Heeft Dibi kans van slagen?

28-05-2012 00:21 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net op Joop dat hij voor zichzelf wil gaan beginnen. Thoughts anyone?
Zijn kruid is helaas verzopen in mijn ogen.
viva-amber schreef op 28 mei 2012 @ 14:33:

Nee, hij heeft verdeeldheid gezaaid in zijn eigen partij en sterft een stille dood. Jammer, hij had zijn tijd beter af kunnen wachten, een jaar of 5. Met meer bagage had hij wellicht wel een kans.
Mwa, dat 'ie jong is zegt op zich niks. Ik vind het nogal gerontocratisch jaren 50 denken om te zeggen dat jongelingen niks in de politiek te zoeken zouden hebben. Het gaat erom wat iemand met zich meebrengt. Dibi op zich iid niet zo veel, maar dus even los daar van mag zijn leeftijd geen argument zijn. Kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar zo'n Arjan Vliegenthart. Ook jong maar heeft wel verstand van zaken. Renske Leijten idem dito.
Met jong talent is niets mis,heel verfrissend zelfs.

Dibi had het over pakweg 10 jaar wellicht beter gedaan en ook dan was hij nog behoorlijk jong geweest net als Rutte.

Leiderschapskwaliteiten heeft hij volgens mij niet maar dat is niet aan leeftijd gebonden, die zal hij over tien of 20 jaar waarschijnlijk ook niet hebben,immers Job Cohen bakte er ook niks van.
teardrop-viva schreef op 28 mei 2012 @ 18:02:

Met jong talent is niets mis,heel verfrissend zelfs.

Dibi had het over pakweg 10 jaar wellicht beter gedaan en ook dan was hij nog behoorlijk jong geweest net als Rutte.

Leiderschapskwaliteiten heeft hij volgens mij niet maar dat is niet aan leeftijd gebonden, die zal hij over tien of 20 jaar waarschijnlijk ook niet hebben,immers Job Cohen bakte er ook niks van.
Exact. Maar dan moet je wél een bepaald talent hébben, en wat kan Dibi nou werkelijk? Waar hij heeft hij verstand van? Ik ben in principe altijd voorstander van jongeren, maar je moet wel iets meebrengen en Dibi is niet echt inhoudelijk. Laat staan een leiderstype. Daarom begrijp ik die hele gooi naar het lijsttrekkerschap van GL ook niet. Jolande vind ik net als Cohen geen leider maar iemand die meer op de achtergrond met inhoud bezig moet zijn. Niet-leiders moeten zich niet profileren. Kijk naar Hirsch Balin, dat is nou een uitstekend voorbeeld van iemand die gewoon z'n werk doet en voor de rest helemaal niet in de spotlights wil staan. Ik heb echt heel veel respect voor hem, omdat 'ie serieus is en niet meedoet aan FB, Twitter, P&W enzovoorts. Het is ook een hele kundige jurist. Waar is Dibi 'kundig' in? Ik heb nooit iets bij hem kunnen bespeuren, ik vind het een lifter eerlijk gezegd. Beetje een Wilders, ook zo'n carriérepoliticus die niet wil werken en maar in die politiek wil blijven hangen. Ga's wat doen, ga's een baan zoeken, ga's werken zoals alle normale mensen dat doen.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 18:24:

[...]

Exact. Maar dan moet je wél een bepaald talent hébben, en wat kan Dibi nou werkelijk? Waar hij heeft hij verstand van? Ik ben in principe altijd voorstander van jongeren, maar je moet wel iets meebrengen en Dibi is niet echt inhoudelijk. Laat staan een leiderstype. Daarom begrijp ik die hele gooi naar het lijsttrekkerschap van GL ook niet. Jolande vind ik net als Cohen geen leider maar iemand die meer op de achtergrond met inhoud bezig moet zijn. Niet-leiders moeten zich niet profileren. Kijk naar Hirsch Balin, dat is nou een uitstekend voorbeeld van iemand die gewoon z'n werk doet en voor de rest helemaal niet in de spotlights wil staan. Ik heb echt heel veel respect voor hem, omdat 'ie serieus is en niet meedoet aan FB, Twitter, P&W enzovoorts. Het is ook een hele kundige jurist. Waar is Dibi 'kundig' in? Ik heb nooit iets bij hem kunnen bespeuren, ik vind het een lifter eerlijk gezegd. Beetje een Wilders, ook zo'n carriérepoliticus die niet wil werken en maar in die politiek wil blijven hangen. Ga's wat doen, ga's een baan zoeken, ga's werken zoals alle normale mensen dat doen.

Ik ben het helemaal met je eens als dat het geval zou zijn.

Waar baseer je op dat hij geen leider kan zijn? Hij heeft het nooit laten zien, maar hij is nog jong. Maar hij heeft ook niet laten zien dat hij het níét kan.

Ik vind dat hij in de media totaal wordt afgeslacht zonder inhoudelijke voorbeelden.

Goed voorbeeld van Cohen, hij is totaal géén leider maar werd wel met open armen ontvangen omdat hij zogezegd zo aardig overkwam. Dibi ziet er misschien niet alledaags uit en misschien niet zo vriendelijk als Cohen maar come on, geef die jongen een kans.

Hier in DK zou zo iemand al lang een kans gehad hebben en zijn politici doorgaans veel jonger. De minister van financiën hier is pas 26 en veel fractieleiders zijn onder de 35. Ik vind het wel iets verfrissende hebben.

Dit is echt typisch Nederlands om zo meteen te gaan hakken. Iedereen moet meteen een 'mening' hebben over die jongen. Dat zit er in NL zo diep in. Iedereen moet vooral een mening hebben anders tel je niet mee.
louisavuitton schreef op 28 mei 2012 @ 00:30:

Hij is niet eerlijk: hij woont met zijn moeder in een sociale huurwoning. Hij geeft als reden op dat hij graag contact houdt met de buurt. Dat kan toch ook als je in die wijk een huis koopt of huurt in de vrije sector?

Ik zie hier vaak het woord Huilie voorbijkomen. Voor mij is Dibi een Huilie.
en dat is een probleem?
louisavuitton schreef op 28 mei 2012 @ 09:13:

Maar wat vinden jullie er nu van dat Dibi nog steeds op een kamertje bij zijn mammie woont?

Een paar jaar geleden ging het gerucht dat Mark Rutte nog bij zijn moeder woonde. De grappen waren toen niet aan te slepen. De pvda maakte er zelfs een filmpje over.

Tofik woont nog echt bij zijn moeder op zijn oude jongenskamer en woont ook nog eens scheef. En nu blijven de grappen, grollen en opmerkingen uit. Vreemd vind ik dat....

ik weet niet wat er komisch aan is.

In andere culturen is dan heel gewoon.
Ksenija schreef op 28 mei 2012 @ 20:11:

[...]

en dat is een probleem?
Een eventueel toekomstig leider van een politieke partij die nog bij zijn moeder woont, vind ik raar. Hij is 31 jaar. Kan gebruikelijk zijn in Marokkaanse cultuur, maar ik vind het niet getuigen van volwassenheid.
Pfffffff. Ik ben Dibi-moe.
Rik78 schreef op 28 mei 2012 @ 20:09:

[...]

Ik ben het helemaal met je eens als dat het geval zou zijn.

Waar baseer je op dat hij geen leider kan zijn? Hij heeft het nooit laten zien, maar hij is nog jong. Maar hij heeft ook niet laten zien dat hij het níét kan.

Ik vind dat hij in de media totaal wordt afgeslacht zonder inhoudelijke voorbeelden.

Goed voorbeeld van Cohen, hij is totaal géén leider maar werd wel met open armen ontvangen omdat hij zogezegd zo aardig overkwam. Dibi ziet er misschien niet alledaags uit en misschien niet zo vriendelijk als Cohen maar come on, geef die jongen een kans.

Hier in DK zou zo iemand al lang een kans gehad hebben en zijn politici doorgaans veel jonger. De minister van financiën hier is pas 26 en veel fractieleiders zijn onder de 35. Ik vind het wel iets verfrissende hebben.

Dit is echt typisch Nederlands om zo meteen te gaan hakken. Iedereen moet meteen een 'mening' hebben over die jongen. Dat zit er in NL zo diep in. Iedereen moet vooral een mening hebben anders tel je niet mee.
Hij heeft gewoon geen leiderschapsvermogen. Dibi is vooral een hele vlotgebekte debater in de zin van zijn opponent kritisch blootleggen, maar echt inhoudelijk is hij niet sterk. En wat meningen betreft, ja ik vind dat een politicus een visie op een bepaald beleidsterrein met zich mee moet brengen. En wat zou hem volgens jou dan geschikt maken voor het fractieleiderschap van GL? (ik zie in die hele partij geen sterke leider maar we hebben het nu over Dibi). wel een goede zaak dat in DK politici erg jong zijn tegenwoordig. Ik ben Napoleontist en ben altijd voorstander van jonge mensen -die inhoudelijk iets kunnen en daar heel goed in zijn/goede visie hebben/klaarstaan om hun kijk op zaken te implementeren- aan het roer. Ook in NL is het lang en breed tijd om afscheid te nemen van de gerontocratie. Geef de late 20'ers en de 30 érs idd maar eens de kans.
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 20:17:

[...]

Een eventueel toekomstig leider van een politieke partij die nog bij zijn moeder woont, vind ik raar. Hij is 31 jaar. Kan gebruikelijk zijn in Marokkaanse cultuur, maar ik vind het niet getuigen van volwassenheid.

dat is jouw probleem en jouw cultuur.

Volwassenheid meet je niet aan wel of niet thuiswonen (in andere culturen)

ik ken jongens die alleen wonen en een zooitje van het leven maken en andere die thuis wonen en alles op de rit hebben.

Maar dat zal het cultuurverschil wel zijn...
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 20:17:

[...]

Ik vind een infantiel feestbeestende single 45+ yup met nogal weinig sociale empathie ook behoorlijk onvolwassen, en zeker niet geschikt als MP (en dus leider). Dat is ook maar weer gebleken.
Ksenija schreef op 28 mei 2012 @ 20:20:

[...]

ik ken jongens die alleen wonen en een zooitje van het leven maken en andere die thuis wonen en alles op de rit hebben.

Hear hear!
Ksenija schreef op 28 mei 2012 @ 20:20:

[...]

Maar het gaat toch om een Nederlandse politieke partij in Nederland. Jij woont toch ook in Nederland. Zoals iemand anders al zei: bij Rutte werden er grappen gemaakt over het thuiswonen bij zijn moeder, terwijl hij op zichzelf woonde. Bij Dibi hoor je er niemand over.

Als je op jezelf woont, ontwikkel je toch meer verantwoordelijkheden, je moet voor jezelf zorgen, een huishouden voeren, aan financiële verplichtingen voldoen. Het voelt toch vreemd dat iemand die nog op zijn jongenskamertje zit, terwijl zijn moeder kookt, eventueel leider wordt van een politieke partij.

Misschien woon je zelf nog thuis? Bedoel ik niet sarcastisch, maar uit interesse.

Ik weet zeker dat als in een ander topic gesproken zou worden over een 31- jarige man die nog thuis woont er reacties zouden komen dat de persoon onvolwassen is. Sterker nog, al aantal keer gezien.
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 20:32:

[...]

Maar het gaat toch om een Nederlandse politieke partij in Nederland. Jij woont toch ook in Nederland. Zoals iemand anders al zei: bij Rutte werden er grappen gemaakt over het thuiswonen bij zijn moeder, terwijl hij op zichzelf woonde. Bij Dibi hoor je er niemand over.

Als je op jezelf woont, ontwikkel je toch meer verantwoordelijkheden, je moet voor jezelf zorgen, een huishouden voeren, aan financiële verplichtingen voldoen. Het voelt toch vreemd dat iemand die nog op zijn jongenskamertje zit, terwijl zijn moeder kookt, eventueel leider wordt van een politieke partij.

Misschien woon je zelf nog thuis? Bedoel ik niet sarcastisch, maar uit interesse.

Ik weet zeker dat als in een ander topic gesproken zou worden over een 31- jarige man die nog thuis woont er reacties zouden komen dat de persoon onvolwassen is. Sterker nog, al aantal keer gezien.
Het gaat er helemaal niet om of iemand Nederlander is, een Chinees, een Somaliër of wat dan ook waar dan ook. Vind jij een bejaarde puber die op Lowlands (of Dance Valley weet ik veel, zit niet in die kleuterscene) staat te hossen dan meer volwassen? En dat is dan premier....
Ksenija schreef op 28 mei 2012 @ 20:13:

[...]

ik weet niet wat er komisch aan is.

In andere culturen is dan heel gewoon.
Dat zal best maar we hebben hier te maken met de Nederlandse cultuur en daar is een ruimschoots volwassen man die op zijn jongenskamer bij zijn mammie woont niet echt een voorbeeld van volwassenheid.
malu3 schreef op 28 mei 2012 @ 20:47:

[...]

Dat zal best maar we hebben hier te maken met de Nederlandse cultuur en daar is een ruimschoots volwassen man die op zijn jongenskamer bij zijn mammie woont niet echt een voorbeeld van volwassenheid.

gelukkig mag je je eigen cultuur behouden, dus die vlieger gaat niet op. en hij woont vast in de hele woning en zit niet alleen op zijn kamer.

het doet er ook niet toe, waar hij woont.

Daar hebben wij geen reet mee te maken, voor mijn part slaapt hij op het station als hij dat wil.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 20:39:

[...]

Het gaat er helemaal niet om of iemand Nederlander is, een Chinees, een Somaliër of wat dan ook waar dan ook. Vind jij een bejaarde puber die op Lowlands (of Dance Valley weet ik veel, zit niet in die kleuterscene) staat te hossen dan meer volwassen? En dat is dan premier....

Nee, het gaat er niet om of iemand Nederlander is of Chinees. Mijn reactie ging er om dat er opeens werd gesproken over jouw cultuur, mijn cultuur terwijl we allemaal in Nederland wonen.

Ik vind Rutte meer levenservaring hebben dan Dibi. Zorgt voor zichzelf, diverse banen al gehad, jong zijn vader verloren en zijn broer aan een ernstige ziekte. Dan sta je toch al wat anders in het leven.

Wat Rutte in zijn vrije tijd doet, moet hij zelf weten.
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 20:50:

[...]

Nee, het gaat er niet om of iemand Nederlander is of Chinees. Mijn reactie ging er om dat er opeens werd gesproken over jouw cultuur, mijn cultuur terwijl we allemaal in Nederland wonen.

Ik vind Rutte meer levenservaring hebben dan Dibi. Zorgt voor zichzelf, diverse banen al gehad, jong zijn vader verloren en zijn broer aan een ernstige ziekte. Dan sta je toch al wat anders in het leven.

Juist!
Als Rutte in zijn vrije tijd in zijn blote kont door zijn huis wil lopen moet hij dat zelf weten en of hij op dancevalley staat te hossen ook.

Dat doet hij in zijn eigen vrije tijd.
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 20:50:

[...]

Hoe Dibi woont moet hij dus ook zelf weten want dat is ook een privézaak.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:11:

[...]

Dibi moet inderdaad zelf weten of hij bij zijn mammie wil wonen maar het wekt wel een heel onvolwassen indruk. Daar komt nog bij dat hij scheefwoont en een sociale huurwoning bezet houdt die voor de lagere inkomens bestemd is. Als politicus heb je een voorbeeldfunctie maar dat schijnt niet tot hem door te dringen.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:11:

[...]

Van mij mag hij bij zijn moeder blijven wonen hoor.

Op zichzelf gaan wonen geeft hem niet ineens leiderschapskwaliteiten. X-D
malu3 schreef op 28 mei 2012 @ 20:47:

[...]

Pardon? Ga jij eens in de grote steden kijken wie daar in de meerderheid zijn.... En welke NL'se cultuur? Definieer die eens? Nederland is als sinds de 16de eeuw een internationaal georienteerd land waarin altijd al allerlei verschillende mensen hebben gewoond. De tulpen, klompen, kaas en boerenkool identiteit vind je alleen nog in Friesland e.d. contreien. En zelfs dáár ziet het "zwart" van de mensen. Ik vind het sowieso vreemd om etnocentristisch te denken. Het gaat helemaal niet om 'culturen', het gaat om hoe iemand meedoet aan een maatschappij.
malu3 schreef op 28 mei 2012 @ 21:14:

[...]

Dibi moet inderdaad zelf weten of hij bij zijn mammie wil wonen maar het wekt wel een heel onvolwassen indruk. Daar komt nog bij dat hij scheefwoont en een sociale huurwoning bezet houdt die voor de lagere inkomens bestemd is. Als politicus heb je een voorbeeldfunctie maar dat schijnt niet tot hem door te dringen.
Zoals iemand anders al zei,zou Dibi in dezelfde buurt een huis moeten gaan kopen en daar samen met zijn moeder gaan wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven