Heeft Dibi kans van slagen?
maandag 28 mei 2012 om 22:25
maandag 28 mei 2012 om 22:38
maandag 28 mei 2012 om 22:39
maandag 28 mei 2012 om 22:49
De EU opdoeken??? Jij bent niet goeoeoeoeoed :D Vrij verkeer van personen!!!! Hoe moet ik dan ooit naar mijn Portugese/Spaanse meisjemeisje kunnen verhuizen dan??
Wat LA betreft, weet ik niet. En ik ben geen travo hoor :D, en wil ook helemaal niks met dergelijke wereldjes te maken hebben. Als mensen dat willen doen is dat prima, dat is hun business, maar ík wil er niet bij betrokken worden. Daar heb ik totaal geen behoefte aan. Mijn vriendin komt er vanzelf wel achter wat ze voor vent in huis heeft gehaald
Morgen weer vroeg uit de kleren? Met deze hitte wat aan in bed?? LOL. Was zeker gezellig. Spreek je nog wel!
maandag 28 mei 2012 om 22:51
maandag 28 mei 2012 om 23:44
Ja, dat is een probleem. Het gaat mij er niet om dat hij bij zijn moeder woont, maar dat hij scheefwoont. Ik heb hierover even het standpunt opgezocht voor je dat GroenLinks heeft over dit onderwerp.
Woningmarkt
De woningmarkt zit op slot en is aan hervorming toe. GroenLinks wil een woningmarkt met eerlijke kansen voor iedereen en een gezonde doorstroom.
De grotere werkloosheid en de instabiele economie hebben de doorstroming op de woningmarkt afgeremd. Huizen worden minder snel verkocht terwijl steeds meer mensen op zoek zijn naar een woning. Meer woongeluk vraagt dan ook om een betere doorstroming op de woningmarkt.
Nu vinden starters vaak geen huis, omdat de goedkoopste woningen bezet blijven. GroenLinks wil daarom scheefhuren aanpakken. Wie ondanks een goed inkomen in een sociale huurwoning blijft, gaat meer huur betalen. Of koopt zijn woning. Bij verhuizing koopt de corporatie de woning weer terug. Zo komt het overheidsgeld bij de laagste inkomens terecht, blijven buurten gemengd en ontstaat een grote sociale koopsector met honderdduizenden betaalbare woningen.
Zulke varianten tussen huren en kopen in zijn hard nodig, want koophuizen zijn nu vaak onbetaalbaar. Daarnaast wil GroenLinks de hypotheekrenteaftrek op de lange termijn afschaffen. Deze regeling bevoordeelt de hogere inkomens, drijft de prijzen op en kost de overheid handen vol geld. Een geleidelijke afschaffing van deze aftrekpost is een eerlijke en kostenbesparende oplossing. Door de hypotheekrenteaftrek in een periode van 25 jaar stapsgewijs af te bouwen, beginnend bij huizen van 1 miljoen in 2015, raakt de woningmarkt niet teveel verstoord. Tegelijk wil GroenLinks ook het eigenwoningforfait afbouwen, evenals de overdrachtsbelasting bij verkoop van een huis. Zo schept GroenLinks meer doorstroming op de woningmarkt.