spiritualiteit
zaterdag 26 mei 2012 om 18:53
Er is meer tussen hemel en aarde, althans dat geloof ik.
Ik heb eerder een een topic geopend en het verbaaste mij toen hoeveel 'nuchtere' Nederlanders er zijn.
Wat zie jij onder spirualiteit, en geloof je er enigzins in? En wat geloof je dan wel en wat geloof je niet?
Ik vind het zelf moeilijk te omschrijven. Ik heb zelf wel eens het gevoel dat er iemand bij mij is die overleden is, maar wat ik dan voel is niet te omschrijven eigenlijk. Best verwarrend dus. Ik ben er wel mee bezig, geloof zeker in astrologie etc en merk vaak ook dat dit bij mij wel klopt, maar zou je dan niet denken: wat je leest geloof je ook?
Ik heb laatst ook mijn koffie prut laten na lezen en 95% wat die vrouw zij klopte, was verassend en had ze niet kunnen weten, die dingen verbazen mij dan hoe kan ze het weten?
Wat geloof jij?
Ik heb eerder een een topic geopend en het verbaaste mij toen hoeveel 'nuchtere' Nederlanders er zijn.
Wat zie jij onder spirualiteit, en geloof je er enigzins in? En wat geloof je dan wel en wat geloof je niet?
Ik vind het zelf moeilijk te omschrijven. Ik heb zelf wel eens het gevoel dat er iemand bij mij is die overleden is, maar wat ik dan voel is niet te omschrijven eigenlijk. Best verwarrend dus. Ik ben er wel mee bezig, geloof zeker in astrologie etc en merk vaak ook dat dit bij mij wel klopt, maar zou je dan niet denken: wat je leest geloof je ook?
Ik heb laatst ook mijn koffie prut laten na lezen en 95% wat die vrouw zij klopte, was verassend en had ze niet kunnen weten, die dingen verbazen mij dan hoe kan ze het weten?
Wat geloof jij?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
zaterdag 26 mei 2012 om 19:51
zaterdag 26 mei 2012 om 19:56
zaterdag 26 mei 2012 om 20:11
Het is toch wat met die goden van tegenwoordig. Ze geven je eerst vrije wil, maar op het moment dat je er gebruik van maakt ben je zwaar de Sjaak. Een beetje wat mijn moeder vroeger deed: "dat moet je zelf weten hoor - maar als je verkeerd kiest houd ik uiteraard een heel stuk minder van je". Brrr, heel onpedagogisch.
zaterdag 26 mei 2012 om 20:14
Nee, natuurlijk ligt het niet aan God. God bestaat niet.
Maar goed, nu doe ik zelf wat ik bij anderen vervelend vind. Namelijk heel stellig zeggen hoe het zit. Dus laten we elkaar toch vooral de ruimte geven om te denken wat we zelf willen. Dat is toch veel fijner. Vrijheid voor iedereen.
Dus hee, geniet van je God. Dat meen ik echt. En hou alsjeblieft op om mij te overtuigen. Dat lukt toch niet en dat is ook helemaal niet nodig.
zaterdag 26 mei 2012 om 20:23
zaterdag 26 mei 2012 om 20:55
ik vind zelf bijna dood ervaringen heel interessant, mensen zien dingen die ze eigenlijk niet hadden kunnen zien, of ze ontmoeten familieleden die ze nooit gekend hadden tijdens het leven. Er zijn nog zoveel meer onverklaarbare dingen. In de bijbel geloof ik niet zozeer, in ieder geval niet letterlijk, er zit spiritueel misschien wel iets van waarheid in. Maar ik geloof best dat er een God zou kunnen bestaan. Het leven is op zich al zo wonderlijk, waarom zou het bovennatuurlijke 'niet kunnen bestaan/onzin zijn' terwijl we bijvoorbeeld de big bang en het daaruit uiteindelijk ontstaan van leven dat bewust is, kan denken en emoties heeft niet onwaarschijnlijk of raar vinden. Dat is toch net zo apart en wonderlijk?
zaterdag 26 mei 2012 om 20:58
Nou, ik vind het ontstaan van de wereld en de dieren en mensen ook best onwaarschijnlijk en raar hoor! Is voor mij een groot toeval dat het zo gelopen is. Erg bijzonder.
Maar waarom ik daar wel in geloof en in een god niet, is omdat voor het eerste wetenschappelijke bewijzen zijn en voor het tweede niet.
Maar waarom ik daar wel in geloof en in een god niet, is omdat voor het eerste wetenschappelijke bewijzen zijn en voor het tweede niet.