Entertainment alle pijlers

Het EK voetbal topic

07-06-2012 12:41 452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaat het beginnen!

Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!

vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1

vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1

zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1

zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0

zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1

zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3

ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1

ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1

din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2

din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1

woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3

woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2

don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1

don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0

vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2

vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3

zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0

zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0

zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1

zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3

ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1

ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0

din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0

din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0

do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1

vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2

za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0

zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0

wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje

do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie

zo 1-jul 20:45 FINALE

De onderlinge standen in de poules:

Poule A:

Tsjechië IIIII I

Griekenland IIII

Rusland IIII

Polen II

Poule B:

Duitsland IIIII IIII

Portugal IIIII I

Denemarken III

Nederland

Poule C:

Spanje IIIII II

Italie IIIII

Kroatie IIII

Ierland

Poule D:

Engeland IIIII II

Frankrijk IIII

Oekraine III

Zweden III

Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
Nee coolpack dat weet ik.
Rechtsom of linksom, we hebben op dit moment helemaal niets te zoeken op dit EK. Op papier hebben we fantastisch elftal, maar ook evenveel punten en goals als de schlemiel van het toernooi Ierland. Dus dat vind ik.
Ierland schlemiel van het toernooi? zo zie ik de ieren dus totaal niet, niemand heeft ierland als kanshebber getipt, zij zichzelf waarschijnlijk ook niet dus waarom zouden zij de schlemiel zijn? Ze kunnen leuk voetbal spelen maar hebben het nog nooit ver geschopt op een groot toernooi.
Over de Ieren gesproken... ik zit hier bij te lezen en vergeet helemaal de wedstrijd te gaan kijken! Ben al weg...

xYella.
Over de Ieren gesproken, nogmaals in mijn ogen totaal niet de schlemiel van het toernooi, en tegen Spanje vind ik het trouwens zeer knap dat het nog maar 1-0 staat voor Spanje, Spanje overtuigd mij niet, niet alleen vanwege deze wedstrijd. Ik heb een soft spot voor de Ieren dus ik gun ze een leuke wedstrijd.
Heb zeker een zwak voor Ieren, maar eigenlijk hebben ze niets te zoeken op het EK. Spanje overtuigd nog niet, maar gaan er wel vol overheen. Ben er bang voor dat ze toch ver gaan komen.
Ik denk dat Nederland met 3-0 van Portugal wint!
quote:liubi schreef op 14 juni 2012 @ 22:30:

Ik denk dat Nederland met 3-0 van Portugal wint!

Dream on.

Ze moeten gewoon glashard verliezen, staan ze misschien weer eens met beide benen op de grond en komen ze tot de conclusie dat ze gewoon slecht waren. Zeker in doelpunten.
Ik hou m'n adem in voor morgenavond.... Zou wel een enorme stunt zijn maar ik geloof er niet in
Ik ook niet, ik weet niet eens of ik wel echt blij zal zijn, mocht die stunt daadwerkelijk plaatsvinden. Maar dat zal helemaal van het getoonde spel afhangen.

xYella.
Ik denk dat het 0-4 word, uiteraard verliest Nederland van Portugal. Het is maar één keer voorgekomen dat we van ze wonnen.
Ik snap er niets van. Nu zijn van poule A Tsjechie en Griekenland door. Maar Rusland en Griekenland hebben toch allebei 4 punten en dan wint Rusland toch met een hoger doelsaldo?? Wat heb ik verkeerd berekend/over het hoofd gezien?
quote:baroque schreef op 16 juni 2012 @ 22:46:

Ik snap er niets van. Nu zijn van poule A Tsjechie en Griekenland door. Maar Rusland en Griekenland hebben toch allebei 4 punten en dan wint Rusland toch met een hoger doelsaldo?? Wat heb ik verkeerd berekend/over het hoofd gezien?Heb ik ook m'n hoofd over lopen breken. Maar blijkbaar werkt het zo dat griekenland hoger uitkomt omdat het 2x gelijk heeft gespeeld en 1x gewonnen. Rusland heeft gewonnen, gelijk en verloren. Dat is doorslaggevend. Vind het zelf ook wat vreemd maar mss nog iemand anders?
Griekenland en Tsjechië hebben meer punten in die poule.

Maar als ik goed kijk heeft Rusland meer doelpunten.

Nu zei Tom Egberts dat het totale moet kloppen, dat zien wij toch goed? Daar klopt iets niet.
het gaat om de onderlinge wedstrijd dus Rusland griekenland in dit geval en die is in het voordeel van de grieken
tenminste zo begrijp ik het
Griekenland heeft helemaal niet meer punten. Ik hoor net: het onderlinge resultaat geldt als je dezelfde punten hebt. Gr is dus door omdat het gewonnen heeft.
quote:Cejo schreef op 16 juni 2012 @ 22:53:

het gaat om de onderlinge wedstrijd dus Rusland griekenland in dit geval en die is in het voordeel van de griekenJa, zo kan Nederland morgen dus tweede worden. Ik vind het niet eerlijk.
Misschien omdat de onderlinge wedstrijd telt? En griekenland heeft net met 1-0 gewonnen toch?

Mosterd erbij?
Ik spreek toch geen Chinees?!
er was zelfs nog iemand die zei dat denemarken en nederland nog door kunnen...ik heb nu geen zin meer om dat uit te zoeken maar dat zou betekenen dat duitsland dus ook nog uitgeschakeld kan worden..niet dat ik voor duitsland ben maar eerlijk is anders inderdaad.
quote:-tinkerbell- schreef op 16 juni 2012 @ 22:57:

Misschien omdat de onderlinge wedstrijd telt? En griekenland heeft net met 1-0 gewonnen toch?

Mosterd erbij? Nee hoor maar nu snap ik het beter.
quote:Cejo schreef op 16 juni 2012 @ 22:58:

er was zelfs nog iemand die zei dat denemarken en nederland nog door kunnen...ik heb nu geen zin meer om dat uit te zoeken maar dat zou betekenen dat duitsland dus ook nog uitgeschakeld kan worden..niet dat ik voor duitsland ben maar eerlijk is anders inderdaad.Is ook niet eerlijk.
Dank voor de uitleg Hoe kom ik dan aan dat doelsaldo-verhaal? Ik dacht echt dat dat belangrijk was bij een gelijk aantal punten, maar blijkbaar doet dat er niet toe (of in dit geval niet).
Doelsaldo doet er weer toe als het onderling resultaat van de gelijkgeëindigde ploegen gelijkspel is.

Jazeker zóu Duitsland er nog uit kunnen, ik begrijp dat gepraat over sportieve plicht dan ook niet. Ze kunnen het niet laten aankomen op gelijkspel, want was als die Denen er dan in de laatste minuut een in schieten? Hetzelfde geldt voor de Denen.

XYella

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven