Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
Allegaartje, mooie reactie van jou, kan me er erg in vinden.

Vaintje en meis, heerlijk om jullie voorpret te lezen.

tasje herkenbaar die stoute dingen die je met elkaar zo kan delen.

En silvia, goed om te lezen dat het chatten je die afleiding geeft, en op gegeven moment komt echt weer die heel leuke vent die je vlinders geeft in je buik.

tja voel me zowaar saai met mijn bijna vaste relatie met nr 2 :-) .

maar herken het wel allemaal, zeker het eerste half jaar is heftig geweest om met elkaar de vorm te vinden. De verwachtingen die vooral hij moest leren loslaten, de misverstanden, tranen en ook passie.

gelukkig is die passie gebleven en hebben we de misverstanden en conflicten achter ons gelaten, dat voelt dan soms als rust in een relatie maar heeft gelukkig niet gemaakt dat die passie als we samen zijn ook verdwenen is.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:meis34 schreef op 06 juni 2012 @ 20:57:

Hahaha, dat meen je niet!! Ben heel benieuwd hoe die man keek!! We gaan gelijk het "niet-storen" bordje ophangen en uiteraard gaan we schofterig genieten!!

Een beetje pissig, omdat we niet hadden gereageerd op zijn 'aankloppen'. Maar we hadden helemaal niet door dat hij aan onze deur stond (ik dacht een kamer verder), beetje te druk met elkaar om adequaat antwoord te geven op een kamerinspectie... lolll, moet er nu weer om lachen.

@Syl... goed zo, you go girl !
quote:meis34 schreef op 06 juni 2012 @ 20:53:

Vaintje, 2 maanden?! Dat zou ik met deze minnaar niet volhouden! Met m'n vorige minnaar zat er 1x 2,5 mnd tussen.

Vind jij de afstand van 200 km een voordeel of nadeel? Mijn minnaar woont ook 200 km bij me vandaan (het is "maar" amper 2 uur met de auto). Het is wel heel goed om (letterlijk) afstand te houden, anders zou het misschien wel te gek gaan. Maar het is soms wel vreselijk frustrerend (vooral als we allebei in the mood zijn).

Geniet lekker van je hoteldate volgende week!!

Hmm, we zijn ff in onderhandeling of t een hotel wordt (niets zo veranderlijk...)

Die 200 km vind ik wel een beetje veel ja. Ik zou t liefst 50km of zo zien, zodat er niet teveel reistijd verloren gaat maar je toch een verschillend leven hebt, zonder overlap, zonder dat er iemand per ongeluk iets zou opvallen of zo. We begonnen er aan met 'eens per maand zou fijn zijn' en de eerste maanden was het ook wel eens per maand, maar door omstandigheden is het nu alweer eventjes geleden. En ik wil m ontzettend graag eindelijk weer eens tegen me aan voelen. Maar ik zal er van genieten hoor! Jij ook he
quote:Allegaartje schreef op 06 juni 2012 @ 21:06:

Lekker Vain... na 2 maanden helemaal ! Geniet er van :)!!

Zeker als vreemdgangers lukt het soms gewoon niet om op korte termijn af te spreken. Bij ons is de afstand 'maar' 80 km, maar ook onze dates zijn altijd zorgvuldig gepland en voorbereid. Ik ben persoonlijk blij dat we niet in de zelfde plaats wonen, dan wordt de verleiding wel heel groot om elkaar vaker te zien en ik geloof niet dat dat goed zou zijn voor 'de balans' met thuis. Een frequentie van eens in de 3-4 weken is precies goed.

Helemaal mee eens

Ik sta soms wel versteld van mensen die wekelijks kunnen afspreken, ik kan me niet zoveel vrijmaken. Helaas, of misschien toch gelukkig maar...
Zooooooo... ik kom heel even om het hoekje kijken.

Morgen mag ik mijn minnaar weer betasten . (met een beetje geluk van half 10 tot een uur of 2)

Zo'n ontzettende zin in.

Ook hier is ons streven een beetje 1 keer in de maand.

Ooit een keer 2 keer gehad. Maar wat wen je daar gauw aan zeg ;).

Nu is het 4 weken geleden, maar wat duurde dat lang! Bah.

Maar aan de andere kant.... het heeft ook wel wat.
quote:Allegaartje schreef op 06 juni 2012 @ 21:06:

Lekker Vain... na 2 maanden helemaal ! Geniet er van :)!!

Zeker als vreemdgangers lukt het soms gewoon niet om op korte termijn af te spreken. Bij ons is de afstand 'maar' 80 km, maar ook onze dates zijn altijd zorgvuldig gepland en voorbereid. Ik ben persoonlijk blij dat we niet in de zelfde plaats wonen, dan wordt de verleiding wel heel groot om elkaar vaker te zien en ik geloof niet dat dat goed zou zijn voor 'de balans' met thuis. Een frequentie van eens in de 3-4 weken is precies goed.Wij proberen ook 1x in de maand af te spreken. Dat we elkaar vorige week hebben gezien was een extraatje. Vanwege z'n werk was hij bij me in de buurt. Zoals ik al aangaf, de letterlijke afstand is ook goed voor de figuurlijke afstand, maar soms frustrerend .
Hoi allemaal,

regelmatig lees ik hier mee, wat mij opvalt is dat jullie je nr2 maar zo weinig zien en hij/zij zo ver weg woont. Ik begin steeds meer de voordelen daarvan te zien want bij mij wordt het momenteel wel ingewikkeld.

mijn nr2 is mijn ex van 8 jaar terug (voor huidige relatie) die uiteindelijk mijn beste vriend is geworden en nog steeds is en die 2 jaar geleden (een week voor mijn bruiloft) meer werd dan alleen dat..

Ik zie hem 3 a 4 keer per week waarvan vaak samen met mijn partner en de rest van onze vrienden groep. ongeveer 1x per week spreken we af om samen een eindje te gaan fietsen en dan dwalen we altijd een ver stuk van de bewoonde wereld af waar we 'tot onszelf kunnen komen' Hier geniet ik intens van.

steeds vaker spreken we af zodra een van ons alleen thuis is, ook merk ik dat ik er vaker een leugentje tegenaan gooi. (gister niet naar volleybal geweest zoals manlief denkt maar 4 heerlijke uren het bed gedeeld..)

Wat ik opmerkelijk vind is dat ik totaal geen schuldgevoelens ervaar tegenover mijn man.

mijn nr2 had een relatie tot 2 maanden geleden maar heeft het (onder andere op advies van mij) uitgemaakt.

Nu hij weer alleen is begin ik ook steeds meer te twijfelen wat ik met mijn relatie zou moeten doen. Ik heb het zeker gezellig met mijn man en ik houdt van hem, maar hij biedt mij niet de geestelijke stimulans die ik van nr2 wel krijg.

Maar mijn man staat veel meer op hetzelfde punt in het leven, we praten over onze kinderwens en zijn ons (koop)huis grondig aan het verbouwen.

Stel je voor ik kies voor nr2, of nee, dat zeg ik verkeerd.. Ik zou er voor kiezen om te stoppen met mijn man,

Dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.. Maar is dat zo erg? Nu heb ik nog geen kinderen, is het alleen materiële schade wat ik, en mijn man, zou leiden.. Kan ik hem dat aandoen? Kan ik alleen verder? Ik ben nog erg jong (23) dat weet ik, maar ik heb al zo veel bereikt, mijn man en ik zijn samen sinds mijn 15e! Maar als ik er nu al zo over denk, heeft dit dan wel toekomt??

Met wie zou ik hierover kunnen praten zonder mijn huidige relatie in gevaar te brengen? familie en vrienden zijn dus uitgesloten.. Ik vind het moeilijk! hebben jullie advies?

Alvast bedankt!
Hi Sunny, welkom !

Poeh, je hebt best een fiks dilemma. Ik weet niet of je zelf over wat financiële middelen beschikt, maar je zou bijvoorbeeld zelf naar een relatietherapeut kunnen gaan en daar je dilemma voor kunnen leggen.

En daarnaast ben je vrij om hier te schrijven natuurlijk.

Heb je nooit overwogen om je gevoelens voor je minnaar voor te leggen aan je man? Of ben je bang dat je daar iets mee stuk maakt misschien.... (wel apart zeg... je kent je man sinds je 15e, dus je minnaar is van voor die tijd??... je was er vroeg bij!)

Ik vind het lastig om je hier in te adviseren, omdat je zelf moet uitvinden wat jij nodig hebt in een relatie om gelukkig te zijn. Zolang je er nog niet uit bent, zou ik nog even wachten met die kinderwens..... dat moet je echt alleen maar doen met een man waar je 200% voor wilt gaan; bij twijfel niet inhalen, dus.

Je stelt wel goeie confronterende vragen, dus ik wens je een mooie en bijzondere ontdekkingstocht !
@Allegaartje, LC kiest er zelf voor om een monogame relatie te willen opbouwen. Na het vreemdgaan hebben we het er weer lang over gehad. Hij wil dat echt niet. Niet alleen omdat hij niet langer zo'n ingewikkeld leven wil (het is al ingewikkeld genoeg met kinderen, eigen zaak etc) maar ook omdat hij niet denkt dat dat werkt, een open relatie.

Die openheid proberen we nu dus op een andere manier in te vullen.

We latten sowieso, zien elkaar ongeveer 1 x per week (en soms ngo een nacht maar dat is net als vannacht dan meer een paar uur naast elkaar slapen, allebei laat thuis)

Sunny, je bent 23! Ik snap dat je misschien met je nr1 het leven leidt dat je wil, maar als je nu al niet genoeg hebt aan hem alleen, hoe moet dat dan zijn als je wel kinderen hebt? Je vraagt je af of je het hem aan kan doen: JA! Denk je dat je man liever kop in het zand steekt en niet wil weten dat je wekelijks samenbent met een ander?
@Vivadiva; ik heb je verhaal gevolgd. Ik geloof dat je oprecht van deze man houd. Wat mij opvalt is dat jij zegt dat je met hem gelukkig kan worden en niemand anders nodig hebt. Dit is terug te zien in jouw handelen. Tevens zegt jouw geliefde dat hij spijt heeft en monogamie wil. Maar zijn acties bewijzen tot nu toe het tegenovergestelde. Je geeft aan; " . Ergens zit de angst er goed in, dat hij een notoire vreemdganger is.. ". En die zin begrijp ik niet. Tenslotte -als ik het goed heb gelezen- heeft hij een verleden van regelmatig vreemdgaan. Vóór jou, met jou en tijdens een (monogame) relatie met jou. Hij IS dus een notoire vreemdganger, daar bestaat geen enkele twijfel over. Ik begrijp dat het moeilijk is 'realiteit' te onderscheiden van wensen. Ergens vermoed ik dat je in je onderbuik wel aanvoelt dat deze hernieuwde relatie niet hetgene gaat opleveren dat wat jij waard bent maar je bent mijns inziens niet toe om afstand te nemen van deze verslaving. Wie weet hoe de (nabije) toekomst er uit gaat zien. Het lijkt mij ondoenlijk om 24/7 die onrust over evt. andere dames mee te moeten nemen in jullie samenzijn.
quote:Allegaartje schreef op 06 juni 2012 @ 20:53:

En vergeet niet iets terug te roepen als er iemand van de housekeeping op de deur klopt aan het eind van de ochtend, want bij ons kwam er onlangs een meneer binnen stappen om even te controleren of de kamer goed was schoongemaakt, ... coïtus interruptus, hahahaha.

Whahaha, dat hotel ken ik... hebben we al 2 x aan de hand gehad.. Wij gooien wel altijd de haak op de deur zodat hij niet aan de buitenkant geopend kan worden
Ik zit gewoon hier. En ik zeg niet: geniet er schofterig van. Dat is het oneigenlijk gebruik van de er. Ik zeg: geniet er schoftig van. Ozo.

En nu even verder lezen
Sunny, ik ben van mening dat je niet aan de volgende stap in je relatie moet beginnen als je twijfelt. Aan kinderen beginnen is nu zeer onhandig, eerst moet je weten wie je bent en wat je wilt. Al is het maar voor het ooit geboren kind.

Op je 23e je al niet meer geestelijk uitgedaagd voelen door je partner, zoals Gaartje zo mooi schrijft: je niet kunnen schuren. Dit wel bij een ander vinden. Dat is wellicht nog een grotere daad van vreemdgaan dan neuken. Neem je tijd en neem een stapje terug. Je hoeft nu geen beslissingen te nemen voor de rest van je leven.

Op mijn 23e leerde ik zeb kennen, mijn god wat was ik verliefd. Ik zag alleen hem, wilde alleen seks met hem, hij was het, met hem wilde ik oud worden. En zo hoort het te zijn. Als ik in die tijd al de behoeften had die jij hebt, was ik nooit maar dan ook nooit met hem getrouwd.
vivadiva, wil hij een monogame relatie of wil hij dat jij monogaam bent?

Wat andere al zeggen, de geloofwaardigheid dat hij monogaam is heeft hij al verloren, hij kan het wel willen maar heeft bewezen het niet te kunnen zijn, Zeker niet als je al zo snel weer in de fout gaat,

Misschien geeft het boek dat ik je aanraadde inzicht in waar het bij hem vandaan komt en zou hij eens in therapie moeten gaan, Maar geloven op zijn woord dat hij nu voortaan monogaam is, daar zou ik niet op gerust zijn, niet als hij eens serieus hulp hierbij ging zoeken.

quote:

xxsilviaxx schreef op 04 juni 2012 @ 16:53:

Heb ook geen idee hoe dat werkt...heb ook liever dat ik iemand lwer kennen live..weet je gelijk wat voir vlees er in de kuip zit..

Daarbij hoor je zulke rare dingen af en toe..ben ook niet zo'n held hoor...

Joh je hoeft toch nog niets af te spreken! Het is maar kletsen via internet hoor.

Zorg dat je geen echte namen gebruikt en maak even een emailadres aan waar je naam niet in voor komt, vertel nog niet te veel details die je herkenbaar maken en ga lekker genieten van de aandacht en complimentjes, de flirt. goed voor je zelfvertrouwen! En het positieve dat een nw aanbidder bij je naar boven brengt verkies je al snel boven het negatieve waar je nu in zit met je ex minnaar. Voor je het weet snap je al niet meer wat je daar in gezien hebt (dat weet ik uit ervaring)

En tegen de tijd dat je echt een leuk contact hebt en je wat meer een goed gevoel hebt bij iemand, spreek je eerst eens neutraal af op een terrasje om eens te zien of je gevoel klopt. Lekker tussen veel publiek, kan je niets gebeuren.

(maar dat is latere zorg, het gaat nu om de afleiding en good feeling die je door die aandacht van een andere man krijgt)

quote 3-6

pff het is dus al uitgekomen en jullie wonen nog naast elkaar. Ik moet er niet aan denken.

einde door mij zelf aangehaalde quote;s

ik heb maar even wat reacties van afgelopen week van me gequote om aan te geven dat dat aan jouw focus ligt noppies en ik wel degelijk inlevend en belangstellend reageer, en de laatste reacties van me waren alle ter verdediging van kritiek die ik kreeg, je ziet hoe ik herhaaldelijk daarin probeer deze discussie te laten voor wat hij is, maar ik ben ook mens genoeg om te willen weren als er dingen over mij beweerd worden.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Kom even inbreken om te melden dat ik vanavond een heerlijke date heb Joehoe!!

@meis have fun! En thnx for the mails
Jullie hebben gelijk. Hij is een notoire vreemdganger. Laat ik het dan zo verwoorden: ik hoop dat hij niet langer een notoire vreemdganger blijft want ik geloof wel oprecht dat hij dat niet wil. Heb het voor mezelf ook nog niet echt duidelijk geloof ik.

Ga nu het boek bestellen van Doddie.
Hij wil overigens ook dat ik monogaam ben ja. Hij is totaal niet jaloers trouwens.. Geloof ook niet dat dat zijn redenatie is: ik wil niet dat zij het doet dus zeg ik ook dat ik het niet doe
Diva, je hebt het in het begin "een vlucht" genoemd. Hij heeft het moeilijk en vlucht in andervrouws armen. Schijnbaar zijn manier om om te gaan met moeilijke zaken.

Dan kan iemand nog zo hard monogaam willen zijn, hij kan het niet. Hij heeft deze vlucht aangenomen als mechanisme om lastige dingen te handelen.

Zonder therapie gaan jullie er niet komen vrees ik..

K vind het wel super lief van je dat je zo je best doet voor hem, voor jullie.. je wilt het echt, dat is een duidelijk verhaal. Lieve vrouw, ik hoop dat het allemaal goed komt, je vecht zo hard...
ik heb 2 jaar na dato een afscheidsbrief geschreven voor mijn exnr2.

Het valt mij op dat ik er nu pas echt klaar mee ben...

@Sunny er zijn hier nuttige uitspraken gedaan over je situatie neem ze ter harte. En welkom

@Vivadiva , als vluchten een mechanisme is die hij inzet als het te moeilijk wordt, dan zal hij toch hulp nodig hebben.

<---- ervaringsdeskundige ...
2 Jaar aviv, dat is lang.

Ga je `m versturen? Denk je dat zij (toch?) hierop zit te wachten?
@rooss ,er was onlangs nog wat mail en sms contact...

Of ik hem verstuur weet ik nog niet , zit zij er op te wachten ?

Geen idee , heeft zij er recht op hoe ik er in sta/ stond?

Geen idee, het voelt wel goed, en het is geen afzeikbrief met verwijten maar meer een dank je voor de tijd die we samen hebben gedeeld en dat ik een deel van haar leven was.
Er was sms en mail contact maar daar is verder niks uitgekomen? In die zin van we gaan het weer proberen of weer eens koffie doen ofzo?

Ik zou het zelf heel leuk vinden om een poosje na dato een openhartige mail te krijgen van mijn toen minnaar, leuk om te lezen hoe hij nu tegen die tijd aankijkt enz. (het was dan ook een open vraag!)

Als het goed voelt om `m te sturen zou ik zeggen: doen!

Of ze het recht heeft? Neuh... zo zou ik er niet naar kijken....
quote:Rooss4 schreef op 07 juni 2012 @ 01:23:

Ik zit gewoon hier. En ik zeg niet: geniet er schofterig van. Dat is het oneigenlijk gebruik van de er. Ik zeg: geniet er schoftig van. Ozo.

Echt?? .. hahaha.. ozo! Nou dan wens ik alle daters (inclusief Deepocean) een 'schoftig' goeie date, hoewel ik dat best een raar woord vind!

En ik zeg trouwens niet dat je je geestelijk aan elkaar kunt 'schuren' maar 'scherpen' ... ook een erge leuke woordvermixing.

@Aviv.. Ooh, dat is dan best een heftige ervaring voor je geweest. Is die relatie heel ongelukkig geëindigd ? Als je er niet allebei vrede mee hebt, dan kan het nog lang doorwerken in je systeem hè? Nog een keer goed checken of er geen 'jij-bakken' in zitten en gewoon versturen die brief.

@Vivadiva, Creameisje... heel veel sterkte en succes

@Heat: wat een opmerkzaamheid... wat brengt jou hier ?
@roos, "koffie"uitnodigingen van haar kant die zij ook weer cancelde. heb ik hiermee je vraag beantwoord ;)

@alle, een ervaring die mij een bijna scheiding opleverde en mij 15 kilo lichter achter liet. Het is op een ongelukkige manier gestopt ja vandaar denk ik de lange weg van het weg ebben
quote:deepocean schreef op 07 juni 2012 @ 09:34:

Kom even inbreken om te melden dat ik vanavond een heerlijke date heb Joehoe!!

@meis have fun! En thnx for the mails Have fun en graag gedaan! Vond het leuk om met je te mailen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven