De C-lijst look
donderdag 31 mei 2012 om 18:14
Ik ben fervent Trashtv-aanhanger en ben gek op van die C-lijst-programma's; Oh Oh Cherso, Echte Meisjes, Shopping Queens etc.
Nu valt me op dat alle dames elkaar afzeiken, maar eigenlijk allemaal hetzelfde zijn;
TE bruin/oranje, extensions/nepwimpers, heel veel foundation, (nep)tieten/decolletés, kleding altijd wit/zwart/goud/roze met pailletten/lak/leer, ga zo maar door.
Voor de zogenaamde A en B-list geldt bovenstaande rijtje eigenlijk ook, alleen dan heet het Leco-look o.i.d.
In Echte Meisjes moesten ze elkaar rangschikken op schoonheid; Bibi-demakeup-doos werd 1e (Renee, puur natuur 2e)????
Nu zit ik Shopping Queens te kijken met die Echte meisjes en ze zeggen allemaal; Jenna (van sletten in het slop) is een mooie meid (WAT?), maar een tikkeltje (WAT?) trashy...
=
Even wat voorbeelden waarvan ik steil achterover sla...
Ik merk echt dat ik door die trashtv en Bnn-er -overload niet meer helder kan inschatten wat nou verzorgd/mooi is. En die stylistes, modeblaadjes kan ik al helemaal niet volgen.
Ik wil zelf heel graag lang, dik haar, dat heb ik niet, maar extensions vind ik nog veel lelijker/onverzorgder, maar als ik al die blaadjes en tv volg, voel ik me haast een slons zonder pruik/nepnagels en gespraytande huid..
Is nep de nieuwe schoonheid/verzorgdheid? (of zoals 1 van de deelneemsters opmerkt; wat je niet hebt, kun je kopen, waarom niet?)
Nu valt me op dat alle dames elkaar afzeiken, maar eigenlijk allemaal hetzelfde zijn;
TE bruin/oranje, extensions/nepwimpers, heel veel foundation, (nep)tieten/decolletés, kleding altijd wit/zwart/goud/roze met pailletten/lak/leer, ga zo maar door.
Voor de zogenaamde A en B-list geldt bovenstaande rijtje eigenlijk ook, alleen dan heet het Leco-look o.i.d.
In Echte Meisjes moesten ze elkaar rangschikken op schoonheid; Bibi-demakeup-doos werd 1e (Renee, puur natuur 2e)????
Nu zit ik Shopping Queens te kijken met die Echte meisjes en ze zeggen allemaal; Jenna (van sletten in het slop) is een mooie meid (WAT?), maar een tikkeltje (WAT?) trashy...
=
Even wat voorbeelden waarvan ik steil achterover sla...
Ik merk echt dat ik door die trashtv en Bnn-er -overload niet meer helder kan inschatten wat nou verzorgd/mooi is. En die stylistes, modeblaadjes kan ik al helemaal niet volgen.
Ik wil zelf heel graag lang, dik haar, dat heb ik niet, maar extensions vind ik nog veel lelijker/onverzorgder, maar als ik al die blaadjes en tv volg, voel ik me haast een slons zonder pruik/nepnagels en gespraytande huid..
Is nep de nieuwe schoonheid/verzorgdheid? (of zoals 1 van de deelneemsters opmerkt; wat je niet hebt, kun je kopen, waarom niet?)
donderdag 31 mei 2012 om 19:27
Ja kunt natuurlijk ook nog gewoon naar de beauties kijken die wat overeenkomsten met jou hebben.
Gwyneth Paltrow heeft bijvoorbeeld best wel dun haar, maar doet niet aan extensions. Een paar andere beauties die wat meer voor de naturellook in plaats van de dellenlook gaan, zijn volgens mij Nathalie Portman, Kate Middleton, Audrey Tautou, Taylor Swift, Charlene Wittstock. Maar ja, die hebben hun genen ook wel mee.
Gwyneth Paltrow heeft bijvoorbeeld best wel dun haar, maar doet niet aan extensions. Een paar andere beauties die wat meer voor de naturellook in plaats van de dellenlook gaan, zijn volgens mij Nathalie Portman, Kate Middleton, Audrey Tautou, Taylor Swift, Charlene Wittstock. Maar ja, die hebben hun genen ook wel mee.
donderdag 31 mei 2012 om 19:31
Ik vind die dame van de eerste foto echt niet te bruin (maar stel me er wel zomerweer bij voor, niet voor in de winter). Daarnaast zie ik echt geen klonten in haar wimpers.
Ik vind nagels lakken wel verzorgder ogen dan niets erop, al is het maar blanke lak. Zelf heb ik altijd nagellak op en als die bladdert doe ik er direct een nieuw laagje op.
Ik vind nagels lakken wel verzorgder ogen dan niets erop, al is het maar blanke lak. Zelf heb ik altijd nagellak op en als die bladdert doe ik er direct een nieuw laagje op.
donderdag 31 mei 2012 om 20:29
Die eerste foto is iets beter dan de tweede, maar ik zou er niet zo uit willen zien. Te bruin (oranje) (zonnebank? zelfbruiner? wortels?), lelijke lipstick.
Die tweede is de hysterische exponent van de eerste.
En verder is verzorgd voor mij gewoon:
- schoon en gekamd haar
- passende kleding zonder vlekken en gaten
- geen vieze nagels
- geen lichaamsgeuren.
eyeliner, minirokjes of in je blote tieten op een ezel rijden horen daar niet per se bij voor mij.
Die tweede is de hysterische exponent van de eerste.
En verder is verzorgd voor mij gewoon:
- schoon en gekamd haar
- passende kleding zonder vlekken en gaten
- geen vieze nagels
- geen lichaamsgeuren.
eyeliner, minirokjes of in je blote tieten op een ezel rijden horen daar niet per se bij voor mij.
vrijdag 1 juni 2012 om 13:05
Ik vind die zelfgemaakte foto's met tuit-mond echt vreselijk.
Deze is heel erg:

De Nederlandse vrouw schijnt overigens 'puur natuur' te zijn tijdens het uitgaan. Link! Uitzonderingen daar gelaten..
Deze is heel erg:

De Nederlandse vrouw schijnt overigens 'puur natuur' te zijn tijdens het uitgaan. Link! Uitzonderingen daar gelaten..
vrijdag 1 juni 2012 om 13:27
Wat een angstaanjagende foto's! Persoonlijk hou ik van naturel, hooguit wat poeder tegen de glim en wat mascara of zo. ik lak mijn nagels nooit, hou niet van lipstick, ga zeker geen extensions doen en heb geen behoefte aan spray tan wortel look. Over het algemeen vind ik naturel met een beetje subtiele make up het mooist bij alle vrouwen. De mannen om mij heen trouwens ook, voor het geval de mening van de andere sekse je ook interesseert
.
vrijdag 1 juni 2012 om 15:16
Dames, bedankt voor alle plaatjes; ik ben spontaan weer genezen. Die duckfaces!
Heb ik echt nooit begrepen...
Ik ken echt een heeeeeel mooi meisje, zonder make-up en in pyama is ze nog steeds prachtig, maar die trekt ook altijd zo'n duckface op foto's; WHY?
@ Camry; tja, de Rosmalen-look; zo noem alleen ik het, omdat ik Rosmalen ken (geldt wel voor van die dorpjes die net geen stad zijn).
Truttig, bejaard, oorbellen met kraaltjes (liefst zelfgemaakt), jasjes, cognackleurige laarzen zonder hak, ik kan het niet precies uitleggen, maar de look is het gewoon allemaal net-niet of 20 jaar te laat.
Ik ken echt een heeeeeel mooi meisje, zonder make-up en in pyama is ze nog steeds prachtig, maar die trekt ook altijd zo'n duckface op foto's; WHY?
@ Camry; tja, de Rosmalen-look; zo noem alleen ik het, omdat ik Rosmalen ken (geldt wel voor van die dorpjes die net geen stad zijn).
Truttig, bejaard, oorbellen met kraaltjes (liefst zelfgemaakt), jasjes, cognackleurige laarzen zonder hak, ik kan het niet precies uitleggen, maar de look is het gewoon allemaal net-niet of 20 jaar te laat.
vrijdag 1 juni 2012 om 16:08
Dat is echt niet nep hoor. Bij mijn vriend en bij mij in de familie heeft iedereen zulke wimpers. Ik kan niet eens van die langer-maak-mascara kopen, want dan ziet het er (vind ik) echt nep uit. Ik neem meestal de volume variant.
Inderdaad die eerste foto van ster heeft amper wimpers, net als ksenja zegt. Maar dat is nog geen reden om de wimpers dan maar aan elkaar vast te plakken zodat het nog wat lijkt. Ik dacht klont, maar het zijn aan elkaar geplakte wimpers. Meid, draag wat je hebt met trots, maar maak er geen clownsshow van zou ik haast willen zeggen.