Ja, ik knutsel!
zaterdag 16 juni 2012 om 14:57
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...
Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
donderdag 21 juni 2012 om 21:44
Omdat Helena een paar dagen terug vroeg naar wat keramiek creraties van mij hierbij wat fotoos. Ik ben er niet trots op, maar goed, heb ook pas 1 cursus gevolgd dus wie weet wat er allemaal nog uit mijn handen komt. Dit is mijn allereerste schaaltje waarbij ik gelijk wat heb gerotzooid met het glazuur.
http://dl.dropbox.com/u/8 ... -06-12%2021%2038%2049.jpg
En hierbij een uil voor aan de schutting:
http://dl.dropbox.com/u/8 ... -06-12%2021%2039%2048.jpg
En een vogel die op twee ijzeren poten in de tuin zal komen te staan:
http://dl.dropbox.com/u/8 ... -06-12%2021%2039%2021.jpg
http://dl.dropbox.com/u/8 ... -06-12%2021%2038%2049.jpg
En hierbij een uil voor aan de schutting:
http://dl.dropbox.com/u/8 ... -06-12%2021%2039%2048.jpg
En een vogel die op twee ijzeren poten in de tuin zal komen te staan:
http://dl.dropbox.com/u/8 ... -06-12%2021%2039%2021.jpg
donderdag 21 juni 2012 om 22:15
Wat een ontzettend leuk topic!
Wat een super leuke dingen komen hier voorbij!
Ik knutsel ook heel wat af! Al is het de laatste tijd vooral op m'n werk met de kinderen.
Nu ben ik een poging aan het doen om een kussensloop te maken met m'n pas gekregen naaimachine.
Maar ik heb ook veel gedaan met figuurzagen en verven, mandjes haken, papier mache spaarpot maken, taarten met marsepein....ik vind alles leuk
Heb laatst een mega puzzel gemaakt van hout. Zal die is opzoeken!
Groetjes, laura
Ik knutsel ook heel wat af! Al is het de laatste tijd vooral op m'n werk met de kinderen.
Nu ben ik een poging aan het doen om een kussensloop te maken met m'n pas gekregen naaimachine.
Maar ik heb ook veel gedaan met figuurzagen en verven, mandjes haken, papier mache spaarpot maken, taarten met marsepein....ik vind alles leuk
Groetjes, laura
donderdag 21 juni 2012 om 23:22
quote:lautjej schreef op 21 juni 2012 @ 22:15:
Groetjes, laura
Mijn zus heeft er 1 voor mij gemaakt van kleding van mijn overleden man. Ik slaap er graag op:
Hmm wilde foto plakken maar die staat weer op een andere laptop grrr
Ik ben heel erg benieuwd naar die houten mega puzzel. Maak je toevallig ook andere dingen van hout? Heb ik kreta een geweldige houten slabak gezien maar koste 85 euro en dat had ik jammer genoeg niet.
Groetjes, laura
Mijn zus heeft er 1 voor mij gemaakt van kleding van mijn overleden man. Ik slaap er graag op:
Hmm wilde foto plakken maar die staat weer op een andere laptop grrr
Ik ben heel erg benieuwd naar die houten mega puzzel. Maak je toevallig ook andere dingen van hout? Heb ik kreta een geweldige houten slabak gezien maar koste 85 euro en dat had ik jammer genoeg niet.
vrijdag 22 juni 2012 om 09:26
vrijdag 22 juni 2012 om 10:05
Oh, die puzzels, wat geweldig!
Kanon, ik vind dat schaaltje supermooi.
IBI, mooie kaarten. Fijn dat kussensloop. Zo maken ze ook weleens quilts van kleding etc. als herinnering:
http://www.memoriamquilts.nl/
Kanon, ik vind dat schaaltje supermooi.
IBI, mooie kaarten. Fijn dat kussensloop. Zo maken ze ook weleens quilts van kleding etc. als herinnering:
http://www.memoriamquilts.nl/
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
vrijdag 22 juni 2012 om 13:53
Leuk om ideeën op te doen; hier lekker meelezen!
Mijn schoonmoeder is tegenwoordig bezig met het verzamelen van 'lipjes' van blikjes. Gewoon van die trek-dingen (ringetjes) die aan je bier- of frisdrankblikje zitten. Als ze er zo'n 500 heeft gaat ze er een tas van maken. Ze is er nogal gedreven in om die dingen te sparen.
Is niet normaal; het is een schat van een mens, maar je kunt er niet fatsoenlijk mee over straat; ze speurt de grond af naar van die dingen en raapt ze op; in de friettent kijkt ze het blikje van de persoon naast je bijna uit z'n mond omdat ze niet kan wachten om het lipje te vragen. Laatst zag ze er één onder een lange rij geparkeerde winkelwagentjes; het mens is ver over de 75 maar mooi dat ze dan op d'r knieën zich er tussendoor probeert te wurmen om dat ding te pakken...
Maarja; het duurt erg lang voordat je er voldoende hebt.
Nou wil ik haar blij maken dus zijn we hier stiekem ook aan het sparen voor haar. Er staat 'n bakje op het aanrecht waar we alles wat we tegenkomen indoen, maar het schiet niet op.
Is er iemand die weet hoe ik (sneller) aan van die lipjes kan komen?
Of heb je er heel toevallig zelf een kist van in je huiskamer staan waar je steeds over struikelt..? Ik wil ze wel van je overnemen.
Kan niet wachten om haar gezicht te zien als ik haar een keer heel terloops een bak(je) vol kan geven
Mijn schoonmoeder is tegenwoordig bezig met het verzamelen van 'lipjes' van blikjes. Gewoon van die trek-dingen (ringetjes) die aan je bier- of frisdrankblikje zitten. Als ze er zo'n 500 heeft gaat ze er een tas van maken. Ze is er nogal gedreven in om die dingen te sparen.
Is niet normaal; het is een schat van een mens, maar je kunt er niet fatsoenlijk mee over straat; ze speurt de grond af naar van die dingen en raapt ze op; in de friettent kijkt ze het blikje van de persoon naast je bijna uit z'n mond omdat ze niet kan wachten om het lipje te vragen. Laatst zag ze er één onder een lange rij geparkeerde winkelwagentjes; het mens is ver over de 75 maar mooi dat ze dan op d'r knieën zich er tussendoor probeert te wurmen om dat ding te pakken...
Maarja; het duurt erg lang voordat je er voldoende hebt.
Nou wil ik haar blij maken dus zijn we hier stiekem ook aan het sparen voor haar. Er staat 'n bakje op het aanrecht waar we alles wat we tegenkomen indoen, maar het schiet niet op.
Of heb je er heel toevallig zelf een kist van in je huiskamer staan waar je steeds over struikelt..? Ik wil ze wel van je overnemen.
Kan niet wachten om haar gezicht te zien als ik haar een keer heel terloops een bak(je) vol kan geven
vrijdag 22 juni 2012 om 14:49
quote:ikbenik schreef op 22 juni 2012 @ 13:53:
Kan niet wachten om haar gezicht te zien als ik haar een keer heel terloops een bak(je) vol kan geven Ik heb wel een aantal van die dingen liggen hoor. Er worden blikjes gedronken hier op het werk dus kan er zo een aantal per dag apart leggen. Wil ze met alle liefde naar je opsturen als je daarmee geholpen bent?
Kan niet wachten om haar gezicht te zien als ik haar een keer heel terloops een bak(je) vol kan geven Ik heb wel een aantal van die dingen liggen hoor. Er worden blikjes gedronken hier op het werk dus kan er zo een aantal per dag apart leggen. Wil ze met alle liefde naar je opsturen als je daarmee geholpen bent?
vrijdag 22 juni 2012 om 17:32
Oooh, knutselen... Ik wil dat zó graag hè, maar ik weet simpelweg niet waar en hoe ik moet beginnen! Ik heb zeeën van tijd dus dat dat is het probleem niet. Kaarten maken lijkt me leuk, of scrapbooken, van die knuffels haken, of misschien wel iets totaal anders. Maar niet alles, da's wat veel voor een beginner , maar wat dan wel? Ik was vanmiddag bij de Pipoos en wat hebben ze daar geweldige dingen! Maar waar begin je? Wat koop je als je vanaf nul begint? Wat heb je allemaal nodig? Het lijkt me al jaren fantástisch om ook allemaal van die leuke dingen te maken, maar het is altijd bij een idee gebleven omdat ik dus niet weet hoe te beginnen. Help?
vrijdag 22 juni 2012 om 17:40
Schaduwlicht, wat vond je vroeger als kind leuk om te doen? Was je zo iemand die altijd zat te tekenen en te plakken? Of juist iets heel anders? Dat kan je misschien op een start-idee brengen.
Of je laat je inspireren door alle mooie foto's hier.
Gewoon beginnen met iets!
Of je laat je inspireren door alle mooie foto's hier.
Gewoon beginnen met iets!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
vrijdag 22 juni 2012 om 17:44
Nee, ik vond al die creatieve dingen vroeger hartstikke stom en bovendien had ik er ook het geduld niet voor. Ik weet niet of ik dat nu wel heb, mijn concentratie is om te huilen. Maar ik wil het graag, en als ik ergens aan begin, hoeft het niet meteen af, ik kan ook steeds kleine stukjes doen, toch? En proberen kan altijd, maar dan zou ik nog niet de allerbeste materialen kopen in het begin, en ook niet direct heel veel. Ik denk dat ik nu het meeste zou neigen naar scrapbooken of kaarten maken, maar dan nog, hoe begin je? Wat heb je nodig? En hoe begin je met dingen maken als je eenmaal alles hebt?