Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hihi De meet was dus bij sri thuis neem ik aan?
Yeps, en we hadden allemaal wat meegenomen om te maken. Eten bedoel ik dus. Maissoep, brood, salades, verse sla, worst, olijven, gevulde dadels, groenteloempiaatjes, zalm met ketjap en sesam, verschillende soorten kaas, als toetje chocoladecreme, en bij de afsluitende koffie nog bonbons van Leonidas. De lekkerste bonbons ter wereld (nou ja, dat vind ik dan ).

Diabetischtechnisch uiterst onverantwoord, maar wel ongelooflijk lekker en vooral: ontzettend gezellig

Volgens mij waren we allemaal een beetje aan het eind van de dag. We dachten dat Teddeke wel heel hoog zou zitten omdat ze nogal hyper deed, maar bij meting bleek dat uitgerekend zij het laagste van ons allemaal zat

Ook deze tweede meet was voor herhaling vatbaar. Toch, ladies?
He jakkes Sri, wat naar voor je van je kies

Sterkte meissie, zowel vandaag als morgen
Klinkt lekker zeg! Vooral die afsluitende bonbons

Hoeveel vrouwen schrijven hier mee? En kenden jullie elkaar voor dit topic al?

Wij gaan zo naar de film. Totaal geen zin maar het is geven en nemen in een relatie he

Fijne zondag dames!
Veel plezier bij de film Chooc! Welke is het?

We kenden elkaar voor dit forum niet, maar we hebben mekaar voor het eerst leren kennen op onze meet in mei vorig jaar. We waren toen met een groepje van 5, dit jaar waren we met zijn zessen.

Hoeveel vrouwen er hier meeschrijven weet ik niet precies, omdat niet iedereen even lang blijft meeschrijven. Helemaal geen probleem natuurlijk, iedereen is daar vrij in. Ons groepje is inmiddels wel de vaste kern geworden

Maar iedereen is welkom hoor!!
O ja, vergat ik ook nog: Xayrax en Chocolover, van harte welkom hier!! Leuk dat jullie ook meeschrijven.
Dankjewel Teddeke!

We zijn toch maar niet naar de film gegaan, ik ben zo vreselijk moe Ik val ook niet in slaap, duurt zeker een uur. Hoop dat ik beter ga slapen als ik weet hoe ik die spiegel moet reguleren (dat zeg je toch zo?). Ik ben heel benieuwd naar morgen. Eerst ff prikken en dan op gesprek.

Zouden ze al weten welk type ik heb? Of moet dat onderzocht worden?

Ik ga bij vrienden eten want man is weg. Lees vanavond weer bij!
En wat ik vergeet te schrijven, jullie kennen elkaar vast door en door en ik ben van plan om echt mee te schrijven dus als jullie vragen hebben hoor ik het graag
Bedoel je de suikerspiegel reguleren? Ik noem het niet zo, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Als je inderdaad diabetes blijkt te hebben zul je waarschijnlijk eerst pillen meekrijgen. Of zoals bij mij: naar de internist gestuurd worden omdat je nog zo jong bent en nog zo lang mee moet.

Mijn internist gaf me de keus: pillen of spuiten. Ik koos voor pillen omdat ik panisch voor naalden was (en ben). Pas als de pillen hun werk niet meer doen moet je spuiten. Tenminste, als je type 2 hebt. Bij type 1 moet je meestal direct spuiten, maar ook daar zijn weer uitzonderingen op (zoals bij Pixel).

Het reguleren van je bloedsuikers gaat makkelijker als je insuline gebruikt, je kunt een hoge bloedsuiker dan makkelijker corrigeren. Doorgaans is dat met pillen niet nodig, het kan ook niet met pillen. Dan zul je wat meer op je eten moeten letten.

Maar maak je niet nu al zoveel zorgen, want zo te lezen valt het nog best heel erg mee met jou. Wacht eerst maar even af wat je huisarts morgen zegt. Waarschijnlijk zul je moeten bloedprikken en mag je volgende week terugkomen. Kom je hier nog wel vertellen wat hij/zij zei?

Sterkte
Ik zal aan je denken morgen Chooc. Laat je niet gek maken hoor. Blocnote mee, alles opschrijven, en er dan eens rustig met gezond verstand over nadenken.
quote:chocolover schreef op 18 juni 2012 @ 16:31:

En wat ik vergeet te schrijven, jullie kennen elkaar vast door en door en ik ben van plan om echt mee te schrijven dus als jullie vragen hebben hoor ik het graag

Wat verdien je ?

Nee, flauw hè? Ten eerste, als wij dingen vragen, vertel jij precies zoveel als je kwijt wilt en geen woord meer. Wij zijn geen ballotagecommissie of raad van onderzoek.Niemand is beledigd als jij zegt: dat hou ik liever voor mezelf.

Waarom zijn ze bij jou gaan zoeken op db? Had je specifieke symptomen?

Bij mij was het een griepje dat maar niet overging, zo lullig kan het zijn. Gelukkig had ik destijds een ha die het zekere voor het onzekere wilde nemen en misschien ook een vermoeden had.

Ik kan me voorstellen dat je je op het ogenblik helemaal zit op te vreten van de stress voor morgen. Helaas kan ik je niet vertellen wat er morgen precies gaat gebeuren, want daar is volgens mij ook iedere arts weer anders in.

Luister goed en maak desnoods aantekeningen van wat hij zegt. In het begin krijg je bergen info over je heen, en omdat je nog niet precies weet waar het over gaat, vergeet je veel dingen gauw of haal je ze door elkaar. Bovendien lijden ze ook in de medische wereld aan de afkortingenziekte. Het heeft een half jaar geduurd voor ik aan de HbA1c gewend was. Meestal kwam ik niet verder dan "Hbc... nou ja, je weet wel" .

Ik wens je heel veel sterkte morgen, ik zal aan je denken. Kom je even vertellen hoe het afgelopen is?
Hihi Lief, weer 2 zielen 1 gedachte hè ? Opschrijven maar, aantekeningen!
Hallo dames!

Ik ben 2 maanden geleden bijna flauwgevallen en sindsdien kwakkel ik. Ik dacht dat dat kwam door de griep die ik in februari heb gehad en dat ik niet heb uitgeziekt. De invalhuisarts destijds dacht dat ik teveel werkte en wilde geen onderzoek doen. Vorige week weer naar de huisarts toe dat ik me zo slecht bleef voelen. Extreem moe, soms duizelig, hoofdpijn. Vorige week dus bloed laten prikken en daar kwam 7.4 nuchter uit. Te hoog dus. Morgen dus vingerprik nuchter en aansluitend een gesprek.

Mijn man gaat mee en ik vind de blocnote wel een goed idee!

Wat het rare is is dat ik in 2009 ook te hoge waardes had maar daar is niks mee gedaan destijds. Ik ga dus ook vragen waarom niet. Ik heb daar toen niet over nagedacht omdat ik in een depressie zat maar vind het dus raar dat de huisarts er niks mee gedaan heeft.

Ik vind het fijn om hier mee te mogen schrijven dames
En wat jullie vast tussen de regels kunnen doorlezen is dat ik rete onzeker ben en dus nooit zo goed weet of ik meer of juist minder moet vertellen. Vandaar dat jullie gewoon dingen mogen vragen, ik ben een open boek
Ja, Chocolover, ik herken daar wel wat van. Toen ik in 1990 gekeurd werd voor mijn werk, was mijn bloedsuikerwaarde ook te hoog. Ze hebben toen nog 2x gecontroleerd, toen was het goed en dat was dat.

In februari 1997 bleek ik dus diabetes te hebben. Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe lang ik het intussen al had. Maar ja, je kan er toch niet met terugwerkende kracht iets aan veranderen, dus het heeft zo weinig zin je dat af te vragen denk ik.

Maar ik wens je veel succes morgen, vragen, vragen, vragen en laat je niet met een kluitje het riet in sturen.
Ik zit mezelf gewoon een beetje op te vreten Ik heb dus al maanden tintelende voeten, voel niks meer met mijn kleine tenen en heb steken in mijn kuiten. Dacht dat dat kwam omdat ik veel sta maar ben nu zo bang dat het een slechte doorbloeding is.. Dat ga ik ook morgen aangeven maar vandaar dat ik denk wie weet heb ik het al 3 jaar en...

Ik ga zo maar naar bed Dank voor de sterktewensen! Ik kom morgen verder vertellen. Welterusten alvast!
Choco, heel veel sterkte vandaag!
Sterkte chocolover!
Daar ben ik weer!

Zat vanochtend op 6.3 dus heb nog niet de officiele term diabetes. Heb wel de diagnose gekregen maar dat is meer zodat bepaalde dingen vergoed worden.

Morgenochtend laat ik weer prikken voor die hb1abc en moet ik urine inleveren. Dan word er ook gekeken naar cholesterol en hoe mijn nieren zijn. Bloeddruk is prima iig.

Zojuist ook intake bij de dietiste gehad, ik eet netjes, zou zelfs meer mogen eten. Nu nog uitzoeken wat het beste is om te eten wbt suikers. Zetmeel suikers zijn het beste begrijp ik. Maar ik ben goed op weg begrijp ik

Donderdag naar de praktijkondersteuner voor voetenonderzoek en zij wordt mijn diabetesbegeleider. Volgende week een oogfoto.

Ondertussen ook gewoon werken dus nu ff met de voetjes omhoog op de bank en ff niks doen

Intensief dagje zo..

Hoe gaat het met jullie?
Goed dat je zo binnenstebuiten gekeerd wordt, choco! Je waarde op zich is mooi, maar het is fijn dat ze naar de andere symptomen gaan kijken. We blijven gewoon doorduimen.

Het is niet te geloven, maar echtgenoot is ALWEER vergeten om de huisarts te bellen om naar z'n uitslagen te vragen. Ik heb nu een schreeuwend roze (jawel!!) sticker op de pc geplakt. Als hij hem nu nog niet ziet, weet ik zeker dat hij db heeft, want dan zijn z'n ogen aangetast.

De tandarts kan mijn kies weer netjes oplappen, zonder dure kronen en vooral: zonder trekken... brrrrr. Voor het trekken ben ik niet bang, maar wat moet je dan weer met zo'n gat?

Zijn jullie alweer een beetje op dreef? Hier gaat het wel, maar na zoiets mis ik altijd een beetje dt verwachtingsvolle gevoel van: er gaat wat leuks gebeuren. Beetje leeg.

Ach kom, ik moet niet zeuren!
Zo te horen valt het nu nog best mee Chooc Wel goed dat ze direct zo grondig zijn, daar ben jij alleen maar bij gebaat. Die 6.3 klinkt goed verder, maar die voeten vind ik maar raar....

Nou ja, wie weet wat het onderzoek aan het licht brengt. Sterkte ermee in ieder geval

Die oogfoto's zijn niet eng hoor, dus maak je daar maar geen zorgen over. Geloof me, ik ben al jáááááren vaste klant bij de oogarts dus ik weet waar ik het over heb

Hier gaat het eindelijk vandaag een beetje beter. Ik zat hoog, hoger, hoogst de afgelopen twee dagen, het leek een beetje op mijn pre-Modifasttijd. En ik was moeeeeeeeee, niet te filmen zeg wat was ik MOE

Gister was ik vrij en heb ik bijna klokje rond geslapen en nog steeds was ik moe. Ik begon me zorgen te maken, want het is lang geleden dat ik zo uitgeput was. Gisteravond tijdens het wandelen met de honden wist ik haast niet meer hoe ik thuis moest komen, zo'n last van de rug had ik. Ik kon lopend nog wel slapen, mijn rug deed knetterzeer en ik liep te hijgen als een oud paard. En als ik nou geen wandelbenen had

Afijn, vanmorgen op het werk bij het wc-bezoek bleek dat ik ongesteld was geworden. Drie weken na de vorige menstruatie, die 10 dagen duurde

Eén voordeel: mijn suikers zaten een uur geleden op een keurige 8.0, anderhalf uur na de shake. Nou maar hopen dat ik niet weer van die rare hypo's krijg de komende 10 dagen
quote:sri schreef op 19 juni 2012 @ 17:59:

Goed dat je zo binnenstebuiten gekeerd wordt, choco! Je waarde op zich is mooi, maar het is fijn dat ze naar de andere symptomen gaan kijken. We blijven gewoon doorduimen.

Het is niet te geloven, maar echtgenoot is ALWEER vergeten om de huisarts te bellen om naar z'n uitslagen te vragen. Ik heb nu een schreeuwend roze (jawel!!) sticker op de pc geplakt. Als hij hem nu nog niet ziet, weet ik zeker dat hij db heeft, want dan zijn z'n ogen aangetast.

De tandarts kan mijn kies weer netjes oplappen, zonder dure kronen en vooral: zonder trekken... brrrrr. Voor het trekken ben ik niet bang, maar wat moet je dan weer met zo'n gat?

Zijn jullie alweer een beetje op dreef? Hier gaat het wel, maar na zoiets mis ik altijd een beetje dt verwachtingsvolle gevoel van: er gaat wat leuks gebeuren. Beetje leeg.

Ach kom, ik moet niet zeuren!

Ik zeg: kom hierheen over een maand. Vlieg even snel langs je zus en kom daarna met gezwinde spoed bij ons. Kun je de honden lekker knufffflen en kunnen wij eens even bijkletsen. Kunnen de mannen mooi praten over technische dingen, iedereen gelukkig

En als je mijn vader wilt ontmoeten nodig ik die ook uit voor het eten ofzo. Ik zeg DOEN!!!

Fijn dat je kies gered kan worden zonder dat je daarna een faillissement moet aanvragen. Altijd prettig
Fijn chooc, dat het serieus wordt genomen. En vwb die zetmeel suikers: In normaal Nederlands betekent dat gewoon: Niet teveel geraffineerde suikers. Dus over op de light frisdrank, geen sapjes meer, en niet te vaak een hele zak drop. En vergeet het zoete broodbeleg niet... Daar denk je neit snel aan, maar daar zit erg veel suiker in.

Je klinkt goed! Wel druk he, als je zo door de molen gaat. Maar onthoud maar dat het voor een goed doel is: Komt er niets uit, is dat een hele geruststelling.

Ik ben alweer een beetje aan de rol. Heb me gisteren nogal verslapen, was een beetje te ver gegaan dit weekend. Vrijdag laat opgebleven, zaterdag heel laat, en zondag eigenlijk weer... Nou ja, er is een goede verklaring voor, dat vind ik prettig. Als ik uit het niets zo moe zou zijn, dan zou ik me zorgen maken.

Vannacht niet zo best geslapen, ik was erg met mijn vader bezig en dat hield me wakker. Zal wel door vaderdag komen, en misschien de stamboom. Ik weet van mezelf dat ik er wel een jaar over doe voordat ik niet meer van die verdrietige aanvalletjes heb. Uiteindelijk maar even gehuild en toen ging het beter. Het zal ook wel meehelpen dat ik ongesteld moet worden.

Hebben jullie allemaal kerstvakantie? En zoja, is het een idee om dan af te spreken? Een weekend weg past effe niet zo lekker in mijn agenda... Hoewel het wél leuk is!

X

P.S. sri, doet je forum nog steeds zo raar?
quote:lief_29 schreef op 19 juni 2012 @ 18:10:

P.S. sri, doet je forum nog steeds zo raar? Er was een kruisje weggevallen in 'Mijn voorkeuren' . Ik werd wel keurig teruggemaild door eem mod, die vroeg of ik wel ingelogd was...
Setter, ik beloof je, ik kom zodra het ook maar enigszins kan. Ik ga kijken wanneer ik het kan regelen.

Reken niet op echtgenoot, die heeft zo z'n eigen weekendbezigheden en gaat complete weekends alleen onder heftig protest de deur uit. Bovendien is het qua werk voor hem een hele spannende tijd op het ogenblik.

Maar ik denk dat ik wel een afleidinkje kan gebruiken binnenkort.

We mailen! En ontzettend bedankt voor het lieve aanbod!

Edit, ik moet weer wennen aan die nicks, ik had de boel bijna weggestuurd met originele namen erin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven