Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
quote:Ruza schreef op 07 juni 2012 @ 11:50:

[...]

megimpi kom op. Die post waar dat op was ging best wel te ver. Hans reageert best mild.Vind ik ook.
quote:Ruza schreef op 07 juni 2012 @ 11:45:

Dat is een goede optie ja. Was het in de trein gebeurd had ik dat ook gedaan. Helaas gebeurt het niet altijd in de trein.Voor mij zou het ook gelden voor andere openbare plekken en vervoer, waarvan de trein slechts een voorbeeld is.
World of Warcraft: Legion
quote:

kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 11:50:

[...]

"Vandaar, pas op met de spannende man. Is dat een middenweg die aanvaardbaar is voor iedereen?"

Nee, want hiermee verleg je weer de focus naar de vrouw en niet naar de daders.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:megimpi schreef op 07 juni 2012 @ 11:53:

[...]

Die opmerking van je was die van een Male Chauvinist Pig. Ja.Yoooowww....we hebben deze discussie tot nu toe redelijk beschaafd gevoerd. Kunnen we dat ook zo houden alsjeblieft?
quote:rosanna08 schreef op 07 juni 2012 @ 11:51:

[...]

ik voel me niet aangevallen hoor

Maar kun je ook snappen waarom het voor sommigen niet meer mogelijk is om die nuance te zien? En dat niet aan Kadanz persoonlijk wordt toegeschreven? Ja. Ik snap dat helemaal. Maar moet je die beschadigde mensen maar laten doorgaan? Is het wel ok als zij andere kwetsbare vrouwen beïnvloeden met hun buitenproportionele mannenhaat?
De focus op de Vrouwen leggen is net zo slecht, dat is mijn punt.
quote:hans66 schreef op 07 juni 2012 @ 11:52:

[...]

Dat is ook precies mijn punt. Kadanz en ik krijgen het verwijt deze signalen niet te zijn, maar geen man zal daarmee te koop lopen. Misschien dat hun taalgebruik een hint geeft, maar dat zegt ook niet alles.

[...]

Ook dit! Je komt het niet te weten. Maar we krijgen wel het verwijt die signalen niet te zien.Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen. Heel veel mensen willen het niet eens zien.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 11:54:

quote:

[...]

"Vandaar, pas op met de spannende man. Is dat een middenweg die aanvaardbaar is voor iedereen?"

Nee, want hiermee verleg je weer de focus naar de vrouw en niet naar de daders.Nee, kom op hoor, das niet eerlijk. Een volwassen vrouw is wel degel;ijk verantwoordelijk voor de keuzes die zijn maakt, we zijn niet alleen maar slachtoffer, sommige vrouwen zoeken het ook op.
Moet je die mannen dan maar doorlaten gaan? Is het wel oké dat zij door gaan met misbruik en hun uiting op gedragsniveau van buitenproportionele vrouwenhaat?
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 11:55:

[...]

Ja. Ik snap dat helemaal. Maar moet je die beschadigde mensen maar laten doorgaan? Is het wel ok als zij andere kwetsbare vrouwen beïnvloeden met hun buitenproportionele mannenhaat?Ach, die vrouwen, die kunnen heus voor zichzelf denken.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 11:42:

[...]

Je snapt best dat ik met spannende mannen geen rotsbeklimmers of basejumpers bedoel.

Als iemand spannend is, dan houdt dat in dat je niet weet welke kant hij uit kan gaan. Anders is het niet spannend, toch. Wel, ik mijd dat soort mensen. Ik weet liever waar ik aan toe ben. Maar sommige, SOMMIGE vrouwen zijn juist aangetrokken door die spanning. Waarom?

Dat is zo omdat ze niet beter weten in veel gevallen. Of omdat ze weinig eigenwaarde en liefde voor zichzelf voelen, denken dat het zo hoort dat mannen de baas zijn, omdat ze niet geleerd is dat er zoiets als gelijkwaardigheid bestaat, omdat ze alleen een moeder hadden die in ongelijkwaardige (of ergere) relaties terecht kwamen, omdat in hun cultuur de man meer waard is dan de vrouw en een overheersende man een soort statussymbool is, omdat ze denken zo'n beschadigde man op te kunnen lappen als ze maar hard genoeg hun best doen.

Om maar wat redenen te noemen.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 11:55:

[...]

Ja. Ik snap dat helemaal. Maar moet je die beschadigde mensen maar laten doorgaan? Is het wel ok als zij andere kwetsbare vrouwen beïnvloeden met hun buitenproportionele mannenhaat?Hahaha maak je je zorgen? Verpesten wij het voor je? Bang dat er dijen gaan zijn die voor jou gesloten zullen blijven?
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 11:54:

quote:

[...]

Nee, want hiermee verleg je weer de focus naar de vrouw en niet naar de daders.

Uuhh..volgens mij is het een heel gebalanceerde uitspraak: zowel de slechte man als de naïeve vrouw.

Tenzij je denkt dat vrouwen ongenaakbaar zijn.
Zoeken wat op? Verkrachting?
quote:megimpi schreef op 07 juni 2012 @ 11:57:

[...]

Hahaha maak je je zorgen? Verpesten wij het voor je? Bang dat er dijen gaan zijn die voor jou gesloten zullen blijven? Dit bedoel ik dus.

[...]

Dat is ook precies mijn punt. Kadanz en ik krijgen het verwijt deze signalen niet te zijn, maar geen man zal daarmee te koop lopen. Misschien dat hun taalgebruik een hint geeft, maar dat zegt ook niet alles.

[...]

Ook dit! Je komt het niet te weten. Maar we krijgen wel het verwijt die signalen niet te zien.Ik verwijt geen enkele man die signalen niet te zien. Wat ik wel verwijtbaar vind is enorm beledigd reageren bij de mogelijkheid dat er dus zomaar een niet zo lieve man in je vriendenkring kan zitten. En dan boos worden en ervan maken dat we dus alle mannen als aanrander zien oid. Dat is krom.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 11:55:

De focus op de Vrouwen leggen is net zo slecht, dat is mijn punt.

Het principe ervan snap ik en de schuld ligt altijd bij de dader. Zo ver zijn we het eens.

MAAR, even alle principes aan de kant geschoven. Ik, als vrouw, kan de potentiele onbekende dader niet veranderen. Wat ik wel kan doen is mezelf zoveel mogelijk beschermen tegen de dader.

Principieel krom, maar in de praktijk wel mijn beste optie.
quote:megimpi schreef op 07 juni 2012 @ 11:57:

[...]

Hahaha maak je je zorgen? Verpesten wij het voor je? Bang dat er dijen gaan zijn die voor jou gesloten zullen blijven? En dat was ook mijn tweede gedachte (naast dat vrouwen heus voor zichzelf kunnen denken).
quote:Ruza schreef op 07 juni 2012 @ 11:52:

[...]

Moet die focus dan op mensen gelegd worden zonder enige reden? Ik kan er eerlijk gezegd niet bij dat ik die focus moet gaan leggen op mannen in mijn omgeving zonder dat ik ook maar enige aanwijzingen heb. Sluit ik 100% uit dat ik niet dat soort mannen in mijn omgeving heb? Nee. Maar ik ga die focus niet op ze leggen zonder reden. Dat vind ik onterecht.Dat doe ik ook niet. Ik laat het gewoon open, het is een vraagstuk waar geen zeker, duidelijk antwoord op kan zijn.

[...]

[...]

Ook dit! Je komt het niet te weten. Maar we krijgen wel het verwijt die signalen niet te zien. nee hoor, het verwijt wat er gemaakt wordt, is dat "jullie" niet willen erkennen dat het ontbreken van die signalen dat niet hoeft te betekenen dat iedere man in jullie omgeving per definitie ok is.

En dat jullie is in het algemeen bedoeld

Het is juist de stellige ontkenning van "nee hoor mijn vrienden en kennissen doen zoiets niet" wat voor irritatie zorgt

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ach Leo. (en ook voor alle anderen).

Trouwens, dat laat ook maar zien waarom het "ja maar vrouwen vallen ook op foute mannen" argument vaak volstrekte bullshit is. Zoveel vrouwen worden als kind al seksueel te grazen genomen, nog ver voordat ze kunnen beslissen bij sommige mannen uit de buurt te blijven. En als je ouders dan ook nog eens doen of ze gek zijn, hoe moet je dan in en na je puberteit nog een normaal idee hebben over seks en mannen? Dat zou wel een godswonder zijn.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 11:56:

[...]

Nee, kom op hoor, das niet eerlijk. Een volwassen vrouw is wel degel;ijk verantwoordelijk voor de keuzes die zijn maakt, we zijn niet alleen maar slachtoffer, sommige vrouwen zoeken het ook op.Soms wel ja. Dat maakt nog steeds de dader de schuldige, maar ook het slachtoffer moet soms verantwoording nemen voor domme beslissingen.
quote:Ruza schreef op 07 juni 2012 @ 11:58:

[...]

Het principe ervan snap ik en de schuld ligt altijd bij de dader. Zo ver zijn we het eens.

MAAR, even alle principes aan de kant geschoven. Ik, als vrouw, kan de potentiele onbekende dader niet veranderen. Wat ik wel kan doen is mezelf zoveel mogelijk beschermen tegen de dader.

Principieel krom, maar in de praktijk wel mijn beste optie.

Maar vannuit daar gezien is het een korte stap naar: de vrouwen die het wel overkomt, hebben zichzelf niet genoeg beschermd. (maw, die hadden een te kort jurkje aan, liepen in een 'foute straat', kozen een lul de behanger uit).

En die stap wordt, als het aan mij ligt, gewoon niet gemaakt. Dus de focus bij de dader houden ja.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 11:57:

Zoeken wat op? Verkrachting?Er zijn vrouwen die foute mannen opzoeken. Vaak genoeg meegemaakt in de uitgaanswereld, dat ik echt kotsneigingen kreeg van een figuur vanwege zijn foute uitstraling, maar wel vrouwen omheen hingen. Als we het dan toch over een blinde vlek hebben, dan valt daar nog heel wat te winnen.
quote:lucretiatox schreef op 07 juni 2012 @ 11:52:

Kadanz (en ook Hans) heb je mijn vraag gezien? Ik ben oprecht benieuwd naar het antwoord.lucretia, ik heb daar uitvoerig over gesproken in het vorige topic, ergens rond pagina 30-40. Daar is heleboel heibel van gekomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven