andijvie-bed verschonen

21-06-2012 16:25 61 berichten
geinspireerd door een ander andijvie-topic

ik weet dat hier vaker topics over zijn geweest, maar ik zit met het volgende.

heel veel mensen (hier ook) verschonen volgens mij hun bed iedere week. ik doe dat ook wel, (althans de lakens, hele bed om de week) maar eerder uit gewoonte.

ik vraag mij af of dat niet een beetje onzin is, zolang je niks geks in bed doet

wat vinden jullie hiervan en hoe vaak verschonen jullie het bed??

(ja ik weet het, ik maak me druk om niks maar ik vroeg het me gewoon af...)
Alle reacties Link kopieren
Ik verschoon m'n bed om de week óf er moeten ondefinieerbare vlekken inzitten, dan eerder natuurlijk ^^. Laat m'n beddengoed eigenlijk nooit langer er om zitten, vind het gewoon frisser. Niks zo fijn als een fris gewassen bed .
Elke week. Zelfs als ik niets 'geks' doe. Zelfs dan zweet je en laat je huid schilfers los. Wel zo fris om dan regelmatig je bed te verschonen.
Waar zit de any-key?
Ik doe het ook iedere week. En ik vind het heerlijk om in een schoon bed te stappen. Liefst zou ik het nog vaker doen.
Ik maar één keer in de drie weken..

Maar ik douche voor ik ga slapen en ik heb geen sex, dusseh..
Om de week een schoon hoeslaken en beddegoed

1x per maand de moltons wassen.
quote:janneke44 schreef op 21 juni 2012 @ 16:29:

Ik doe het ook iedere week. En ik vind het heerlijk om in een schoon bed te stappen. Liefst zou ik het nog vaker doen.

Oh ja! Lekker is het zeker!

Als ik personeel had, liet ik ze iedere dag het bed verschonen.
Ik verschoon elke week het hele bed. Het onderhoeslaken 3 keer per week. Ik kan echt niet tegen kruimels, pluisjes enz. In bed.
quote:yezka schreef op 21 juni 2012 @ 16:29:

Ik maar één keer in de drie weken..

Maar ik douche voor ik ga slapen en ik heb geen sex, dusseh..

dus heb je nog steeds huidschilfers / huisstofmijt / zweet ...

3 weken he, dan is 21 x 8 uur. komt op hetzelfde neer als 1 /2 week lang dezelfde kleding dragen, doe je dat ook ?

hier dus hetzelfde als Maja92, elke week, molton eens in de maand.
Iedere week. Lekker, een vers bed.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
1 keer per week. Er gebeurd van alles in bed Dus na een week wil ik gewoon een schoon bedje.
elke week, want twee langharige wezens die op bed liggen.
Om de week, heb het zo van huis uit meegekregen. Mijn moeder deed de ene week hun beddengoed en de andere week dat van de kinderen. Zo doe ik het nu ook
Ik heb eens bij een of ander gezondheids-programma gehoord dat je het uit hygienisch oogpunt maximaal om de twee weken zou moeten verschonen.

Eerder is natuurlijk alleen maar beter, maar dat komt er bij mij niet altijd van...
...
quote:Jalisa schreef op 21 juni 2012 @ 16:32:

Ik verschoon elke week het hele bed. Het onderhoeslaken 3 keer per week. Ik kan echt niet tegen kruimels, pluisjes enz. In bed.kruimels in bed? En ja je hebt gelijk, pluisjes liggen ook niet lekker... net als kruimels.
Elke week en bij andere aktiviteiten dan slapen of extra zweten door warm weer om de 3 dagen.

Vind het heerlijk om in een fris bed te liggen en het is maar een kwartiertje werk om het te verschonen.
Elke week want man zweet snel en het voelt erg fijn aan.
Ongeveer 1x per week. Soms een paar dagen eerder, soms een paar dagen later. En soms, als ik echt gezweet heb oid, doe ik het meteen weer. Heerlijk, een schoon bed! Het liefst zou ik het elke dag doen, maar dat is zoveel werk (op zich is het zo gebeurd, maar ik heb al zoveel was en dan komt dat er ook nog bij).
Uit hygienisch oogpunt dus iedere week. Gek ook op een vers knisperig bed. Maar, en dat kun je ranzig noemen, na activiteiten anders dan slapen, vind ik het dan wel weer heerlijk om in een verre van knisperig bed te stappen.
Waar zit de any-key?
Elke week en alles op 60 graden, want ik ben mega-allergisch.
Eén keer in de twee weken en soms ook wel eens één keer in de drie weken.

Het wassen en drogen van het beddengoed vind ik een groter probleem dan het het verwisselen ervan.

Steeds die grote lappen stof in de machine duwen en dan ook nog een plek zien te vinden waar ik het kan ophangen (meestal over een deur van een slaapkamer).

'k Heb er niet altijd zo'n zin in maar een schoon bed is inderdaad heerlijk
quote:Yvonne77 schreef op 21 juni 2012 @ 17:00:

Elke week en alles op 60 graden, want ik ben mega-allergisch.[afbeelding]Ik keek naar jouw plaatje, toen naar mijn bed, en nu zie ik op tegen vanavond:')
Hier eens in de 2 weken. Ik ben niet zo heel panisch met bacterieën en viezigheid. Ik was mezelf iedere dag, douche 5 keer in de week, ben wel slordig maar verder ook niet vies. Ik vind dat schoon zat

Soms lees ik wel eens dingen dan denk ik echt daar krijg je juist weerstand van.
Ons bed iedere week, bed van de kinderen (nu nog) om de week. Zodra die gaan puberen (zweten etc) ook wekelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven