broer mishandeld- problemen.

10-06-2012 09:24 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op donderdagnacht is mijn broertje(21) mishandeld toen hij terug kwam van een vriend thuisbrengen. Hij is door 8 man frontaal in zijn gezicht geschopt, heeft kaak en neusgebroken en voor zover we nu weten hersenletsel met betrekking met zijn motoriek. Hij ligt nog in het ziekenhuis. Het ergste nog dat deze stoere mannen hem bewusteloos in de goot hebben laten liggen. 2 van hen hebben al wel bekend en zitten vast.

Nu zijn er snachts foto's gemaakt voor de politie, en ik heb deze gezien. Ik slaap 's nachts niet meer, eet niet meer, en zie continu die foto's voor me. Ik word er misselijk van en krijg paniekaanvallen. En het ergste is nog, ik durf mijn broertje niet op te zoeken in het ziekenhuis. Als gevolg dat ik nog meer problemen krijg, en ik ben gewoon bang om hem te zien. Ik vind het zo erg.

Zou ik hiervoor hulp in kunnen schakelen, of zou er iets zijn wat de boel kan minderen. Ik ben gewoon op.
Oh wat heftig! Ik heb geen tips, maar wel een
Klinkt misschien gemeen, maar ik denk dat je jezelf een flinke schop onder je kont moet geven. Je broer heeft je nu nodig
Kan je niet eerst met zijn dokter praten zodat die je op je gemak kan stellen en dat je samen met hem/haar naar je broer gaat?

Zijn er andere familieleden met wie je samen kan gaan?

Ps, maak je je verhaal niet te herkenbaar? Nu met dag en hoe en wat er gebeurd is.

Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat afschuwelijk!

Kan er niemand mee met je naar je broer? Je moet er namelijk gewoon naartoe om over je angst heen te komen. Knuffel hem en praat met hem. Hij heeft het nodig.
Mijn vader is ook geweest, en die is er echt helemaal stuk van. Die huilt de hele dag door.

En ik zou het wel willen, maar ik ben zo bang geworden van die foto;s dat ik niet weet wat ik allemaal in het echt kan verwachten. En ik vind het ook echt zo klote dat ik zo denk. Vind het ook heel erg.
Eens met Gizz.

Maar wat vreselijk zeg! Ik snap wel dat je helemaal van de kaart bent, maar hup... naar je broer! Zet je er even overheen!

Verder een
Als er politie bij is geweest hadden ze je door moeten verwijzen naar Slachtofferhulp. Als je morgen met de politie belt kun je daar alsnog om vragen.
Ook een goeie Sun!
quote:xtrada schreef op 10 juni 2012 @ 09:29:

Mijn vader is ook geweest, en die is er echt helemaal stuk van. Die huilt de hele dag door.

En ik zou het wel willen, maar ik ben zo bang geworden van die foto;s dat ik niet weet wat ik allemaal in het echt kan verwachten. En ik vind het ook echt zo klote dat ik zo denk. Vind het ook heel erg.Daar kan zijn dokter je toch bij helpen!!! Ga met de dokter praten en samen heen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:gizz schreef op 10 juni 2012 @ 09:26:

Klinkt misschien gemeen, maar ik denk dat je jezelf een flinke schop onder je kont moet geven. Je broer heeft je nu nodigDit dus. Je broer komt nu op de eerste plaats. Kom op, het is inmiddels al dagen geleden, je kan het echt niet maken je eigen "angst" voor te laten gaan op zijn situatie.
Ik denk dat je veel kan hebben aan slachtoffer hulp. Even de politie bellen dus. Sterkte joh!
Mijn ouders zijn gister geweest, en het ziekenhuis heeft ook kenbaar gemaakt dat het zeer kwalijk is dat er geen politie daar is geweest. Mijn vader is op eigen gelegenheid naar de camping gegaan, en heeft die jongens gesproken (18/19/20 jaar) Zij hebben ook bekend. Vervolgens is mijn vader naar de politie gegaan en die hebben gevraagd waar hij zich mee bemoeide en dat de zaak niet heel ernstig leek.

De aangifte moest snel verlopen omdat deze stoere jongens met een voetbaluitje op de camping verderop stonden, en zij om vrijdagavond weer zouden vertrekken.

Bedankt voor de tip sundream, dan ga ik gewoon eens bellen!
Je zal vroeg of laat toch moeten gaan, en hoe later hoe lastiger. Natuurlijk zal het heftig zijn, maar nu denk je vooral aan jezelf ipv aan hem. Zet je eroverheen!

In mijn familie zou iedereen meteen langsgaan.
Een heel eind begrip voor je verdriet en dergelijke. Het gaat alleen niet om jou maar om je broer. Híj is in elkaar geslagen en zo verschrikkelijk toegetakeld en beschadigd. Jij bent zijn zus en hoort hem bij te staan. Je kunt het best eng vinden maar hij is je broer en jij zult je angst opzij moeten zetten.

Je moet er toch niet aan denken dat hij, in de positie waarin hij nu zit, zich ook nog af moet vragen waarom jij er niet voor hem bent?
Ik snap je wel, maar dit is echteen kwestietje 'overje eigen schaduw heenstappen'. He zal echt misschien een angstig gezicht zijn, maar voor hem was het tigleer angstiger en nu komt ook zijn zusje al niet op beziek. Schop onder je hol en gaan.

'jij' doet er nu even niet toe, at komt later wel. Jeetje joh, ik had dezelfde nacht nog in het ziekenhuis gezeten en er niet meer weg zijn gegaan. Komop meid het is zondag en hij ligt er al sinds donderdag. Even eengrote meid worden, jezelf bij kont en schouders pakken en gaan. Ik had je denk ik niet vergeven als je niet kwam opdagen bij me.
Je bent nog niet naar hem toe geweest? Al je moed bijeenrapen en gaan, hij heeft je nu heel hard nodig! Ga samen met je ouders, of een van zijn vrienden als je niet alleen durft
Nou, hij leeft nog, en hij is nu lekker schoongemaakt enzo, begin eerst maar eens met naar je broer te gaan. Dan kan hij je zelf ook geruststellen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Is jullie door de politie geen slachtofferhulp aangeboden? Want ik denk dat jullie dit allemaal nodig hebben.

En dan moet je het aankaarten dat je hem niet op durft te zoeken. Die lui hebben dat waarschijnlijk vaker gehoord en die weten misschien beter hoe je daarmee om moet gaan. Bel naar de politie en vraag naar hun telefoonnr!

En inderdaad, wat hierboven gezegd wordt: probeer zijn belang nu even boven het jouwe te stellen, probeer boven jezelf uit te stijgen en ga toch naar hem toe. En als je daar aan bed moet huilen, dan huil maar! Samen huilen is niet zo erg als hem daar alleen laten.
TO,het is nu zondag dus zijn verwondingen zullen behandeld en schoongemaakt zijn en de zwellingen en dergelijke zullen al aan het afnemen zijn..

Dus bel je ouders en rij vanmiddag met hen mee!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Inderdaad zo snel mogelijk gaan. Sterkte!

Je broertje is trouwens wel snel 21 geworden
Denk je dat hij er nu erger uitziet dan op de foto's? Zo niet, wat is dan het ergste wat je kan gebeuren? Je slaapt en eet nu al niet.

Je broer heeft je nodig, ga nu maar!
Ga in therapie!
Ga snel, meid. Hetnkan alleen maar mee vallen vergeleken met die foto's. Je zult zien dat je je een stuk beter voelt als je hem gezien hebt.

Doe het voor je broer maar ook voor jezelf.
Is hij al bij? Heb je hem dan al wel gebeld?
http://www.slachtofferwijzer.nl

Ik begrijp overigens niet zo goed waar je zo bang voor bent. Het kan er toch nooit erger uit zien dan op de foto's? Of is hij door het hersenletsel een heel ander 'persoon' geworden en ben je bang voor dat?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven