Cake invriezen?

19-06-2012 16:11 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik 37 weken zwanger van ons 2e kind.

Nu wil ik onze zoon op de creche laten tracteren zodra hij grote broer is geworden.

Nu zat ik te denken aan kleine cake-jes met muisjes erop.

Nu vroeg ik mij af of ik deze al van te voren kan maken en dan invriezen.

Gewoon cake kan natuurlijk, maar nu vroeg ik mij af of dit ook kan met cakejes waar een papiertje onder zit.

Kan ik ook al de muisjes erop doen of is dat last minute werk?
Ow, en niet home made cake gebruiken..maar echt cake meel
O en oma heeft ook geen verstand van muisjes.

Ze heeft nog een pakje in de kast van na de geboorte van mijn nichtje. Die wordt 2

quote:redband schreef op 19 juni 2012 @ 16:36:

Ow, en niet home made cake gebruiken..maar echt cake meelGewoon bloem is ook prima. Bloem, bakpoeder, eieren, boter en melk. Boter even 10 seconden in de magnetron zacht laten worden, alles in een schaal pleuren, mixer erop en klaar. Is echt nog geen 5 minuten werk. En met een pak Koopmans cakemix ofzo is het zelfs maar 3 minuten werk.
Am Yisrael Chai!
Succes! Ben benieuwd!

En Fash, ik wou dat ik zo'n bakprinses was. Heb al moeite me aan te kleden 'sochtends, laat staan er ook nog ff een cake bij te bakken!
Man is net thuis en vertelde ik het idee.

Die was zo enthousiast dat hij eigenlijl nu al proefcakejes wil gaan maken maar het ook na de bevalling prima vindt om te doen.

(ik denk eigenlijk dat de proefcakejes niet in de vriezer terecht komen, man kennende )
Als man het geen probleem vind om de cakejes te bakken, is er toch geen probleem meer? Lekker man met zoontje laten kliederen in de keuken om de cakes te bakken
quote:Caro_22 schreef op 19 juni 2012 @ 16:21:

[...]

Ik werk zelf op een kdv, en ik zou het prima vinden. Wij zijn meestal al diep onder de indruk dat ouders aan een traktatie denken. Wat trouwens ook altijd goed in de smaak valt (sorry, daar vroeg je niet om) zijn lange vingers die voor de helft ingesmeerd zijn met boter en in de muisjes gedoopt zijn.Niet alles gelezen dus misschien mosterd. In plaats van boter, kun je ook even een zakje poedersuikerglazuur kopen, ik meen van Dr Oetker. ('t is al weer negen jaar geleden) Glazuur over de lange vinger, met lepel gieten, en dan snel muisjes erop. Kan ook met simpele biscuit. Voordeel: het wordt niet zacht en kan enkele dagen bewaard worden. Mijn zus heeft ze hier 's zondags staan maken en de kinderen trakteerden ze dinsdag op kdv en in de kleuterklas.
quote:fashionvictim schreef op 19 juni 2012 @ 16:34:

[...]

Dat snap ik wel, maar cakejes bakken is zo'n simpel en snel werkje dat ik denk dat je je druk maakt om niks. Even een beslag in elkaar mixen, cakejes in de oven zetten en vervolgens gaan borstvoeden/verschonen/baby in bad doen/ whatever, cakejes eruit en vervolgens je man aan het werk zetten om die muisjes erop te knallen. Of je geeft de muisjes mee zodat de kindjes zelf kunnen versieren.

Ik heb heel vaak zelfs 's ochtends voor ik naar mijn werk ging nog even snel een cake gebakken, dus in principe zou je ze nog de ochtend van het trakteren zelf kunnen bakken en zo uit de oven mee geven.Is denk ik ook wel te doen als je vroeg op staat. In mijn kraamtijd zou ik er ook niet aan hebben moeten denken. Was al hectisch genoeg met een peuter en een kleuter die gewoon naar school moesten.
Joh heb je idd toch allemaal geen zin in in je kraamtijd. Cake is prima in te vriezen, muisjes ook, alleen moet je ze wel liefst in een doos zetten. Gewoon vaat in de tupperware box waarin je ze ook vervoert straks . Succes met alles, lely!
Computer says nooooo
Ah, toe, maak toch even wat proefcakejes

Ik ben 38 weken zwanger en had toevallig precies hetzelfde idee, maar zat me ook al af te vragen of die cakejes (al dan niet met muisjes), de vriezer zullen overleven.

Ik denk ook dat ik in mijn kraamtijd met andere dingen bezig ben dan met cakejes bakken hoor. Maar wellicht is er anders kraamvisite die de cakejes wil bakken?

Ik denk sowieso niet dat zoon gelijk de volgende dag gaat trakteren. Kan ook best een paar dagen later toch?

Als ik zo vrij mag zijn om een aanvullende vraag te stellen in dit topic?

Iemand enig idee hoe lang cakejes goed blijven buiten de vriezer?
Ik ga idd niet zelf in de kraamtijd staan bakken. Weet dat ik daar geen zin in heb.

Maar man vind het leuk om te doen.

Ik had als plakkers voor de muisjes gesmolten witte chocolade bedacht.

Kan ook toch?
Voor degenen die meelezen en wiens man nuet zo'n zin heeft om cakejes te bakken: mijn oudste heeft toen ze grote zus werd getrakteerd op chocolaatjes met muisjes. Gewoon bij de Jamin gekocht, volgens mij. Lagen niet in de winkel, maar ze werden uit het magazijn gehaald.
Wij hadden nijntje peuterkoekjes (die iets grotere) "truitje" van nijntje ingesmeerd met boter en daar muisjes opgeplakt. Was een groot succes. Beschuit zaten ze bij onze psz ook niet op te wachten. Mosschien een idee?
De lange vingers met boter of glazuur en muisjes kennen wij ook op de psz.

Maar wat bij ons nog meer in de smaak valt zijn lange vingers gedipt in gesmolten chocolade en muisjes.

Cupcakes zijn bij ons geen succes het is teveel voor de allerkleinsten en de cakekruimels zitten en liggen overal.
Het is niet de psz maar de creche hè?

Volgens mij is er op de creche waar zoon naartoe gaat geen probleem met cakejes.

En bij cupcakes denk ik aan die cakes met een toef spul erop. Weet niet of dat ander soort cake is dan gewOon cakebeslag in een klein papieren bakje.
deze had ik gemaakt voordat onze dochter geboren was

vantevoren gebakken en ingevroren, met fondant (of marsepein) en schelpjes. alleen muisjes pas erop gedaan toen ze uit de diepvries kwamen, want die smelten anders. Onder de fondant zit geloof ik boter (creme) (of witte chocoladepasta)
En? Hoe is de testcake? (Ben vooral benieuwd naar de toestand van de muisjes..)
Mooi, mikado!!

Bij ons kdv mag trouwens geen snoep koek ed uitgedeeld worden... Ik ben benieuwd welke draai ik daaraan zou geven.
Computer says nooooo
Testcake nog niet gemaakt.

Ik kom het melden zodra het klaar is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven