Problemen met compagnon
maandag 28 mei 2012 om 19:26
Misschien moet je eerst eens heel concreet maken wat je van je compagnon verwacht mbt uren, imput, klanten, ...etc. Maak het SMART.
Ooit bij een studie met veel praktijkopdrachten maakte we daar een soort contract afspraak over. Je kunt ook samen in overleg een plan van aanpak maken. Op de manier kun je je compagnon op concrete zaken aanspreken en onder tussen bouw je ook een dossier.
Gaat het beter fijn, zo niet dan bouw je stukken op om makkelijker uit elkaar te gaan.
Ooit bij een studie met veel praktijkopdrachten maakte we daar een soort contract afspraak over. Je kunt ook samen in overleg een plan van aanpak maken. Op de manier kun je je compagnon op concrete zaken aanspreken en onder tussen bouw je ook een dossier.
Gaat het beter fijn, zo niet dan bouw je stukken op om makkelijker uit elkaar te gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 28 mei 2012 om 19:30
Helaas heb ik geen diplomatiek talent, dus daarin kan ik je niet adviseren. Wat ik je wel wil zeggen is, voel niet nu al dat nog niet actueel is. Vertel jezelf geen verhalen in je hoofd over hoe het zal lopen, want die gedachten zijn destructief voor een goede afloop. Dus zet je fantasie stop en wees stil, dan komt het juiste antwoord over hoe je dit aan moet pakken, vanzelf boven drijven.
Succes, je verdient het.
Succes, je verdient het.
maandag 28 mei 2012 om 19:46
Ben even benieuwd: je geeft aan dat jullie een goede overeenkomst hebben opgesteld, die het jou mogelijk maakt hieruit te stappen.
Waarom ben je dan toch bang voor advocaten?
Is je angst terecht of eigenlijk niet?
Die vreselijke ruzie moet je dan maar op de koop toenemen.
Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk de knoop doorhakken en het gesprek aangaan. Geen tweede kansen, geen SMART-afspraken. Denk niet dat dit nog wat wordt en dan kan je beter uit elkaar gaan.
maandag 28 mei 2012 om 19:51
maandag 28 mei 2012 om 19:52
Kom op, toon je de echte ondernemer Icewatch. Het is tijd om te handelen hoor. Niet bang zijn voor afkeuring of ruzie. Dit hoort ook bij volwassen ondernemerschap, you can do it!
En stel je voor hoe je straks lekker verder kan en al je energie in je zaak kan steken zonder een businesspartner die jou niet stimuleert.
En stel je voor hoe je straks lekker verder kan en al je energie in je zaak kan steken zonder een businesspartner die jou niet stimuleert.
maandag 28 mei 2012 om 19:54
Misschien ben je wel te perfectionistisch/control freak om met anderen samen iets op te bouwen. Iedereen doet dingen op een andere manier, als dat niet samen gaat moet je ermee stoppen. Als jij alleen maar loopt te stressen lijkt me dat voornamelijk vervelend voor jou en niet helpen om de zaak soepel te laten verlopen.
maandag 28 mei 2012 om 19:59
Wat is er wat dat betreft met "luister, ik begin me te realiseren dat ik productiever ben zonder jou, dan met jou. Dat is een probleem. Je gaat nu veranderen, proactiever worden, meer klanten binnen halen. Ik wil niet meer verantwoordelijk zijn voor alles wat hier gebeurd. Gaat dat lukken?"
Dat is duidelijk.
Anders nogmaals, vragen stellen, over hoe hij denkt dat het gaat. Met als laatste vraag "hoe denk je dat we verder moeten?". Werkt redelijk goed voor slechtnieuwsgesprekken.