Online kleding kopen bevalt dat?
dinsdag 29 mei 2012 om 18:26
Ik shop ook graag online!
Redenen daarvoor zijn dat bijv. de H&M hier niet zit. Ook vind ik het wel prettig om lekker thuis voor m'n eigen spiegel te kunnen passen. Ook handig als ik specifiek naar iets op zoek ben (bijv. een zwarte trui, een geruite blouse, enz.).
Ik moet wel eerlijk bekennen dat er vaak ook een hoop weer retour gaat hoor. Bij H&M kan het voorkomen dat ik zelfs maar 1 shirtje hou uit een gigantische doos. Maar als dat dan weer een heel fijn shirtje is bestel ik er wel weer meer van.
Mijn man snapt er geen hol van, dat ik liever online winkel dan in een winkel. Die wil gewoon naar een winkel en daar kleren passen.
Redenen daarvoor zijn dat bijv. de H&M hier niet zit. Ook vind ik het wel prettig om lekker thuis voor m'n eigen spiegel te kunnen passen. Ook handig als ik specifiek naar iets op zoek ben (bijv. een zwarte trui, een geruite blouse, enz.).
Ik moet wel eerlijk bekennen dat er vaak ook een hoop weer retour gaat hoor. Bij H&M kan het voorkomen dat ik zelfs maar 1 shirtje hou uit een gigantische doos. Maar als dat dan weer een heel fijn shirtje is bestel ik er wel weer meer van.
Mijn man snapt er geen hol van, dat ik liever online winkel dan in een winkel. Die wil gewoon naar een winkel en daar kleren passen.
dinsdag 29 mei 2012 om 18:32
Ik vind het een erg kleine moeite om het even af te geven bij een DHL punt, waar het vaak veel rustiger is dan bij de kassa van een winkel. En nee, ik ben niet geneigd om iets te houden als ik het niet wil. Ik ontvang het pakket, pas de dingen, hou wat ik wil en de rest gaat in de zak/doos terug, etiket er op en een van de komende dagen geef ik het af.
Voordeel vind ik ook dat de bedrijven heel veel verschillende spullen hebben (van kleding / accesoires / lingerie / schoenen / sportkleding) waar ik anders voor naar diverse winkels zou moeten. Met tassen vol spullen die ik elders heb gehaald (met van die in je vel snijdende hengels
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 29 mei 2012 om 18:35
Ik twijfel nog wat. Heb een grote maat en dan is iets bestellen best lastig. Onlangs heb ik wel van 4 verschillende webwinkels verschillende colbertjes thuis laten sturen, maar niks paste. Dan gaat alles ook weer terug. Op een foto kun je nooit goed beoordelen hoe iets valt en of het zit. En qua maat maakt het ook nogal uit. Dus daarom winkel ik het liefst in de winkel. Maar qua keuze gaat mijn voorkeur uit naar online.
dinsdag 29 mei 2012 om 22:40
Ik vind het heerlijk. Heb een drukke baan en daardoor nauwelijks tijd om te shoppen en het is ook vaak erg druk in de winkels. Dus lekker veel bestellen, op je gemakje van alles passen en zonodig terugsturen, zo gebeurd en terwijl je ook je eigen kleding erbij hebt om bijvoorbeeld alvast combinaties te maken e.d.
woensdag 30 mei 2012 om 15:27
katherina: net zoals bij de papieren catalogus heb je ook online een matentabel. Je kunt dus zelf je taille, buste-omvang en dergelijke meten en aan de hand van de tabel je maat bepalen.
Himalaya: zelf kleding naaien MOEST! Ik vond namelijk geen passende bh, lange broek of slipje in de winkel of op de markt. Maar ik was ni et succesvol genoeg in het naaiwerk hoor. Ben dan ook geen professionele naaister.
Wat ik online bestel zijn leggings, lange tunieken en riemen, en hemdjes.
Beste mensen, ik hoor niemand ingaan op het virtuele aspect van kleding online kopen. Daarmee bedoel ik de kick van de mooie foto's die zo mooi oplichten op je scherm. Eigenlijk hetzelfde wat je had met de catalogi: de mooi achtergronden en mooie foto modellen met de mooie kleding in de dikke Neckermann en Wehkampgids. Menige zondagmiddag was ik urenlang zoet met het genieten van de mooie plaatjes/foto's. Dat genieten heb ik nu met de mooie kleurafbeeldingen op de pc. Echt een visuele kick krijg ik ervan. Nadeel is dat ik daardoor geld wil uitgeven wat ik niet heb!
Voordeel van fysiek shoppen in een echte winkel is dat je tijdelijk kan genieten van je uiterlijk in mooie kleding zonder dat je daarvoor hoeft te betalen want je kan de gepaste kleding in het rek terugdoen. Met online shoppen geef je heel wat privé-gegevens zoals adres en bank-/gironummer door hetgeen wel een nadeel is tegenover het anonieme shoppen in echte winkels.
Himalaya: zelf kleding naaien MOEST! Ik vond namelijk geen passende bh, lange broek of slipje in de winkel of op de markt. Maar ik was ni et succesvol genoeg in het naaiwerk hoor. Ben dan ook geen professionele naaister.
Wat ik online bestel zijn leggings, lange tunieken en riemen, en hemdjes.
Beste mensen, ik hoor niemand ingaan op het virtuele aspect van kleding online kopen. Daarmee bedoel ik de kick van de mooie foto's die zo mooi oplichten op je scherm. Eigenlijk hetzelfde wat je had met de catalogi: de mooi achtergronden en mooie foto modellen met de mooie kleding in de dikke Neckermann en Wehkampgids. Menige zondagmiddag was ik urenlang zoet met het genieten van de mooie plaatjes/foto's. Dat genieten heb ik nu met de mooie kleurafbeeldingen op de pc. Echt een visuele kick krijg ik ervan. Nadeel is dat ik daardoor geld wil uitgeven wat ik niet heb!
Voordeel van fysiek shoppen in een echte winkel is dat je tijdelijk kan genieten van je uiterlijk in mooie kleding zonder dat je daarvoor hoeft te betalen want je kan de gepaste kleding in het rek terugdoen. Met online shoppen geef je heel wat privé-gegevens zoals adres en bank-/gironummer door hetgeen wel een nadeel is tegenover het anonieme shoppen in echte winkels.
woensdag 30 mei 2012 om 15:29
ik bestel zoooo vaak bij de Wehkamp, zit 80- 90 % van de keren gewoon mooi en goed. Past het niet? Dan breng ik het terug naar een DHL servicepoint en dan sturen zij het kostenloos terug naar de Wehkamp. Bij de H&M bestel ik ook weleens, ook geen problemen.
Dat zijn wel mijn favo kleding webshops eigenlijk
Vooral de Wehkamp, ze hebben er echt alles. Badmode, lingerie, broeken, tops, jassen, schoenen, you name it!
Dat zijn wel mijn favo kleding webshops eigenlijk
woensdag 30 mei 2012 om 16:59
Ik koop ook regelmatig kleding online en heb er zowel goede als minder goede ervaringen mee.
Positief:
- er zijn veel webwinkels waar je geen verzendingskosten moet betalen en geen retourkosten
- je kan lekker thuis passen en kijken of hetgeen je besteld hebt past bij de rest van je garderobe. Vaak heb je ook behoorlijk wat tijd om te beslissen of je de bestelling al dan niet gaat houden (dus kan je als je twijfelt evt. advies vragen aan man/moeder/vriendin/nichtje/buurvrouw
)
- geen verplaatsingskosten/pashokjesstress/drukte
- als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van de webshops krijg je vaak ook fijne aanbiedingen per mail
- je kan op deze manier merken kopen die je bij jou in de buurt niet of moeilijk kan vinden
- lekker bestellen achter je pctje met je pyama aan!
- het is gewoon fijn om postpakjes te ontvangen!
- makkelijk betalen met paypal
Negatief:
- goed in het oog houden dat je je aan de retourtermijn houdt
- bij sommige webshops (bijv. buitenland) moet je de verzendingskosten wel betalen bij retourneren (en als je pech hebt, raakt het pakje lost in space)
- als je het merk niet kent, moet je verschillende maten bestellen
- op foto kan je de kwaliteit/kleur enzo niet goed beoordelen en dat kan soms erg tegenvallen. Zo bestel je vaak dingen die je in de winkel geen blik waardig zou gunnen omdat het er op de foto wel mooi uitziet.
- als het pakje wordt geleverd als er niemand thuis is (vandaar dat ik altijd mijn werkadres opgeef; daar is altijd iemand aanwezig die het pakje kan aannemen)
Maar niet alleen online kleding kopen is leuk; ook cosmetica, cadeautjes enz!
Goede ervaringen met (woon in België)
- esprit
- omoda
- diesel (verzending niet gratis)
- houseoffraser.com (verzending niet gratis)
- king louie (verzending niet gratis geloof ik)
- mango
Cosmetica
- strawberrynet.com
- hqhair.com
- lookfantastic.com
- feelunique.com
- lush.co.uk (verzending niet gratis, maar producten zijn aanzienlijk goedkoper dan in BE en NL)
Andere
- zooplus.nl
Ook heel leuk is etsy.com (allemaal zelfgemaakte spulletjes van over de hele wereld), maar heb er nog niets gekocht.
Positief:
- er zijn veel webwinkels waar je geen verzendingskosten moet betalen en geen retourkosten
- je kan lekker thuis passen en kijken of hetgeen je besteld hebt past bij de rest van je garderobe. Vaak heb je ook behoorlijk wat tijd om te beslissen of je de bestelling al dan niet gaat houden (dus kan je als je twijfelt evt. advies vragen aan man/moeder/vriendin/nichtje/buurvrouw
- geen verplaatsingskosten/pashokjesstress/drukte
- als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van de webshops krijg je vaak ook fijne aanbiedingen per mail
- je kan op deze manier merken kopen die je bij jou in de buurt niet of moeilijk kan vinden
- lekker bestellen achter je pctje met je pyama aan!
- het is gewoon fijn om postpakjes te ontvangen!
- makkelijk betalen met paypal
Negatief:
- goed in het oog houden dat je je aan de retourtermijn houdt
- bij sommige webshops (bijv. buitenland) moet je de verzendingskosten wel betalen bij retourneren (en als je pech hebt, raakt het pakje lost in space)
- als je het merk niet kent, moet je verschillende maten bestellen
- op foto kan je de kwaliteit/kleur enzo niet goed beoordelen en dat kan soms erg tegenvallen. Zo bestel je vaak dingen die je in de winkel geen blik waardig zou gunnen omdat het er op de foto wel mooi uitziet.
- als het pakje wordt geleverd als er niemand thuis is (vandaar dat ik altijd mijn werkadres opgeef; daar is altijd iemand aanwezig die het pakje kan aannemen)
Maar niet alleen online kleding kopen is leuk; ook cosmetica, cadeautjes enz!
Goede ervaringen met (woon in België)
- esprit
- omoda
- diesel (verzending niet gratis)
- houseoffraser.com (verzending niet gratis)
- king louie (verzending niet gratis geloof ik)
- mango
Cosmetica
- strawberrynet.com
- hqhair.com
- lookfantastic.com
- feelunique.com
- lush.co.uk (verzending niet gratis, maar producten zijn aanzienlijk goedkoper dan in BE en NL)
Andere
- zooplus.nl
Ook heel leuk is etsy.com (allemaal zelfgemaakte spulletjes van over de hele wereld), maar heb er nog niets gekocht.
woensdag 30 mei 2012 om 17:24
Hier ook iemand die alleen nog per internet besteld...
Sinds verleden week weer een hele fijne webwinkel ontdekt:
www.salsa.pt voor fantastische jeans. Voor iedereen wat wils. Heb eindelijk een jeans gevonden, die echt wat voor mijn figuur doet. De push in secret, maakt de buik platter en je kont wordt wat gelift en een hoog taille model.
Heb er 1 retour gestuurd, gratis via DHL en 3 dagen later, stond het bedrag al weer op mijn CC bijgeschreven.
Ook prettig zijn: mijn modewereld, Filly Fashion, Expresso
Sinds verleden week weer een hele fijne webwinkel ontdekt:
www.salsa.pt voor fantastische jeans. Voor iedereen wat wils. Heb eindelijk een jeans gevonden, die echt wat voor mijn figuur doet. De push in secret, maakt de buik platter en je kont wordt wat gelift en een hoog taille model.
Heb er 1 retour gestuurd, gratis via DHL en 3 dagen later, stond het bedrag al weer op mijn CC bijgeschreven.
Ook prettig zijn: mijn modewereld, Filly Fashion, Expresso
woensdag 30 mei 2012 om 20:31
Ik stuur zelden wat terug, want de kleding die ik bestel, die merken ken ik, altijd dezelfde maat en ik draag bv graag schoenen van atelier do Sapato, altijd maat 40, maar zijn in weinig winkels te koop hier, dus lekker online bestellen. En die bezorgkosten, ach parkeren is minstens zo duur hier in de stad.