Kindercamera

05-06-2012 21:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

We willen graag aan onze dochter(4 jaar) een fototoestel geven. Alleen zien we door de bomen het bos niet meer. Dus daarom jullie hulp gevraagd.

Heeft één van jullie ervaring met kindercamera's? Weten jullie wat een goede camera is, en een beetje betaalbaar?

Alvast bedankt voor de moeite!
4 jaar? Een camera van hout
Zou me er niet aan wagen..
Mijn zoontje heeft een hele leuke van Fisher Price. Ik denk zo'n 20 jaar oud en daar komt een mannetje uit de lens als hij op het knopje drukt. Hij vindt het prachtig. Ook een vierjarige die laatst bij ons was vond het erg leuk.

Samen met een hoop Duplo 1,50 op de vrijmarkt. Maar dit bedoel je denk ik niet... Ik zag ze bij de Hema voor 39,95 (en deze week 15% korting op alles).
Mijn 4 jarige had een kindercamera, goedkoop ding. Wat was dat ding sloom, als ze op de knop drukte en dan op het schermpje keek dan maakte ze dus steeds foto's van haar schoenen. Mijn nichtje had een V-tech kindercamera, erg duur, net zo sloom.

Toen mijn dochter 5 werd heeft ze een gewone camera gekregen, met duidelijke afspraken. Ze is er heel zuinig op en nu 1 1/2 jaar later kan ze daar nog steeds mooie foto's mee maken.

Misschien zijn de kindercamera's intussen beter, maar als je dochter echt foto's wil maken kan je beter een gewone camera kopen.
Geen idee wat je betaalbaar vind, maar voor 50 of 60 euro heb je bij Kijkshop wel een paar leuke cameraatjes
Zat te denken aan een camera van rond de 50 euro.

Bedankt voor het advies Mopsie en Reisa1978.

Modus: Ieder kind is anders, onze vind dit erg leuk. Loopt ook al af en toe met de spiegelreflex en maakt leuke foto's. Vind dat alleen een beetje zonde van de dure camera.

Onzinvol: Je reactie is net als je nick. Waarom dan???

Daydream: Hahaha, alleen hoe kan ik dan de foto's op de pc zetten? Krijg er een beetje een Flintstones gevoel bij!
Mijn oudste 2 hadden beide een v tech, foto;s zijn niet echt mooi, wel vonden ze het beide heel leuk om filmpjes te maken en spelletjes te spelen.

Nu zou ik een goedkoop digitaal cameratje kopen, met opties foto's en filmpjes, deze zijn waarschijnlijk ook makkelijker op de pc te zetten en dus te bewaren.

succes en veel plezier ermee.
quote:lizard schreef op 05 juni 2012 @ 22:06:

Daydream: Hahaha, alleen hoe kan ik dan de foto's op de pc zetten? Krijg er een beetje een Flintstones gevoel bij!Is 4 jaar niet erg jong voor een camera?
Deze hebben ze bij de Hema voor ¤40,-. Geen ervaring mee, maar wel een schappelijke prijs.

http://www.hema.nl/winkel/kinderen/spee ... (15180008)
Mijn dochter van toen 4 maakte heel graag foto's. En dat vindt ze nog steeds erg leuk.
Mijn dochter van bijna 4 heeft ons oude toestel en ze maakt er graag foto's mee van dingen die zij leuk vindt. Geweldig om terug te kijken, zo maakte ze laatst een foto van een pleister op haar been omdat ze die zo mooi vond.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Yvonne77 schreef op 05 juni 2012 @ 22:18:

Deze hebben ze bij de Hema voor ¤40,-. Geen ervaring mee, maar wel een schappelijke prijs.

[afbeelding]

http://www.hema.nl/winkel/kinderen/spee ... 08)640x480 Pixel, daar kan je echt geen fatsoenlijke foto's mee maken.
quote:Belle73 schreef op 05 juni 2012 @ 22:20:

Mijn dochter van bijna 4 heeft ons oude toestel en ze maakt er graag foto's mee van dingen die zij leuk vindt. Geweldig om terug te kijken, zo maakte ze laatst een foto van een pleister op haar been omdat ze die zo mooi vond.Mijn dochter heeft een hele serie foto's van Playmobil poppetjes in haar Playmobil circus aan de trapeze en dan heel ver ingezoomd, heel grappig.
Mij dochter kreeg een camera voor haar 5e verjaardag. Echt een succes! Het is een roze samsung, kostte rond de 80 euro en echt hartstikke leuk ding.
quote:reisa1978 schreef op 05 juni 2012 @ 22:20:

[...]

640x480 Pixel, daar kan je echt geen fatsoenlijke foto's mee maken.Jammer, ik heb verder geen verstand van pixel enzo.
quote:reisa1978 schreef op 05 juni 2012 @ 22:18:

Mijn dochter van toen 4 maakte heel graag foto's. En dat vindt ze nog steeds erg leuk.

Ik vind gewoon dat je je kinderen moet stimuleren in wat ze leuk vinden ongeacht hun leeftijd. Foto's maken vind ze al een tijd leuk dus hopelijk vind ze het net als jou dochter later nog steeds leuk!

We hebben gelukkig nog even de tijd om te kijken of het dus een echte kindercamera wordt of een goedkoper gewone camera.... Aan beide zitten voordelen, enige nadeel van een kindercamera is de lage resolutie
Ik zou zelf voor een gewone camera kiezen ipv een kindercamera. Zo'n kindercamera maakt niet bepaald goede foto's, en ontgroeien ze snel. Met een gewone camera leer je ze ook nog eens dat ze voorzichtig met hun spullen om moeten gaan. En dan hebben ze er heel lang veel plezier van.
Als ze echt al foto's maakt, dan zou ik kiezen voor een goedkoop digitaal cameraatje. Dan zijn het tenminste ook echte foto's met een fatsoenlijke kwaliteit. En kan ze er nog even mee vooruit ook.

Je hebt tegenwoordig genoeg compact cameraatjes die niet meer zo duur zijn en toch ok foto's maken. Sommige hebben nog leuke kleurtjes ook.

Je kunt haar denk ik best al leren dat ze er voorzichtig mee moet zijn en dat ze altijd haar handje door het koordje moet halen, zodat hij niet kan vallen.
mini fien heeft een video/foto camera hij is handig vast te pakken, stevig en natuurlijk super rozeeeee. ze is 4 trouwens, en het is geweldig om te zien wat voor een foto's en filmpjes ze maakt.

http://www.fanpoint.nl/sh ... -camera-Roze-p-18692.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven