Werk & Studie alle pijlers

Bang!

12-06-2012 19:01 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Op dit moment volg ik de MBO opleiding secretaresse op niveau 3. Hierna ga ik nog een jaar verder om niveau 4 directiesecretaresse/managementassistente te doen.

Nu heb ik net mijn examens achter de rug en een herexamen. De hele klas (5 studenten) moesten een herexamen doen. Hierbij moest iedereen nog een aantal opdrachten maken die bij het examen niet ingeleverd waren.(wegens tijdgebrek)

Ik voel me nu ontzettend onzeker en ben bang ik mijn opleiding niet haal. Stel het is zo, dat ik nu weer zak.. dan heb ik nog een superherkansing. Dus er is nog geen man over boord maar toch, ik wil graag 25 juni mijn diploma in ontvangst nemen. Ook maak ik me meteen druk over de stufi. Stel ik haal mijn opleiding niet dan moet ik alles terug betalen... Waarom ik zo bang ben weet ik niet precies, maar het is voor mij zo ontzettend belangrijk om dat papiertje te halen!

In het verleden heb ik 4 MBO opleidingen gedaan maar wegens privé omstandigheden (ziekte/overlijden van moeder) heb ik deze niet afgerond.

Zonder een papiertje voel ik me een niksnut en lijkt het voor de buitenwereld alsof ik niets kan. Terwijl ik bij deze opleiding door de jaren heen ontzettend goed mijn best heb gedaan en tijdens de gehele opleiding geen onvoldoendes heb gehaald. Een ideale student eigenlijk. Maar na het examen ben ik onzeker geworden. Ik ben een persoon die als het woord examen er bij komt kijken, zenuwachtig wordt en een soort van faalangst krijgt.

Nu krijg ik a.s. donderdag de uitslag van de herexamens. Ik hoop zo dat ik het gehaald heb... Maar uit zelfbescherming hou ik mezelf voor dat ik gezakt ben en dat ik na de zomervakantie en superherkansing moet doen.

Heeft iemand tips of heeft iemand dit gevoel ook wel eens gehad? Let me know! Hoe ben jij hiermee omgegaan?
Ga hier eens over praten met iemand op school. Het komt vaker voor dan je denkt, faalangst, en ze zouden je daarmee moeten kunnen helpen. Zijn er geen faalangst-cursussen?

Ik heb zelf chronisch faalangst, met alles. Maar ik druk met mijn studie flink door en zie elke voldoende als een bevestiging dat ik het wél kan. Daardoor is dat nu al stukken verminderd en geloof ik nu in mezelf. En als ik het zo lees, zou jij dat ook moeten doen, want je kunt het gewoon wel. Trouwens, maak je vooral geen zorgen om wat anderen van je denken, want jij leeft jouw leven, en zij niet. Als jij weet dat je wel de capaciteiten hebt, dan moet het jouw eigenlijk aan je reet roesten dat zij je niet geloven.

Een dikke in elk geval
Volgens mij heb je gewoon ontzettend de zenuwen te pakken.
Ik denk dat je je nerveus maakt voor niets. Je hebt altijd goede cijfers gehaald, die kennis is echt niet zomaar verloren gegaan hoor! Zoek afleiding, beloon jezelf met een lekker stuk chocola en je voelt je gelijk beter.

Succes, het secretaressevak is ook echt leuk hoor.

Komt wel goed!
Huts!
Ik hoop zo voor je dat je het haalt! Zal voor je duimen!
Ik ben geslaagd!
Gefeliciteerd! Er zal een last van je afgevallen zijn! En succes volgend jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven