Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@mirjam: op het moment heeft ze geen hoge koorts omdat ik een zetpil heb gegeven. Ik denk dat ze anders best warm zou zijn. Vanmorgen was het 38 graden toen ze net uit bed kwam.

@Annie: ik geef ook al 1,5 maand geen borstvoeding meer. Er kwam nauwelijks meer wat uit en Floor wilde niet meer. Ik mis het ook wel eens en heb al zin in de volgende.

Wat grappig dat vingertjes tellen bij het aankleden. Leuk idee. Ik zal eens kijken wat Floor ervan vindt.

@ringel: ik hoop dat Mayte geen last krijgt van de prikken. Flinke tante al zeg, vooral lang.

Floor heeft trouwens geen last van kiezen of gesnotter. Ik denk zelf een (buik)griepje. Zelf had ik er vorige week ook last van.

Floor heeft de prikken al een tijd terug gehad trouwens, 1,5 maand geleden al volgens mij.

Ik ben net nog even het dorp hier in geweest om de nature care luiers bij de Etos in te slaan. Die hebben ze sinds maanden weer eens in de aanbieding. Vandaag 3 pakken en van de week wil ik nog een keer terug voor weer 3 pakken.

Ook nog even schoentjes gekeken voor Floor. Ik vind veel schoentjes nog erg stug behalve een aantal van shoesme maar die zijn er alleen in van die hele opzichtige kleurtjes. Nog even verder kijken dus.
@Pebbles, je kan kijken voor schoentjes van Teva.......hebben we hier ook voor meisje, zijn zeg maar de voorlopers van de eerste echte schoenen, maar wel iets steviger dan de slofjes.

Is wel een beetje aan de prijs, maar het dubbel en dwars waard, want ze kan er ook gewoon buiten mee lopen.
@ringel: bedankt voor de tip. Volgens mij is dat net zoiets als die eerste schoentjes van Shoesme maar daar kon ik dus niet echt leuke bij vinden. Ik ga meteen even googelen.
Pebbles, dat had ik dus gemist. Mis je het ook, bv geven? Pfff, 38 graden in de ochtend, ze is goed ziek!

TRingel; Mats drinkt iedere ochtend en middag een beker mek en 's avonds een toetje.

Geven jullie eiegnlijk ook Vitamine D? Ik ben doorblijven geven na de BV, maar moet dat eigenlijk nog?

Pebbs; doen jouw tepels soms ook zo'n pijn???? Ze lijken af en toe in de fik te staan. Had ik bij Mats niet.

*******Wat een k*twoord; TEPELS!!!! Bestaat er ook een ander woord voor?????????????????????????????????????
Ik zie alleen maar sandalen en slippers of zit ik nou verkeerd te kijken?
@annie: Volgens mij moet je nog wel vitamine D geven. Dat is tot een jaar of 3-4 dacht ik. Ik vergeet het wel vaak maar in principe krijgt Floor het ook nog.

Normaal heb ik trouwens niet zo'n pijn aan mijn tepels maar als er onder de douche per ongeluk een straal op komt dan doet dat echt pijn. Heb ik bij Floor geen last van gehad.

Helaas heeft ze net toch weer haar drinken eruit gespuugd. Ze had al vanaf gistermiddag niet meer gespuugd dus ik dacht dat het goed ging.

Het was heel zielig want ze wilde gaan huilen maar dat lukte niet omdat ze steeds moest kokhalzen waardoor ze helemaal overstuur raakte.

Ze is nu wel levendiger aan het spelen dan ze tot nu toe gedaan heeft en dat is wel fijn om te zien.
@pebbles zou kunnen dat je alleen slipper en sandalen ziet, tis namelijk en erg bekend Jesusnike merk. hebben ze geen link naar babyfootwear?

@Annie, wij zijn juist begonnen met het geven van de vit D druppels, omdat ze dus niet meer genoeg opvolgmelk krijgt om het daar uit te halen. in ieder geval tot 2 jaar het hele jaar door 5/ 7 druppels per dag. Vanaf 2 jaar alleen wanneer de "R" in de maand zit (dus van septembeR tot ApRil) tot ze een jaar of 4 zijn.

was vandaag dus bij het cb en daar was een klein meisje (7mnd) ook flink aan het overgeven ouders helemaal in paniek, had ze nog nooit eerder gehad en ze bleef ook maar doorgaan en zichverslikken...gelukkig dat de assistente er snel aan kwam....erg zielig...succes met Floortje...arme schaap.
Ochgossie..... die Floortje helemaal ziek.... hopelijk knapt ze echt snel op, dit is wel heel zielig!

Ik geef Ella trouwens gewoon nog bv (zeg ik ipv "nog steeds"). Ze krijgt het nog 2 keer, ´s ochtends waarna ze meestal nog ff lekker gaat slapen en als ik thuis kom van mijn werk (rond een uur of 5 dus).

Mirjam, ik ben na de carnavalsvakantie weer volledig gaan werken, niks meer op therapeutische basis werken oid.

Ik heb het laatst meer dan 2 dagen gewerkt tot herfstvakantie 2006. Toen trok ik het al niet meer om 4 dagen te werken (met zwanger zijn, diabetes hebben én werken) dus ben ik toen voor 2 dagen in de ziektewet gegaan en na mijn verlof dus ouderschapsverlof opgenomen. Zal wel ff wennen zijn en mijn baas zei vandaag dat ze me in groep 5/6 wil hebben op woensdagen en dat is nou nét de groep die ik hélémáál niet zie zitten. Het zou alleen voor ADV´s zijn, dus om de week, maar ik ga nog ff onderhandelen. Ik doe dan liever 7/8....

en dan heb ik ook nog eens allerlei ziekenhuisafspraken staan waarvan een aantal écht op woensdag moesten (bijv. de volgende gyn controle... die is op 16 april, kon niet op een andere dag in die week, een week later kon het alleen op de dag dat we op vakantie gaan en als het ná onze vakantie was, dan zou ik al meteen een maand verder zijn... dus dat is wel ff lastig. Nou ja. Saai verhaal... sorry!

Wij proberen ook nog steeds aan Ella´s vitamientjes D te denken, maar vergeten het ook heel vaak. Ik maak me er niet te druk om, ze is vaak genoeg buiten dus no problem.

MacDonalds... daar heb ik ook zin in! Wilde ik net even op een receptenpagina kijken, komt er ineens een commercial voorbij van de Mac..... slecht he! Maar ja... ik vind het te ver weg om er naar toe te rijden en het is te laat.

Morgen krijgt Ella haar eerste prik! Ik vind t spannend! dus ringel, nee, Ella heeft nog geen BMR gehad. Ze krijgt nu een tetanusprik en dan bespreken we morgen ook wat we verder nog gaan doen.

Er staan trouwens nieuwe foto´s op onze hyves!

Floortje, beterschap meisje.

BMR heeft Max nog niet gehad. Ik heb de afspraak verzet nadat hij zo erg de griep heeft gehad. Tessa moet ook nog de eerste prikken krijgen. Die loopt door de griep ook iets later.

Vitamine D heb ik dus nog nooit gegeven. Bij fv is het niet nodig. Max krijgt nog steeds opvolgmelk.

Ga ff shoppen... lang leve de kinderbijslag LOL
hoi meiden,

hiero erg druk geweest, dus weinig tijd om te schrijven. moest het weekend werken en maandag en gister. nu gelukkig een dagje vrij. morgen mag ik weer.

ook weinig te melden als je werkt

blindje; vit. D moet je ook geven bij flesvoeding hoor!! tot 4 jaar.

Vitamine D

Kinderen in de groei hebben veel vitamine D nodig voor de opbouw van de botten en tanden. Voor kinderen tot vier jaar is deze hoeveelheid zó groot dat die niet door de voeding kan worden geleverd en het lichaam die ook niet zelf kan maken onder invloed van zonlicht. Daarom geldt het advies kinderen tot vier jaar extra vitamine D te geven in de vorm van tabletten of druppels. Kinderen van één tot vier jaar hebben vijf microgram per dag extra vitamine D nodig, kinderen van één tot vier jaar met een donkere huid of kinderen die geen zonlicht krijgen tien microgram per dag. aldushet voedingscentrum

zijn jullie ook zo moe na de invoering van de zomertijd? pff ben niet vooruit te branden lijkt wel.

sorry voor het ego verhaal. heb geen stik zin om te reageren of het huishouden te doen. bleehhh
Echt lekker gaat het nog niet met Floor. Ze ging gisteravond pas om kwart over 8 naar bed omdat ze eind van de middag nog een uur had geslapen. Net voordat ze naar bed ging wilde ze nog een klein slokje water, dat had ze daarvoor al uren niet meer gedaan.

Om 11 uur heb ik haar nog wakker gemaakt voor een paar slokjes water en dat ging gelukkig goed.

Vanmorgen was ze om half 7 al wakker en dat vond ik wel erg vroeg dus ik heb haar weer wat drinken gegeven en zijn we samen in het grote bed gaan slapen.

Kwart over 9 uiteindelijk wakker en ook toen wilde ze weer graag drinken, dat gaat nu dus gelukkig goed.

Toen ik haar aan het aankleden was viel ze alleen tijdens het luierverschonen in slaap! Heel vreemd want dat deed ze volgens mij zelfs als kleine baby niet.

Toch maar weer terug in bed gelegd maar ik ga haar niet lang laten slapen want ik vind het een beetje eng dat ze zoveel achter elkaar wil slapen en zo moe is dat ze tijdens het verschonen in slaap valt.

Het positieve: ik kon dus zelf ook lekker tot kwart over 9 slapen.

@pepiet: ik had begrepen dat in flesvoeding die Vitamine D aanvulling al zit en dat als je minimaal een bepaalde hoeveelheid (500 cc??) geeft dat je dan verder niet hoeft aan te vullen. Maar ik ben niet erg bekend met opvolgmelk dus ik weet het niet zeker.

Hoe gaat het met Mees en Bram?

@flufffy: haha, met 4 kinderen kan je best flink shoppen van de kinderbijslag. Aan de andere kant, tegen de tijd dat ze allemaal jassen en schoenen voor het voorjaar hebben is de helft al weer op.

@ris: succes met de allereerste prik van Ella. Het valt vast mee. Ik heb zelf over een paar weken ook een paar afspraken binnen werktijd. Voel ik me ook wel een beetje vervelend onder maar het is niet anders.

Gisteren zat ik met een zieke Floor op schoot en ze hing tegen mijn buik aan. Na een tijdje voel ik de baby in mijn buik ook naar de kant verplaatsen, helemaal tegen Floor aan. Gezellig hoor.
Meiden,

Druk druk hier! Zoals ik al zei, maandag werken en tieners, dinsdag werken en de hele avond tot half 12 (!) rapporten zitten maken met duocollega (zijn nu wel af - gelukkig). En vanochtend was Jasmijn om zeven uur al wakker. Ik had al door dat ze nog helemaal niet fit was. Ik heb haar eten gegeven, even gespeeld en weer naar bed gedaan. Nu ligt ze nog steeds te slapen!!! Ze heeft dus echt een suffe ochtend. Ben net wezen kijken, maar ze ligt heerlijk, dus lekker laten pitten maar!

En nu zijn er werklui in mijn hal bezig met een nieuwe gasmeter (in het kader van het vernieuwen van de straat, bomen eruit, leidingen vervangen etc. etc.). Het is dus stervenskoud, want deur open en geen gas... En ik moet thuisblijven maar kan in huis ook niet echt veel doen, schoonmaken heeft zo ook weinig nut toch? Wilde eigenlijk naar de bieb, super en even Hema want ik heb de auto...hoop dat ze snel klaar zijn, ben het al spuugzat, haha!

@Pebbs: Vervelend dat Floor zo ziek is. Ik hoop voor je dat ze snel opknapt. Cool dat je de baby al zoveel voelt zeg. Lijkt me heerlijk.

Ik heb verder geen zin om te reageren. Hier boven is het nog veel kouder omdat we een open trapgat hebben. Ik ga gauw de woonkamer weer in. Later wel meer!
Bij babies met een lichte huidskleur die minimaal 15 minuten per dag buiten komen en minimaal 300 ml zuigelingenvoeding of minmaal 200 ml opvolgmelk krijgen hoef je geen vitamine D bij te geven. Na het eerste jaar word extra vitamine D geadviseerd, tenzij je kindje nog steeds minimaal 200 ml opvolgmelk of de nummer 3 melk krijgt. Dit is wat de kinderarts heeft gezegd, dus ik ga ervan uit dat het wel goed zit. Max drinkt nog steeds minmiaal 200 ml opvolgmelk en met alleen het halen en brengen van Ian en Des komt hij minstens twee uur per dag buiten. En Tessa drinkt uiteraard meer dan 300 ml zuigelingenvoeding en die komt net zoveel buiten als de rest hier.

Ik krijg dit keer nog maar voor drie kinderen kinderbijslag. Tessa krijgt pas vanaf het tweede kwartaal en dat word op 1 juli uitbetaald. Maar inderdaad, allemaal jassen en schoenen en een flinke voorraad luiers en voeding en het sparen uiteraard en poef weg KB.

Hier ook heel erg moe door de zomertijd. Tenminste ik ga ervan uit dat dat het is. Ben moe moe moe.

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden na Tessa. Duurt wel lang hoor. Ze is elf weken inmiddels. Ach ja, afwachten maar...
@Ris ik heb die chocolademelk alleen nog maar in zwitserland gezien. Maar als je naar italie gaat kom je toch door zwitserland? Wij zijn echt zo erg dat we als er in een cafe daar ovomaltine of een ander merk geserveerd wordt we daar niet naar binnen gaan. Het heet suchard express. Gewoon een soort nesquik achtig spul voor in de melk. Eigenlijk niets bijzonders. Heb gister het laatste beetje opgemaakt. sniff. Mocht je het tegenkomen dan mag je voor mij wel een paar dozen meenemen.

@Gekke dingen leren. Kyran kamt met alles zijn haar. Borstels, duplo ,de kam voor de katten (iieeuuww). Zelfs met het harkje wat eigenlijk voor de toekomstige zandbak is bedoeld. Ziet er heel schattig uit. En het liefst doet hij mijn haar ook nog even. Daarna kijkt hij dan heel trots zo van dat heb ik even goed gedaan.

@pebbles Arme floor. Maar je laatste regels uit je post vond ik wel heel knus klinken. Met zijn allen lekker knus doen, ook de bb.

Verder niet veel onthouden van de rest van deberichtjes.

Hier gaat alles goed. Was zelf de afgelopen dagen niet echt fit een gripeje of zo. Als ik dan zelf niet fit ben moet ik altijd even aan mijn moeder denken hoe die dat dan deed, als zij ziek was, met ons toen ik en mijn broertje klein waren. Totdat haar amandelen eruit gehaald werden had zij regelamtig flinke keelontstekingen. Zij deed nl alles alleen omdat mijn vader veel werkte en nogal van de oude stempel is: Ik verdien jij zorgt voor de kinderen. Staat me vaag iets van bij dat mijn oma dan uit Nijmegen kwam. Ga ik binnenkort toch maar eens vragen hoe dat zat.
he ladies,

vandaag lekker vrij. Verder moet ik komende maand iedere dag werken dus ik neem het er lekker even van. Hoewel, ik bedenk nu dat ik vanavond ook moet werken. Hmpf. naja, in elk geval nu bij mijn zoon.

Gesprek met manager nog niet gehad. Ik ontwijk het ook een beetje want anders ben ik bang dat de boel gaat escaleren en daar heb ik in mijn laatste maand geen zin in.

@blindje waarom geef je nog opvolgmelk? Lust Max geen gewone melk? Ik heb nog 2 potten staan. Wanneer Roan een periode heeft dat hij slecht eet, krijgt hij nog weleens een flesje van me, verder drinkt hij gewone volle melk.

@pebbles, uitgeslapen dus vanochtend. Wat apart dat ze tijdens het verschonen in slaap valt zeg. Is ze al koortsvrij?

Pfff, Roan staat hier voor me te persen en er komt ineens een poeplucht bij hem vandaan!!! Eerst maar luier verschonen!
Oja vitamine d, vergeet ik te vaak en Aimee is vrij donker dus niet handig...

Opvolgmelk hoeft toch niet meer als je gewoon eet. Het is een dikmaker en de extra voedingsstoffen zijn niet nodig omdat je die uit het eten haalt. Aimee krijgt halfvolle melk. Volle melk was volgens cb ook niet meer nodig vanaf 1 jaar, ook vanwege evt gewicht en dat het ervoor kan zorgen dat je niet goed eet omdat je er te vol van zit. Nou ja zo overal andere adviezen.

RIS: spannend Ella eertse prik. Kan me wel voorstellen. En weer aan de bak, zal wel wennen zijn. Ach ja straks weer verlof, dus misschien wel vol te houden met die gedachte`.

Pebbles: zielige Floor. Goed in de gaten houden idd. Veel slapen wel logisch. Lijfje veel energie kwijt met ziek zijn. Hoe meer slapen, hoe eerder beter zeggen ze toch.

Krokus: kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt in baas, gaat toch weg.

Dus je kan energie wel beter gebruiken.

FF: leuke foto's van je kids. Max en Tessa lijken veel op elkaar. Zien ze er als baby's nu heel anders uit dan Ian en Des?

Verder weet ik het niet meer.

Oja 'grappige dingen die Aimee doet/ Als ze hoest, zeggen we hand voor de mond en dan hoest ze even extra met hand ervoor. Zelf haren kammen.

Als we zeggen doe eens Nosey, dan snuit ze haar neus...Ieks...Kiekeboe met handjes voor gezicht. Alle bekende kindergeintjes...

Grrrr en ze doet steeds haar slaapzak uit. Dus rits los...Dus die moet straks andersom aan. Ze vindt het wel een erg leuk spelletje....

Kom straks nog even.
Hoi hoi,

Babba, Mats drinkt ook gewoon halfvolle melk hoor. Ik vind volle melk niet echt nodig. Eigenlijk krijgt Mats niks meer wat speciaal voor baby's is, hij eet altijd met ons mee, tenzij we echt iets pittigs eten, hij eet normale koekjes. Oja, diksap krijgt ie nog en dat drink ik zelf niet.

Maar goed, ik haal dus toch nog maar een flesje vitamine D op.

Pebbles, die Floor heeft het goed te pakken. Grappig dat de baby reageert op Floor. Die druktemaker in mijn buik is zo beweegelijk dat ik nog niet heb ontdekt waar het vooral op reageert. Tis in ieder geval een drukker geval dan Mats toendertijd.

Morgen met Mats naar het Cb, heb er ook wel weer zin in. Hij krijgt zijn prikken ook, allemaal zielige kinders dus!
Hier nog maar een flesje opvolg melk, als het blik leeg is dan ook gewone melk. Maar aan 500 cc komt ie niet meer hoor. ik maak ook wel eens van yoghurt en melk en roosvicee/diksap yoki. dat vind ie heerlijk. Mees krijg ook geen baby dingen meer. ik heb gewone biskwietjes en eet met de pot mee. ik heb nog een paar potjes staan voor noodgeval of als we weg gaan.

Mees zegt nu wel dank, aai en iets wat op poes lijkt, maar verder nog geen woordjes. wel als je met je vinger zijn neus raakt doet ie het bij jou. hij kletst wel chinees. maar dat versta ik nog niet

babba; jee die Aimee al dr rits los maken! idd achterstevoren aan doen deed ik bij Bram ook.
Vandaag is echt slaapdag voor Floor. Ze is 2 keer een uurtje wakker geweest en de rest alleen maar geslapen. Het eten en drinken gaat wel wat beter en houdt ze ook binnen.

Morgen komt mijn schoonmoeder oppassen maar ik vind dat toch een gek idee omdat ze nog maar 1 keer een dag heeft opgepast en Floor haar niet zo goed kent.

Maar ik moet toch ook weer werken anders hou ik geen vrije dagen meer over. Als het echt niet gaat kan ik altijd nog naar huis en misschien gaat het morgen al stukken beter.

@mmmoi: zijn ze al klaar met je gas?

@annie: ook al zo'n drukke baby in je buik. Typisch dat er nu al zo'n verschil is. Deze baby reageert echt op mijn hand als ik die op mijn buik leg terwijl Floor dat eigenlijk nooit heeft gedaan.

Succes op het CB morgen.

@babba: ik hoop dat je gelijk hebt dat ze sneller beter wordt van al het slapen.

Kan je de slaapzak niet binnenstebuiten doen? Dan is de rits een stuk moeilijker te openen. Slim hoor dat ze dat al door heeft.

@krokus: je kunt zo'n soort adventskalender maken met lekkere dingen voor elke drukke dag de komende maand

Floor heeft sinds gistermiddag geen koorts meer dus dat is een goed teken.

@niniane: grappig hoor, helemaal gek op 1 soort chocolademelk. Een goede reden voor jullie om vakanties die kant op te plannen.

@fluffy: hadden we datzelfde verhaal niet een jaar geleden ook, dat je maar niet ongesteld werd?

Dat is waar ook dat je pas achteraf kinderbijslag krijgt. Dat zou voor ons dan ook pas vanaf 2009 zijn. Was ik al weer helemaal vergeten.

Vandaag kreeg ik de brief over de no-claim van de zorgverzekeraar. Viel wel aardig tegen maar volgens mij hebben ze een fout gemaakt. Er zijn namelijk brillenglazen van de no-claim afgetrokken en die worden uit de aanvullende verzekering vergoed dus dat zou niet mee moeten tellen.

Ik heb dus meteen even gereageerd via het mail-adres dat erbij stond. Scheelt toch weer 150 euro.
@pepiet: haha, inderdaad maar eens les chinees gaan volgen. Dan kunnen we onze kinderen nog een keer verstaan.
@ris: wat een dametje is Ella al geworden zeg!! Met die staartjes en dan rondstappen. Best een verschil met de vorige foto's.

En wie maakt die leuke vesten/jasjes voor haar? Die blauw/paarse op die foto in het bos vind ik echt super leuk.En die kabouterjas is ook heel schattig.
Auw, ik heb mijn eerste harde buik. Misschien een beetje te druk geweest de afgelopen dagen.
Nou, de eerste prik viel mee. We zouden eigenlijk alleen Tetanus doen, maar als we daarnaast ook polio willen, zou ze 6 prikken moeten. Dus hebben we ter plekke besloten de DTP te doen. Over 7 weken de tweede en dan in december de laatste. Ze deed het hartstikke goed, ik had haar lekker stevig vast en ze gaf één kikje en dat was het. Ze is wel de godganse dag (vanmorgen al) stront en strontsjaggerijnig..... We werden er alletwee gek van.

Gelukkig slaapt ze nu.

Nog heel ff snel; moet zo naar yoga:

De jasjes die Ella heeft worden door mijn moeder gebreid (die blauw/paarse in het bos) en het kabouterjasje is gehaakt door een tante van mijn vader (van ruim 78). Soms word ik wel een beetje krankjorum van al die breisels, omdat ik niet alles even mooi of praktisch vind. Maar ja....
@Annie, je wilde nog een ander woord voor tepels....wat vind je van "genotsknopjes" (hahahahahahahahaproest giechel hahahaha) zou het anders ook niet weten. In Twente noemen ze het vrouwelijk geslachtsdeel toch flamoes? dat vind ik nu wel een leuk woord eigenlijk.

@Ris, dat is toch best wel snel die prikken achterelkaar of niet?

morgen weeeeeeer om 6.00 beginnen wordt daar een beetje strontchagrijnig van, maar ben wel eerder vrij maar dat is omdat Mayte niet langer bij oppas kan zijn (mijn flexibiliteit houdt een keer op)

ga ff dwdd kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven