leuk wonen op 31m2
donderdag 31 mei 2012 om 09:28
Ik heb sinds februari een studiootje in amsterdam. Alles zit erin behalve een wasmachine. Ik heb mijn oosterse fase gehad met veel felle kleuren. Maar merkte dat ik er een beetje onrustig va werd. Dus nu wil ik een stijl a la riviera maison (maar dan de budgetversie aangezien ik nog een student ben) Dus tips zijn van harte welkom!
donderdag 31 mei 2012 om 09:41
Een moodboard maken en daar de basisstukken uit kiezen die je in je studio wil zien. En dan op zoek naar look-a-likes.
Bijvoorbeeld bij Ikea in witte en neutrale kleuren.
Zoeken voor accessoires op de Albert Cuyp.
En ook even op de Overtoom kijken. Daar zijn verschillende meubel zaken ook die tweedehands verkopen.
En anders heb je altijd nog marktplaats en de kringloop.
Bijvoorbeeld bij Ikea in witte en neutrale kleuren.
Zoeken voor accessoires op de Albert Cuyp.
En ook even op de Overtoom kijken. Daar zijn verschillende meubel zaken ook die tweedehands verkopen.
En anders heb je altijd nog marktplaats en de kringloop.
donderdag 31 mei 2012 om 09:46
donderdag 31 mei 2012 om 09:52
donderdag 31 mei 2012 om 10:07
www.gratisaftehalen.nl
www.gratisoptehalen.nl
wie weet zit daar wel wat voor je tussen dat met een likje verf er nog leuk uit kan zien.
ik heb zelf een boek gekocht met heel veel kleuren combinaties, vanuit daar heb ik "mijn kleuren" uitgezocht en ga ik aan de hand van die kleuren mijn huis herinrichten, dat boekje kan je kopen of inkijken bij boekenvoordeel
succes met opknappen
www.gratisoptehalen.nl
wie weet zit daar wel wat voor je tussen dat met een likje verf er nog leuk uit kan zien.
ik heb zelf een boek gekocht met heel veel kleuren combinaties, vanuit daar heb ik "mijn kleuren" uitgezocht en ga ik aan de hand van die kleuren mijn huis herinrichten, dat boekje kan je kopen of inkijken bij boekenvoordeel
succes met opknappen
donderdag 31 mei 2012 om 10:11
Kringloop/marktplaats meubels wit schilderen.
Hier stickers bestellen om de meubels af te maken.
Voila, RM stijl voor een prikkie.
Bij het tuincentrum kun je vaak mooie manden (voor oa tijdschriften en rommeltjes) scoren.
Hier stickers bestellen om de meubels af te maken.
Voila, RM stijl voor een prikkie.
Bij het tuincentrum kun je vaak mooie manden (voor oa tijdschriften en rommeltjes) scoren.
donderdag 31 mei 2012 om 10:24
donderdag 31 mei 2012 om 10:49
Zorg dat je basis wit is met grijs en eventueel zwart. Dus muren verven en dergelijke doet al veel.
Zoek naar houten meubels, op marktplaats of op de kringloop ofzo en verf alles wit (bijvoorbeeld). Dan past het meteen bij elkaar. Zoek dan wel een beetje robuuste meubels uit, eventueel kastjes met een mooi paneeldeurtje e.d., maar niet te krullerig, want dat haalt het effect weg.
En werk met stof. Bijvoorbeeld de ektorp banken van Ikea, of iets wat erop lijkt. Geen leer nemen.
Dan met veel kussentjes en accessoires in grijstinten en dergelijke kom je een heel eind. Dan kun je met wat pasteltintjes nog wat kleureffect toevoegen.
Bij xenos, kwantum en leen bakker hebben ze ook vaak spulletjes in die stijl.
Je kunt heel wat creeeren met wat bij elkaar geraapt spul. Ik heb het namelijk ook zo gedaan
.
Zoek naar houten meubels, op marktplaats of op de kringloop ofzo en verf alles wit (bijvoorbeeld). Dan past het meteen bij elkaar. Zoek dan wel een beetje robuuste meubels uit, eventueel kastjes met een mooi paneeldeurtje e.d., maar niet te krullerig, want dat haalt het effect weg.
En werk met stof. Bijvoorbeeld de ektorp banken van Ikea, of iets wat erop lijkt. Geen leer nemen.
Dan met veel kussentjes en accessoires in grijstinten en dergelijke kom je een heel eind. Dan kun je met wat pasteltintjes nog wat kleureffect toevoegen.
Bij xenos, kwantum en leen bakker hebben ze ook vaak spulletjes in die stijl.
Je kunt heel wat creeeren met wat bij elkaar geraapt spul. Ik heb het namelijk ook zo gedaan
donderdag 31 mei 2012 om 12:50