Tv-koks

22-05-2012 18:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn brein helemaal op standje zen wil krijgen, kijk ik naar kookprogramma's. Geen masterchefs of wedstrijden, maar gewoon, iemand die in een heerlijk huiselijk decor lekkere dingen klaarmaakt.

Ik kijk het liefst naar

Nigella, en niet alleen omdat ze mooi is om naar te kijken. Ze maakt de meest goddelijke gevaartes. Ik hou van haar keuken, haar pannen en schalen, en vooral: haar voorraadkast.

Jamie, vanwege de simpele gerechten (die heus wel langer duren dan 30 minuten, maar nou en!), zijn tossing en crunching en zijn enthousiasme.

Rudolph's Bakery vind ik ook erg leuk.

Jeroen Meus presenteert ook goed, maar ik hou vooral van comfort food programma's dus hij is me te gezond. ;-)

Wie zijn jullie favorieten?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Vroeger had je een Engels kookprogramma met twee van die volle dames van een jaar of vijftig, geweldig vond ik dat! In een ouderwetse keuken stonden ze traditionele gerechten te maken, en maar kibbelen tussendoor!
scheelschaapje schreef op 22 mei 2012 @ 18:53:

Vroeger had je een Engels kookprogramma met twee van die volle dames van een jaar of vijftig, geweldig vond ik dat! In een ouderwetse keuken stonden ze traditionele gerechten te maken, en maar kibbelen tussendoor!

Ah, de two fat ladies: Jennifer Paterson en Clarissa Dickson Wright. Briljante tv! De eerste is dood, de tweede maakt(e) onvergeeflijk foute reactionaire programma's over het genot van de jacht en andere traditionele Engelse dingen, maar ook: briljant!

Ik hoop nog altijd dat ze nog eens terugkomen op zaterdagochtend bij Saturday Kitchen, maar ze blijven maar hangen bij Keith Floyd. Ook leuk, daar niet van...

Nu nog maar even genieten van The Great British Menu met heel, heeeel veel Engelse chefs.
The hairy bikers vind ik erg leuk. Verder ook Nigella en Jamie. Waar ik niet goed van word zijn koks die teveel frunnikken en hannessen met voedsel, daar kan ik zelfs misselijk van worden. Ik krijg dan het gevoel dat dat eten helemaal onder de vingerafdrukken zit en daar word ik niet blij van.
sri schreef op 22 mei 2012 @ 18:59:

[...]

Ah, de two fat ladies: Jennifer Paterson en Clarissa Dickson Wright. Briljante tv! De eerste is dood, de tweede maakt(e) onvergeeflijk foute reactionaire programma's over het genot van de jacht en andere traditionele Engelse dingen, maar ook: briljant!

Ik hoop nog altijd dat ze nog eens terugkomen op zaterdagochtend bij Saturday Kitchen, maar ze blijven maar hangen bij Keith Floyd. Ook leuk, daar niet van...

Nu nog maar even genieten van The Great British Menu met heel, heeeel veel Engelse chefs.
Keith Floyd heb ik altijd de smerigste kok gevonden op deze aardbol.
Anthony Bourdain en onze eigen Rudolph van Veen. Serieus!

Ik zit echt met plezier naar 24Kitchen te kijken om die twee, en heb er al een paar nieuwe leuke klassiekers-in-de-keuken-van-Huize-Dalma opgestoken.
Masterchef Australia vind ik trouwens ook heel leuk. Mooie gerechten en het is niet zo'n hatelijke competitie als sommige kookwedstrijden.
scheelschaapje schreef op 22 mei 2012 @ 19:16:

Masterchef Australia vind ik trouwens ook heel leuk. Mooie gerechten en het is niet zo'n hatelijke competitie als sommige kookwedstrijden.

Ja dat vind ik ook. Ze doen ook leuke masterclasses.

Two fat ladies heb ik wel eens van gehoord, ik ga eens kijken of er iets van online staat (als Rudolph klaar is met z'n vlaai).
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Mijn favorieten:

Jeroen Meus van het programma Dagelijkse Kost op de Belgische TV (Éen/VRT)

Antonio Carlucci en Genaro Contaldo (Italiaanse keuken, BBC)

Hairy Bikers (2 bikers die ook nog heel goed kunnen koken, zelfs in the middle of nowhere, BBC)

James Martin (Saturday Kitchen, BBC)

Antony Worrall Thompson (vroeger Saturday Kitchen, BBC)

Ken Hom (wok gerechten, diverse zenders)

Ainsley Harriott (Ready Steady Cook en andere kookprogramma's)

Horst Lichter (met die kenmerkende grote snor) (diverse kookprogramma's op de Duitse TV).

Johann Lafer (Oostenrijkse tv kok vooral bekend van ZDF/Duitse TV)

:)

En ik wil zeker niet Jean-Luc Petitrenaud onvermeld laten. Welliswaar geen tv kok, maar wel iemand die geweldige programma's op de Franse tv (ook TV5) maakt/maakte, heel Frankrijk doorkruiste en zelfs in de meest bijzondere, kleine, grote, exclusieve en eenvoudige restaurants een kijkje in de keuken gaf welke anders gesloten bleef. Het water loopt me weer in de mond als ik aan zijn programma's denk.

http://www.forumsmilies.nl/Eten_en_drinken/kok.gif

http://www.forumsmilies.nl/Eten_en_drinken/eten05.gif
Ainsley is leuk! wist niet dat hij ook kookprogramma's maakt, ga ik eens opzoeken.
The 2 hairy bikers, zijn leuk. Maar Clarissa Dickson Wright zag ik laatst voorbij flitsen in een tv serie over British Food. Michel Roux jr, zie ik hier nog niet.
Ik kijk graag naar Lorraine Pascale. Man kijkt ook graag mee, en ik zie wel waarom ;-)

Ze kookt overigens ook heerlijke dingen!
Volgens mij komt het niet meer op televisie, maar ik vond Ching's Kitchen helemaal geweldig. Een Chinese in Engeland (volgens mij) en die ging dan boodschappen doen en koken. En zo ontzettend 'zen'! Nergens bergen met afwas en helemaal rustig alles tegelijk aan het doen. Mijn favoriete kookprogramma :)

Verder vind ik Gordon Ramsay altijd leuk om te kijken.
Angelique Schmeinck en Rudolph van Veen zijn hier favoriet.
Michel Roux jr., John Torode en Greg Wallace zijn bij mij ook best favoriet maar op dit moment bekender als jury/recensent (Masterchef). En ik mag ook best wel kijken naar het al eerder genoemde "The Great British Menu".

;-]
Rick Stein vind ik erg fijn om naar te kijken. Vooral als hij in Azie rondreist en kookt.
Met beeld:

http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/About/General/2009/5/13/1242226378315/Rick-Stein-in-Padstow-001.jpg
24Kitchen

Herman den Blijker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven