SPOED - Hoeveel dwangvoeding cavia?
woensdag 23 mei 2012 om 20:59
Dusja, ik kan de DA nietmeer bereiken, heeft nog steeds niet terug gebeld en mijn cavia eet nog steeds niet. Hij is inmiddels 100 gram vermagerd in de afgelopen week en ik zit met mijn handen in het haar, ik kan wel janken. Zijn er DA assistenten of forumers die ervaring hiermee hebben? Hoeveel moet ik hem geven?
-------------------------------------------------------
Update: Na anderhalve maand strijd hebben we hem moeten laten inslapen. Bedankt iedereen voor de tips, lieve posts en steun.
-------------------------------------------------------
Update: Na anderhalve maand strijd hebben we hem moeten laten inslapen. Bedankt iedereen voor de tips, lieve posts en steun.
woensdag 23 mei 2012 om 21:28
woensdag 23 mei 2012 om 21:29
Wel beetje botte reactie aan de telefoon trouwens! Is in principe wel spoed als de cavia sloom is en de mensen niks in huis hebben om te kunnen dwangvoeren. Als hij nog vrij levendig is en je hebt een spuitje en brokjes in huis dat kun je hem wel tot morgen zelf verzorgen. Maar bij twijfel zou je gewoon moeten kunnen komen. En anders bij een andere dierenarts, maar soms moet je dan een flink stuk rijden.
woensdag 23 mei 2012 om 21:30
Da's voor mij iets te ver weg helaas
maar goed om te horen dat hij wel wat eet. Dat is echt heel belangrijk! Wij zijn destijds in lnze lunchpauzes heen en weer gereden om te voeren, en 's nachts eruit enzo. Als die darmpjes eenmaal stil liggen is het vaak over helaas (bij ons waren we er ook te laat bij helaas).
woensdag 23 mei 2012 om 21:31
Wat sneu! Hoop dat hij er weer bovenop komt.
Ik gaf toen zoveel hij wou.
Helaas mocht het niet meer baten, heb hem 1.5 maand moeten voeren maar hij was te verzwakt. Op tweede kerstdag 2010 is peter toen naar de caviahemel gegaan.
Ik vind het belachelijk dat je niet terug wordt gebeld.
Als een cavia laat zien dat hij ziek is, is hij ook echt ziek.
Stom hoor van je DA, alsof een caaf niet zo belangrijk is.
Veel beterschap, hoop dat hij snel weer op de been is. En succes met je tentamen.
Ik gaf toen zoveel hij wou.
Helaas mocht het niet meer baten, heb hem 1.5 maand moeten voeren maar hij was te verzwakt. Op tweede kerstdag 2010 is peter toen naar de caviahemel gegaan.
Ik vind het belachelijk dat je niet terug wordt gebeld.
Als een cavia laat zien dat hij ziek is, is hij ook echt ziek.
Stom hoor van je DA, alsof een caaf niet zo belangrijk is.
Veel beterschap, hoop dat hij snel weer op de been is. En succes met je tentamen.
woensdag 23 mei 2012 om 21:35
Toch enorm bedankt Ivetje, ik vind het heel erg lief van je
Ja gezellig chatten hoewel het huilen me nader staat dan het lachen op het moment.
Ik ben zo boos op mezelf dat ik eerst nog dacht dat er niets aan de hand was afgelopen weekend. Hij rende nog rond en popcornde maar zat ook al vaker in een hoekje nu ik eraan terug denk. Pff :(.
Ik ben zo boos op mezelf dat ik eerst nog dacht dat er niets aan de hand was afgelopen weekend. Hij rende nog rond en popcornde maar zat ook al vaker in een hoekje nu ik eraan terug denk. Pff :(.
woensdag 23 mei 2012 om 21:38
Ik bedoelde niet gezellig chatten hoor! Meer dat de reacties zo snel gaan.
Worteltjes pureren is ook prima.
En sorry, maar op een giga-drukke dag vergeet ik ook weleens iemand terug te bellen.. shoot me! Als het dringend is hoop ik dat mensen zelf weer terugbellen, en als dat na sluitingstijd is krijgen ze alsnog mij, een collega van de praktijk of een van debuurtpraktijken aan de lijn die dan advies geven of hem laten komen. Of mij prive bellen om te vragen of ik wil terugbellen als dat nodig is!
Worteltjes pureren is ook prima.
En sorry, maar op een giga-drukke dag vergeet ik ook weleens iemand terug te bellen.. shoot me! Als het dringend is hoop ik dat mensen zelf weer terugbellen, en als dat na sluitingstijd is krijgen ze alsnog mij, een collega van de praktijk of een van debuurtpraktijken aan de lijn die dan advies geven of hem laten komen. Of mij prive bellen om te vragen of ik wil terugbellen als dat nodig is!
woensdag 23 mei 2012 om 21:40
Inderdaad niet jezelf de schuld geven. Cavia's zijn er heel goed in om te don alsof er niks aan de hand is. Wij hebben het ook te laat doorgehad dat onze cavia een longontsteking had en niet at. We hadden er toen 2, dus niet gezien dat hij niet at. Bakje ging gewoon leeg door de andere caaf. Je doet je best zo te lezen en meer kan je niet doen.