Bericht van ex,
woensdag 20 juni 2012 om 22:06
Hoi,
Ik open even een topic vooral om mijn hart te luchten omdat ik er van ben geschrokken. Niet op een fijne manier en ik mis hem dan ook zeker niet. Ik heb een ex en die was vrij manipulatief en egoïstisch en deed eigenlijk niet echt moeite voor mij. De verhoudingen lagen scheef en na negen maanden heb ik de knoop doorgehakt en is het misgegaan. Ik zei 'alles of niets' en hij twijfelde (alweer) en kon mij niet geven wat ik nodig had (in elk geval elkaar vaker zien dan eens in de twee weken en elkaar vaker spreken dan eens per week). Nu is dat zo'n halfjaar geleden en ik heb inmiddels een heel lieve vriend. Maar ineens stuurt hij een mail:
"Mijn hart ligt nog steeds bij jouw... Ik mis je. X"
Ik weet wel wat ik ermee moet hoor, negeren. Want ik heb hem met veel redenen (meer dan ik hier zin heb om te schrijven) helemaal verwijderd van alle systemen. Alleen ik schrok. Zo een naar gevoel bekroop mij van paniek en het gevoel weg te willen vluchten en 't was maar een mail.
Hebben jullie ook soort gelijke ervaringen en hoe gingen jullie daarmee om? Het is dus absoluut niet zo dat ik naar hem terug verlang, ik vond het gewoon heel naar en vervelend.
Ik open even een topic vooral om mijn hart te luchten omdat ik er van ben geschrokken. Niet op een fijne manier en ik mis hem dan ook zeker niet. Ik heb een ex en die was vrij manipulatief en egoïstisch en deed eigenlijk niet echt moeite voor mij. De verhoudingen lagen scheef en na negen maanden heb ik de knoop doorgehakt en is het misgegaan. Ik zei 'alles of niets' en hij twijfelde (alweer) en kon mij niet geven wat ik nodig had (in elk geval elkaar vaker zien dan eens in de twee weken en elkaar vaker spreken dan eens per week). Nu is dat zo'n halfjaar geleden en ik heb inmiddels een heel lieve vriend. Maar ineens stuurt hij een mail:
"Mijn hart ligt nog steeds bij jouw... Ik mis je. X"
Ik weet wel wat ik ermee moet hoor, negeren. Want ik heb hem met veel redenen (meer dan ik hier zin heb om te schrijven) helemaal verwijderd van alle systemen. Alleen ik schrok. Zo een naar gevoel bekroop mij van paniek en het gevoel weg te willen vluchten en 't was maar een mail.
Hebben jullie ook soort gelijke ervaringen en hoe gingen jullie daarmee om? Het is dus absoluut niet zo dat ik naar hem terug verlang, ik vond het gewoon heel naar en vervelend.
woensdag 20 juni 2012 om 22:17
Ik ben geschrokken dat die nog een mail stuurde en ik weet dat hij zo'n effect op mij heeft. Daar ben ik niet zo van geschrokken. Maar ik voelde ook afweer en de neiging om weg te gaan, dat heb ik voorheen nooit gehad. Dus dat vind ik eigenlijk wel prettig om te voelen. Dat ik er wel echt klaar mee ben. Maar dat ik het moeilijk vind als die zo ineens "binnenkomt". Ja. Dat wel.
woensdag 20 juni 2012 om 22:18
quote:zonnestraal1987 schreef op 20 juni 2012 @ 22:15:
Fijn om even te horen allemaal. Ik heb de mail net pas gezien en voelde me helemaal naar worden. Ik wil absoluut geen contact met hem en ik vind het vervelend dat hij dat niet respecteert.Tsja, helaas heb je alleen je eigen gedrag in de hand. Dus: negeren die hap.
Fijn om even te horen allemaal. Ik heb de mail net pas gezien en voelde me helemaal naar worden. Ik wil absoluut geen contact met hem en ik vind het vervelend dat hij dat niet respecteert.Tsja, helaas heb je alleen je eigen gedrag in de hand. Dus: negeren die hap.
woensdag 20 juni 2012 om 22:18
Ik snap niet zo goed dat als je echt klaar met hem bent, wat je volgens mij wel schrijft dat je bent, dat het dan zo'n indruk maakt op je. Wat liselore zegt, gewoon deleten en doorgaan. Het is maar een mailtje en hij probeert zo gewoon even uit of hij nog invloed op je heeft.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
woensdag 20 juni 2012 om 22:23
woensdag 20 juni 2012 om 22:27
Ja logisch dat je schrikt. Het is tenslotte wel je ex en als ik het zo lees dat is het niet bepaald de beste ex die je je maar kunt wensen. Ik zou ook schrikken als ik van mijn ex een mailtje zou ontvangen met zo,n tekst. Want ik wil niet zeggen dat ik hem haat al komt het wel aardig in de buurt .Ik vind hem toch absoluut geen fantastisch persoon. Ik heb na onze breuk mijn msn adres verwijderd een ander nummer aan gevraagd en al onze gezamelijke vrienden van toen des tijds van de hyves af gegooid zodat ie niet via een van hun kon kijken hoe het nu met me gaat. Dus als je t mij vraagt is het compleet normaal dat je schrikt en er niet blij mee bent.
woensdag 20 juni 2012 om 22:56
Heel herkenbaar. Ik had dezelfde reactie een paar jaar later nog (ik heb gezegd: 'geen contact' en al zijn pogingen genegeerd, maar hij begreep het niet zo goed). Het wordt echt steeds minder, die reactie. Ik belde dan mijn moeder of een vriendin. Dan was ik het kwijt.
Het is niet zozeer een reactie op hem, maar meer een herinnering aan hoe ik me toen voelde en dat was echt heel klote, precies zoals jij het beschrijft: koud en zin om weg te rennen.
Dus: zeg even tegen iemand dat je er van baalt (tegen je lief is het beste) en vergeet het verder.
Het is niet zozeer een reactie op hem, maar meer een herinnering aan hoe ik me toen voelde en dat was echt heel klote, precies zoals jij het beschrijft: koud en zin om weg te rennen.
Dus: zeg even tegen iemand dat je er van baalt (tegen je lief is het beste) en vergeet het verder.
donderdag 21 juni 2012 om 06:04
@ladytruckster: je emailadres en telefoonnummer veranderen voor die sporadische keer dat hij wat stuurt is wel erg draatisch en veel werk.
Ik heb dat destijds ook vertikt, ook al betekende dat dat ik af en toe ongewenste mail kreeg.
Ik was pissed en overstuur toen mijn ex me een digitaal kaartje stuurde net mijn verjaardag. Flikker op, welk deel van ' geen enkel contact meer!' snapte hij niet?
5 minuten ergernis en verdriet toegestaan, toen mijn schouders opgehaald.
Ik heb dat destijds ook vertikt, ook al betekende dat dat ik af en toe ongewenste mail kreeg.
Ik was pissed en overstuur toen mijn ex me een digitaal kaartje stuurde net mijn verjaardag. Flikker op, welk deel van ' geen enkel contact meer!' snapte hij niet?
5 minuten ergernis en verdriet toegestaan, toen mijn schouders opgehaald.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 21 juni 2012 om 06:24
Heel herkenbaar, dat gevoel. Kreeg van mijn ex zelfs jaren na die tijd nog zo nu en dan een bericht als ie mij weer eens gevonden had via Schoolbank/Hyves/Facebook. Gelukkig kon ie op mijn foto na niks zien omdat ik dat zo heb ingesteld en blokkeerde ik hem daarna ook meteen zodat ie niks meer kon sturen, maar ik had er toch telkens een naar gevoel bij.