Geld & Recht alle pijlers

Is mijn reactie te overdreven?

11-06-2012 19:30 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eerder heb ik deze topic geopend: Wat is wijsheid..

Hallo allemaal,

Vanaf vorig jaar heb ik midden in een burnout gezeten. Veel last gehad van paniek aanvallen, waardoor ik steeds meer ging bellen, voor in de hoop dat de paniekaanval weg zou gaan. (Hieraan een hoge schuld over gehouden) Doordat ik meer bezig was met het overleven ben ik het overzicht over mijn admistratie kwijt geraakt.

Enkele weken geleden heb ik maatschappelijkwerk in geschakeld. Ik ontmoete bij mij thuis een vriendelijke mevrouw die bereidt was mij helpen om oververzicht te krijgen over mijn schulden/administratie.

Vorige week belde ze mij op dat ze heel goed nieuws voor mij heeft. Het kon volgens haar niet telefonisch en of ze meteen langs kon komen. Binnen 10 minuten stond ze bij mij aan de deur.

Ze vertelde mij dat ze het ontzettend met mij en mijn kindjes te doen heeft. Ze wilde mij heel graag helpen om van mijn schulden af te komen. Want volgens haar zal het niet lukken de schuldsanering in te gaan. (haar collega is bezig om in de schuldsanering te komen) Volgens haar ga ik het allemaal niet gaan redden.

Haar voorstel was daarom een huis op mijn naam te kopen. Ik zou zogenaamd bij haar vriend in dienst komen om in aanmerking te komen voor een hypotheek. Vervolgens zou zij mij zogenaamd helpen met een bouwdepo aan te vragen en met het bouw depo zou ik mijn schulden mee kunnen betalen. Over de administraite hoefde ik mij geen zorgen te maken, want zij regeld alles voor mij.

Ik heb het voorstel afgewezen en ik ben er enorm van geshokkeerd.

Nu is het dus zo, dat ik heel blij was met de haar hulp om mijn administratie op een rijtje te krijgen en om van haar te leren hoe ik op mijn eigen benen de administratie kan runnen. maar door dit gedoe vertrouw ik haar niet meer. Ik ben op dit moment heel boos omdat ik het gevoel heb dat zij misbruik van mijn situatie probeert te maken.

Zij heeft mij gevraagd om dit niet te bespreken met de instantie waar zij werkt, want dat zou haar ontslag kunnen betekenen. Dit wil ik ook niet. Ze schijnt bij mij om de hoek te wonen, dat betekend, dat ik mij er ook niet prettig bij zal voelen, als ik daar iets over vertel.

Ik wil haar bij mij niet over de vloer hebben en al helemaal niet bij mijn administratie. Maar als ik een ander maatschappelijkwerkster wil dan moet ik ook vertellen over het voorstel die zij mij gedaan heeft.

Wat moet ik doen? Ik voel memachteloos....

Inmiddels heb ik een brief naar de klachtencommissie gestuurd. Ze schijnen de klacht zeer serieus te nemen.

Nu heb ik een mail ontvangen van de instantie waar zij werkte, of ''Mevrouw met de goede bedoelingen een kopie mag van mijn klacht, die een aantal dagen geleden gestuurd heb heb aan de instelling.

Wat moet ik hier nu mee? Waarom moet zij een kopie van mijn klacht hebben als zij zelf heel goed weet waar die klacht over gaat? Dat de instelling mij zoiets durft te vragen, geeft mij het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt.
Als je bij ons een klacht indient, gaat de klacht altijd door naar degene op wie het betrekking heeft. Diegene moet dan verweer voeren. Vervolgens geeft de (onafhankelijke) klachtencommissie een oordeel.

Hoe zou je klacht anders beoordeeld moeten worden als de medewerkster er zelf geen verweer op mag voeren?
Overigens krijgt de klager ook een afschrift van het verweer en er vindt een hoorzitting plaats waar beide partijen aanwezig zijn.
Jij hoeft hier niks mee. Laat de instantie waar mevrouw werkt maar elders info zoeken. Dit is niet jouw probleem.
Ik werk bij een gemeente en bij ons is het heel normaal dat als er een klacht wordt ingediend (wat gelukkig niet vaak gebeurt) dat de persoon in kwestie de klacht te lezen krijgt. Ik interpreteer de vraag of ze de klacht aan de betreffende persoon mogen laten lezen dan ook echt niet alsof ze jou inet serieus nemen.

Als iemand een klacht tegen mij zou indienen, en ik voor een klachtencommissie zou moeten verschijnen, zou ik graag willen weten wat precies de klacht is.
Sowieso melden, super goed dat jij het afgewezen hebt want het is natuurlijk absurd en onprofessioneel! Maar de volgende klant/client trapt er miss wel in...

Ik denk als je kijkt naar privacy beginselen je sowieso recht hebt om een klacht, wanneer deze over jou als persoon gaat, in te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven