December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Rhona, hoe is het nu met Chloé?

Bol, gelukkig maar! En Lelie heeft wel gelijk met het verhaal over de Grote Beren op de weg.. Dus tja.. En wat gaat het inderdaad hard. Onze baby's zijn al bijna 6 maanden. Ik stond vanmiddag nog te flippen in de apotheek omdat een meisje over Rougefils zei: "aaah, wat is het nog zo'n kleintje".. Helemaal van de rel : wat hij is al bijna 6 maanden hoor!

Ik was in de C&A vanmiddag en een klein meisje wilde Rougefils bekijken, want ze kreeg zelf bijna een nichtje/neefje.. (Oma, baby, kijken? Zo schattig!)

Lelie, Rougefils en ik hebben heerlijk gewandeld vanmiddag in de stad en in het park vlakbij mij. Rougefils snurkend en daarna met zijn voeten spelend. Was wel heel gezellig.

Ja het is gelukt met het paspoort! Alleen de handtekening op paspoort van vriend kwam niet overeen met de handtekening op het toestemmingsformulier, dus ze moest hem even bellen. We kunnen het paspoort over 2 weken ophalen! :0

Nou trusten, morgen weer vroeg op!
Oh die Beren! Ik zie ze ook hoor. En ze zijn Enorm! Mijn moeder roept al steeds dat je het als ouder toch echt niet perfect kan doen, en dat dat ook helemaal niet erg is, want kinderen worden echt wel groot. Tsja... Gevoelsmatig kan ik nog niet helemaal accepteren dat fouten er gewoon bij horen, en dat kinderen dáár ook van leren. En daarbij, chocomouse als eerste bijvoeding (als je het kantonnetje niet meetelt) leek me gewoon niet verstandig!

Schaapje is heelhuids thuisgekomen :) Schoonvader grapte dat hij nu zijn eerste patatje op had. Ik kon er niet om lachen, gewoon niet mijn vorm van humor zullen we maar zeggen. Maar ik ben blij dat de boodschap is overgekomen.

Bol ook aan de draagdoek! Wat leuk X-D Scheelt wel de kosten van een duowagen trouwens. Eentje dragen, en de ander in de wagen! Ben je wel inmiddels al over je ergste vermoeidheid heen? Lijkt me zo zwaar...

Lelie, chocodieet was van korte duur. Toch iets moeilijker dan ik dacht :-P En er zit chocola in meer dingen dan ik me bewust was. Ik zat om de haverklap iets weg te stouwen waar dan toch ook weer chocola in zat! En daarbij zag ik niet echt verbetering. Het gaat bij schaapje een beetje op en neer. Soms is het niet meer dan een droge ruwe huid, soms zijn er echt rode plekken. En ik weet dat die pijn kunnen doen. We blijven maar fanatiek smeren 2x per dag, en dat lijkt alles wel redelijk binnen de perken te houden. Al zie ik wel regelmatig weer ergens een nieuw plekje verschijnen :-|

Rouge, is het dan toch gelukt! Wat een gedoe zeg, ook met die handtekening. Ze hadden mij verteld dat ze daar heel moeilijk in zijn, dus ik had bij het zetten van mijn handtekening extra opgelet (waardoor je nog meer je best doet en het uiteindelijk nog minder lijkt :-P ). Maar gelukkig is het rond en kan Rougefils volgende week pronken met zijn paspoort!

Oh en schattig hè, als kleine kindjes zo geïnteresseerd zijn in jouw kindje! Laatst hier in de supermarkt ook een jochie van een jaar of 4-5 die ineens voor de kinderwagen stond en heel voorzichtig Schaaps jasje aan het aaien was. Toen hij zag dat ik glimlachte durfde hij het aan om Schaaps wangetje te aaien. Zo lief! Schaap lachen natuurlijk X-D Die vond het prachtig!

Ik zie hier dat zwemmen wel in de genen zit. Schaapje ligt op de grond schoolslag te zwemmen. Geen tijgeren dus...! Niet dat hij hiermee wel vooruit komt hoor.
En we hebben de eerste meter tijgeren erop zitten! Wel zonder armen en met zijn gezicht over het kleed schurend... Maar ach, voor perfectioneren alle tijd X-D

Hij was trouwens wel in een onbewaakte seconde zo onder papa's motor gerold. Het Grote Opletten is begonnen dus!
Och.. Schaap, om dat frietje kan ik wel lachen, denk ik.. Vind het wel opmerkelijk hoe snel mensen zijn vergeten hoe ze zelf deden.

En hoera voor het tijgeren!!! Hier gaan de armpjes en de beentjes omhoog (alsof hij aan het vliegen is, heel komisch), maar komt 1 meter verder. Maar... het gaat niet lang meer duren.

En :rofl: voor de 1e bijvoeding van Schaapje.. de barcode!

Bliep bliep.. (sorry ben flauw) :-P

Hier een wat minder dagje. Verkoudheid is behoorlijk doorgezet, slaap er beroerd van.. Duik dus zo mijn bed in (en shit.. ik mis dus de voorrondes van het songfestival), ben moe! Rougefils is ook op het kdv aan het springen, evenals de andere baby's op de groep. De leidsters hebben het zwaar op het moment..

Ik hoop dat mijn pubers ook gaan springen en hoge cijfers gaan halen!!
Zoooo, even een berichtje vanuit de tuin. Het belooft hier nu al heet te worden.

Hoe doen jullie lieverdjes het met deze warmte?

Muppet had echt een zweetnekje, zweetneusje, en rode warmtewangen. Werd er ook echt en beetje lamlendig van, overdag slapen was er nauwelijks bij. Arm meisje. Het is ook raar, als je bijna alleen nog maar koud weer gewend bent.

Zonnebrand en zonnehoedje staan in ieder geval al klaar.

Fouten in de opvoeding... Tja, ieder kind heeft recht om in de pubertijd op de miskleunen van zijn of haar ouders te mopperen, ieder kind heeft recht op zijn of haar eigen trauma. Ik maak me er gelukkig niet meer zo druk om, maar dat was bij Mopsey inderdaad wel anders. Perfect moest het... alleen lukte dat niet.

Toen ik dus na ruim een half jaar (midden in de winter) op de parkeerplaats van de supermarkt een slapende Mops in haar maxicosy op de grond zette, de achterklep van de auto open deed om de boodschappen in te laden, en er een flinke straal ijswater van de achterklep zo in Mopsey haar slapende gezichtje klaterde, realiseerde ik me dat hhet een hopeloos streven was. Perfectie ging niet lukken, mijn uiterste best doen wel. En dat heeft best goed uitgepakt, grijns....

Tijgeren, wat goed!

Hier probeert Muppet wel haar knietjes onder haar luierkont te wurmen, maar echt vooruit komt ze nog niet. Tot haar eigen frustratie en drift, natuurlijk... X-D

Fijne dag allemaal!!!!
Wat wilde ik nou toch typen?
Mims, hier een beri htje terug uit de tuin... Ik had eigenlijk gehoopt dat de ervaren moeders hier antwoord op hebben ;-)

Ik heb nu de buitenbox staan, parasol ervij. Factor 50+ op al het huid en zonnemutsjes voor haar knarretje. Slapen.. ehhh net viel ze even in mijn armen weg... Maar wij wonen landelijk en hebben (gelukkig) nog wel wind.

Fijne dag!
Oh ik word helemaal jaloers!! Ik zit nu alweer drie dagen in een kantoorgebouw midden in de stad met buiten allemaal heerlijke terrasgeluiden. Ook lekker motiverend. Gelukkig morgen vrij!

Het is inderdaad opeens warm zeg. Gisteren toen ik Minimijn van het kdv op ging halen, kropen/tijgerden/lagen alle baby's in hun rompertjes. Zag er zo schattig uit! Maar daarna kwam ik thuis waar alle ramen potdicht hadden gezeten. Het was bloedheet boven. In Minimijns kamertje maar liefst 28 graden! Ik heb haar alleen in haar luier met niets erover heen in bed gelegd, maar ze kon niet slapen. Toen heb ik het nog even in ons bed geprobeerd (het was daar maar liefst 2 graden koeler...). Maar dat vond ik weer een beetje eng. Stel dat ze opeens het rollen ontdekt, dan is zo'n boxspring best hoog...

Uiteindelijk beneden in de box gelegd. In de woonkamer was het nog het koelst. Inmiddels was ze helemaal over haar slaap heen en was ze druk an het brabbelen en spuugbellen maken (dat is nieuw sinds 2 dagen: hand volledig in haar mond en dan Pffffoeoeoee; kan ze heel lang volhouden).

Eind van het verhaal was dat ze om half 12 nog niet sliep, ook niet wilde slapen, maar inmiddels wel oververmoeidheidssignalen begon te vertonen (net als haar moeder overigens). Toen maar tussen ons in in bed genomen. Lekker zweten met z'n drieen in zo'n knus bed. Het werkte in ieder geval wel. Om half 3 hebben we haar in haar eigen bedje gelegd.

En nu zit ik dus enigszins duf in een veel te warm kantoor hier te schrijven terwijl ik hele andere dingen moet doen. Hup, weer aan het werk...
Mijntje, hier lag gistermiddag Rougefils ook lekker in romper te spelen op het kdv.. :) Oooh en Mijn wat vervelend dat Minimijn zo'n last van de warmte had. Het is inderdaad lastig koel te houden, ook al is het hier niet zo heet als bij jou in huis..

Ben jaloers hoor, Mims en Lelie.. Ik ga zo Rougefils van het kdv halen. Nog even wat dingen in huis doen, nu Rougefils zo aan het springen is, kan hij zich erg slecht vermaken..

Moest net nog aan je denken toen ik langs ging met de trein.. Jullie heerlijk in de tuin.. Klinkt zo goed!

Ja, Mims je hebt ook helemaal gelijk.. Iedereen maakt fouten, en gelukkig maar. Anders kun je je kind niet laten zien dat fouten maken menselijk is.. :)

Zo nog even de laatste klussen!!
Mijn hier ook ook bollie om 23.30 jengelend huilen fles weigerend en ik was er zoooo klaar mee! Dus heb kleren uitgetrokken en die van haar ook en hup de douche in! Je geloofd het niet, daarna ging de fles erin en was ze zo weg ze had het gewoon heel warm en werd er vervelend van. Ben vannacht 1 keer eruit geweest speentje en dekentje en ventilator uit op haar kamer die naar de muur omhoog waait hele andere kant op maar wel de kamer koelt. Nu een paar uur laten blazen dus is koel en schopt ze de dekens eraf ahahha maar vandaag zelfde ritueel gehad hoor. Het is ook veelste warm!
Goedemorgen meiden,

Hebben jullie kleintjes het onweer goed doorstaan? Rouge, wij hadden geen onweer toch? Ik heb niets gehoord - dus ook geen leliebabybolletje. Dus als er onweer was, heeft ze zich er prima doorheen geslagen!

Maar jongens, jongens, jongens... Wat een weer! Leliebabybolletje heeft gister voor het eerst lekker gespetterd in een buitenbadje! De eerste keer poepte ze ook direct haar badje maar vol... De tweede keer was het echt dikke pret. Op haar buik op het water slaan! Feest! Ook de buitenbox doet goed dienst!

's middags had het kleine moppie het echter niet meer. Met haar 66cm en 7,3kg - ze heeft nog steeds flinke plooitjes - had ze het toch wel erg warm. En bij mama liggen is dan toch wel het lekkerste wat er is (@-(). Kind prima ingesmeerd. Haar lekkere lijfje is nog roomwit ;-). Haar moeder is zichzelf vergeten en heeft van die mooie rooie plekken op haar rug.

Mims, ik had vroeger niet zoveel te klagen op mijn moeder... Balen was dat! Dan moest ik boos zijn zonder reden.. Dat is moeilijk. Later - toen ik een jaartje of 18/19 was mijn klaagzang vooral dat ze me niet los liet.. Maar ja, onder moeders vleugels... (pff... Hoe oud ben ik? 24. Wat praat ik over vroeger alsof ik er al jaren op heb zitten)

Ik ga ons klaarmaken om boodschappen te doen. Dan kunnen we daarna weer heerlijk de tuin in. Vandaag is de missie: het Grote Zwembad opzetten voor de cadeaukinderen.
Ben jij 24, Lelie? Echt? Oh, ben ik gewoon tien jaar ouder, kreun, X-D

Hier in de tuin liep de temperatuur op tot ruim 36 graden. Tja, tuin op het zuiden en zonder wind... Het was niet te harden voor Muppet. En of het nou warmte, sprongetje, vermoeidheid of tandenpijn was; ze wilde alleen maar tegen mij aan plakken. Nog warmer! Arm grietje...

Nu zitten we ook in de tuin, maar de temperatuur loopt al weer omhoog. We zitten in een klein stukje schaduw van onze boom, maar Muppet heeft alweer een zweetneusje.

Straks inderdaad maar een zwembadje neerzetten, ofzo.

Over zwembad gesproken, Mopsey moet vanmiddag zwemmen. Dat doet ze in een zwembad met een gedeeltelijk glazen overkapping, waar de ouders onder zitten. Loeiheet. Ik heb mijn stiefvader maar gevraagd of hijvandaag wil gaan, want twee weken was het lang zo warm niet en toen zat Muppet daar al in alleen haar romper en knalrode hittewangen.

Ze heeft trouwens flink eczeem. In haar ellenboogjes ziet het sneu rood en droog, en ook op haar armen, benen, en nek zittem rode, schrale plekjes. Rouge, weet jij hoe dat zit met zonnebrandcreme? Mag dat er gewoon op?
Oh, hier ook geen onweer trouwens, slechts een klein buitje van vijf minuten.
Ja mims, ik ben echt nog 24 ;-). Nog een paar maanden... Ik ben zo gezegd het broekkie van het stel ;-) Zag net nog een vrouw met een stokke en daarop de max. Maar ze was donkerharig en haar baby leek niet op muppet dus ik dacht al dat jij het niet zou zijn (op je vrije dag in ons winkelcentrum...)
Hihi, ben ook tien jaar ouder dan jou, lelie. Bijna dan, over een paar weken pas.

Heeeeeeerlijk weer jongens! Luba zit in zijn zwembad al de hele ochtend. Muba ligt te slapen, die heeft schijnbaar nergens last van want hij slaapt vrij goed. Wel houden we alles dicht, incl gordijnenen en staat de ventilator als sinds vanmorgen 8.00 uur te waaien op de gang boven. Dus het is ook niet zo warm boven.

Sorry dat ik zo weinig nog hier ben, maar kom er gewoon nauwelijks aan toe. Wel twee leuke nieuwtjes: Muba krijgt ook een tandje! Bovenin is ie doorgebroken. Jeej! Dat wordt poetsen dus. En sinds vandaag komt ie vooruit met tijgeren!! Met zijn armpjes tijgert ie, maar zijn billen zijn wel omhoog en met zijn beentjes kruipt ie al echt. Maarmijn lijkt eigenlijk meer op een worm of rups. :)
Pfff... heel bericht getypt op de iPad, batterij leeg... :-( Stom!

Ja het is me het weertje wel!! Jammer dat ik er niet veel van kan genieten. Gisteren gewerkt en vandaag... tsja, vandaag ziek thuis gebleven. Ben niet ziekziek, maar na de zoveelste nacht zo'n beetje elk uur eruit moeten kon ik vanmorgen letterlijk niet meer. Stond te trillen als een rietje en mijn hoofd explodeerde lichtelijk :-( Leek me niet heel verstandig om dus maar wel wat te gaan doen vandaag. En dat uitgerekend 2 dagen nadat ik met MrSchaap een discussie had over het feit dat dit eigenlijk geen reden kan zijn om je ziek te melden. Als elke ouder na een slechte nacht ziek thuis blijft dan wordt er weinig meer gewerkt! Tja... ik heb schaapje maar gewoon weggebracht en ben toen weer in bed gekropen. Werd om 15:30 weer wakker :-O Voel me nog steeds niet stabiel, maar dat komt denk ik eerder omdat ik verder niets meer gegeten heb. Kolven was even belangrijker na dat Dutje!

Overigens doet schaap het echt fantastisch met dit weer! Overdag dan iig ;-) Hij ligt vaak in romper of alleen in luier (wat ben ik blij met onze mooie itti bitti tutto's!) te rollebollen over de vloer. Het scheelt wel dat het hier in de schaduw met een zacht briesje goed te doen is. En zijn kamer is op het noorden dus ook redelijk koel.

Hij is wel gisteren avond wakker geworden door het onweer. Wilde ook niet meer slapen. Uiteindelijk heeft MrSchaap samen met schaapje in de deuropening naar de flitsen en de regen staan kijken :heart:

Wat gaan onze kindjes hard he! Lees allemaal berichtjes over tandjes en tijgeren X-D Zo leuk!!

En vakantie geld is eindelijk gestort! Ga hopelijk zaterdag even naar de inloopochtend van babybij.nl Wil nu toch heel graag een manduca gaan aanschaffen! Wel een eindje rijden...

Oh en ik ga even geweldige foto van schaap op het priveforum plaatsen! Vind ik zelf dan... :-$ Stoere bink van me X-D
Luas, ik begrijp wel dat je hier minder bent hoor! Twee jonge kindjes, werk + een privésituatie die gewoon je aandacht vraagt. Maarr... Boven een tandje? Kan dat ook? En staar me maar blind op de onderkant... Zo te lezen staat Muba in ieder geval niet stil :)

Schaap, heb je schaapje gisteren wel extra melk meegegeven? Met dit weer drinken ze (hopelijk) meer, en anders tankt ie dat natuurlijk 's nachts bij. Voor jou de taak om dan extra te eten&drinken. Dus naast wiebelig kolven ook wel even wat naar binnen werken he?

Zelf vind ik dat trouwens wel retelastig. Ik heb gewoon geen trek met dit weer. Normaal denk ik dan: Yes! Goed voor het lijf in bikini ;-) maar nu... En lelieman is weer een dag de hort op, dus koken... Dat doe ik vandaag niet. Bak yoghurt met 3 stuks fruit. Misschien niet helemaal gelijk aan groente, maar dat komt morgen maar weer.

Heel ander iets.. Herkennen jullie ook dat jullie baby's minder plasluiers hebben? Leliebabybolletje poept wel gewoon enorm, is gezellig en alert. Ze maakt wel gewoon haar slaapjes, alleen haar luiers hebben gewoon minder plas... Maar dat lijfje is nu ook wel puur plakkeriger...
Oh en schaap... Ik ben vandaag voor het eerst op pad geweest met leliebabybolletje op de rug. Nóg meer reacties dan dat ik haar voorop draag. Leuk! Leliebabybolletje vond het ook leuk en nu dus geen problemen met jassen en zo ;-)
Ehh nee... geen extra melk :-$ Had tot nu toe ook eigenlijk helemaal niet het idee dat hij uberhaubt meer drinkt. Behalve snachts dan... Maar ja... dat zou het best eens kunnen zijn... mijn god! Waar haal ik al die melk vandaan?? :-( Ik ga die flessen aanlengen met water anders hoor... de vriezervoorraad slinkt al veel te snel.

Dit weer is overigens nu niet echt bevorderlijk voor mijn gemoedstoestand. Tril nog steeds als een rietje. En ja, heb wel gegeten ;-) Nog maar even een kom soep maken zo.

Schaapje was wel megavrolijk toen ik hem ophaalde! Hij heeft weer een fijne dag gehad X-D Lekker in de tuin gelegen. Blaadjes geprobeerd te plukken. De scheet. En het dorp onveilig gemaakt met zijn nieuwe zonnebril!

Lelie, in deze hitte dragen! Held!! Maar op de rug is leuk he! En ja, die reacties... X-D
Tja, schaap... Ik merk wel dat mijn productie toe neemt. Krijg weer onbehagelijke stuwing. Maar ja, daar heb jij weinig aan ;-) wie weet idd gewoon proberen met bijvoorbeeld 30cc extra water. Dan krijgt ie niet helemaal het idee dat z'n bekkie voor de gek wordt gehouden ;-) wat ik van het dragen vooral heldhaftig vond is dat mijn rug is verbrand... Maar ik had geen last tijdens het dragen!

Nu het eurovisie songfestival kijken. Ik heb even geen zin om alleen buiten te zitten. Het zwembad staat wel - alleen er zit ergens een lek... Hele plas met water :-(
Rougefils trekt de warmte goed, hij ligt al sinds 19.15 te slapen in een kamer van 25 graden!

Gistermiddag en vanavond lekker met zijn 3-en in de tuin gespeeld, vond Rougefils geweldig..

Tijd voor slaap, thee opdrinken en nog een beetje songfestival.. (ik vond Servie geweldig!).. Het is zoooo druk op werk op het moment.. 8-P

Lelie, we hebben geen onweer gehad vannacht, tenminste niet dat ik weet, maar ik slaap altijd heel goed op onweer.

Ik heb lekker geslapen..

Mims, hangt er van af welke zonnebrandcreme (Nivea ed. kunnen flink irriteren). Ik heb er 1 zonder parfum, maar weet even niet welke. Heb een proefmonster mee gekregen van de apotheek.

Luas, nog een tandje! En tijgeren! Joehoe! Hier nog steeds pogingen, maar komt 3 cm vooruit. Tandje lijkt niet door te zetten, nou dan was het toch geen tandje.

Schaap, pffffff beterschap!! En goed blijven eten en drinken, voor de bv!!
Turkije is grappig.... met dat bootje :rofl:
Drinken ja... Ik moet drinken.... Ik vergeet dat dus gewoon heel makkelijk hè O_o Ik kan rustig een dag door zonder ook maar iets te drinken. Op een glas sap en een kop koffie bij mijn ontbijt na dan. Dat is onderdeel van mijn ritueel ;-) Met die borstvoeding kan dat dus gewoon niet! Ik moet maar een fles water voor mijn neus zetten..... En ik wil vanmiddag limonade maken! Daar is het nou echt weer voor X-D

Heb overigens wel weer een betere nacht gehad! Ben een keer of 4 wakker geworden van schaap maar deze nacht besloot hij toch steeds weer verder te slapen. Heel fijn! Kon dus wel om 4 uur aan de kolf met die harde knoeperts, maar dat levert dan iig weer wat melk op voor dinsdag. Scheelt vriezer-leegraak-stress. Al met al ben ik dus wel tevreden over vannacht!

Ik heb hier zonnebrand van eucerin. Lekker spul, smeert goed weg. Geen parfum of kleurstoffen. Heb niet specifiek gelet op zonnebrand wat met eczeem goed kan, maar ik denk dat deze prima geschikt is.

Rouge, het tijgeren is hier na die meter ook weer gestopt hoor ;-) Schaap zet vaak zijn knieën onder zijn billen. Of hij zwemt schoolslag met zijn armen, maar we maken het hem erg lastig, want hij ligt óf op een kleed dat meegeeft, óf op het parket waar hij uitglijdt. En daarnaast is meneer snel gefrustreerd en doet dan helemaal niets meer. Is dan ook spontaan vergeten hoe hij ookalweer moest rollen, de drol!

Lelie, das idd dapper! Maar goed geknoopt als je er geen last van had! Welke knoop gebruik jij voor op je rug?

Hoe is het trouwens met fairymummy? Al een tijdje niet gezien hier!

Oh shit.... Meneer is alweer wakker. Waarom slaapt hij vooral bij anderen een heerlijk lang ochtendslaapje en nooit bij mij....
Kwart voor vijf!

Kwart voor frikkin' vijf.

Toen besloot Muppet dat de dag weer begonnen was.

Nu lag Brananas beneden op de bank (daar was het koeler) en lagen er geen dekens op bed, dus heb ik haar bij me genomen. AF en toe dutte ik een beetje weg en werd ik gewekt or een klaphandje op mijn wang of grijpvingertjes om mijn neus. En als ik dan mijn ogen open deed, keken twee stralend blauwe ogen me vanaf een centrimeterje of vijf strak aan.

Tja, en dan is het rond vijf uur in de ochtend, en ben je toch ineens zo gelukkig. Mijn kleine babymeisje. Eigenwijs prethofd is het! :heart:

En nu slaapt ze weer, en ben ik klaarwakker. Zucht.

Ik wil ergens wel bij haar gaan liggen, maar vrees dat zij dan weer wakker word en ik instort.

Ach, we zien wel wat de dag brengt, er staat zelfs bij ons in de tuin een heerlijk windje, ik heb gisteren allemaal nieuw buitenspeelgoed voor de twee oudsten gekocht (zo lief, ze waren er intens gelukkig mee; "Mam, je bent echt de allerdeallerdeallerliefste mamma van de hele wereld!" ) dus ik plof vanmiddag wel even neer.

Met een glas alcoholvrije wijn! Jawel, ik heb hem gehaald, en inderdaad, prima te drinken! Zo heb ik ook echt een zomeravondgevoel (erg he, dat daar voor mijn gevoel echt een wijntje bij hoort...).

Straks eens naar de apotheek voor zonnebrandcreme, want wij hebben... Nivea! En de afgelopen dagen zijn de plekjes op haar arm veel heftiger geworden, ik zie een connectie!

Ha, Muba ook een tandje! De tandjes zetten goed door...

Ik draag de hele dag zo'n 500cc PET-flesje water bij me. Die drink ik in een teug leeg, en dan vul ik hem weer. Doe ik dat niet, drink ik ook veel te weinig, hooguit hier en daar een glas.
Ik kom mij maar weer eens melden.

Ik lees altijd mee hoor, maar mijn verhalen zijn zo saai haha.

Het gaat gewoon nog steeds allemaal prima hier.

Hij kan sinds 2 weken omrollen, alle kanten op.

Met die warmte ligt hij in zn romper of luier, hij lijkt er weinig last van te hebben. Hij eet en drinkt goed, slaapt goed. Alleen omdat hij slaapt in zn luier worden zn billetjes natuurlijk koud snachts door de urine die afkoelt, dus vanmorgen was ie om 6.00 wakker, terwijl ie normaal tot een uurtje of 8.00 a 9.00 slaapt. Fruit en groente krijgt ie. Hij lust het allemaal en met 1 lepeltje neemt hij niet genoegen. Hij at van begin af aan gelijk een heel bordje leeg. Groente vond ie de eerste 2 x wennen, maar nu vind ie het lekker. Zelfs koud lust ie het. Oppassen terwijl ik werk gaat ook goed.

Enige wat ik zelf heb... het wordt me allemaal te veel! Ik ben 4 dagen in de week blijven werken. En in het begin vond ik het héérlijk om weer aan de gang te gaan. Maar ik ben nog geen 2 maanden aan het werk en het breekt mij eigenlijk gewoon op. De dagen dat ik vrij ben zijn ook altijd gevuld met allerlei afspraken, en dan nog het huishouden erbij, zorgen voor mini-vgm.. Het liefst zou ik een tijdje 2 dagen in de week gaan werken maar dat is gewoon financiel niet te doen.

Doordat ik er nu al doorheen zit ben ik zo shagerijnig als wat. Tegen vriend en mini-vgm niet maar ik kan weinig hebben van anderen. Gebemoei met mini-vgm vind ik mega irritant, of als ik op mijn vrije dag gebeld wordt door een collega of vriendin met klaagzang, ik heb niet eens zin om te reageren op smsjes. Ook kan ik er niet goed tegen als ik met mini-vgm door de supermarkt loop om even 'snel' een paar boodschapjes te halen dat ik bij elke stap die ik zet iemand wel naast mij heb staan die met zn kop boven de wagen hangt te kirren. Ik weet dat andere moeders dat prachtig vinden maar ik kan dat juist nu even niet hebben. Ik glimlach wat flauwtjes terug maar eigenlijk denk ik 'tyf op en laat mij mn boodschappen doen'.

Kortom. Ik heb last van een kort lontje.

* klaagmodus uit *
VGM herkenbaar hoor, ik was begonnen met 4 dagen maar zag dat eigenlijk gelijk al niet zitten. Heb het nu zo weten te regelen met feestdagen en vakantiedagen dat ik tot onze vakantie over 2 weken slechts 3 dagen per week werk. En stiekem vind ik dat een heel mooie balans zo.... (en ik riep altijd carrière te willen maken O_o ). Helaas kan ook ik niet vanwege financiën dit standaard invoeren dus eind juni zal ik ook weer terug moeten naar 4. En dat is gewoon zwaar! Hier moet vooral mijn vriend het ontgelden als ik zo'n kort lontje heb. Zo stom! Misschien moet ik mezelf ook maar aanleren het vooral af te reageren op vreemden in de supermarkt ;-)

Zo'n flesje heb ik op mijn werk dus wel altijd bij me. Daar drink ik ook wel genoeg. Maar thuis.... *gaat gauw weer een glas water pakken*

Oh en ik heb dat dus ook met wijn! Schuilt er toch een klein alcoholistje in mij..... Op zoek naar lekkere alcoholvrije wijn dus! Moet nog steeds eens langs de gall&gall!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven