Heeft Dibi kans van slagen?
maandag 28 mei 2012 om 16:20
Mwa, dat 'ie jong is zegt op zich niks. Ik vind het nogal gerontocratisch jaren 50 denken om te zeggen dat jongelingen niks in de politiek te zoeken zouden hebben. Het gaat erom wat iemand met zich meebrengt. Dibi op zich iid niet zo veel, maar dus even los daar van mag zijn leeftijd geen argument zijn. Kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar zo'n Arjan Vliegenthart. Ook jong maar heeft wel verstand van zaken. Renske Leijten idem dito.
maandag 28 mei 2012 om 18:02
Met jong talent is niets mis,heel verfrissend zelfs.
Dibi had het over pakweg 10 jaar wellicht beter gedaan en ook dan was hij nog behoorlijk jong geweest net als Rutte.
Leiderschapskwaliteiten heeft hij volgens mij niet maar dat is niet aan leeftijd gebonden, die zal hij over tien of 20 jaar waarschijnlijk ook niet hebben,immers Job Cohen bakte er ook niks van.
Dibi had het over pakweg 10 jaar wellicht beter gedaan en ook dan was hij nog behoorlijk jong geweest net als Rutte.
Leiderschapskwaliteiten heeft hij volgens mij niet maar dat is niet aan leeftijd gebonden, die zal hij over tien of 20 jaar waarschijnlijk ook niet hebben,immers Job Cohen bakte er ook niks van.
maandag 28 mei 2012 om 18:24
Exact. Maar dan moet je wél een bepaald talent hébben, en wat kan Dibi nou werkelijk? Waar hij heeft hij verstand van? Ik ben in principe altijd voorstander van jongeren, maar je moet wel iets meebrengen en Dibi is niet echt inhoudelijk. Laat staan een leiderstype. Daarom begrijp ik die hele gooi naar het lijsttrekkerschap van GL ook niet. Jolande vind ik net als Cohen geen leider maar iemand die meer op de achtergrond met inhoud bezig moet zijn. Niet-leiders moeten zich niet profileren. Kijk naar Hirsch Balin, dat is nou een uitstekend voorbeeld van iemand die gewoon z'n werk doet en voor de rest helemaal niet in de spotlights wil staan. Ik heb echt heel veel respect voor hem, omdat 'ie serieus is en niet meedoet aan FB, Twitter, P&W enzovoorts. Het is ook een hele kundige jurist. Waar is Dibi 'kundig' in? Ik heb nooit iets bij hem kunnen bespeuren, ik vind het een lifter eerlijk gezegd. Beetje een Wilders, ook zo'n carriérepoliticus die niet wil werken en maar in die politiek wil blijven hangen. Ga's wat doen, ga's een baan zoeken, ga's werken zoals alle normale mensen dat doen.
maandag 28 mei 2012 om 20:09
Ik ben het helemaal met je eens als dat het geval zou zijn.
Waar baseer je op dat hij geen leider kan zijn? Hij heeft het nooit laten zien, maar hij is nog jong. Maar hij heeft ook niet laten zien dat hij het níét kan.
Ik vind dat hij in de media totaal wordt afgeslacht zonder inhoudelijke voorbeelden.
Goed voorbeeld van Cohen, hij is totaal géén leider maar werd wel met open armen ontvangen omdat hij zogezegd zo aardig overkwam. Dibi ziet er misschien niet alledaags uit en misschien niet zo vriendelijk als Cohen maar come on, geef die jongen een kans.
Hier in DK zou zo iemand al lang een kans gehad hebben en zijn politici doorgaans veel jonger. De minister van financiën hier is pas 26 en veel fractieleiders zijn onder de 35. Ik vind het wel iets verfrissende hebben.
Dit is echt typisch Nederlands om zo meteen te gaan hakken. Iedereen moet meteen een 'mening' hebben over die jongen. Dat zit er in NL zo diep in. Iedereen moet vooral een mening hebben anders tel je niet mee.
maandag 28 mei 2012 om 20:20
Hij heeft gewoon geen leiderschapsvermogen. Dibi is vooral een hele vlotgebekte debater in de zin van zijn opponent kritisch blootleggen, maar echt inhoudelijk is hij niet sterk. En wat meningen betreft, ja ik vind dat een politicus een visie op een bepaald beleidsterrein met zich mee moet brengen. En wat zou hem volgens jou dan geschikt maken voor het fractieleiderschap van GL? (ik zie in die hele partij geen sterke leider maar we hebben het nu over Dibi). wel een goede zaak dat in DK politici erg jong zijn tegenwoordig. Ik ben Napoleontist en ben altijd voorstander van jonge mensen -die inhoudelijk iets kunnen en daar heel goed in zijn/goede visie hebben/klaarstaan om hun kijk op zaken te implementeren- aan het roer. Ook in NL is het lang en breed tijd om afscheid te nemen van de gerontocratie. Geef de late 20'ers en de 30 érs idd maar eens de kans.
maandag 28 mei 2012 om 20:20
maandag 28 mei 2012 om 20:32
Maar het gaat toch om een Nederlandse politieke partij in Nederland. Jij woont toch ook in Nederland. Zoals iemand anders al zei: bij Rutte werden er grappen gemaakt over het thuiswonen bij zijn moeder, terwijl hij op zichzelf woonde. Bij Dibi hoor je er niemand over.
Als je op jezelf woont, ontwikkel je toch meer verantwoordelijkheden, je moet voor jezelf zorgen, een huishouden voeren, aan financiële verplichtingen voldoen. Het voelt toch vreemd dat iemand die nog op zijn jongenskamertje zit, terwijl zijn moeder kookt, eventueel leider wordt van een politieke partij.
Misschien woon je zelf nog thuis? Bedoel ik niet sarcastisch, maar uit interesse.
Ik weet zeker dat als in een ander topic gesproken zou worden over een 31- jarige man die nog thuis woont er reacties zouden komen dat de persoon onvolwassen is. Sterker nog, al aantal keer gezien.
maandag 28 mei 2012 om 20:39
maandag 28 mei 2012 om 20:48
maandag 28 mei 2012 om 20:50
Nee, het gaat er niet om of iemand Nederlander is of Chinees. Mijn reactie ging er om dat er opeens werd gesproken over jouw cultuur, mijn cultuur terwijl we allemaal in Nederland wonen.
Ik vind Rutte meer levenservaring hebben dan Dibi. Zorgt voor zichzelf, diverse banen al gehad, jong zijn vader verloren en zijn broer aan een ernstige ziekte. Dan sta je toch al wat anders in het leven.
Wat Rutte in zijn vrije tijd doet, moet hij zelf weten.
maandag 28 mei 2012 om 21:14
Dibi moet inderdaad zelf weten of hij bij zijn mammie wil wonen maar het wekt wel een heel onvolwassen indruk. Daar komt nog bij dat hij scheefwoont en een sociale huurwoning bezet houdt die voor de lagere inkomens bestemd is. Als politicus heb je een voorbeeldfunctie maar dat schijnt niet tot hem door te dringen.
maandag 28 mei 2012 om 21:16
Pardon? Ga jij eens in de grote steden kijken wie daar in de meerderheid zijn.... En welke NL'se cultuur? Definieer die eens? Nederland is als sinds de 16de eeuw een internationaal georienteerd land waarin altijd al allerlei verschillende mensen hebben gewoond. De tulpen, klompen, kaas en boerenkool identiteit vind je alleen nog in Friesland e.d. contreien. En zelfs dáár ziet het "zwart" van de mensen. Ik vind het sowieso vreemd om etnocentristisch te denken. Het gaat helemaal niet om 'culturen', het gaat om hoe iemand meedoet aan een maatschappij.