Augustus 2012 deel 5!

16-05-2012 10:50 2516 berichten
Inmiddels zitten we allemaal in het laatste trimester van onze zwangerschap, maar wij zijn nog zeker niet aanbeland in het laatste deel van Augustus 2012

Zullen de eerste babies zich in dit deel melden of gaan we weer zo snel dat dat in een later deel gaat gebeuren?

Hoe dan ook, wij kletsen hier lekker door over onze zwangerschappen en aanverwante zaken!

Veel plezier weer lieve meiden!

Hoe het allemaal begon!

Augustus 2012 deel 2!

Augustus 2012 deel 3!

Augustus 2012 deel 4!

NaamLeeftijdUitgerekende datumKindjeBijzonderhedensnoezepoes30 jaar28 juli3eSURPRISE!nicole12331 jaar31 juli1eSURPRISE!Dodododo32 jaar31 juli1eSURPRISE!Maatje2832 jaar01 augustus1eBOY!27-06; KVKZoete36 jaar01 augustus1e BOY!kroos34 jaar01 augustus1eBOY!1982Juutje29 jaar01 augustus1e BOY!blooming270930 jaar01 augustus2eGIRL!Kwimmie33 jaar04 augustus2eBOY!lizliz28 jaar07 augustus1eBOY! mellanie198625 jaar09 augustus2e BOY! rijstkorrel38 jaar10 augustus2eGIRL!toetje8923 jaar12 augustus1eSURPRISE!Chryssa30 jaar13 augustus2eGIRL!bubblezz23 jaar14 augustus1eSURPRISE!zivaa32 jaar17 augustus2eGIRL! Myself8229 jaar17 augustus1e SURPRISE!beetjegek32 jaar18 augustus2eBOY!annepan24 jaar19 augustus1eGIRL!20-06; GYNrammelkont32 jaar20 augustus3eGIRL!katalin33 jaar27 augustus3eGIRL!martje5532 jaar06 september1eSURPRISE! INGANGTRIMESTER 3!!

De tabel is opgeschoond. Mocht ik je er uitgehaald hebben en wil je er graag weer in, let me know. Liefst vetgedrukt of in hoofdletters.

voor damira, Isis, Marjolein1986, dreamglasses, Caatje42 en suus1303
Alle reacties Link kopieren
Die laarzen! vreselijk! hahaha
@ nico zoals ik begrepen heb van de verloskundige toendertijd dat je nog een echo krijgt tussen de 30/36 weken om de groei en ligging te bepalen. Kindjes kunnen nog draaien na 32 weken, maar het grootste deel blijft na 32 weken liggen zoals het ligt. Waarschijnlijk gaan ze bij jou met 36 weken ook kijken wat de groote van de baby is.

Heb net nog even gekeken op de website van die vk en daar staat nog steeds dit verhaal.
Hier ook geen groeiecho hoor :(. Volgens mij doen ze dat samen met de liggingsecho bij ons en in geval van twijfel. Maar volgens de vk was er bij mij geen reden tot twijfel en als ik t zo voel geloof ik ook niet dat er een probleem is.

Ben het wel zat en dat terwijl ik lichamelijk en qua gewicht toch echt niks te klagen heb. Ben t gewoon beu om te merken dat ik niet alles meer op mijn tempo kan doen, alles kost moeite en daar hou ik niet zo van .

Zo dat was even mijn klaagminuutje.
Same here Kwimmie, je mag het zat zijn hoor! Ik voel me ook beperkt, niks aan!

Ik krijg ook geen groeiecho, maar bij de echo na de aanrijding (bij 30 weken) schatte de artsassistent dat de kleine 2100 gram woog. Volgens mij kan dat nooit kloppen en ik had de indruk dat hij dat alleen op basis van een been deed. Of is dat normaal?

Mijn buik is heel erg gemiddeld, volgens het boekje, alle VK's zijn er steeds zo tevreden over, maar als de kleine bij 30 weken al 2100 gram woog dan wordt hij toch enorm??? Slik...
Hahahahaa Aaachhhh tante rijst, dat vind ik nou lief!!

Nou echt hè hier 3 weken verschil tussen romp en benen, morgen toch even navragen bij de gyn, ben er toch niet heel gerust op..

Zo net nog een paar vriendinnen op de koffie gehad, ben kapot nu!!

En ook alles weer vergeten wat ik net gelezen heb
Ow kroos!! Dat zou groter zijn als mijn meid nu is... Hmmm das wel groot hoor, ver voorbij de curve, dat is dame hier nu ook, die zit boven de bovenste groei lijn...
@kroos dat zou wel erg groot zijn gemiddels is dat gewicht voor 7on 34 a 35 wkn! Dan zou die 5 wkn vooruit lopen? Ik zou t even navragen, want ik denk echt dat dat een verkeerde schatting is.

Overigens de grote van de buik zegt niets over een grote of kleine baby hoor. Als je zelf enorm bent wil dat nog niet zeggen dat je baby dat ook is.

Anyway ik heb het bxmatras binnen, hij is niet van plastic zoals eerder gezegd maar van stof, althans de hoes is van stof (vrij dikke gladde stof) deze kan er dus omweg en in de wasmachine! Helemaal blij want dat had ik nog veel liever! haha
Jeeeeetje wat kletsen jullie toch veel dames, kan het amper bijhouden!!!

Kluizenaar: hier ook, ben het liefst elke dag lui.. heel gek.. ben normaal altijd erg ondernemend...

Rijst: kijk maar uitx, gelukkig is t goed gegaan.. bah! Miss extra check ivm bloeddruk? Voel je je verder wel oke?

Nicole: echt super vervelend dat je nog steeds misselijk bent... Kan me ook voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent... Dikke knuffel!

Snoezepoes: oh lekker, bijna verlof!!!!! Heeeeerlijk.... Genieten!!!

Groeiecho: kreeg ik omdat ze mijn buik zo groot vinden.. maar is indd niet standaart..

Ziva: fijn he die mannen, komen er vaak mee om te helpen als t jou al helemaal hoog zit en het ondertussen al zelf gedaan hebt... Haha! Snap btw niet waar je al die energy vandaan haalt.. pff! Is t klussen nou bijna klaar? Xx

Ik heb me net ff flink laten gaan op hm.com.... Sale!! Pfff.. niet goed voor me dat thuiszitten... Haha!

Gek he dames, over 10 weken heeft als het goed is bijna iedereen al een baby.....
Oo en net even in t zknhuis geweest voor zwangerschapsverklaring voor mn werk.

Heb ook even gevraagd naar welke kunstvoeding ik het beste aan kan schaffen. De assistent zei dat ze in t zknhuis Friso gebruiken en dan de standaard variant. Hypo allergeen wordt alleen aangeraden als er allegieen in de familie voorkomen en de kans groot is dat de baby dat ook zou kunnen hebben, normaal gesproken probeert men eerst gewone voeding. Ik vraag t volgende week ook nog even aan de gyn. Ik heb nu zelf een pakje standaard van kv gekocht, die wil ik eerst proberen mocht dat niet bevallen kan ik altijd nog overstappen naar friso of nutrilon die veel duurder zijn. Ik heb nog even de ingredientenlijsten gelzen van alle drie en eigenlijk is er helemaal geen verschil.
Zoooo zeg, wat gaan jullie hard!

Vandaag is niet de dag voor mij. Erg moe en veel pijn in rug, bekken en schaambeen.

@ voeding. Ik heb zelf voor weinig een paar pakken nutrilon hypoallergeen over nemen. Zelf ben ik lactose intollerant (jaja, ook dat nog!). Dus misschien wel goed dat ik hypoallergeen heb.

Ik vraag me alleen af hoe lang je met zo'n bus doet. Iemand een idee??

@ die plaatjes.... hilarisch!! Haha!

@ kroos, bij mijn baby werd ook het bovenbeen gemeten en ook de buikomvang en de hoofdomtrek. Dus ik zou er zeker g
Dan is het niet geheel onverstandig maat! Dat bedoel ik dus met voorkomen in de familie/bij ouders oid. De kans is dan veel groter aanwezig dat het kindje t ook kan hebben, hoeft niet.

Balen van je pijn!
Geen waarde aan hechten wilde ik zeggen.

@ toet. Over 10 weken toch nog niet?

Ik moet trouwens nog wel wennen aan het thuis zijn hoor. En even leren dat ik ook lui mag zijn. Vanmorgen voor 9 uur al mijn bed afgehaald, gewassen en weer opgemaakt.... (gaat het ff??!!) heb steeds het idee dat ik vanalles moet.

Enige wat ik vandaag nog moet is vroeg mijn bed in en hopen flink wat uurtjes te pakken!

@ kwimmie, gewoon lekker klagen hoor!!

@ rijst, doe je voorzichtig!!! Ik douche ook in bad, heb nu wel een opstapje gekocht zodat ik niet meer mijn been zo hoog hoef te tillen.

Ik prop nog ff een dvd in de speler!
@ anne, maar wat ik me dan wel afvraag is of je dan altijd aan de hypoallergeen moet?
Ik zit even te struinen op internet en zie nu de ingredienten van nutrilon hypo allergeen. Deze is geschikt voor een kindje met koemelk allergie maar bevat wel lactose. Kosten van 1 pak bijna 20 euro. Voor een kindje met lactose intolerantie betaal je voor de nutrilon 23.49 !!

De hypo allergeen van etos eigen merk is 13.50

Sorry maar dat verschil slaat nergens op. De ingedienten zijn nagnoeg gelijk!

Kijk maar eens op

Babyvoedingchecker.nl
@maat nou t is zo dat als er veel allergieen in de familie voorkomen je kindje eerder kans heeft op een allergie. Hypo allegene voeding is ter preventie van, maar wil niet zeggen dat je geen allergie kunt ontwikkelen. Vaak raden ze dan aan iig eerste 6 mnd hypo voeding en dan langzaamaan overstappen naar andere voeding om te kijken of dat wil. Jij gaat eerst bv geven toch? Dan raden ze ook aan als je overstapt op de fles om hypo voeding te doen omdat borstvoeding in principe ook hypo is. Ik zou t nog even navragen hoe t bij jou zit ivm je lactose. Heeft de gyn je daar nooit naar gevraagd? Ik moest dat invullen 2 controles terug.
Ann, ik meen me te herinneren dat ik heb gehoord KV babyvoeding gebaseerd is op een oud Nutrilon recept en dat het echt prima voeding is. Maar of dat ook allemaal waar is, dat weet ik niet.
Hier twee heren met koemelk allergie, ook de hypoallergene voeding was voor hun niet te doen. Wij zijn uiteindelijk op Nutramigen gekomen. Via CB en kinderarts ed. Mocht ik over stappen op fv of bij moeten voeden doe ik dat zeker met hypo voeding. En mocht dat in het zh al nodig zijn doen ze het daar ook!

Maat bij allergieen in de naaste familie is het zeker aan te raden!
Thanx voor het na kijken anne! Ik heb hier een paar bussen nutrilon hypoallergeen staan. Entegen koemelkallergie.

Mij is nooit gevraagd over allergieen of intollerantie?!

Ik ga inderdaad proberen eerst bv te geven. Maar heb voor de zekerheid wel fv in huis. Ik wil er absoluut geen stress om hebben!
@kroos

Ik heb het ook gelzen. Mensen met hele theorieen daarover. Ik ben nu het folderpakket van de kraamzorg aan het doorspitten en daar staat ook in alle voedingen die in nl verkocht worden voldoen aan strenge eisen en zijn dus goed. Anders mag het niet verkocht worden.

Misschien ben ik dan krenterig maar ik probeer eerst de gewone voeding van kv en mocht dat niet gaan dan stap ik over.

Wij hebben geen reden tot aanname dat er een koemelkallergie de kop op steekt. Ik lees ook dat dit weinig voor komt. Bij ons in de familie komen ook geen dergelijke allergieen voor.
Gelijk heb je hoor maat. Ik lees trouwens dat het ongeveer 1 pak per week is.
1 week met een bus??!! Dure hobby!

En het is dat ik een paar bussen gehad heb, anders zou ik ook beginnen met het kv merk hoor!
Jaaahaa Maat erg he! Mijn god die hypo is 20 eurie! 0_o Gelukkig heeft etos ook hypo voor 10 eurie! Hier dus geen nutrilon tenzij het echt niet anders kan!
Wij kregen de nutramigen vergoed gelukkig, dat is 30 eur voor 400 gram...

Gelijk heb je hoor maat!! Ik ga ook voor de voordelige hypo voeding.
En Anne dus..
Ik vind het zo fijn dat we hier zo veel onderwerpen bespreken, en er zo veel van opsteken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven