Trema's doen raar!
vrijdag 25 mei 2012 om 09:04
Hallo,
Klein probleem, maar wel erg lastig! Het lukt me niet meer om een trema of accent op klinkers te plaatsen (ja, kan wel met de speciale alt-codes, maar daar heb ik niet steeds zin in).
Voorheen kon ik gewoon 1x de hoge aanhalingstekens indrukken en vervolgens een klinker, dan kwam er een accentteken naar rechts op te staan (é) en als ik die hoge aanhalingstekens indrukte met tegelijkertijd shift kwam er een trema op te staan (ë).
Maar... dat gaat nu ineens niet meer! Als ik op de trema's druk krijg ik direct: '' en als ik shift met trema's indruk krijg ik: "".
Wat ik al geprobeerd heb:
- Shift + ALT tegelijkertijd indrukken (zowel rechts als links)
- Taal van toetsenbord veranderen, hij staat op Nederlands
Heeft iemand de tip? Moet nog een flink verslag schrijven en hoop echt dat iemand me kan helpen!
Dankjewel!
Klein probleem, maar wel erg lastig! Het lukt me niet meer om een trema of accent op klinkers te plaatsen (ja, kan wel met de speciale alt-codes, maar daar heb ik niet steeds zin in).
Voorheen kon ik gewoon 1x de hoge aanhalingstekens indrukken en vervolgens een klinker, dan kwam er een accentteken naar rechts op te staan (é) en als ik die hoge aanhalingstekens indrukte met tegelijkertijd shift kwam er een trema op te staan (ë).
Maar... dat gaat nu ineens niet meer! Als ik op de trema's druk krijg ik direct: '' en als ik shift met trema's indruk krijg ik: "".
Wat ik al geprobeerd heb:
- Shift + ALT tegelijkertijd indrukken (zowel rechts als links)
- Taal van toetsenbord veranderen, hij staat op Nederlands
Heeft iemand de tip? Moet nog een flink verslag schrijven en hoop echt dat iemand me kan helpen!
Dankjewel!
vrijdag 25 mei 2012 om 09:18
vrijdag 25 mei 2012 om 09:37
Ik heb 'm nog niet opgestart, maar las ergens op internet dat het misschien een virus kon zijn. Ik zet even m'n McAfee scan aan, voor een volledige computerscan. Ga ik even snel boodschappen doen.
Ik zal nog wel even een update geven als het wel (of niet :s) gelukt is!
In ieder geval bedankt tot zover!
Ik zal nog wel even een update geven als het wel (of niet :s) gelukt is!
In ieder geval bedankt tot zover!
vrijdag 25 mei 2012 om 13:55
Ik denk dat er toch iets virus-achtigs aan de hand is... Ik heb mijn computer gescand en hij had 2 dingen gevonden, die natuurlijk direct verwijderd. Volgens McAfee zou de computer weer helemaal veilig zijn. Opnieuw opgestart en eerst een document geopend: hij deed het goed!! Helemaal blij, dus ik open internet om dat hier te melden, maar zodra ik een internetvenster opende deed hij het niet meer. Is dat raar, of wat?
Misschien heeft er nog iemand een idee, maar ik ga het vanavond sowieso maar even aan mijn vriend vragen. Moet vanmiddag werken, dus als ik niet meer reageer ligt het daaraan. In ieder geval bedankt!
Misschien heeft er nog iemand een idee, maar ik ga het vanavond sowieso maar even aan mijn vriend vragen. Moet vanmiddag werken, dus als ik niet meer reageer ligt het daaraan. In ieder geval bedankt!
vrijdag 25 mei 2012 om 14:37
Heb ik ook op mijn computer op het werk gehad. Iets met Malware geloof ik. Bij mij deden later de knoppen op de werkbalk het ook niet meer. Opslaan als e.d. Best vervelend.
Ik heb toen AdAware laten scannen, opnieuw opgestart, toen deed hij weer gewoon. Week later weer hetzelfde.
Weer gescand en weer opgelost.
Ik heb toen AdAware laten scannen, opnieuw opgestart, toen deed hij weer gewoon. Week later weer hetzelfde.
Weer gescand en weer opgelost.