Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
SD

Persoonlijk heb ik er ook geen moeite mee, maar wat heeft het voor zin om zo aanvallend hier te schrijven?

Ik ga toch ook niet op het topic van Moniekk of dat andere topic Tja, hoog van de toren als minnares, dat die vrouwen hun mannen maar beter hadden moeten verzorgen? Alsof het hun schuld is dat hun mannen vreemd zijn gegaan?

Daar gaat het om.

Het is geen struisvogelpolitiek, er wordt gewoon gesproken over het hebben van een minnaar. Punt.

Niemand wil hier bekeerd worden, of zoekt 'het licht' of iets dergelijks. Er wordt een gesprek gevoerd en als anderen dat niet aanstaat, is dat niet het probleem van dit topic.

Ik moet weg!
quote:ooijen1310 schreef op 16 juni 2012 @ 12:19:

Ja, zodra je hier een confronterende vraag stelt, proberen ze je hier weg te sturen, maar dit is een openbaar forum. Dus wij mogen hier ook posten en meedoen aan discussies.

Ooijen, ik probeer het nog 1 keer uit te leggen en dan ben ik er wel klaar mee. Vragen stellen mag. Je mag vragen: Roos waarom neuk je soms met een getrouwde man. Dat is oké.

Jouw postings en vragen zijn geen open vragen, het zijn berichtjes bomvol oordelen en daarmee sluit je de deur voor een heerlijke discussie. Op oordelen ga ik niet in, waarom zou ik ook, ik kan jou niet op andere ideeën brengen. Net zo min jij mij op andere ideeën kan brengen. Lees de postings van Moniek. Ook gekwetst en pijn gedaan maar zij heeft het (zo te zien) aardig verwerkt en durft met open vizier haar pijn neer te zetten en haar vragen te stellen. Erg knap. En erg fijn. En dát opent wél deuren.
Wie is SD? Sorry... ik heb geen idee maar ik zwaai even terug!
het lijkt mij vreseljk om verliefd te worden op een gebonden persoon, of als je zelf gebonden bent, verliefd te worden op iemand anders dan degene waarmee je verbonden bent.

het is dan ook fijn dat gelijkgestemden een topic geopend hebben.

maar je hebt gewoon altijd keus, het vleesch hoeft niet altijd sterker te zijn dan de geest.

je bent geen slachtoffer van je gevoelens, wij als mens hebben verstand gekregen, dat onderscheidt ons van dieren, die zijn instinctief.

vaak is het wel net zo netjes het oude af te ronden voor je met het nieuwe verdergaat.

ook voor jezelf.

want hoe kun je jezelf in de spiegel aankijken, wetend dat je geluk gestolen is, ten koste gaat van een ander, misschien zelfs wel van een gezin met kinderen?

en dan wordt er gezegd: iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid.

dat is makkelijk.

want juist in een relatie heb je gedeelde verantwoordelijkheid. en jij hebt geen relatie maar je minnaar wel.

die verantwoordelijkheid mis ik.

zodra er gevoelens bijkomen verdwijnt het verstand en wordt er gefocust op gevoel.

sta je aan de andere kant, ben je de bedrogene, dan ziet de wereld er heel anders uit.

wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet...

ontrouw is niet uit te bannen, daarvan ben ik wel overtuigd.

maar wat doet het een pijn als je bedrogen wordt.

nee natuurlijk zoekt niemand hier het licht, elke minnaar minnares wil over zijn gevoelens praten die hun zo bezighoudt want overal wordt met met de nek aangekeken. dat is logisch, niemand heeft veel respect voor vreemdgangers, mensen die de boel lopen te besodemieteren.

het enige dat men wil is steun zoeken, erkenning krijgen.

en jullie positie is natuurlijk niet echt benijdenswaardig, maar het is wel een zelfgekozen positie, er is niemand die een pistool op je kop heeft gezet.
Rittel, als je die verantwoording mist, heb je niet het hele topic gelezen en al helemaal niet de 16 voorgaande delen. Dit is een onderwerp wat regelmatig ter sprake komt en er zijn wel degelijk minnaressen die zich (een beetje) schuldig voelen naar de partner van hun minnaar. Toen ik zelf een gebonden minnaar had was ik ook met haar bezig. Wat als het uitkomt? Hoe kan hij de volgende stap in zijn relatie zetten als hij ondertussen met mij... enz.

En toch vind ik dat de eindverantwoording bij de vreemdgaande partner ligt. Hij of zij is degene die het gezin doet wankelen. Hij of zij is dus ook degene die erop aangekeken moet worden als het mis gaat en uitkomt.
Door omstandigheden hebben minnaar en ik besloten om het wat rustiger aan te doen. Heel jammer, maar het is ff niet anders.

Gelukkig hebben we net een date gehad en kunnen we daar nog even op teren.

Ik wil hier van alles neergooien wat ik normaal gesproken ook zou hebben gedaan, maar ik op de een of andere manier heb ik niet meer het gevoel dat het kan (en niet omdat m'n minnaar een medeforummer is). Door alle inmenging van niet-gelijkgestemden ga ik m'n verhaal maar even niet doen.
Ik heb er altijd een beetje moeite mee dat een minnares als 'iemand die het geluk van een ander kapot probeert te maken' wordt neergezet.

Als degenen die af en toe met oordelen binnen komen vallen verder lezen zou het juist opvallen dat op dit 'minnaar'topic het echt geen hallelujah en walhalla is.

Er zijn denk ik simpel twee soorten minnaressen; degenen die ervoor kiezen uitsluitend de lusten te willen (en als het een getrouwde man betreft; hij is degene die zich naar zijn partner thuis mag verantwoorden).

Daarnaast, en ik denk dat die minnaressen-groep hier meer te vinden is zijn er minnaressen die worstelen met hun gevoel voor hun minnaar. (zie de OP).

Als ik voor mezelf spreek; jarenlang was ik een fervent veroordelaar van 'vreemdgaan'. Not done.

Totdat het moment dat het me 'overkwam'. En ja ik weet dat 'je altijd zelf een keuze hebt'. Maar het gevoel je weer zo op en top vrouw te kunnen voelen, iemand die zo overduidelijk laat blijken dat hij je geweldig vindt; ik werd er door overdonderd, ik werd erdoor gestreeld en ik voelde me geweldig.

Thuis had en heb ik een geweldige man, maar dit bijzondere gevoel kon hij me niet meer geven. Degene die zegt dat een partner na meer dan 10 jaar nog steeds dezelfde vlinders in de maag weet te bezorgen is volgens mij niet eerlijk.

En zoals Allegaartje ooit stelde; dan dender je voordat je het weet die zwarte piste af. Onbesuist stort je je erin, maar dan?..

Noem het onbezonnen, noem het onnadenkend, maar op dat moment bent je als 'minnares' al te ver gegaan met een beetje pech. Controle houden is bijna onmogelijk, en naast de rush (ook die is er) is er vooral de onzekerheid (hoe gaat dit eindigen, wat als ik val, kan ik dit wel?). Dat is waar hier op het topic over gesproken wordt.

Ik heb hier de laatste jaren van schrijfsters veel gehoord, en voor alle moraalridders: denk maar niet dat vreemdgaan hier gestimuleerd wordt; er wordt zelfs gewezen op de gevaren, er worden elkaar spiegels voorgehouden. Voor sommigen een wake-up call, anderen kunnen er niets mee.

De meeste schrijvers hier kennen de klappen van de zweep, weten welke pijn er bij het hebben van een minnaar komt kijken. En uiteraard; ook welke heerlijke momenten er zijn!

Natuurlijk zullen degenen die als 3e aan de zijlijn staan en er niets van weten zich bedrogen voelen. Dat is echter door hun eigen partner, niet door een ander! Het is de partner die hun trouw beloofd heeft, niet iemand anders.

Maar ga op dit topic niet lopen afgeven op mensen die anders denken dan jij. Laat elkaar in zijn/haar waarde.

Input leveren voor goede discussies of de ruimte bieden voor andere denkwijzen is hier prima. Zoals al gezegd; openbaar forum.
quote:moniekk schreef op 16 juni 2012 @ 12:09:

[quote]SD2010 schreef op 16 juni 2012 @ 11:59:

Speciaal voor forummers zoals Ooijen, Riverman en al die anderen met vragen/opmerkingen die hier duidelijk niet horen, was er ooit een topic geopend dat ook genoemd werd in de OP eerdere delen van het minnaarstopic: Vind jij een SV ook zo vervelend?

Ik zou zeggen, ga daar lekker verder en laat dit topic verder waarvoor het bedoeld is. [/message]

Joh, het is nog steeds een openbaar forum dus als iemand hier "lekker" zijn mening geeft dan mag dat. En als iemand een opmerking wil plaatsen dan doet hij of zij dat. Daar heb jij weining over te zeggen. Dat geldt ook voor alle andere topics hier.Klopt maar het is ook de bedoeling dat het ON TOPIC blijft en postings zoals van Ooijen en Riverman zijn dat niet. Daar was ooit het door mij aangehaalde topic voor bedoeld, met instemming van Viva trouwens. Jammer dat het ergens na minnaar deel 12 ofzo niet meer in de OP terecht is gekomen, zou veel geharrewar schelen.
meis34 : knuffel

En je kunt je verhaal hier gewoon kwijt; het gebeurd vaker dat er even een zijsprong gemaakt wordt hier, maar ik denk dat het van belang is de basis van het topic in stand te houden.
Meis, wat rot. Heeft dat met zijn thuis situatie te maken waar je al een tipje van oplichtte?

Wil je mij even mailen? (ik zal mijn adres even in mijn profiel zetten)

Engel, prachtig beschreven. Als minnaressen érgens zonder oordelen bespiegeld worden is het hier!
Het is eigenlijk onmogelijk om te oordelen over een situatie waar je zelf niet in zit. Je hoort/leest heel vaak "dat zou ik nooit doen" , "dat zou ik nooit kunnen", "dat zou ik nooit laten gebeuren". Maar dat kan je in redelijkheid niet zeggen. Je weet gewoon niet hoe je reageert in een bepaalde situatie, wat je werkelijk zou doen.

Ik denk dat iedereen ook wel weet dat vreemdgaan geen schoonheidsprijs verdient. Dat het heel veel verdriet veroorzaakt, c.q. kan veroorzaken bij alle betrokkenen.

Ik begrijp ook dat het veel boosheid oproept bij mensen die bedrogen zijn. En dat er soms wel eens onhandig wordt gepost hier. Dat is 'part of the deal" van een openbaar forum.

Ik ga niet onder mijn steen:-) maar gun jullie je eigen topic.

En...................wij zijn er idd goed uitgekomen met heel veel pieken en dalen.
Rooss, ik ga je mailen!

Thnx voor de knuffel, Engel!
@.moniekk: mooi geschreven en ik zie je post wel als toevoeging hier, al is het uit een ander perspectief en andere invalshoek.

En idd wat je schrijft: je kunt niet in de toekomst kijken.

@Rooss: ik heb de spiegels hier best wel eens een tik willen verkopen: het beeld wat mij werd voorgehouden week af van wat ik wilde zien! :-)

De spiegel heb ik bewaard! Toch weiger ik soms nog wel een doek erover te halen: ik wil niet scherp zien! Maar de wetenschap is er!
Engel, dat dus.

Dat schetst heel mooi hoe confronterend we hier wel eens kunnen zijn. En nee, een minnaar relatie gaat zelden over rozen. (de mijne wel nu.. saaaaai! )

En we willen het inderdaad niet altijd helder zien. Mooi hè?
Koester je saaiheid Rooss!!

In mijn gedrag ben ik de ambassadrice van saai en voortkabbelend tegenwoordig, maar de binnenkant heeft te maken met een orkaanseizoen die zijn weerga niet kent! Rare dingen 'gevoelens'. Ook al is het okay zo.
quote:moniekk schreef op 16 juni 2012 @ 13:12:

Het is eigenlijk onmogelijk om te oordelen over een situatie waar je zelf niet in zit. Je hoort/leest heel vaak "dat zou ik nooit doen" , "dat zou ik nooit kunnen", "dat zou ik nooit laten gebeuren". Maar dat kan je in redelijkheid niet zeggen. Je weet gewoon niet hoe je reageert in een bepaalde situatie, wat je werkelijk zou doen.

Ik denk dat iedereen ook wel weet dat vreemdgaan geen schoonheidsprijs verdient. Dat het heel veel verdriet veroorzaakt

, c.q. kan veroorzaken bij alle betrokkenen.

Ik begrijp ook dat het veel boosheid oproept bij mensen die bedrogen zijn. En dat er soms wel eens onhandig wordt gepost

hier. Dat is 'part of the deal" van een openbaar forum.

Ik ga niet onder mijn steen:-) maar gun jullie je eigen topic.

En...................wij zijn er idd goed uitgekomen met heel veel pieken

en dalen.

Ik denk dat je inderdaad de spijker op zijn kop slaat.

Je weet niet hoe je reageert in zo'n situatie.

Ik heb ook altijd gezegd, ik doe nooit iets met iemand die bezet is... En toch overkwam het me.

En inderdaad heb je altijd een keuze, maar ik denk dat je gevoel soms gewoon sterker is dan je ratio.

Want ik heb er echt wel tegen gevochten...

Ik zag in een berichtje dat je zei je de exminares van je vriend jullie nog volgt omdat ze zo verliefd was.

Kun jij je dat voorstellen? Uit je topic klonk van niet namelijk... Dacht ik zo te lezen hoor...

Ik ben ook waanzinnig verliefd op een bezet iemand, heb een half jaar met hem alles gedeeld en uiteindelijk koos hij voor zijn

vriendin.

Maar dat betekend niet dat ik niet echt verliefd op hem ben en dat het moeilijk is om los te laten....

Ik vind ook dat de echte verantwoordelijkheid uiteindelijk bij de vreemdgingen zelf ligt....

En in het algemeen dus niet tegen moniekk:

1 topic hebben 'we' Hier.

Is het nou zo moeilijk om daar buiten te blijven.

Maak dan een eigen 'ik-hou-niet-van-minnaressen-topic' aan en ga daar in praten....
Ik koester de saaiheid Engel (al is het nooit echt saai natuurlijk) het loopt gewoon allemaal zo vreselijk steady met beiden. Ik kán natuurlijk de hele bliksemse bende overhoop gooien en met een schone lei beginnen.. op naar spanning en avontuur. Haha!
*breekt even in*

Waarom zou je dat doen Roos? Gewoon genieten van het feit dat het lekker loopt, je hebt ook andere tijden gekend, dus ik gun het je!

Verder jammer... Dat mensen hier komen schrijven die eigenlijk alleen willen (ver)oordelen, maakt het topic een beetje stuk

(bijv Meis die niet kan/wil schrijven wat ze eigenlijk kwijt wil)

Ook ik weet dat je een keuze hebt, maar gevoel kan zo ontzettend overdonderend zijn!

Ik denk dat je pas mag oordelen als je alles meegemaakt hebt...
Lief van je Sam.

Weet je, een minnaarrelatie zonder al te intense gevoelens is natuurlijk fijn aan de ene kant maar ik schreef het al eerder, ik mis ook iets. De spanning, de ongeremde geilheid van het dagelijkse mailen, sms 'en enz. Deze 2 mannen zijn er gewoon. Het tussendoor contact is redelijk zakelijk en als we elkaar zien is het heel erg leuk.

Daarna zakt het weer af en gaan we weer kabbelende voort. Ik mis de zwarte piste een beetje.

Nu ben ik iemand die zich hecht aan mensen en natuurlijk gooi ik ze niet over de schouder omdat het pruttelt. Maar mijn hart zegt wel eens iets anders....
Ik snap wat je bedoeld Roos, hier kabbelt het ook, dan weer een man die me de zwarte piste op duwt (dat wat ik dan denk te willen) en dan ga ik daar weer op mijn mond...

Ik ben te veel zoekende geloof ik.
En dat snap ik dan weer niet zo goed, Meis. Het is een topic waar je altijd kunt schrijven over je minnaarsrelatie. Een tijd geleden heb ik een keer een fel standpunt neergelegd en toen schreef je dit ook. Dat je wel wegbleef, omdat het te veroordelend was.

Dat 'gevaar' zit hier nu eenmaal op dit topic. De anders-reagerenden lezen sowieso mee. Als je hier schrijft over een bepaald gevoelig onderwerp, kun je ook minder leuke reacties krijgen.

Wil je dan alleen steunbetuigingen?
*Live vanuit de ligweide bij het zwembad, vanaf mn ligstoel in min 28 graden!!*

Eindelijk zomer!!
quote:noppies schreef op 16 juni 2012 @ 14:06:

*Live vanuit de ligweide bij het zwembad, vanaf mn ligstoel in min 28 graden!!*

Eindelijk zomer!!Waar ben jij dan? Want hier is het wel zonnig maar best koud!
quote:noppies schreef op 16 juni 2012 @ 14:04:

En dat snap ik dan weer niet zo goed, Meis. Het is een topic waar je altijd kunt schrijven over je minnaarsrelatie. Een tijd geleden heb ik een keer een fel standpunt neergelegd en toen schreef je dit ook. Dat je wel wegbleef, omdat het te veroordelend was.

Dat 'gevaar' zit hier nu eenmaal op dit topic. De anders-reagerenden lezen sowieso mee. Als je hier schrijft over een bepaald gevoelig onderwerp, kun je ook minder leuke reacties krijgen.

Wil je dan alleen steunbetuigingen?Heb je helemaal gelijk in, Noppies. Nu sta ik op een punt dat alles in elkaar klapt en had gewoon geen zin in de wijzende vingers omdat ik weet dat ze gelijk hebben. Heb nu de andere kant meegemaakt en in die spiegel wilde ik even niet kijken.
Alpen, Noah! Mijn thuis :)!

Meis, dat snap ik dan ook, dat het op dit moment verkeerd valt. Roos heeft haar luisterende mailbox al aangeboden, zag ik. Die van mij kun je ook vinden in mijn profiel.

Je hoeft hier geen verantwoording af te leggen, ookal word je ergens op aangesproken!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven