Mode & Beauty alle pijlers

Witte benen - help!

23-05-2012 16:02 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk mooi weer! Wat heerlijk!

Mijn benen zijn alleen ZO wit, dat ik geen korte broek aan durf te trekken. O_o

Mijn benen kleuren sowieso erg moeilijk ook al zit ik in de zon.

Wat zijn jullie ervaringen met zelfbruinende cremes of de bodylotion waarin minder zelfbruiner zit en je geleidelijk resultaat krijgt?

Met welke hebben jullie de beste ervaringen en welke geven juist een lelijk, onnatuurlijk resultaat?
Ik ben misschien in n zeikbui hoor, maar wat denk je dan, als je er vroeger mee gepest bent? Dat mensen op straat nu naar je gaan wijzen en lachen?

En ik ken de situatie hoor. Ben zelf erg lang >1.85m, en werd ook altijd geplaagd en uitgescholden. Loop nu op hakken die maken dat ik 1.98 ben, interesseert me geen biet. Kijken en lachen ze maar lekker.
Ik ben dus vorige zomer nog / weer nageroepen. Ja ik ben bang dat mensen me uitlachen en nawijzen.

Niet dat het me er van weerhoud om een jurkje aan te trekken maar een korte broek vind ik ook eng. ook omdat die dingen me simpelweg nooit staan, krijg er een dikke kont in. Warmweer en wandelen is bijvoorbeeld een drama w.b. kleding.
Hier ook witte benen en vroeger droeg ik idd ook geen jurkjes daarom. Maar ik heb zulke leuke jurkjes in mijn kast hangen en vind het zo leuk om met dit weer een rokje te dragen dat ik er schijt aan heb.

Ach, ik ben wel eens na geschreeuwd door een groepje tieners, maar daar zijn tieners voor. Niks van aantrekken hoor.
Ik ga zelf een paar keer heel kort onder de zonnenbank. Zodat het ergste wit eraf is. Daarna mag de zon - zeer met mate - zijn best doen. No way dat ik ga smeren met die chemische rommel.

Gelukkig is de zonnebank voor mij ook goed bij de klachten die ik heb.
Waar zit de any-key?
krijg je in alle modellen een dikke kont? Bij mij staan sommige modellen echt heel lelijk, en andere juist weer leuk. Probeer gewoon verschillende aan in de winkel.
Accepteren. Ik heb nu al enkele jaren mijn best gedaan. Zodra de zon scheen een rokje of een korte broek aan, sprayen, smeren (stinkt!)... Het hielp allemaal niets. Sommigen worden gewoonweg echt niet bruin!
Ik leg me erbij neer dat de eerste mooie dagen van het seizoen, je er nog wat winterig wit uit ziet. Hoort erbij.

Mijn moeder gebruikt een zelfbruinende ceme van oil of olaz, ik vind het resultaat bij haar erg mooi. Geen oranje benen.
Als ik dit lees ben ik trouwens wel blij dat ik in de winter af en toe een zonnebankje pak.. Mijn lijf is altijd zomer klaar haha.
Internagelaktisch
scheelschaapje schreef op 23 mei 2012 @ 16:44:

krijg je in alle modellen een dikke kont? Bij mij staan sommige modellen echt heel lelijk, en andere juist weer leuk. Probeer gewoon verschillende aan in de winkel.

ff een nieuw topic geopend.

Zonnebank vind ik geen optie trouwens. Ik heb nu al wel rimpeltjes op mn decolete (als ik wakkerwordt en de dag er voor in de zon ben geweest). brrr
Vandaag voor het eerst met blote benen gelopen. Heb wel een paar keer zonnebank gedaan, maar echt bruin ze (nog) niet hoor. Bovendien heb ik spataders...maar met deze hitte boeit me dat niet. En als anderen het niet willen zien, kijken ze maar mooi andere kant op. Ik heb wel mooie lange benen, dat dan weer wel...
Heb trouwens wel eens de zelfbruiner van Dove gebruikt, die helpt goed. Mooie bruine kleur.
Jeetje Paque, knap dat je lukt lopen op hakken van 13 cm!

Ik word bruin in gezicht, decollete en armen en rug. Rest blijft wit en in combi met blauwe en rode gesprongen adertjes en rode porienpuntjes is dat niet mooi.

Mijn oplossing; ik ben vandaag begonnen met slikken van bronzecarepillen (zit caroteen in) en zovaak mogelijk met blote benen in de tuin zitten. Al is het maar 5 minuten. Achterkant benen pakken de zon dan helaas vaak niet mee.

Verder kun je smeren met zelfbruinende creme van Dove of voor een bepaalde gelegenheid spraytannen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
maaique schreef op 23 mei 2012 @ 16:50:

Als ik dit lees ben ik trouwens wel blij dat ik in de winter af en toe een zonnebankje pak.. Mijn lijf is altijd zomer klaar haha.
Zelfs af en toe doe ik niet meer. Ik durf het niet meer zo goed aan met al die negatieve berichtgeving, en van dichtbij huidkanker te hebben meegemaakt. Voorheen deed ik het nog wel in de winter, zodat je niet zo intens wit de zomer in gaat. Nu dus niet meer.
@ maja, omdat jij je die witte melkflessen aantrok en dus vonden die kinderen het leuk.. kortom; wat maakt het uit wat anderen van je denken?:)Jij bent zoals je bent.
Iedereen die blank is komt naar, vaal, wit de winter uit. Daar doe je niets aan. Het is een natuurlijke staat van het menselijke lichaam, zodat je zoveel mogelijk vitamine D opvangt zodra de zon weer schijnt. Ik snap de problemen dus nooit zo die mensen daar mee kunnen hebben.

Als je als blanke gelijk de eerste zomerse dag bruine hebt zijn er maar een paar mogelijkheden:

-net op vakantie naar een zonnig land geweest

-zonnebankje

-zelfbruiner

Dussssssss. Accepteer het. Net als gele tanden, blubberbuiken na de bevalling en rimpels als je ouder wordt. Dat is allemaal de natuur.
brennwert schreef op 23 mei 2012 @ 16:30:

Nu lekker met die melkflessen naar buiten! Op dit moment zijn er nog veel mensen met witte benen, hoe langer je wacht hoe meer je opvalt ;-)

Dat vind ik dus tegenvallen. Ik heb nog geen melkflessen gezien hier, alleen maar gebruinde benen. Denk dat heel het dorp hier onder de zonnebank ligt ofzo.

Zelf gebruik ik Dove een aantal dagen en dan zijn mijn benen getint. Heel korte broeken draag ik sowieso niet vanwege lelijke adertjes.
Huppakee, naar buiten met die mooie roomwitte benen! Er zijn gebieden ter wereld waar men wit mooier vind, en hoewel dat hier niet de standaard is, is het genoeg reden ze toch te showen :) En wie weet kleuren ze vanzelf een beetje bij!
Ik herken het 'probleem' wel een beetje hoor. De rest van mijn lijf kleurt veel sneller dan mijn benen. En van mijn benen verkleuren mijn knieën het snelst, dus dat vind ik er dan ook niet uitzien :P Maargoed, ik ga gewoon met blote benen de deur uit hoor, anders worden ze nooit bruin! En ik vind dat ik verder best mooie benen heb :)
Dus dat spul van Dove is wel goed? Wat precies?

Ja, herkenbaar, hier ook witte benen en het is echt niet leuk om daar een opmerking over te krijgen. Bruin zullen ze nooit worden, rood & sproeterig wel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
als je sproeten/rood haar hebt vind ik bleek eigenlijk juist mooier.

maar Dove is goed ja! weet niet hoe het heet, maar zal allemaal wel goed zijn. Ik heb een met hele kleine glittertjes, gaan je benen mooi van glanzen (maar niet glitteren hoor ;-))
Ik heb ook erg witte benen, maar loop al 2 dagen met blote benen en ze hebben echt wel een beetje kleur gekregen. Ik durfde het eerst ook niet, maar heb toch gewoon een kort rokje aan gedaan en in de tuin in mijn bikini gelopen. Als je met je lange broek blijft lopen, blíjven ze wit.

Verder heb ik een zelfbruiner van Nivea die een klein beetje extra kleur geeft, wel heel mooi natuurlijk. En spul van Shiseido waar je meteen een bruiner kleurtje van op je benen krijgt (heb ik alleen nog niet gebruikt) dat je er met zeep weer af kunt wassen. Ziet er ook mooi natuurlijk uit.
paque_pink schreef op 23 mei 2012 @ 16:23:

Ik snap dat gezeik over witte benen nooit. Mens we zijn toch blank? Ja, dus, is de 1 wat witter dan de ander. Nou En.

Helemaal mee eens...

Bruin is naar mijn idee ook best uit...bruin door zonnen al helemaal ( slecht ook)

Ik ben ook blank/wit en ik heb er dus echt lak aan.

Gewoon lekker een leuk rokje kopen. Staat vast prachtig
Misschien moet ik er meer lak aan hebben. Ga mijn best doen. ;-)

Vandaag iig zo'n broek tot net over mijn knie aan gehad, en buiten geweest, dus ik ga het ook gewoon doen. En rokjes heb ik ook genoeg.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Huppetee, lichtste versie nemen en je ziet er prachtig uit.

Daarna tot november niet meer zweten, douchen en badderen.

http://www.spraytanbooth.net/images/spray-tan-booth-1.jpg
http://health.kerals.com/beauty/wp-content/uploads/2010/07/tan.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven