Spoed, mijn Poes heeft bronchitis
zaterdag 2 juni 2012 om 16:04
Ik maak mij veel zorgen over mijn poes van 10 jaar. Sinds een paar dagen hoest ze heel raar met haar tongetje buiten de bek.
Ze is benauwd en eet heel weinig en sinds vandaag eigenlijk niet meer. Drinken ook niet.
Ik had nog doxcycline 100mg antibiotica die ik zelf gebruikt had.
Ik heb haar nu 25mg gegeven. Ik wil haar vanavond nog een 25 mg geven.
Ik heb haar dit tussen klein stukje vis gegeven anders lukte dit niet.
Heeft iemand, misschien dierenassistent ervaring met doxcyline met katten? Dan kan ik maandag naar eigen dierenarts gaan.
Ze is benauwd en eet heel weinig en sinds vandaag eigenlijk niet meer. Drinken ook niet.
Ik had nog doxcycline 100mg antibiotica die ik zelf gebruikt had.
Ik heb haar nu 25mg gegeven. Ik wil haar vanavond nog een 25 mg geven.
Ik heb haar dit tussen klein stukje vis gegeven anders lukte dit niet.
Heeft iemand, misschien dierenassistent ervaring met doxcyline met katten? Dan kan ik maandag naar eigen dierenarts gaan.
zaterdag 2 juni 2012 om 16:09
wtf? Veel medicijnen voor mensen zijn helemaal niet geschikt voor andere dieren zoals katten en honden. Ze missen enzymen om ze om te zetten en het is dus vaak puur vergif. Bovendien is 25mg voor een poes van 3 kg een heel andere verhouding dan 100mg op een volwassene van 70 kg oid. Voor je het weet sloop je haar lever of nieren ermee.
Hoe verzin je het?
Ga NU je dierenarts bellen en bid dat je kat heelhuids herstelt van je actie en hoop dat ze herstelt van de eerdere ziekte die ook zeer ernstig klinkt trouwens....
Hoe verzin je het?
Ga NU je dierenarts bellen en bid dat je kat heelhuids herstelt van je actie en hoop dat ze herstelt van de eerdere ziekte die ook zeer ernstig klinkt trouwens....
zaterdag 2 juni 2012 om 16:10
Waarom vond je het in vredesnaam een goed idee om antibiotica die voor mensen is, aan een dier te geven? Waarom die rare verhouding (100 mg / 25 mg), weeg jij zo weinig of is je kat zo zwaar?
Wat verwacht je van die antibiotica? En waarom heb je antibiotica "over", zo'n kuur moet je toch altijd afmaken?
Ongelooflijk...
Dierenarts bellen is het enige verstandige dat je nu kunt doen. Zeker omdat je medicatie hebt gegeven die niet voor je kat voorgeschreven is, dadelijk maakt juist die medicatie het erger!
Wat verwacht je van die antibiotica? En waarom heb je antibiotica "over", zo'n kuur moet je toch altijd afmaken?
Ongelooflijk...
Dierenarts bellen is het enige verstandige dat je nu kunt doen. Zeker omdat je medicatie hebt gegeven die niet voor je kat voorgeschreven is, dadelijk maakt juist die medicatie het erger!
zaterdag 2 juni 2012 om 16:14
Goeie genade...hoe dom kun je zijn??!!!!! Bel toch gewoon de dierenarts, die hebben ook weekenddiensten hoor...en ja dat kost wat extra, maar voor je huisdier heb je dat over lijkt me zo. Een beetje zelf antibiotica geven die van jezelf is geweest...oh als je de dierenarts gaat bellen, moet je dat wel even melden natuurlijk...
zaterdag 2 juni 2012 om 16:28