Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
Ik heb het formulier op 15 januari online verzonden. Ik heb nog niks gehoord helaas. Ik las wel ergens dat de belastingdienst het op volgorde van binnenkomst zou verwerken. Ik wacht nog wel even af, hopelijk is mijn aangifte niet kwijtgeraakt..
Ze doen het gewoon at random. Er valt echt niks over te zeggen.
Ik heb de brief ontvangen dat ik niets hoef te betalen(bedrag was 44 euro dus niets betalen) maar mijn man heeft nog geen bericht terwijl de aangifte gelijktijdig gedaan is. Zal wel komen omdat we op zijnn aangifte heel veel terugkrijgen. Denk dat ze dat nog wel even extra nakijken ;-)
Vorige week De Brief gehad, dagtekening 22 mei, vandaag dus. Maar, niks op mijn bank (rabobank, toeslagen staan er altijd wel op de dag van betaling)... Het tweede verwarrende is dat er op de brief 'Een bedrag van **** wordt uitbetaald' staat. Er staat dus niet iets als 'op rekeningnummer ***' bij.

Kennen mensen dit? Hoe ziet de brief er bij jullie uit? Met of zonder rekeningnummer? En hebben meer mensen het niet op de dag van dagtekening ontvangen??
baroque schreef op 22 mei 2012 @ 15:39:

Ik heb een vraag, hopelijk heeft iemand hier een antwoord op. In mijn brief stond dat het gaat over een voorlopige teruggave en dat later de definitieve berekening volgt. Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt (kan duren) voordat je de definitieve berekening krijgt? Volgens mij best lang toch? Gaat bij mij nl om de huurtoeslag, ik weet nog niet of ik dat mag houden :)

Vast dank

Als u de voorlopige teruggave recent heeft binnengekregen, zal de definitieve aanslag waarschijnlijk dit najaar volgen. Ongeveer 6 weken na het definitief worden van de aangifte komt de definitieve beschikking huurtoeslag c.q. zorgtoeslag.

U kunt nu al zien of u huurtoeslag moet terugbetalen, terugkrijgt of op nihil uitkomt. (aannemende dat de voorlopige teruggaaf en de definitieve aanslag / teruggaaf gelijk uitkomen)

U vergelijkt het toetsingsinkomen van de huurtoeslag met het belastbaar inkomen (verzamelinkomen) van de aangifte. Het toetsinginkomen vindt u acherop de voorlopige beschikking huurtoeslag. Als de twee inkomens afwijken doet u hier een proefberekening - check uw toeslagen.

U vult als inkomen het belastbaar inkomen van de aangifte in. U ziet dan of er teveel of te weinig huutoeslag in 2011 is uitgekeerd.
pseudo schreef op 22 mei 2012 @ 22:03:

Vorige week De Brief gehad, dagtekening 22 mei, vandaag dus. Maar, niks op mijn bank (rabobank, toeslagen staan er altijd wel op de dag van betaling)... Het tweede verwarrende is dat er op de brief 'Een bedrag van **** wordt uitbetaald' staat. Er staat dus niet iets als 'op rekeningnummer ***' bij.

Kennen mensen dit? Hoe ziet de brief er bij jullie uit? Met of zonder rekeningnummer? En hebben meer mensen het niet op de dag van dagtekening ontvangen??

Hier dus ook gehad, dagtekening 19 mei, gister pas de biref gehad. Ook bij mij staat er niet bij op welk rekeningnummer het gestort zou worden, vond ik ook al zo raar. Dus ben ook wel benieuwd of iemand weet hoe dat zit.

Zijn er overigens nog meer die de de dagtekening 19 mei hebben en nog niets hebben ontvangen?
Wij hebben gister 2 brieven ontvangen, beide dagtekening 19 mei 2012, ik moet terugbetalen (hier staat geen rekeningnummer bij, wel een mooie acceptgiro =S ) en mijn man krijgt teruggestort, heb zojuist mn bankrekening nagekeken, nog niets ontvangen. Uit een eerder gegoogled te hebben, kwam ik een 'brief' tegen, de persoon in kwestie, had dagtekening 17 juni, ze had gebeld en er werd verteld dat het geld de 14e was overgemaakt, de 21e had ze het binnen.

Dus dan zou het voor mij [kunnen] betekenen, dagtekening 19e, dan zou het geld gestort [kunnen] zijn rond de 16e, dan zou ik het de 23e ontvangen, zitten ze wel binnen die 10 dagen tussen brief en ontvangst............... ik wacht maar (on)geduldig af............
mamol schreef op 23 mei 2012 @ 07:11:

Wij hebben gister 2 brieven ontvangen, beide dagtekening 19 mei 2012, ik moet terugbetalen (hier staat geen rekeningnummer bij, wel een mooie acceptgiro =S ) en mijn man krijgt teruggestort, heb zojuist mn bankrekening nagekeken, nog niets ontvangen. Uit een eerder gegoogled te hebben, kwam ik een 'brief' tegen, de persoon in kwestie, had dagtekening 17 juni, ze had gebeld en er werd verteld dat het geld de 14e was overgemaakt, de 21e had ze het binnen.

Dus dan zou het voor mij [kunnen] betekenen, dagtekening 19e, dan zou het geld gestort [kunnen] zijn rond de 16e, dan zou ik het de 23e ontvangen, zitten ze wel binnen die 10 dagen tussen brief en ontvangst............... ik wacht maar (on)geduldig af............
Stond er bij je man wel een rekeningnummer bij?
Ik kreeg de schrik van mijn leven. We krijgen al die jaren terug, niets veranderd in onze situatie en nu een brief dat mijn man bijna 4000 euro moet terugbetalen!

Een telefoontje verder blijkt dat we een fout hebben gemaakt bij het invullen. Hij heeft iets bij mij ingevuld, wat in zijn aangifte had moeten staan. "Mijn eigen brief" is nog niet binnen.

Op aanraden van de dame aan de telefoon opnieuw de aangifte ingevuld, deze telt meteen als bezwaar en een brief waarin we uitstel van betaling vragen tot de nieuwe beschikking. Voorlopig krijgen we dus helemaal niets, maar het ziet er wel naar uit dat we gewoon weer terugkrijgen en dat is wel een hele opluchting.
Net toch maar even de belasting gebeld, wilde het toch weten.

Dat er geen rekeningnummer op de aanslag staat komt omdat je dan al eerder dit jaar wat van hen hebt ontvangen, op iedere volgende aanslag zetten ze dan geen rekeningnummer meer.

Ze zeiden dat het klaar stond om overgemaakt te worden, dus we wachten maar af, wel snel een beetje graag! ;-) Het bedrag moet binnen 10 WERKdagen na dagtekening op de rekening staan.

Hoop dat iedereen die geld terugkrijgt het ook snel krijgt!
Ik lees hier dat allemaal mensen de belastingdienst aan het bellen zijn. Waarom? Heeft dat zin?

Ik heb nog geen brief gehad, maar dat is toch ook logisch? (aangezien er nog anderhalve maand tijd voor is)
Zeg maar Spijker.
Nee heeft absoluut geen zin. Je geld komt er echt niet sneller door ;-)

Schijnbaar kunnen ze in sommige gevallen wel aangeven wanneer de brief komt, maar that's it.
oke,ik had 2 brieven,dagtekening 19 mei,nog niets op de rekening.

ik heb gister even gebeld (had een vraag over toeslagen,dus had ze toch al aan de lijn) mijn man zijn brief stond een rekeningnummer op,(krijgt terug) dit was ook al gestort en moest binnen 10 werkdagen na dagtekening op de rekening staan.

mijn brief stond geen rekeningnummer op,hij kon mij vertellen dat ik vandaag nog een brief krijg om mijn rekeningnummer door te geven,daar was onduidelijkheid over. ik heb vanaf mijn 12e al dezelfde,maar ik had de kinderopvangtoeslang die op mijn naam staat laten uitbetalen op de rekening van mijn man,dus ze weten niet welke ze moeten gebruiken. dis moet allemaal per brief bevestigd worden,dus op mijn teruggaaf meot ik nog even wachten.

heb vandaag nog niet gekeken op de rekening,kan vanavond pas,mmijn man was zo slim het kastje om in te loggen in de tas te laten,en ik heb de pas hahaha
Ik kreeg gisteren de brief van de BD, en heb vandaag het geld op mijn rekening staan! Joehoe!
tuesday schreef op 23 mei 2012 @ 07:24:

[...]

Stond er bij je man wel een rekeningnummer bij?
Ja (en op mijn acceptgiro ook =P )
sparood2010 schreef op 23 mei 2012 @ 09:54:

Ik kreeg gisteren de brief van de BD, en heb vandaag het geld op mijn rekening staan! Joehoe!
welke dagtekeing stond er op jouw brief?
Voor mij had het zeker zin om te bellen zojuist, want in mijn geval stond er geen rekeningnummer op de brief omdat mijn rekeningnummer om mysterieuze redenen niet bekend zou zijn bij de bd. Nu max. tien dagen wachten op de brief waarop ik het nummer in moet vullen en daarna max tien dagen op het geld. En het heeft zin om dat te weten ipv iedere dag op mijn bank te kijken en te 'hopen'.
pseudo,de bd is heel veel rekeningnummers kwijt.Ik had hetzelfde,kreeg precies hetzelfde te horen en t duurde 24 werkdagen voor t gestort werd.Heb de brief met rekeningnummer dezelfde dag na ontvangst weer opgestuurd.

Kan nog even duren dus.
Biekkie schreef op 23 mei 2012 @ 11:26:

pseudo,de bd is heel veel rekeningnummers kwijt.Ik had hetzelfde,kreeg precies hetzelfde te horen en t duurde 24 werkdagen voor t gestort werd.Heb de brief met rekeningnummer dezelfde dag na ontvangst weer opgestuurd.

Kan nog even duren dus.
Thanks. Balen zeg..kon het juist NU zo goed gebruiken. En wat stom dat ze zoveel rekeningnummers kwijt zijn.
volgens mij is het een zooitje bij de BD
Gisteren brief ontvangen met dagtekening vandaag. Vanochtend vroeg stond het op de rekening. Joepie!
zojuist gecheckt: TIS BINNEN! Yeah!
Nog steeds niks vernomen van de bd.

De laatste 3 jaar was het altijd voor 24-05 binnen. Dat is morgen..... Ben benieuwd
Nog niks :-(

Niet echt nodig maar zou wel lekker zijn :-)
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Kreeg gisteren de brief dat ik ruim 250 euro moet betalen. Nou ja ik wist het dus gelijk maar over gemaakt. Hoop volgend jaar weer geld terug te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven