders hebben. Ze kunnen geen kritiek op hun ouders hebben zonder kritiek op zichzelf te hebben.

Hoe pijnlijk is het als je moeder je vader een schoft vindt. Jij speelt toneel en denkt dat je kind niet aanvoelt dat je zijn vader wel kan schieten.

Dit is geen verwijt aan jou hoor, ik begrijp heel goed hoe die dingen gaan en spreek ook uit ervaring. Ik heb mijn ex ook wel in stilte voor alles wat lelijk is uitgemaakt. Maar wees je er wel van bewust en probeer je het verleden achter je te laten en je te richten op de toekomst. Een toekomst waarin je ex gewoon de vader van je kind is die je DUS respecteert (jullie hebben dat kind tenslotte samen gemaakt, je hebt hem zelf als vader uitgekozen). Probeer je woede en verdriet los te laten. Dat heeft misschien tijd nodig, dat geeft ook niet. Als je er maar aan werkt.

Dubiootje, ik waardeer je posts. En ik ben me hier terdege van bewust.

Had hij niet gelogen en bedrogen en eerlijk geweest, waren we al een stuk verder geweest met de communicatie. Zoals ik al eerder zei, verliefd worden kan gebeuren, dat je er dan voor kiest om daarin verder te gaan, kan ook. Maar wees wel eerlijk. Maar dat je daarna nog zulke leugens op touw zet en mij compleet kapot probeert te maken (en geloof me dat probeert ie echt), dat vind ik gewoonweg schofterig en ook ongelooflijk. Geef gewoon openheid van zaken. Dan had ik echt nog wel respect kunnen opbrengen voor hem.

Maar goed, ik hoop inderdaad op een dag niets meer te voelen, geen boosheid, geen verdriet, niets. Gewoon respect voor hem als de vader van ons kind. Daar ga ik voor. Maar dat duurt nog wel even ben ik bang.
En die frustratie over wéér een ander adres snap ik ook niet zo. Al verhuist hij elke maand vier keer, hij moet toch érgens wonen?
noppies schreef op 22 mei 2012 @ 10:44:

Je kunt er idd niet van uit gaan dat zij meedeelt in de kosten. Misschien wonen ze wel samen, maar hij zou wel gek zijn om dat officieel te maken. Geef ik hem gelijk in. Niet eerlijk miss, maar dat zou gewoon stom zijn.

Als ze eerlijk zouden zijn, zou je daar maar al te graag gebruik van maken.

Hij huurt dus iets anders.

Hij betaalt de hypotheek over jullie voormalig gezamelijke woning en jij woont daar. Wat gebeurt er met dat huis? Je kunt vast wel goedkoper gaan wonen. O nee, natuurlijk niet. Je woont nu gratis. Stroom enzo betaalt hij wrs ook, hij is de enige met inkomen. En daar bovenop wil je ook nog PA?

Nee hoor, de rest betaal ik. En ik kom dus haast niet rond. Vaste lasten zijn aardig hoog en ik hou dus niet genoeg over aan boodschappen waardoor ik iedere avond bij mijn ouders eet met kind. Ook omdat ik met achterstallige rekeningen te maken kreeg en dat is niet meteen weggewerkt. Achterstallige rekeningen waar hij nog aan mee had moeten betalen.

Het huis gaat of de verkoop in of hij neemt het over. Geen idee wat hij wil....ik kan het niet overnemen helaas. En ja, ik wil ook nog PA....
noppies schreef op 22 mei 2012 @ 10:47:

En die frustratie over wéér een ander adres snap ik ook niet zo. Al verhuist hij elke maand vier keer, hij moet toch érgens wonen?
Omdat het steeds gepaard gaat met leugens....
dubiootje schreef op 22 mei 2012 @ 10:37:

[...]

Dus die bronnen zijn 100% loyaal aan jou, maar staan nog wel op zo goede voet met je ex dat hij ze toevertrouwt dat hij de vaste lasten deelt met zijn vriendin?
Zoiets. Maar meer kan ik niet zeggen, das te veel in detail.
lamystere1 schreef op 22 mei 2012 @ 10:38:

Niemand kan het beter verwoorden dan Dubiootje:-)

TO, concentreer je op je eigen leven en wordt alsjeblieft niet zo'n verbitterde ex. Echt, wat Dubio zegt, een kind voelt dit feilloos aan.

Oke Kookwekker.
Ik ben me hier erg van bewust. Ik doe mijn best.
kookwekkertje01 schreef op 22 mei 2012 @ 10:40:

Maar die PA... Vraag je die nu wel, om hem een hak te zetten? Zodat je in in ieder geval iets kan doen om hem dwars te zitten? Zo komt het op mij over. Jij slachtoffer en hij een enorme asshole. En ik begrijp dat. Maar je gaf ook aan dat jullie een kind hebben en dat hij de dupe is van twee vechtende ouders. Daarom lijkt het me handig om te kijken naar wat je nu kan doen om je financiële toestand niet van een asshole af te laten hangen en hem het idee te geven dat je bereid bent mee te werken, ipv hem tegen te werken.

Het zou nu niet uit moeten maken of hij zes kastelen bezit, een harem heeft en elk kwartaal op vakantie kan en jij niet. Het gaat er omdat jij te eten hebt, je kind niks te kort komt en jullie normaal kunnen communiceren. En volgens mij kan dat met een hogere KA en geen PA. En dat het oneerlijk is en enorm frustrerend, snap ik echt. Maar wanneer er kinderen in het spel zijn, kun je niet altijd reageren met je hart, dan moet het verstand het winnen. Ik hoop echt dat jullie een oplossing vinden. En als dat zonder zijn geld kan, lijkt het mij dat dat alvast een fuck-you is. Want jij hebt hem niet nodig.

Nee, die vraag ik om niet in de problemen te komen, voor ons kind en voor mezelf.

En als dat zonder zijn geld kan, graag....! Maar ik ben realistisch, dat gaat nog niet.
Ik vind dat zolang jij daar gratis woont geen PA van hem kunt verlangen. Of betaal je mee aan de hypotheek, water, gas, licht en onroerendgoedbelasting?

En stel dat hij het huis verkoopt met winst: word deze dan gedeeld met jou? Net als de restschuld?
Jep, ik betaal mee. Gas water licht etc komen allemaal voor mijn rekening. Zoals ik net zei, ik hou niet genoeg over voor boodschappen. En dan heb ik al flink geschrapt in de lasten. Het zal echt normaal zijn hoor deze regeling. Het is nl gewoon door een.rechter bepaald. Er is geen overwaarde...maar een flinke onderwaarde helaas...dus zouden we bij verkoop allebei een restschuld hebben.
mrspotatohead schreef op 22 mei 2012 @ 11:14:

Jep, ik betaal mee. Het zal echt allemaal normaal zijn hoor deze regeling. Het is nl gewoon door een.rechter bepaald. Er is geen overwaarde...maar een flinke onderwaarde helaas...dus zouden we bij verkoop allebei een restschuld hebben.
Hypotheek betaalde je niet schreef je net. Alleen GWL.
Waar leef je nu van dan? Waar betaal je je vaste lasten van?

Ik vind het nogal wat, dat je gratis woont en alleen de vaste lasten betaald (al vraag ik me af van wie zijn geld dat betaald wordt) én ook nog een flink bedrag aan PA wilt. Dat is toch dubbelop?

In een normale situatie zou je nl zelf al je woonlasten op moeten brengen, maar dat is helemaal niet jouw bedoeling, begrijp ik nu.

Waarom is de situatie zoals hij is? Hoe lang blijf je nog in deze situatie met hoge woonlasten?

Hoe lang blijf je nog afhankelijk van anderen?
Ik snap er helemaal niets meer van. Betaal je nu wel of niet de hypotheek?

En waar leef je nu dan van?

En wat is er al door een rechter bepaald?

Hoe ga jij in godsnaam de restschuld betalen, van de PA die jij van hem ontvangt? Dus dan betaalt hij in principe de hele schuld.

En dan kom je nog tekort voor de huur, die je dan wel zelf zult moeten betalen.
Gwl, ozb, etc. zijn mijn kosten, verzekeringen, eigenlijk alles behalve hypotheek. Dat bedoelde ik met meebetalen. Zolang hij het huis niet heeft overgenomen of verkocht is, woon ik hier met ons kind. Ik sta al ingeschreven voor sociale huur maar er zijn wachtlijsten van ongeveer vier jaar. Ik krijg via voorlopige voorzieningen alimentatie. De eigenlijke procedure komt nog.
tja het lijkt mij het meest verstandig dat hij de hypotheek en dus het huis overneemt. Dan heb ik een schuld aan hem te betalen.
mrspotatohead schreef op 22 mei 2012 @ 10:56:

[...]

Zoiets. Maar meer kan ik niet zeggen, das te veel in detail.
Je ziet zelf hopelijk wel dat dat tegenstrijdig is? Vrienden die 100% loyaal zijn aan jou, zien of spreken hem niet meer. Als ze contact houden met hem, is er ook loyaliteit aan hem. Dus zijn ze als bron niet 100% betrouwbaar. Je weet niet wat zij aan informatie over jou aan je ex doorbrieven. Ze brieven, loyaal als ze zijn, jou tenslotte ook informatie over hem door. En getuige het feit dat ze hem nog steeds spreken, is er ook nog stukje loyaliteit aan hem.

Ik begrijp best dat jouw ex de alimentatie probeert te drukken, dat zal vast wel waar zijn. Hij zou de eerste niet zijn. Dat is dan een feit, een gegeven waar je het mee moet doen. Je druk maken over leugens over adressen en dergelijke, doe het niet, het levert je niks dan ellende op. Met hem maar ook met jezelf. Ik snap dat er veel emotie zit over wat hij je heeft geflikt. Dat moet je verwerken. Maar doe daar niet nog een paar scheppen bovenop door je ook nog druk te maken over wat hij doet nu jullie uit elkaar zijn. Je hebt zo al genoeg op je bord.

Juist daarom hoop ik dat je snel op eigen benen kunt staan. Het maakt het loslaten zo veel makkelijker als je de lijntjes die er nog zijn kan doorknippen. Het belangrijkste lijntje, de kinderen, blijft bestaan, maar daar valt mee te leven als jullie voor de rest jullie leven weer goed op de rails hebben.
Ga in therapie!
Maar waar leef je nu van dan? Waar betaal je je vaste lasten van?

Kan hij dan niet beter in dit huis gaan wonen en jij in iets anders met minder hoge vaste lasten?
Nee qua bronnen is t niet tegenstrijdig. Maar meer kan ik er echt niet over zeggen.
Van alimentatie, noppies.

TO, kun je niet in een andere regio zoeken met minder lange wachtlijsten en lagere huurprijzen?

Wat je gezondheid betreft, je kunt met je huidige klachten thuis wel goed functioneren? Zorg voor huishouden en kind gaan goed? Zijn er werkzaamheden die je nu wel aan zou kunnen?
Ga in therapie!
Van alimentatie, vastgesteld in voorlopkige voorzieningen. Nee nu al ergens anders gaan wonen lost nog niets op. Dat komt tzt, als hij aangeeft wat hij wil met het huis. Je kunt iemand ook niet zomaar op straat zetten met kind.
Ik woon al in een regio die vrij goedkoop is....in de omgeving.zijn de wachtlijsten langer ( heb al geinformeerd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven