Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Leuk Sitka! Ook een leuk idee om te maken trouwens. Zou ik nooit opkomen. Heb je daar een soort van vouwschema van, zeg maar? Of is dat een geheim recept?
Nu maak ik ze zo dat ze passen bij het cadeau. De eerste heb ik gemaakt door eentje die ik had gekregen uit elkaar te knippen en die als 'mal' te gebruiken
Kijk, en dát vind ik nou creatief gedacht!
quote:helena2 schreef op 18 juni 2012 @ 22:18:

Kijk, en dát vind ik nou creatief gedacht!Het is echt creatief gedacht.
Haihai

wat een leuk topic en wat een hoop leuke dingen komen langs!

Van die 'mislukte' potten vind ik juist de laatste heel erg mooi! Het is misschien niet wat je voor ogen had, maar voor anderen, die geen verwachtingen hadden, issie gewoon mooi

Mandala-inkleurboekjes koop je bij de zgn. 'witte boekhandel' van die boekendumps, zeg maar. Ook voor kinderen.

Punnikpaddestoeltjes kun je kopen bij de speelgoedwinkel. Jaja, ook daar zijn allerlei leuke doosjes, met knutsels. Ideeën te over en vaak niet duur, materiaal erin voor 2-3 knutsels. Ideaal voor kinderverjaardagscadeautjes. Wat ik ook erg leuk vond ooit: stenen beschilderen.
Later is nu
Helena, ik vind je misbaksels niet zo misgebakken hoor! Vind ze wel wat hebben. Vind de kleuren van je 2de vaas heel mooi en dat uitgelopen glazuur heeft ook wel iets moois. Verder vind ik de vorm van je eerste vaas wel leuk eigenlijk. En die schaal dat is gewoon jammer.

Lotte, hoe krijg je je schilderijen toch zo mooi strak? Dat lukt mij niet hoor.

Marel, ik ken ook iemand die hielspoor had. Das echt niet fijn. Ik dacht wel dat zij haar voet veel moest laten rusten (of mss zei ze dat zodat haar man meer in het huishouden moest doen, want jij gaat een hele dag rolstoelduwen! Lijkt me een pijnlijke zaak)

Hoe krijg je van die smileys ed, via mijn telefoon lukt het wel, maar op mijn laptop zie ik ze niet.
Not my circus. Not my monkeys.
O en bedankt voor de complimenten (deze smiley ken ik dan wel)

Buaya, ik heb nog wel andere dingen gemaakt, maar kan ze niet fotograferen op dit moment. Wel mijn sieraden van artclay

Zal er nog wel eens een paar hier posten.
Not my circus. Not my monkeys.
quote:minas-tirith schreef op 18 juni 2012 @ 22:32:

Lotte, hoe krijg je je schilderijen toch zo mooi strak? Dat lukt mij niet hoor.

Simpelweg een vaste hand, puur geluk.

In het begin dacht ik over mijn eigen schilderijen: 'Maar.... dit kan toch iederéén....?". Tot een paar mensen daadwerkelijk iets na gingen maken. Ze kregen het niet strak, en dan is het effect weg. De eenvoud en het strakke maken deze schilderijen leuk.
@ minas, ik heb geduld

@ helena, ik vind zo'n vaasje met een smalle opening juist superleuk! Klein veldboeketje ofzo erin, iets leuks langs met allemaal kleine bloemetjes ofzo. Contrasteert lekker met de bolle onderkant.

En anders kan je 'm altijd nog op de wc zetten met van die geurstengels erin

Ik ga morgen mezelf een mandala-kleurboekje kado geven. Heb er helemaal weer zin in gekregen door dit topic, haha.

Hebben jullie trouwens ook mislukte knutselpogingen?

Ik ben vorig jaar bijvoorbeeld begonnen met breien. Had al allemaal geweldige patronen gevonden, ja, breien was echt iets voor mij! Voor de oefening begonnen met een sjaal, hele mooie wol en naalden gekocht en meteen 's avonds begonnen. Nou, die eerste sjaal is nog steeds niet langer dan 30 cm en ligt nu ergens te verstoffen, haha. Toch niks voor mij...
Buaya, hier liggen vierkante gehaakte proeflapjes (drie stuks) in een la. Ze zijn niet vierkant. Gelukkig had ik het wol, alleen de pennen gekocht bij Action vorig jaar.
OOOOH, ik ben weer vet onder de indruk. Wàt een mooie dingen.

Mislukt? Juist Uniek!

Tsss, merk je maar weer: beauty is in the eye of the beholder.

Hielspoor is errug! Arm ding, jij Marels. Mijn vriendin heeft het ook, dus ik weet het hoe k** dat is, zó pijnlijk.

Ik gun je dat het heul snel voorbij is.

Ben je ook bekend met de kous voor 's nachts? Daar heeft ze wel wat baat bij.

IBI : wat leuk dat jij hier nog bent!!! Hoe is het met je?
Oh en goedemorgen to aaaall the fröbelaars!! ))
Ik vind knutselen ook heel leuk. Ik brei en borduur en kleur mandala's. Ik wil ook nog leren haken en naaien. Vroeger als kind was ik er al veel me bezig. Ik ga ook eens kijken op pinterest.
quote:holyhell schreef op 19 juni 2012 @ 06:47:

Oh en goedemorgen to aaaall the fröbelaars!! ))

Goedemorgen Lys (is het toch?).

Dadelijk eens kijken wat ze waar hebben...
Wat een geweldig topic! Deze blijf ik volgen.

Zelf al tig dingen geknutseld, maar niets lukt. Ik heb een creative mind, maar de uitvoering lukt nooit. :(
Ik heb altijd dat ik heel veel wil maken maar het niet uitvoer. Forum en tv is vaak belangrijker ;)

Ik wil wel nog heel graag een glazen pot maken met lucky stars erin. Ik vind het zo schattig eruit zien. Nu maar eens op zoek gaan naar lucky stars papier.
Nou Marels, sterkte vandaag, met het rondsjouwen!

Mooie dingen zie ik weer. Keramiek vind ik ook mooi, zelf nog nooit gedaan trouwens. Wel gekleid, lang geleden.

En dat punnikdingetje, grappig! Punnikken heb ik vroeger als kind ook gedaan.

Oke, nog eentje van mij.

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
En 'n persoonlijke, voor iemand gemaakt.

(Sterretje is glow-in-the-dark)
Allebei heel erg gaaf, Elmervrouw!

Kun je (als je zin hebt hoor) in stapjes uitleggen hoe je zoiets nou maakt?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 18 juni 2012 @ 13:51:

Kleuren vind ik ook leuk.

Heb nog een kussen gemaakt:

[afbeelding]

.

Die kussen is stoer! Ik zoek er een met een panda erop (omdat m'n vriend me zo noemt, mijn naamt rijmt op panda, erg origineel)

Ik wou dat ik zo handig was, maar ik wordt zelf van punnikken al agressief.
Deze ringen heb ik vandaag gedaan, ben wel aan het oefenen op niet te los en niet te strak breien/punniken.

Ik kon trouwens geen poppetje of klosje vinden. Garen had ik nog.

Elmervrouw, weer iets moois.
Ben nu alleen maar video's aan het kijken over origami en lucky stars. Misschien zo naar de HEMA om papier te halen, heel erg verslavend.
Prachtig, Elmervrouw!
Ik heb even op mijn Blogspot gekeken of er foto's op staan die kunnen dienen als uitleg. Kijk:

Glassnijden doe je met een glassnijder (het koperkleurige apparaatje wat je ziet).

Goed recht snijden (of rond, of wat je dan ook wilt), anders nog slijpen. Ik heb daar geen apparaat voor, maar doe het op een slijpsteen.

Het ronde rolletje is koperfolie. Smalle strook, met lijm op de achterkant. Dat doe je om de glaskantjes. Strookjes aan beide kanten omvouwen.

Dan alles vastsolderen met soldeerbout.

Glas in lood gaat weer anders in z'n werk, maar ook dat begint met glassnijden.
En zo ziet het er na het solderen uit:

(Dit is dus tiffany-techniek. Ja, dezelfde als van de tiffanylampen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven