Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 14:39:

Zalando blokkeren zou echt een misdaad zijn! Vind het juist een giller.
quote:Yavanna schreef op 07 juni 2012 @ 14:35:

[...]

Wat een lachwekkende post. Tuurlijk hoor want de wereld zoals ie nu is, gedomineerd door mannen, is eerlijk, recht door zee en absoluut niet vals of hard.Eens hoor Kadanz, ik probeer je volkomen serieus te nemen maar met dit soort postings maak je het me wel moeilijk. Ik vind het echt gelul wat je zegt. Mannen zijn verschrikkelijk als het om macht gaat en dat hebben ze de afgelopen duizenden jaren meer dan eens bewezen, dag in dag uit.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 14:27:

Als je het nu eens anders probeert met je denkbeeldige dochter. Vertel haar dat ze met alles bij jou terecht kan. Dat papa en mama er altijd voor haar zijn, no matter what. Dat als iemand iets heeft gedaan of wil dat ze een geheim bewaard, dat ze het wel tegen papa en mama mag zeggen en dat geheimpjes alleen maar goed zijn als het over iets leuks gaat zoals een verjaardagscadeautje. Dat niemand haar mag aanraken als ze dat niet wil en haar de ondergoedregel leren. Begin daar eens met haar veiligheid te waarborgen. In plaats met uitlokken en vermijden te prediken en andere misogyne kletspraat over rokjes en hoerententen.

Sunemom kan dit beter verwoorden dan ik. Lees haar posts maar eens hierover in dat andere topic.Mrs, dat spreekt bij mij voor zich. Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat ik er niet zou zijn voor mijn dochter, dat ik haar na zo'n dramatische gebeurtenis zou laten vallen, dat ik haar de schuld zou geven. Ik zal haar veiligheid altijd waarborgen, ik zal het haar dag in dag uit vertellen, alles wat jij hierboven schrijft.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 14:38:

Ach Yavanna, is een mooi voorbeeld van hoe hij vrouwen ziet: vals, gemeen en geniepig.

Maar als wij hetzelfde beweren van mannen als groep is het forum te klein. Ik ben al een paar dagen meelezer van de andere post en nu ook deze, maar ik val echt van de ene verbazing in de andere. Geen plaat maar de Chinese muur voor zijn harsens.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2012 @ 14:38:

[...]

geniepiger? Eh........... dat er geen staatsgreep gebeurt door geweld maar dat we de president gaan verleiden? Dat we geen bommen gooien maar Zalando blokkeren?

Ja, of dat we over elkaars mantelpak gaan fluisteren in de senaat.

Sure.
Mannen zijn niet geniepig, die zijn lekker simpel en recht door zee.

Waarom de door mannen gedomineerde wereldgeschiedenis toch van geniepigheid en achterbakse complotjes aan elkaar hangt... het zullen de 'vrouwelijke kanten' van die mannen wel zijn (voeg in: draaiende ogen smily).
quote:lucretiatox schreef op 07 juni 2012 @ 14:42:

Mannen zijn niet geniepig, die zijn lekker simpel en recht door zee.

Waarom de door mannen gedomineerde wereldgeschiedenis toch van geniepigheid en achterbakse complotjes aan elkaar hangt... het zullen de 'vrouwelijke kanten' van die mannen wel zijn .
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 14:41:

[...]

Mrs, dat spreekt bij mij voor zich. Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat ik er niet zou zijn voor mijn dochter, dat ik haar na zo'n dramatische gebeurtenis zou laten vallen, dat ik haar de schuld zou geven. Ik zal haar veiligheid altijd waarborgen, ik zal het haar dag in dag uit vertellen, alles wat jij hierboven schrijft.nou ja, misschien vertelt ze het wel op de verkeede manier hoor, dat deed mijn zus immers ook misschien volgens jou. (Oh ja, nogmaals fuck you voor die opmerking).
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 14:40:

[...]

Eens hoor Kadanz, ik probeer je volkomen serieus te nemen maar met dit soort postings maak je het me wel moeilijk. Ik vind het echt gelul wat je zegt. Mannen zijn verschrikkelijk als het om macht gaat en dat hebben ze de afgelopen duizenden jaren meer dan eens bewezen, dag in dag uit.

Heb je echt aanwijzingen dat vrouwen het veel beter zouden doen? We kennen allemaal de voorbeelden van Donkeyshot die het zo moeilijk vond om zijn vrouwenafdeling in toom te houden. Het venijn tussen vrouwen onderling is alom bekend. Zou dat allemaal veranderen in 'peace and happy times' als vrouwen het voor het zeggen hebben?

Ik denk dat vrouwen, gelijk aan mannen, mensen zijn. Mensen met hun goede en hun slechte kant. De wereld zal anders zijn met vrouwen aan de macht, maar ik betwijfel of het er veel beter aan toe zal gaan.

Dat is toch geen gekke gedachte?
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 14:44:

[...]

Heb je echt aanwijzingen dat vrouwen het veel beter zouden doen? We kennen allemaal de voorbeelden van Donkeyshot die het zo moeilijk vond om zijn vrouwenafdeling in toom te houden. Het venijn tussen vrouwen onderling is alom bekend. Zou dat allemaal veranderen in 'peace and happy times' als vrouwen het voor het zeggen hebben?

Ik denk dat vrouwen, gelijk aan mannen, mensen zijn. Mensen met hun goede en hun slechte kant. De wereld zal anders zijn met vrouwen aan de macht, maar ik betwijfel of het er veel beter aan toe zal gaan.

Dat is toch geen gekke gedachte?Ach gut de arme man kon de vrouwen niet in toom houden.
Ja hoor, als DS het zegt is het waar.

Ik leid zelf twee bedrijven en kan me daar helemaal niet in vinden. Maar wat jij wilt hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 13:43:

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je ontwijkt mijn vraag.

Je trekt een heel andere beerput open, laten we dat nog niet doen. Beantwoord mijn vraag. Waarom moet het slachtoffer koste wat kost worden ontzien? Waarom is dat zo'n taboe?Waarom wel? Lees het bericht van Cateautje maar eens die een reactie is op bovenstaande quote.
World of Warcraft: Legion
quote:eleonora schreef op 07 juni 2012 @ 14:06:

[...]

Wie haten mannen hier dan? Ik lees twee forummers die toegeven niks op te hebben met mannen, als in, de hele soort man.

Van wie lees jij nog meer haat in het algemeen?eleonora, jij gaf meer dan eens aan dat je de redeneringen van gunstig goed kon volgen. Niet dat je dat een mannenhater maakt, maar kun je begrijpen dat ik als man dan denk: hmm....
O ja, Donkeyshot weer met zijn vrouwenafdeling.

Dat lag natuurlijk ab-so-luut niet aan incompetentie van Donkeyshot zelf, dat lag aan die zeurende, geniepige vrouwen.

Right.
Je zei niet "niet veel beter", maar valser, gemener en geniepiger.
En wij denken bij jouw uitlatingen dus: hmmm.

[...]

Heb je echt aanwijzingen dat vrouwen het veel beter zouden doen? We kennen allemaal de voorbeelden van Donkeyshot die het zo moeilijk vond om zijn vrouwenafdeling in toom te houden

kan aan DS hebben gelegen, aan een bepaalde groepsdynamiek, .... Misschien had een vrouw voor die groep hét verschil kunnen maken.

. Het venijn tussen vrouwen onderling is alom bekend. Zou dat allemaal veranderen in 'peace and happy times' als vrouwen het voor het zeggen hebben?

Nee joh, mannen gunnen elkaar het allerbeste zullen we maar zeggen. Die juichen allemaal als er één promotie maakt en zo. Kom toch op, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het een totaal oninteressante vraag of mannen of vrouwen beter een afdeling kunnen leiden.

Het is niet zo dat wanneer je daar antwoord op hebt je ineens snapt waarom er mannen zijn die het nodig vinden vrouwen te verkrachten, bijvoorbeeld.

[...]

Dat is toch geen gekke gedachte?

Laten we de vrouwen eens een paar honderd jaar de kans geven. Wat vind je daar van? Mannen hebben vanaf het begin van de mensheid de scepter gezwaaid over alles en iedereen, laten we de vrouwen nu eens de kans geven.

En dan met een proeftijd van pakweg 1000 jaar he, voor er conclusies getrokken worden, mannen hadden tenslotte nog veel en veel meer tijd om de boel te regelen, te leiden en ook heel vaak te verprutsen.
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 14:50:

Ik vind het een totaal oninteressante vraag of mannen of vrouwen beter een afdeling kunnen leiden.

Het is niet zo dat wanneer je daar antwoord op hebt je ineens snapt waarom er mannen zijn die het nodig vinden vrouwen te verkrachten, bijvoorbeeld.Goeie!!!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn man is tien jaar manager geweest van 35 vrouwen en vond het heerlijk om met vrouwen te werken. Het kán dus ook aan de man liggen die leiding geeft.
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 13:48:

[...]

Een slachtoffer van sexueel geweld wordt daat negen van de tien keer mee geconfronteerd als zij/hij zich in een veilige situatie waant.

Ik liep, in lange broek en t-shirt om 7 uur in de avond op straat en de dader kiep zo'n 30 meter voor me. Op een gegeven moment draaide hij zich om. Ik had altijd geleerd dat je je niet op je gemak kan voelen als er een man achter je loopt. Zo raar kan het lopen dus. Ik vraag je nu oprecht om mij te vertellen wat ik precies fout heb gedaan.

Cateautje, ten eerste heel naar wat jou is overkomen.

Ik heb echter niet gezegd dat jij in deze situatie, of menig andere vrouw in een andere situatie, iets te verwijten valt. Die draai geven andere mensen aan wat ik heb geschreven. Echt waar, lees het maar na.
quote:

kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 14:41:

[...]

"Mrs, dat spreekt bij mij voor zich. Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat ik er niet zou zijn voor mijn dochter, dat ik haar na zo'n dramatische gebeurtenis zou laten vallen, dat ik haar de schuld zou geven. Ik zal haar veiligheid altijd waarborgen, ik zal het haar dag in dag uit vertellen, alles wat jij hierboven schrijft."

Gezien jouw reacties hier, spreekt dat bij mij dus niet voor zich. Je hamert alleen maar op uitlokking en vermijding. Niet op het opbouwen van zelfvertrouwen en daadkracht, maar op aanpassing. Ik krijg het gevoel dat de vrouwtjes zich maar moeten aanpassen en zich welvoeglijk moeten schikken naar het deel van de mannen dat op misbruik uit is.
Het venijn tussen vrouwen onderling is alom bekend?

Dames, wie wil er een mes in mijn rug steken?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2012 @ 14:52:

[...]

Goeie!!!

Nou ja, het is waarschijnlijk wel zo dat de consensus zal zijn dat wanneer een man een vrouwenafdeling leidt, en dit niet goed doet, het aan de vrouwen ligt. Als een vrouw op een slechte manier een mannenafdeling leidt, ligt het denk ik ook aan de vrouw.

Zo maar even een voorspellinkje hoor.

ik bedoel, bij vrouwen is het hebben van een vagina (of ontbreken van een piemel) vaak al genoeg reden om tot ongeschikt gekwalificeerd te worden.Vaker dan andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven