Aruba, Curaçao, St Maarten
donderdag 31 mei 2012 om 13:14
Begin jaren 90 ben ik eens op Aruba geweest voor zaken. Vond het er hartstikke leuk.
Zit er over na te denken om er eens op vakantie te gaan met de héle familie (6 volwassenen, kind van 5 en een kind van 1 jaar).
Ik wil sowieso op Aruba overnachten in een 5 sterren hotel. Toen ik er vroeger was, was de Hyatt Regency de place to be.
Wat zijn nog meer vergelijkbare hotels op Aruba, Curaçao en St. Maarten?
Ben je met 6 volwassenen en 2 kinderen goedkoper uit als je een villa met zwembad huurt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Toentertijd ben ik alleen op Aruba geweest. Als het kan en logistiek haalbaar is wil ik ook Curaçao en/of St. Maarten bezoeken. Zijn Curaçao en St. Maarten de moeite waard?
Als je nog een goede tip hebt voor Aruba, Curaçao of St. Maarten dan hoor ik die graag.
Zit er over na te denken om er eens op vakantie te gaan met de héle familie (6 volwassenen, kind van 5 en een kind van 1 jaar).
Ik wil sowieso op Aruba overnachten in een 5 sterren hotel. Toen ik er vroeger was, was de Hyatt Regency de place to be.
Wat zijn nog meer vergelijkbare hotels op Aruba, Curaçao en St. Maarten?
Ben je met 6 volwassenen en 2 kinderen goedkoper uit als je een villa met zwembad huurt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Toentertijd ben ik alleen op Aruba geweest. Als het kan en logistiek haalbaar is wil ik ook Curaçao en/of St. Maarten bezoeken. Zijn Curaçao en St. Maarten de moeite waard?
Als je nog een goede tip hebt voor Aruba, Curaçao of St. Maarten dan hoor ik die graag.
donderdag 31 mei 2012 om 13:24
oh ik vond curacao en klein curacao prachtig. Het is wel zon en zee en strand en hier en daar een groene oase, maar ik hou daar wel van. Het is geen natuur vakantie maar een luier en zon vakantie ( want vaak heel warm) wel een auto huren! En vergeet niet willemstad aan te doen, de drijvende markt en de struisvogelfarm.
Papagao en breezes zijn we geweest. Mooie, ruime en nette resorts waar je appartementen of kamers kan huren met meerdere personen ( wij waren met zn 5ven)
de dolphin academy is een aanrader!
Ik ben jaloers, ga zo met je mee!
Veel plezier!
Papagao en breezes zijn we geweest. Mooie, ruime en nette resorts waar je appartementen of kamers kan huren met meerdere personen ( wij waren met zn 5ven)
de dolphin academy is een aanrader!
Ik ben jaloers, ga zo met je mee!
Veel plezier!
donderdag 31 mei 2012 om 13:25
Ik ben meerdere keren op Curacao en Aruba geweest. St. Maarten (helaas) nog nooit.
Curacao ook een keer met familie, hebben toen een huis op zo'n park gehuurd. Het is wel zo op Curacao dat je een auto móet huren anders kom je nergens. Aruba is erg Amerikaans maar dat zal in de tijd dat jij er was ook wel al zo geweest zijn. Ik vind het Riu erg fijn (normaal vind ik de Riu keten niks) en laatste 2x verbleven in het Westin. Wat kleiner, gemoedelijker maar niet all in. Wel vrij luxe.
Misschien kun je een combinatie reis doen met 2 of 3 eilanden? Hoor ook goede verhalen over de zogenaamde Caribbean Cruises, maar daar moet je maar net van houden.
Curacao ook een keer met familie, hebben toen een huis op zo'n park gehuurd. Het is wel zo op Curacao dat je een auto móet huren anders kom je nergens. Aruba is erg Amerikaans maar dat zal in de tijd dat jij er was ook wel al zo geweest zijn. Ik vind het Riu erg fijn (normaal vind ik de Riu keten niks) en laatste 2x verbleven in het Westin. Wat kleiner, gemoedelijker maar niet all in. Wel vrij luxe.
Misschien kun je een combinatie reis doen met 2 of 3 eilanden? Hoor ook goede verhalen over de zogenaamde Caribbean Cruises, maar daar moet je maar net van houden.
donderdag 31 mei 2012 om 13:31
Ik vind Curacao ook een prachtig eiland. Heel veel zon, zee strand idd maar ook zeker mooie natuur zoals in het nationaal park Shete Boka. Dat vind ik echt een aanrader.
Verder zou ik zeker een dagtocht maken naar Klein Curacao, echt een mooi bountyeiland.
En Willemstad zelf natuurlijk bezoeken, evt met dolfijnen zwemmen bij de Dolphin Academy.
Ook kan je de Christoffelberg beklimmen, maar dat is met de kleine kinderen wat minder geschikt.
Qua verblijf: bij Jan Thiel heb je verschillende resorts waar je kan verblijven, oa idd Papagayo. Maar ook wat dichter bij Willemstad zelf oa Breezes en Kontiki Beach Resort.
Hier ben ik zelf overigens niet geweest, ik was er langere tijd als student dus had een kamer;) Hoorde van anderen over deze hotels goede verhalen. Op Curacao is trouwens ook een Hyatt.
Verder zou ik zeker een dagtocht maken naar Klein Curacao, echt een mooi bountyeiland.
En Willemstad zelf natuurlijk bezoeken, evt met dolfijnen zwemmen bij de Dolphin Academy.
Ook kan je de Christoffelberg beklimmen, maar dat is met de kleine kinderen wat minder geschikt.
Qua verblijf: bij Jan Thiel heb je verschillende resorts waar je kan verblijven, oa idd Papagayo. Maar ook wat dichter bij Willemstad zelf oa Breezes en Kontiki Beach Resort.
Hier ben ik zelf overigens niet geweest, ik was er langere tijd als student dus had een kamer;) Hoorde van anderen over deze hotels goede verhalen. Op Curacao is trouwens ook een Hyatt.
donderdag 31 mei 2012 om 13:31
donderdag 31 mei 2012 om 13:35
Overigens ook het snorkelen is op Curacao en Aruba ten opzichte van de andere caraibbische eilanden een heel stuk minder. Ik ging daar zeker niet heen voor het snorkelen, wat 'thuis' nu eenmaal veel mooier was. Komt ook door de ligging van die twee eilanden. Op St.Maarten is dat al weer een stuk beter.
Btw ik kom niet van St. Maarten.
Btw ik kom niet van St. Maarten.
donderdag 31 mei 2012 om 13:47
Je kunt niet zeggen dat er geen noemenswaardige natuur is bijvoorbeeld. Die is er namelijk wel, en waarschijnlijk diverser vanwege het andere klimaat dan wat je op jouw eiland gewend bent.
Het is onder meer een domme uitspraak omdat de onderwaterwereld niet voor niets tot de top tien in de regio wordt uitgeroepen door de bekende duikpublicaties. Er komen er meer mensen duiken dan op jouw eilandje.
Als je nou zei dat het eiland je verder niet boeit, dan was er niks aan de hand geweest, dan was het je persoonlijke mening!
donderdag 31 mei 2012 om 14:21
Aruba, Curacao, St.Maarten, het is niet voor iedereen. De één vindt het fantastisch en komt elk jaar terug. De ander vindt er niet veel aan. Aangezien je het wel leuk hebt gehad op Aruba denk ik dat je tot de eerste categorie behoort 
Aruba ken ik zelf verder niet zo goed, maar Curacao is in ieder geval veel groter en veelzijdiger en beter ontwikkeld. Niet een lang wit strand bijvoorbeeld, maar vele kleine knusse baaitjes verspreid over het eiland. En die kleurige huisjes in de stad van Aurba? Die zijn twintig jaar geleden gebouwd als kopieën van de authentieke versies op Curacao! Nadeel van Curacao is dat je echt een auto moet huren om van die veelzijdigheid te genieten. Ook is de bevolking een stuk minder gericht op het toerisme. Ze komen wat stugger en ongeïnteresseerder over (wat niet betekent dat ze niet blij zijn met toeristen, men is er historisch gewoon veel meer gefocust op de industrie die Curacao tot het meest ontwikkelde eiland in de Caribbean heeft gemaakt).
Aruba ken ik zelf verder niet zo goed, maar Curacao is in ieder geval veel groter en veelzijdiger en beter ontwikkeld. Niet een lang wit strand bijvoorbeeld, maar vele kleine knusse baaitjes verspreid over het eiland. En die kleurige huisjes in de stad van Aurba? Die zijn twintig jaar geleden gebouwd als kopieën van de authentieke versies op Curacao! Nadeel van Curacao is dat je echt een auto moet huren om van die veelzijdigheid te genieten. Ook is de bevolking een stuk minder gericht op het toerisme. Ze komen wat stugger en ongeïnteresseerder over (wat niet betekent dat ze niet blij zijn met toeristen, men is er historisch gewoon veel meer gefocust op de industrie die Curacao tot het meest ontwikkelde eiland in de Caribbean heeft gemaakt).
donderdag 31 mei 2012 om 14:26
Ben alleen op C geweest en vond het eigenlijk heel erg leuk, ik zou er voordat ik kinderen had nooit naartoe zijn gegaan (trok me totaal niet, die hele Carib) maar nu met klein kind, leek het ons een goede bestemming en niks is minder waar! Heerlijk eiland. Deed me vaak aan Ibiza denken qua natuur... Wij zaten in het Morena resort maar vrienden van ons hadden een villa gehuurd en dat was echt spotgoedkoop, dus het loont de moeite dat te bekijken. Verder vond ik Morena echt heel goed! Je hebt daar ook grotere huizen met 3 slaapkamers, mss is het wat voor je en een heeeeerlijk zwembad voor de kids.
God, ik ben echt een moeke geworden...
God, ik ben echt een moeke geworden...
donderdag 31 mei 2012 om 14:28
Als je meerdere eilandjes wil bezoeken korte tijd is een cruise zeker aan te raden! Maar dan moet je wel rekenen op maximaal één dag een eiland bezoeken (oftewel eiland hoppen). Je doet dit idd meer voor de cruise ervaring en daar betaal je voor, ook al is dit tegenwoordig niet echt duur meer. Ik heb het zelf meerdere keren gedaan en vele eilanden bezocht. Je meert dan 's ochtends vroeg aan bij een eiland, stapt daar uit (maar dat hoeft niet) en gaat dan het eiland verkennen, eventueel door middel van excursies waar je je voor kunt aanmelden of door zelf wat te plannen.
Aruba ben ik nooit geweest, maar volgens mij is dat iets toeristischer (maar wel rustiger) en Amerikaanser dan Curaçao (van wat ik gehoord heb). Curaçao is zelf ook toeristisch natuurlijk maar er is veel meer te doen en het is wat authentieker gebleven. Goed voor idd een zon/strand vakantie, uitgaan, duiken idd, leuke mooie stad. Prachtig eiland. Vrij druk dat wel en veel Nederlanders.
Sint Maarten is super mooi! Vooral als je van natuur houdt. Sint Maarten is één en al natuur. Super eng om te rijden (rijden tegen super steile gebergtes) maar wat kijk je je ogen uit, een en al groen en schattige kleine huisjes in de heuvels. Verder spreekt iedereen er Engels (niet Amerikaans Engels maar echt Caribisch Engels) en zijn er ook wat Nederlanders, maar lang niet zoveel als in Aruba en Curaçao.
Hoe het met hotels zit weet ik niet, ik heb het geluk familie te hebben op de verschillende eilanden. Maar volgens mij ben je met het huren van huis/villa al snel goedkoper uit.
Aruba ben ik nooit geweest, maar volgens mij is dat iets toeristischer (maar wel rustiger) en Amerikaanser dan Curaçao (van wat ik gehoord heb). Curaçao is zelf ook toeristisch natuurlijk maar er is veel meer te doen en het is wat authentieker gebleven. Goed voor idd een zon/strand vakantie, uitgaan, duiken idd, leuke mooie stad. Prachtig eiland. Vrij druk dat wel en veel Nederlanders.
Sint Maarten is super mooi! Vooral als je van natuur houdt. Sint Maarten is één en al natuur. Super eng om te rijden (rijden tegen super steile gebergtes) maar wat kijk je je ogen uit, een en al groen en schattige kleine huisjes in de heuvels. Verder spreekt iedereen er Engels (niet Amerikaans Engels maar echt Caribisch Engels) en zijn er ook wat Nederlanders, maar lang niet zoveel als in Aruba en Curaçao.
Hoe het met hotels zit weet ik niet, ik heb het geluk familie te hebben op de verschillende eilanden. Maar volgens mij ben je met het huren van huis/villa al snel goedkoper uit.