Voeding wegen??
vrijdag 8 juni 2012 om 18:45
Hoe wegen jullie bijvoorbeeld 200 gram spaghetti (met saus en groente, dus klaar om te eten) af...?? Heb geprobeerd om een vb bord op de weegschaal te zetten en dan op nul zetten (keukenweegschaal). Maar het bord is te zwaar en steeds overscheppen vind ik onhandig...
Tips iemand??
Zelfde geldt voor gekookte groente, vlees, aardappels enz...
Tips iemand??
Zelfde geldt voor gekookte groente, vlees, aardappels enz...
vrijdag 8 juni 2012 om 20:16
quote:bloemetje77 schreef op 08 juni 2012 @ 19:19:
Je weet toch nooit hoeveel calorieen je eet door het totaal te wegen? Je wil toch weten hoeveel saus, hoeveel spaghetti etc je eet?
Ik zit ook het hele verhaal een te lezen en ik denk precies hetzelfde.
Want als je bijvoorbeeld een bord hebt met veel groenten, veel pasta en veel vlees heb jij mijns inziens minder calorieën op je bord liggen als een bord met minder groenten en meer pasta...
Je weet toch nooit hoeveel calorieen je eet door het totaal te wegen? Je wil toch weten hoeveel saus, hoeveel spaghetti etc je eet?
Ik zit ook het hele verhaal een te lezen en ik denk precies hetzelfde.
Want als je bijvoorbeeld een bord hebt met veel groenten, veel pasta en veel vlees heb jij mijns inziens minder calorieën op je bord liggen als een bord met minder groenten en meer pasta...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 8 juni 2012 om 20:21
quote:plofkipje84 schreef op 08 juni 2012 @ 18:45:
Hoe wegen jullie bijvoorbeeld 200 gram spaghetti (met saus en groente, dus klaar om te eten) af...??
Niet. Maar als je toch alles voor mixt en de verhoudingen je niet uitmaken, komt het op hetzelfde neer als het voer voor mijn kat afwegen en dat doe ik dus wel.
Ik heb een goedkope digitale hema keukenweegschaal. Ik zet er een aardewerken bak op. Dan zet ik hem aan en dan staat hij op 0. Één van zijn functies is dus dat hij alles wat er van tevoren opstaat niet meeweegt. En dan doe ik er voer in tot hij op 75 gram staat.
Simpel he?:P Maar zou voor je spaghetti toch echt precies hetzelfde werken dan.
Hoe wegen jullie bijvoorbeeld 200 gram spaghetti (met saus en groente, dus klaar om te eten) af...??
Niet. Maar als je toch alles voor mixt en de verhoudingen je niet uitmaken, komt het op hetzelfde neer als het voer voor mijn kat afwegen en dat doe ik dus wel.
Ik heb een goedkope digitale hema keukenweegschaal. Ik zet er een aardewerken bak op. Dan zet ik hem aan en dan staat hij op 0. Één van zijn functies is dus dat hij alles wat er van tevoren opstaat niet meeweegt. En dan doe ik er voer in tot hij op 75 gram staat.
Simpel he?:P Maar zou voor je spaghetti toch echt precies hetzelfde werken dan.
vrijdag 8 juni 2012 om 20:55
Weet je zeker dat je geen eetprobleem aan het ontwikkelen bent (of al hebt)? Ik heb het hele topic doorgelezen en dat je zo bezig bent met voedsel en calorieën. Zelfs toen ik op dieet was, was ik er niet zo mee bezig.
Wat ik altijd doe is schaal(of bord in dit geval) op keukenweegschaal en dan pas aanzetten, dan staat het ook op 0 met schaal. Ik heb zo'n keukenweegschaal zonder kom of iets dergelijks erop.
Wat ik altijd doe is schaal(of bord in dit geval) op keukenweegschaal en dan pas aanzetten, dan staat het ook op 0 met schaal. Ik heb zo'n keukenweegschaal zonder kom of iets dergelijks erop.