Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie
vrijdag 4 april 2008 om 18:54
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.
Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
woensdag 23 mei 2012 om 08:51

woensdag 23 mei 2012 om 11:15
Klopt.
En daarom is het prettig voor ons om het er in dit topic met elkaar over te hebben. Hier hoeft niemand iets uit te leggen, omdat iedereen er ongeveer hetzelfde over denkt.
Daarom is het mij nog steeds niet duidelijk waarom jij er steeds tussendoor komt met opmerkingen die totaal niet bijdragen aan dit topic. Jij houdt, zoals het overgrote deel van Nederland, wel van warmte. Nou, dat is zalig voor je, maar dan is dit topic toch juist de laatste plaats waar je naartoe zou willen komen?
Oh ja, en dan nog even dit:
Wat zet je jezelf met deze opmerking ontzettend onsympathiek neer zeg.
Verder wens ik je een fijne zomer toe.

woensdag 23 mei 2012 om 12:34
woensdag 23 mei 2012 om 14:48
Nee, het IS niet normaal om van de zon te houden. Jullie vinden het normaal om van de zon te houden. Dat is iets heel anders. Ieder zijn voorkeur toch? Ik houd ook niet van kinderen of ben ik dan ook abnormaal.
En hoe zit het dan met mensen die in landen wonen waar het vooral koud is. Zijn die mensen dan gek omdat ze daar blijven wonen?
Kom nou toch...ik word gek van die mensen die vinden dat je niet normaal bent als je niet van hitte houdt.
En ja...ik vind een zonnetje vaak ook lekker. Ik vind het ook lekker als ik volgende week op de camping zit om te buiten te lezen. Maar ik vind alles boven de 22 graden gewoon NIET lekker, punt uit! En mijn voorkeur gaat uit naar de winter, klaar!
woensdag 23 mei 2012 om 14:56
Nee hoor, je bent zeker niet "abnormaal" met je afkeer van hoge temperaturen.
Ik vind warmer dan een graad of 27 ook waardeloos.
Zonnetje, prima. Eem lekkere stabiele zomer, liefst met een briesje, prima. Maar niet van plakkerige, klamme, zweterige weer. Dan heb ik geen energie, dat put me uit.
Ik moet er niet aan dénken om in een (vochtig) tropisch klimaat te wonen. De temperaturen van de (late) zomer in zuideuropa vind ik warm genoeg.
De klamme vochtigheid van de Caribbean of Florida bijvoorbeeld. Je armen plakken tegen je lichaam. Je haar altijd vochtig. Klotsende oksels. Blaren van je warme voeten. Brrr, niets voor mij. Vluchten van airco naar airco. Dan vind ik de droge warmte van een woestijngebied zelfs beter te verdragen.
Ik voel me trouwens óók prima als het sneeuwt of vriest. Of in een verfrissend buitje, al moet dat niet te vaak zijn.
Juist die afwisseling van fris en zonnig vind ik fijn van ons Nederlandse klimaat
Ik vind warmer dan een graad of 27 ook waardeloos.
Zonnetje, prima. Eem lekkere stabiele zomer, liefst met een briesje, prima. Maar niet van plakkerige, klamme, zweterige weer. Dan heb ik geen energie, dat put me uit.
Ik moet er niet aan dénken om in een (vochtig) tropisch klimaat te wonen. De temperaturen van de (late) zomer in zuideuropa vind ik warm genoeg.
De klamme vochtigheid van de Caribbean of Florida bijvoorbeeld. Je armen plakken tegen je lichaam. Je haar altijd vochtig. Klotsende oksels. Blaren van je warme voeten. Brrr, niets voor mij. Vluchten van airco naar airco. Dan vind ik de droge warmte van een woestijngebied zelfs beter te verdragen.
Ik voel me trouwens óók prima als het sneeuwt of vriest. Of in een verfrissend buitje, al moet dat niet te vaak zijn.
Juist die afwisseling van fris en zonnig vind ik fijn van ons Nederlandse klimaat

woensdag 23 mei 2012 om 15:07
Ik vind warmer dan 17 graden ofzo al waardeloos. Ik denk soms echt dat ik iets mankeer, ik kan al zonder jas lopen als de rest van Nederland nog een jas aanheeft. Er is gewoon iets mis met mijn temperatuurregeling ofzo.
Dit weer is dan ook echt een ramp voor me. Ik loop even heen en weer naar de supermarkt, en ik zweet me kapot. Dat zweten, al zomers lang, ik ben het zo enorm zat.
Dit weer is dan ook echt een ramp voor me. Ik loop even heen en weer naar de supermarkt, en ik zweet me kapot. Dat zweten, al zomers lang, ik ben het zo enorm zat.

woensdag 23 mei 2012 om 19:28

donderdag 24 mei 2012 om 08:44
Maar als de meerderheid ergens van houdt, betekent dat nog niet dat het normaal is. Ik denk dat veel mensen dit TE warme weer ook niet lekker vinden. Maar omdat ze een hele winter hebben zitten smeken om de zon, gaan ze nu niet zeggen dat ze het te warm vinden, want dan spreken ze zichzelf een beetje tegen.

donderdag 24 mei 2012 om 13:11
Ik slaap ook echt slecht, want ik heb vanaf einde van de middag volle zon op mn kamer, dus die hitte raak ik niet meer kwijt :( En ik word ook verkouden van die weersomslag. Ik kijk echt uit naar morgen. Maar eerst zou het morgen en pinksterweekend zo'n 21 graden worden, helaas is dat alweer naar boven bijgesteld...
donderdag 24 mei 2012 om 13:24
:(
bwuh.
Ik sluit me hier bij aan. Gatverdamme wat een kut weer is het. Ik heb spierpijn, hoofdpijn, moe, plakkerig en 0 energie. En na 3 dagen zon snak ik naar oktober.
En de eerstvolgende die nog zegt dat ik MOET genieten kan een knal krijgen
Wat een bullshit. Alsof andere mensen zo genieten van de regen. Dan hoor je de rest klagen, en zeg ik toch ook niet dat je moet genieten van de regen ?
Dear Lord.
bwuh.
Ik sluit me hier bij aan. Gatverdamme wat een kut weer is het. Ik heb spierpijn, hoofdpijn, moe, plakkerig en 0 energie. En na 3 dagen zon snak ik naar oktober.
En de eerstvolgende die nog zegt dat ik MOET genieten kan een knal krijgen

Dear Lord.
donderdag 24 mei 2012 om 13:28
Ik hoor ook alweer veel mensen zeuren over de hitte, het is ook nooit goed. Ik vind het héérlijk nu! Van mij mag het het hele jaar zo zijn, wat zou ik gelukkig zijn als ik ergens zou wonen waar het altijd zomers warm is. Alleen zou ik dan wel een airco aanschaffen, want 's nachts is het niet zo heel lekker.