leuk wonen op 31m2

31-05-2012 09:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds februari een studiootje in amsterdam. Alles zit erin behalve een wasmachine. Ik heb mijn oosterse fase gehad met veel felle kleuren. Maar merkte dat ik er een beetje onrustig va werd. Dus nu wil ik een stijl a la riviera maison (maar dan de budgetversie aangezien ik nog een student ben) Dus tips zijn van harte welkom!
Koop wat kringloop meubeltjes, en bewerk ze met dat withewash gebeuren. Vraag iemand om kussentjes te haken voor je.

Verander van gordijnen. Verander van fotolijstjes :)
Weet je het zeker, RM? Die stijl is gemaakt voor landelijke boerderettes, veel te plomp en houterig voor zo'n kleine ruimte.

Ik zou juist meer modernere meubels kiezen, werk met glas, draadstoelen, lichtere meubels die optisch veel minder ruimte innemen.
Een moodboard maken en daar de basisstukken uit kiezen die je in je studio wil zien. En dan op zoek naar look-a-likes.

Bijvoorbeeld bij Ikea in witte en neutrale kleuren.

Zoeken voor accessoires op de Albert Cuyp.

En ook even op de Overtoom kijken. Daar zijn verschillende meubel zaken ook die tweedehands verkopen.

En anders heb je altijd nog marktplaats en de kringloop.
Bij Oprah zei een stylist eens dat als je klein woont, je grote meubels moet nemen en dan een paar.

Ik woon ook klein, en heb een grote bank, een grote kast waar de TV opstaat en nog een salontafel. Hierdoor oogt het ruimtelijker dan dat je allerlei kleine meubeltjes neer gaat zetten.
Ja ik heb 2grote fauteauilles en dan een klein tafeltje voor de rest alles zo wit mogelijk met een paar romantische pastelelementen erin. Vesre bloemetjes erbij heerlijk. En op mn ieniemieniebalkon gooi ik een grasmatje en maak ik een minitropisch eilandje
Ikea! Zie je meteen vele voorbeelden van goed ingedeeld klein wonen.
www.gratisaftehalen.nl

www.gratisoptehalen.nl

wie weet zit daar wel wat voor je tussen dat met een likje verf er nog leuk uit kan zien.

ik heb zelf een boek gekocht met heel veel kleuren combinaties, vanuit daar heb ik "mijn kleuren" uitgezocht en ga ik aan de hand van die kleuren mijn huis herinrichten, dat boekje kan je kopen of inkijken bij boekenvoordeel

succes met opknappen
Kringloop/marktplaats meubels wit schilderen.

Hier stickers bestellen om de meubels af te maken.

Voila, RM stijl voor een prikkie.

Bij het tuincentrum kun je vaak mooie manden (voor oa tijdschriften en rommeltjes) scoren.
Net gezien bij Koffietijd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Thnx aLLEMAal! leuk al deze tips!
Zorg dat je basis wit is met grijs en eventueel zwart. Dus muren verven en dergelijke doet al veel.

Zoek naar houten meubels, op marktplaats of op de kringloop ofzo en verf alles wit (bijvoorbeeld). Dan past het meteen bij elkaar. Zoek dan wel een beetje robuuste meubels uit, eventueel kastjes met een mooi paneeldeurtje e.d., maar niet te krullerig, want dat haalt het effect weg.

En werk met stof. Bijvoorbeeld de ektorp banken van Ikea, of iets wat erop lijkt. Geen leer nemen.

Dan met veel kussentjes en accessoires in grijstinten en dergelijke kom je een heel eind. Dan kun je met wat pasteltintjes nog wat kleureffect toevoegen.

Bij xenos, kwantum en leen bakker hebben ze ook vaak spulletjes in die stijl.

Je kunt heel wat creeeren met wat bij elkaar geraapt spul. Ik heb het namelijk ook zo gedaan X-D.
@ Fame; Oh die design dingetjes van Koffietijd waren echt heel erg leuk he?! Die als doos en als kruk/tafeltje werken is helemaal praktisch. Maar vooral leuke printen!
Ga tegen het eind van de zomer ook eens in een RMwinkel kijken, of de webshop. Hebben ze waarschijnlijk sale, kan je misschien een of twee leuke dingen voor een mooi prijsje op de kop tikken.
Ik woon op 34m2 en ik heb het zo ingericht: de muren wit, de meubels wit, en de accesoires in soms groen en soms blauw.

Heerlijk rustgevend, dus echt dóen!

Witte meubels zijn makkelijk te krijgen en misschien kun je zelf ook wat verven of whitewashen wat je al hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven