Ben ik ondankbaar?

29-05-2012 09:31 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu samen met mijn vriend in een luxe en groot appartement maar dit appartement is van zijn ouders. Ik woon daar samen met zijn zus en die heeft extreme woede-aanvallen. Dus als we een keer een pan laten staan, vliegt de pan door de gang. We hebben een keer met kerst pas de volgende dag opgeruimd en toen stond ze de huilen en te schoppen tegen onze deur en haar vader te bellen (ze is 28 jaar). En zo kwam het zeker 3 keer per week voor dat ze stond te gillen. Ook koopt die vader zijn dochters en zoons om door ze een salaris te geven maar daarvoor moeten ze wel vaak dingen doen (zoals naar London rijden, auto wassen, flats uitruimen etc.). De "koude kant" doet ook allemaal wat voor die vader (2 chef koks die goed kunnen koken dus die koken 1 x per week voor die vader). Die hebben mij ook verteld dat ik wat moet doen voor die vader...maar goed zou niet weten wat? Verder hebben we echt verschrikkelijke buren. Als we koken, komen ze zeuren dat ze onze kooklucht ruiken, als we schoenen aan hebben...komen ze zeuren dat we op pantoffels moeten lopen etc. Daarnaast gaat alles super snel kapot, ramen die kapotgaan, de cv die na 2 jaar kapot is etc. Ik heb weleens tegen mijn vriend in een dronken bui gezegt: "Dit kut huis, zullen we samen ergens anders gaan wonen?" En over het algemeen heb ik weleens gezeurd dat ik het niet naar mijn zin had. Ben ik nu extreem zeikerig? Of zijn er wel meer mensen die niet in zo'n situatie zouden kunnen leven ook al wonen ze in een super de luxe appartement? Mijn vriend vind mij namelijk een zeikerd en ondankbaar, maarja die kan natuurlijk ook heel veel hebben van mijn zus lijkt mij.
Lijkt me een verschrikkelijke situatie. Rare familie man.
Waarom ga je bij je vriend én je schoonzus wonen? Dat vraagt gewoon om problemen :)
Ik vind het een bijzondere woonsituatie.

Als jij je er niet prettig voelt, moet je gaan verhuizen. Besluit je er te blijven, dan accepteer je (impliciet) ook de voorwaarden die erbij horen, lijkt me. Dus inclusief cv die stuk gaat en verschrikkelijke buren. Ik zou er geen trek in hebben, maar als je ervoor kiest, dan hoort dat erbij.

Zeuren leidt sowieso nergens toe, en het is bovendien bijzonder onaantrekkelijk. Bedenk of je op deze manier wilt wonen of niet, trek je conclusie en draag de consequenties.
Wat eten we vanavond?
Waarom ga je niet ergens anders wonen? Het is toch raar in een appartement te wonen wat van de ouders van je vriend is en waar zijn zus ook in woont.

Iets wat helemaal van jezelf is is toch veel fijner?
Voor niets gaat de zon op. Als jij de huur niet met klusjes wil betalen, zul je een andere manier moeten vinden. Of verhuizen.

Ik zou zelf voor dat laatste gaan. Zou mezelf nooit in zo'n afhankelijke situatie met rare huisgenoten plaatsen.

Wat betreft de afwas: heb je daar wel over gecommuniceerd? als huisgenoten afwas laten staan, vind ik het minder erg wanneer ik het weet dan dat ik de puinhoop aan moet treffen.
Ik geloof dat ik al een hele tijd geleden iets voor mezelf had gezocht. Prima dat vriend dat allemaal wel wil, maar ik niet. Dan is dat super-de-luxe maar nogal betrekkelijk he, als het niet van jezelf is, en je privacy en zelfbeschikking ook ver te zoeken is.
Je hebt vorige week toch ook al een topic geopend met precie shetzelfde verhaal onder een andere nick? Waarom nu weer?

(Gaat even zoeken)

Wat wil je nu horen dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Tja, ik denk persoonlijk dat er een kern van waarheid zit in wat je vriend zegt.

Betaal je huur?
Of accepteren dat je luxe woont,( en alles accepteren) of verhuizen. Er is geen middenweg.
Zou voor mijn vrijheid van leven kiezen en jij?
Ik was daar allang weggeweest. Ik stel niet veel eisen aan een woning maar het minste is toch wel dat ik er tot rust kan komen. En dat kan daar duidelijk niet.

Als je gewoon huur betaalt lijkt me niet dat je ondankbaar kunt zijn. Als je gratis aan het leven bent daar ben je wel heel ondankbaar en moet je je mond houden of weggaan.
Ik betaalde trouwens wel huur...dat moet alle schoonfamilie en dus niet de eigen dochters en zonen. Maar wel heel weinig namelijk 250 euro per maand en heb een tijd lang gas en licht betaald (150 per maand). Dus 400 per maand en deed al de boodschappen voor mijn vriend aangezien die echt lui is en al zijn geld in zijn auto steekt in plaats van in zijn dagelijkse behoeften:P

Verder heb ik een scooter gekocht (mochten schoondochter en zoon ook gebruik van maken), laptop, wasmachine, grill etc. etc.
Dus vader betaald voor alles?

En vraagt wel eens wat terug?

Dochter is verwend?

En de buren zeuren?

Vriend vind het normaal?

En jij niet?
Een luxe appartement heb je! Maar ben je er gelukkig? Volgens mij niet he?

Als je met je huidige situatie niet happy bent,dan zal er wat moeten veranderen. En dan kan je schoonvader jou ,je vriend en zijn verwende dochter nog zo in de watten leggen, er gaat niks boven je eigen geluk.......daar kan geen luxe appartement tegen op. Echt niet.
Wel huur, da's wel weer slim van de vader.

Je zult keuzes moeten maken.

Wat vind jij belangrijk.
Ik zou zeker willen verhuizen, maar ik denk dat je wel rekening moet houden met de kans dat je vriend niet mee wil en dat je dus moet kiezen tussen samenwonen met hem en zijn zus erbij of alleen wonen in een eigen appartement. Persoonlijk zou ik dan liever voor het tweede gaan, echt samenwonen is het ook niet op deze manier.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bedankt voor de reacties allemaal. Heb er zeker wat aan.
Wat een gedoe zeg. Ik zou ergens anders gaan wonen en zo min mogelijk met The family te maken willen hebben.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
klaproos90 schreef op 29 mei 2012 @ 09:44:

Ik betaalde trouwens wel huur...dat moet alle schoonfamilie en dus niet de eigen dochters en zonen. Maar wel heel weinig namelijk 250 euro per maand en heb een tijd lang gas en licht betaald (150 per maand). Dus 400 per maand en deed al de boodschappen voor mijn vriend aangezien die echt lui is en al zijn geld in zijn auto steekt in plaats van in zijn dagelijkse behoeften:P

Verder heb ik een scooter gekocht (mochten schoondochter en zoon ook gebruik van maken), laptop, wasmachine, grill etc. etc.
Gatverdamme kind, wat klink je afgunstig en jaloers. En van die kerel houd je ook allang niet meer he?
Wat is er trouwens verder wél leuk aan vriend (en zijn familie)?

Of is dit zo'n geval van '.......maar ik hou wél héééél veel van hem!'.
klaproos90 schreef op 29 mei 2012 @ 09:44:

Ik betaalde trouwens wel huur...
Spreek je nu al in de verleden tijd...?
Ik zou allang weg gaan. No way dat ik ga samenwonen met iemand anders dan een partner. Krijg je alleen maar gezeik van.

Liever alleen (al dan niet met partner) in een klein huis waar je je eigen gang kan gaan, dan super de luxe wonen maar wel op je tenen moeten lopen.
Ik zou gewoon lekker 'n woning voor mezelf zoeken en gaan latten. Dan ben je die schoonfamilie ook helemaal niets verplicht.
En precies waarom woon je daar?

Dat de familieleden overigens iets moeten doen voor hun financiële extraajes (of salaris zoals jij het noemt) vind ik persoonlijk niet zo heel gek hoor.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven