Bankendilemma.
zondag 27 mei 2012 om 17:48
Het is zo ver, ik kan een mooie leren bank bestellen. Nu zit ik alleen met een dilemma. Ik heb twee banken uitgezocht, de eerste is een hele veilige keuze waarvan ik weet dat de prijs/kwaliteit verhouding heel erg goed is. Dat is de Kivik van Ikea, deze dus.

Met hocker.

Nu komt het dilemma. Een prachtige bank gevonden, maar ben onbekend met de leverancier en heb geen flauw idee wat ik qua kwaliteit kan verwachten. De prijsjes zijn zacht, te zacht misschien, met de kans dat ik over een tijdje weer naar een nieuwe bank op zoek moet. Het is deze.

Wat zouden jullie doen, een veilige bank nemen waar je heel lang plezier van hebt? Of zouden jullie voor de mooiste kiezen, voor een veel te zacht prijsje en wel zien waar het schip strandt?
Met hocker.
Nu komt het dilemma. Een prachtige bank gevonden, maar ben onbekend met de leverancier en heb geen flauw idee wat ik qua kwaliteit kan verwachten. De prijsjes zijn zacht, te zacht misschien, met de kans dat ik over een tijdje weer naar een nieuwe bank op zoek moet. Het is deze.

Wat zouden jullie doen, een veilige bank nemen waar je heel lang plezier van hebt? Of zouden jullie voor de mooiste kiezen, voor een veel te zacht prijsje en wel zien waar het schip strandt?
zondag 27 mei 2012 om 18:35
Ik weet niet wat het prijs verschil is, maar als het aanzienlijk is, kan je ook denken nu de helft, dus hoef ik er ook maar half zo lang mee te doen (moet je wel zo sterk zijn de andere helft op je spaarrekening te laten staan.)
Ik heb ooit een bankstel gekocht bij profijtmeubel, kostte geen drol en ik heb er 10 jaar mee gedaan, stoffen bank....en daarna is ie naar een nichtje gegaan en daar staat ie nog steeds. Bekleding ietsje valer maar zit nog heerlijk. Kwestie van geluk.
ik heb nu de karlstad van ikea, 2 jaar en hij zit, ligt, slaapt nog steeds heerlijk en ziet er top uit (3 kinderen thuis...).
eingelijk niet echt een advies....sterkte ermee!!
Ik heb ooit een bankstel gekocht bij profijtmeubel, kostte geen drol en ik heb er 10 jaar mee gedaan, stoffen bank....en daarna is ie naar een nichtje gegaan en daar staat ie nog steeds. Bekleding ietsje valer maar zit nog heerlijk. Kwestie van geluk.
ik heb nu de karlstad van ikea, 2 jaar en hij zit, ligt, slaapt nog steeds heerlijk en ziet er top uit (3 kinderen thuis...).
eingelijk niet echt een advies....sterkte ermee!!
zondag 27 mei 2012 om 19:16
bankhangen op zich is dan wel weer lekker..
Maar niet meer op kunnen staan niet.. toch een kwestie van geluk denk ik, maar dat helpt jou niet met je keuze.
Ik had hiervoor (na de bank van profijt en voor mijn bank nu) een heeeeeele dure bank uitgekozen door ex...zag er na 2 jaar niet uit met de kids, helemaal kaal. Was heel dik leer, volgens verkoper zo'n goede kwaliteit..yeah right...
Hummmm moeilijk hoor, ik heb er toen eigenlijk niet over nagedacht, budget klopte en de bank vond ik mooi en genoeg zitplaatsen.
Maar niet meer op kunnen staan niet.. toch een kwestie van geluk denk ik, maar dat helpt jou niet met je keuze.
Ik had hiervoor (na de bank van profijt en voor mijn bank nu) een heeeeeele dure bank uitgekozen door ex...zag er na 2 jaar niet uit met de kids, helemaal kaal. Was heel dik leer, volgens verkoper zo'n goede kwaliteit..yeah right...
Hummmm moeilijk hoor, ik heb er toen eigenlijk niet over nagedacht, budget klopte en de bank vond ik mooi en genoeg zitplaatsen.
maandag 28 mei 2012 om 08:57
Bank 1 :-D. gaan wij ook bestellen na de zomer, maar wel een zwarte omdat we over wit-licht leer niet zulke goede verhalen hebben gehoord. We hebben veel winkels afgelopen maanden bezocht en op banken gezeten, maar dit is de enige waarop we goed blijven zitten, (veel banken vind ik te diep, dan zit je al scheef achterover en glij je langzaam naar beneden, heel irritant), en die lekker stevig is. Plus dat we het model mooi vinden.
maandag 28 mei 2012 om 09:18
Hou er met wit wel rekening mee dat je donkere vlekken krijgt. Schoonouders hadden dus ook een witte bank. Je kon goed zien waar ze zelf altijd zaten. Daar was de zitting wat grijzig (broeken die agfeven enzo) en de armleuning ook. Schoonvader heeft daar altijd zijn arm op liggen en dat geeft gewoon af. Kreeg je ook niet meer schoon. En dit was dus al binnen 4 jaar zo. Denk daar dus wel goed over na.
maandag 28 mei 2012 om 09:42
Heb al 7 jaar een witlicht leren banken staan en ik verzeker je, er is niets mis mee. Eén keer in de week een sopdoek er over en hij is weer als nieuw. Het bankstel is het grootste meubelstuk in je huis, om dat in zwart te nemen vind ik persoonlijk haast intimiderend, 2 van die grote zwarte blokken in de kamer. Zou ik toch nog eens over nadenken.