vertraging levertijd paspoort , help!
dinsdag 22 mei 2012 om 21:21
Hoi,
Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.
Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.
Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...
Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?
Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.
Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)
Dit is de link:
http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm
Bedankt!
Bedankt!
Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.
Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.
Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...
Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?
Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.
Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)
Dit is de link:
http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm
Bedankt!
Bedankt!
dinsdag 22 mei 2012 om 21:36
Anders zou het ook niet 'eerlijk' zijn.
Ouders van kinderen die waren bijgeschreven in hun eigen paspoort, hebben allemaal bijtijds een brief gehad om ze hierop te attenderen.
Andere mensen (die nog helemaal geen paspoort hadden of wiens kind dus al een eigen paspoort hadden) hebben zo'n brief niet gehad en hebben dus minder kans gehad deze informatie te horen.
De brief die TO heeft gehad is, naar ik begrijp, een gewone standaard brief dat het paspoort verloopt. Ik denk dat in die brief niet stond dat ze voor 1 mei moest aanvragen
(zoals dat dus wel in die brief stond die alle ouders hebben gehad wiens kind stond bijgeschreven)
Ouders van kinderen die waren bijgeschreven in hun eigen paspoort, hebben allemaal bijtijds een brief gehad om ze hierop te attenderen.
Andere mensen (die nog helemaal geen paspoort hadden of wiens kind dus al een eigen paspoort hadden) hebben zo'n brief niet gehad en hebben dus minder kans gehad deze informatie te horen.
De brief die TO heeft gehad is, naar ik begrijp, een gewone standaard brief dat het paspoort verloopt. Ik denk dat in die brief niet stond dat ze voor 1 mei moest aanvragen
(zoals dat dus wel in die brief stond die alle ouders hebben gehad wiens kind stond bijgeschreven)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:38
dinsdag 22 mei 2012 om 21:38
Ik werk bij meerdere gemeenten door nederland en uren wachten heb ik zelfs op de piek van de drukte (afgelopen december) nog nooit meegemaakt. 1.5 uur wel, maarja..dat krijg je als iedereen wacht tot het allerlaatste moment.
Als je toch zonder afspraak wilt ga dan gewoon 's ochtends zodra het gemeentehuis open is, wacht je max een kwartiertje.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:38
Ik moest ook snel een paspoort hebben voor dochter van 6 maanden. Heb gekozen voor de spoedprocedure. Helaas wel duurder, 90 euro ipv 45, maar ik had hem binnen een dag. Dus als ze het echt over zulke levertijden hebben en je vakantie komt in het geding is dat ook nog een optie. Alleen jammer dat je van die 45 euro leukere dingen kan doen.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:39
Volgens mij kregen wij in januari al een brief met de mededeling dat Snoezekind wel in onze paspoorten stond, maar dat hij zelf "alleen maar" een id-kaart had, en dat hij daarmee niet de hele wereld rond kon reizen.
Tsja, we waren voorlopig toch niet van plan om Europa te verlaten, dus áls we dat zouden doen, dan vragen we op dat moment wel een "echt" paspoort aan.
Tsja, we waren voorlopig toch niet van plan om Europa te verlaten, dus áls we dat zouden doen, dan vragen we op dat moment wel een "echt" paspoort aan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 22 mei 2012 om 21:40
TO, in jouw eigen link staat:
Met ingang van 9 mei 2012 nemen gemeenten een spoedaanvraag van een kind jonger dan 13 jaar en 8 maanden dat is bijgeschreven in een paspoort waarvan de geldigheid op of na 1 juli 2012 verloopt, niet meer in behandeling. Alleen om humanitaire redenen kan hier van afgeweken worden.
Dit gaat over spoedaanvragen, maar versterkt voor mij wel het beeld dat bijgeschreven kinderen als een andere categorie worden gezien dan kinderen die al een paspoort hadden, of die niet waren bijgeschreven en voor het eerst een paspoort aanvragen.
Met ingang van 9 mei 2012 nemen gemeenten een spoedaanvraag van een kind jonger dan 13 jaar en 8 maanden dat is bijgeschreven in een paspoort waarvan de geldigheid op of na 1 juli 2012 verloopt, niet meer in behandeling. Alleen om humanitaire redenen kan hier van afgeweken worden.
Dit gaat over spoedaanvragen, maar versterkt voor mij wel het beeld dat bijgeschreven kinderen als een andere categorie worden gezien dan kinderen die al een paspoort hadden, of die niet waren bijgeschreven en voor het eerst een paspoort aanvragen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:40
Hallo Allemaal,
Dan snap ik het niet helemaal hoe het bij ons gaat.
Kins was bijgeschreven, paspoort nog jaren geldig.
Maar op vakantie naar Italië begin juni dus naar gemeentehuis 1.5 week geleden. Mogen we geen paspoort voor ons kind wegens niet urgent en we moeten een id bewijs. Paspoort zou pas eind augustus klaar zijn.
Terwijl we volgend jaar buiten Europa willen, heb dit aangegeven.
maar jammer de bammer, geen paspoort maar wel straks dubbele kosten.
Weet iemand hoe dit dan zit en of dit klopt of dat ik hier nog een klacht over in kan dienen.
Gr en alvast bedankt ,
Sendil
Dan snap ik het niet helemaal hoe het bij ons gaat.
Kins was bijgeschreven, paspoort nog jaren geldig.
Maar op vakantie naar Italië begin juni dus naar gemeentehuis 1.5 week geleden. Mogen we geen paspoort voor ons kind wegens niet urgent en we moeten een id bewijs. Paspoort zou pas eind augustus klaar zijn.
Terwijl we volgend jaar buiten Europa willen, heb dit aangegeven.
maar jammer de bammer, geen paspoort maar wel straks dubbele kosten.
Weet iemand hoe dit dan zit en of dit klopt of dat ik hier nog een klacht over in kan dienen.
Gr en alvast bedankt ,
Sendil
dinsdag 22 mei 2012 om 21:44
Nou, misschien is uren overdreven, maar als is het 'maar' 60 min, dat blijft lang wachten hoor in je ongemakkelijke plastic kuipstoeltje met uitzicht op de mensen voor je die bij de balies moeilijk staan te doen en de boel ophouden.
Daarom ben ik zo blij met de mogelijkheid om een afspraak te maken.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:44
Ok. Ik zal het even duidelijk maken voor allen:
Situatie 1: Kind jonger dan 13 jaar en 8 maanden is bijgeschreven in paspoort dat nog niet bijna verlopen is en moet nu dus een eigen -> levertijd ongeveer 1 maand.
Situatie 2: Kind jonger dan 13 jaar en 8 maanden is bijgeschreven in paspoort dat binnenkort verloopt (dacht ergens in juli) -> gewone procedure, levertijd max 2 weken.
Situatie 3: Kind ouder dan 13 jaar en 8 maanden -> gewone procedure
Situatie 4: kind dat uberhaupt geen eigen reisdocument heeft -> gewone procedure
Situatie 5: Mensen die een reisdocument hebben dat NA 1 september verloopt -> kan pas in september geleverd worden waarschijnlijk. Dit geldt ook wanneer het paspoort in juli zou verlopen maar de ID kaart pas na september. Wanneer het paspoort minimaal zo en zo lang geldig moet zijn voor een reis dien je met bewijs van die reis(kopie ticket) naar het gemeentehuis te gaan, krijg je een spoedprocedure op kosten van de gemeente(je betaalt dus de gewone kosten).
Situatie 1: Kind jonger dan 13 jaar en 8 maanden is bijgeschreven in paspoort dat nog niet bijna verlopen is en moet nu dus een eigen -> levertijd ongeveer 1 maand.
Situatie 2: Kind jonger dan 13 jaar en 8 maanden is bijgeschreven in paspoort dat binnenkort verloopt (dacht ergens in juli) -> gewone procedure, levertijd max 2 weken.
Situatie 3: Kind ouder dan 13 jaar en 8 maanden -> gewone procedure
Situatie 4: kind dat uberhaupt geen eigen reisdocument heeft -> gewone procedure
Situatie 5: Mensen die een reisdocument hebben dat NA 1 september verloopt -> kan pas in september geleverd worden waarschijnlijk. Dit geldt ook wanneer het paspoort in juli zou verlopen maar de ID kaart pas na september. Wanneer het paspoort minimaal zo en zo lang geldig moet zijn voor een reis dien je met bewijs van die reis(kopie ticket) naar het gemeentehuis te gaan, krijg je een spoedprocedure op kosten van de gemeente(je betaalt dus de gewone kosten).
dinsdag 22 mei 2012 om 21:45
dinsdag 22 mei 2012 om 21:46