Tv-koks
dinsdag 22 mei 2012 om 18:43
Als ik mijn brein helemaal op standje zen wil krijgen, kijk ik naar kookprogramma's. Geen masterchefs of wedstrijden, maar gewoon, iemand die in een heerlijk huiselijk decor lekkere dingen klaarmaakt.
Ik kijk het liefst naar
Nigella, en niet alleen omdat ze mooi is om naar te kijken. Ze maakt de meest goddelijke gevaartes. Ik hou van haar keuken, haar pannen en schalen, en vooral: haar voorraadkast.
Jamie, vanwege de simpele gerechten (die heus wel langer duren dan 30 minuten, maar nou en!), zijn tossing en crunching en zijn enthousiasme.
Rudolph's Bakery vind ik ook erg leuk.
Jeroen Meus presenteert ook goed, maar ik hou vooral van comfort food programma's dus hij is me te gezond.
Wie zijn jullie favorieten?
Ik kijk het liefst naar
Nigella, en niet alleen omdat ze mooi is om naar te kijken. Ze maakt de meest goddelijke gevaartes. Ik hou van haar keuken, haar pannen en schalen, en vooral: haar voorraadkast.
Jamie, vanwege de simpele gerechten (die heus wel langer duren dan 30 minuten, maar nou en!), zijn tossing en crunching en zijn enthousiasme.
Rudolph's Bakery vind ik ook erg leuk.
Jeroen Meus presenteert ook goed, maar ik hou vooral van comfort food programma's dus hij is me te gezond.
Wie zijn jullie favorieten?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
dinsdag 22 mei 2012 om 18:59
Ah, de two fat ladies: Jennifer Paterson en Clarissa Dickson Wright. Briljante tv! De eerste is dood, de tweede maakt(e) onvergeeflijk foute reactionaire programma's over het genot van de jacht en andere traditionele Engelse dingen, maar ook: briljant!
Ik hoop nog altijd dat ze nog eens terugkomen op zaterdagochtend bij Saturday Kitchen, maar ze blijven maar hangen bij Keith Floyd. Ook leuk, daar niet van...
Nu nog maar even genieten van The Great British Menu met heel, heeeel veel Engelse chefs.
dinsdag 22 mei 2012 om 19:01
dinsdag 22 mei 2012 om 19:28
Mijn favorieten:
Jeroen Meus van het programma Dagelijkse Kost op de Belgische TV (Éen/VRT)
Antonio Carlucci en Genaro Contaldo (Italiaanse keuken, BBC)
Hairy Bikers (2 bikers die ook nog heel goed kunnen koken, zelfs in the middle of nowhere, BBC)
James Martin (Saturday Kitchen, BBC)
Antony Worrall Thompson (vroeger Saturday Kitchen, BBC)
Ken Hom (wok gerechten, diverse zenders)
Ainsley Harriott (Ready Steady Cook en andere kookprogramma's)
Horst Lichter (met die kenmerkende grote snor) (diverse kookprogramma's op de Duitse TV).
Johann Lafer (Oostenrijkse tv kok vooral bekend van ZDF/Duitse TV)
En ik wil zeker niet Jean-Luc Petitrenaud onvermeld laten. Welliswaar geen tv kok, maar wel iemand die geweldige programma's op de Franse tv (ook TV5) maakt/maakte, heel Frankrijk doorkruiste en zelfs in de meest bijzondere, kleine, grote, exclusieve en eenvoudige restaurants een kijkje in de keuken gaf welke anders gesloten bleef. Het water loopt me weer in de mond als ik aan zijn programma's denk.

Jeroen Meus van het programma Dagelijkse Kost op de Belgische TV (Éen/VRT)
Antonio Carlucci en Genaro Contaldo (Italiaanse keuken, BBC)
Hairy Bikers (2 bikers die ook nog heel goed kunnen koken, zelfs in the middle of nowhere, BBC)
James Martin (Saturday Kitchen, BBC)
Antony Worrall Thompson (vroeger Saturday Kitchen, BBC)
Ken Hom (wok gerechten, diverse zenders)
Ainsley Harriott (Ready Steady Cook en andere kookprogramma's)
Horst Lichter (met die kenmerkende grote snor) (diverse kookprogramma's op de Duitse TV).
Johann Lafer (Oostenrijkse tv kok vooral bekend van ZDF/Duitse TV)
En ik wil zeker niet Jean-Luc Petitrenaud onvermeld laten. Welliswaar geen tv kok, maar wel iemand die geweldige programma's op de Franse tv (ook TV5) maakt/maakte, heel Frankrijk doorkruiste en zelfs in de meest bijzondere, kleine, grote, exclusieve en eenvoudige restaurants een kijkje in de keuken gaf welke anders gesloten bleef. Het water loopt me weer in de mond als ik aan zijn programma's denk.

dinsdag 22 mei 2012 om 20:16
Volgens mij komt het niet meer op televisie, maar ik vond Ching's Kitchen helemaal geweldig. Een Chinese in Engeland (volgens mij) en die ging dan boodschappen doen en koken. En zo ontzettend 'zen'! Nergens bergen met afwas en helemaal rustig alles tegelijk aan het doen. Mijn favoriete kookprogramma 
Verder vind ik Gordon Ramsay altijd leuk om te kijken.
Verder vind ik Gordon Ramsay altijd leuk om te kijken.