Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
Misschien toch nog even een getalsvoorbeeld ter verduidelijking. Werkgevers moeten belasting inhouden m.b.v. de witte tabel. Zie: hier

Als Iduna drie banen heeft met inkomens van bijvoorbeeld ¤ 7000, ¤ 4000 en ¤ 9000 / totaal ¤ 20.000 zal over elk inkomen 33,1% belasting worden ingehouden - belastingjaar 2012. Als je een nieuwe werkgever krijgt eind van het jaar zal ook deze regulier dit percentage moeten inhouden, ook als duidelijk is dat dit percentage te weinig is.

Bij de aangifte zal er bijbetaaldmoeten worden:

schijf 1 - ¤ 0 tot ¤ 18.945 / 33,1%

schijf 2 - ¤ 18.945 tot 33.863 / 41,95%

Bijbetalen: (20.000 - 18.945) x (41,95 - 33,1) % is ¤ 94

NB; in de praktijk kan dit bedrag enkele euro's afwijken. Als er grotere afwijkingen zijn is er wat bijzonders aan de hand, er is bijvoorbeeld iets met de loonheffingskorting.
Moet je die brief nou ontvangen voor 1-06 of geld en brief?

Zal nu pas weer vanaf dinsdag spannend worden :-p ik vind het gewoon heel spannend haha. Kwam terug van vakantie maar heb dus ook nog geen brief. Schoonvader heeft mijn/onze aangifte gedaan 04-03 ( is belasting adviseur)
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Voor 1-7 moet je het geld terug ontvangen hebben. Het kan dus nog wel een maand duren.
Is het niet zo dat je voor 1-7 bericht moet hebben gehad? Met een beetje pech heb je dus 30-6 bericht, en 10 dagen later pas je geld... :-P
Hmhm, inderdaad voor 1-7 bericht.

Datum van aangifte doen zegt trouwens niks. Ik heb de mijne pas 31 maart gedaan en nu al een brief met dagtekening 26 mei gekregen.
Ik heb in maart aangifte gedaan, exacte datum weet ik niet meer.

Nog geen brief en (helaas) ook geen geld ontvangen.
De brief van de week ontvangen. Niet naar de datum gekeken.. alleen naar het bedrag ;-)
mali30 schreef op 03 mei 2012 @ 14:50:

Heb al ruim voor april ingevuld, maar nog geen brief gehad!
Ik ook niet.
Het staat op de rekening en is meteen doorgeboekt naar mijn spaarrekening :jump:
hier helaas ook nog niets ,ook nog geen brief ....

afwachten maar...
zucht, ik lig al dagen bij de brievenbus, maar ook nog niks. Het helpt ook niet echt dat de postbezorging zo slecht is de laatste tijd (ik kreeg mijn laatste loonstrookje bv 2 dagen ná mijn loon, normaal krijg ik die 2 dagen ervoor). Ik krijg ook vaak post van de buren of hetzelfde huisnr maar dan in een andere straat; ik ben bang dat mijn brieven straks ergens anders belanden (goed dat geld komt toch wel, maar toch....)
Nog niks hier :-(
Starshine schreef op 29 mei 2012 @ 11:36:

zucht, ik lig al dagen bij de brievenbus, maar ook nog niks. Het helpt ook niet echt dat de postbezorging zo slecht is de laatste tijd (ik kreeg mijn laatste loonstrookje bv 2 dagen ná mijn loon, normaal krijg ik die 2 dagen ervoor). Ik krijg ook vaak post van de buren of hetzelfde huisnr maar dan in een andere straat; ik ben bang dat mijn brieven straks ergens anders belanden (goed dat geld komt toch wel, maar toch....)

:rofl: je lijkt mij wel zit er ook met smart op te wachten

ik zou een klacht indienen bij post.nl

bij ons in de buurt werd de post ook een tijdje slecht bezorgt .

ik ben echt de moeilijkste niet maar het is niet fijn dat anderen bijv je loonstrook in de brievenbus krijgen.
X-D nou ik lig niet letterlijk voor de brievenbus, maar ik kijk er wel naar uit zal ik maar zeggen.
Starshine schreef op 29 mei 2012 @ 11:48:

X-D nou ik lig niet letterlijk voor de brievenbus, maar ik kijk er wel naar uit zal ik maar zeggen.

weet ik, vond dat je het leuk omschreef ,

X-D hopelijk komt de brief en het geld nu snel
catootje76 schreef op 29 mei 2012 @ 11:45:

[...]

ik zou een klacht indienen bij post.nl

Als dát toch eens zou helpen. :-] Ik klaag me redelijk suf maar resultaat ho maar. En dan hebben we het in mijn geval helaas niet over post die enkel te laat of niet komt, maar met te grote regelmaat mijn post open krijgen. Bewust geopend, dmv brievenopener of mes o.i.d. Keer op keer privégevoelige post zoals jaaropgave, belastingpapieren, uwv-papieren en noem het maar op. Als het meezit krijg ik die papieren maar een paar dagen of weken later alsnog binnen, soms pas na maanden of nimmer. En wie opent? Postbezorger of een buur? Joost die het weet, aangezien sommige brieven in ene in een blanco envelop zonder porto in de brievenbus verschijnen en het hier redelijk norm is dat ieder post voor een ander behalve zichzelf krijgt.

Al mijn gegevens liggen dusdanig op straat dat misbruik kinderlijk eenvoudig is in de verkeerde handen. Klantenservicemedewerkers zijn elke keer weer oh zo verbaasd als ik weer eens klagend aan de lijn hang, elke keer weer dat onzinnige "sorry, uw postbezorger"-lulkaartje, maar verbetering zit er niet in.

On topic dan; nee, nog niets gezien of gehoord. We zullen wel zien voor 1-7. Hopelijk ligt er daarnaast binnenkort ook een definitieve aanslag 2010 in de bus. Afgelopen maand de nodige bonnen etc. moeten inleveren daarover ter controle, dus hopelijk is die nu ook snel afgerond.
when you wish upon a star...
Ik lees dit topic en hooooop dat de postbezorger snel met een blauwe envelop aankomt.

Halve minuut later: postbezorger, met blauwe envelop!

Bijna een dansje door de kamer, maar toch nog even de brief checken natuurlijk...

Is het niet de belastingteruggave, maar een acceptgiro voor de maandelijkse terugbetaling aan de belasting...

Jammmmmmmmer!!!
Pixiedust schreef op 29 mei 2012 @ 12:07:

[...]

Als dát toch eens zou helpen. :-] Ik klaag me redelijk suf maar resultaat ho maar. En dan hebben we het in mijn geval helaas niet over post die enkel te laat of niet komt, maar met te grote regelmaat mijn post open krijgen. Bewust geopend, dmv brievenopener of mes o.i.d. Keer op keer privégevoelige post zoals jaaropgave, belastingpapieren, uwv-papieren en noem het maar op. Als het meezit krijg ik die papieren maar een paar dagen of weken later alsnog binnen, soms pas na maanden of nimmer. En wie opent? Postbezorger of een buur? Joost die het weet, aangezien sommige brieven in ene in een blanco envelop zonder porto in de brievenbus verschijnen en het hier redelijk norm is dat ieder post voor een ander behalve zichzelf krijgt.

Al mijn gegevens liggen dusdanig op straat dat misbruik kinderlijk eenvoudig is in de verkeerde handen. Klantenservicemedewerkers zijn elke keer weer oh zo verbaasd als ik weer eens klagend aan de lijn hang, elke keer weer dat onzinnige "sorry, uw postbezorger"-lulkaartje, maar verbetering zit er niet in.

.
getver, dat is erg.
theepoes schreef op 29 mei 2012 @ 12:17:

Ik lees dit topic en hooooop dat de postbezorger snel met een blauwe envelop aankomt.

Halve minuut later: postbezorger, met blauwe envelop!

Bijna een dansje door de kamer, maar toch nog even de brief checken natuurlijk...

Is het niet de belastingteruggave, maar een acceptgiro voor de maandelijkse terugbetaling aan de belasting...

Jammmmmmmmer!!!

sorry maar: :rofl:

Ik ha dhet laatst ook....bleek het de acceptgiro voor de wegenbelasting te zijn.
Pixiedust schreef op 29 mei 2012 @ 12:07:

[...]

On topic dan; nee, nog niets gezien of gehoord. We zullen wel zien voor 1-7. Hopelijk ligt er daarnaast binnenkort ook een definitieve aanslag 2010 in de bus. Afgelopen maand de nodige bonnen etc. moeten inleveren daarover ter controle, dus hopelijk is die nu ook snel afgerond.

ow dit is wel heel ernstig ,kan je niet een schriftelijke klacht indienen want dit gaat een stuk verder dan verkeerd bezorgen

theepoes : dat is balen dat het niet de ""blauwe envelop "" is waar je op hebt gewacht........! :rofl:

(heb het ook gehad met de wegenbelasting )
Starshine schreef op 29 mei 2012 @ 12:22:

[...]

sorry maar: :rofl:

Ik ha dhet laatst ook....bleek het de acceptgiro voor de wegenbelasting te zijn.
Haha, jaaa, jammer he! Maar ja, met de belastingteruggave in het vooruitzicht maakt deze acceptgiro helemaal niet zoveel uit... :)
Ik zag net ook belastingdienst staan bij onlinebankieren...

Was het 93 euro wegenbelasting. Pfff sjongejonge!
Mies85 schreef op 29 mei 2012 @ 12:28:

Ik zag net ook belastingdienst staan bij onlinebankieren...

Was het 93 euro wegenbelasting. Pfff sjongejonge!
X-D is inderdaad zuur ,ach nog 1 maandje en dan moeten we bericht hebben gehad
ja, maar ik heb mijn aangifte helaas pas op 3 april v erstuurd, ben bang dat ze tot september laten wachten. :'-(

En dat terwijl ik normaal gesproken begin maart al klaar ben.

(nou ja, dan heb ik lekker geld in september en jullie niet -dikke neus- ;-))
Maar ik werk via uitzendbureau en krijg wekelijks betaald! Dus nu heb ik een week niks omdat ik nog niet genoeg vrijedagen had opgebouwd. Dus ik begin nu toch wel iets te balen :-P

Had ook wat rekening opstapel zodat ik die kon betalen met belastinggeld. Maar einde termijn komt al inzicht en ik heb het geld natuurlijk nog niet ontvangen :-P

Begint spannend te worden dus haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven