Betaal jij hondenbelasting?

22-06-2012 14:46 241 berichten
Ik betaal geen hondenbelasting, mn hond woonde eerst bij mn ouders en nu al een paar maanden bij mij. Ik woon in Rotterdam en vind de belasting zo belachelijk veel geld! En waarom om dat ene kakplaatje van 2 vierkante meter waar mijn hond van 12 jaar toch niet in kakt. Omdat hij het heel zn leven toch in de tuin gedaan heeft en nu doet hij heet altijd netjes tegen een boom ofzo.

En als zou ik daar gebruik vanmaken is het nog steeds belachelijk veel geld!

Als ze nou echt goede faciliteiten voor honden handen begreep ik het nog wel.

Als ze komen controleren zeg ik wel dat hij bij mij logeeert en van mn moeder is.

Betalen er hier nog meer geen hondenbelasting?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hond en betaal gewoon hondenbelasting. Altijd een zakje mee en die word, indien vol, in de daarvoor bestemde poepbak gegooid. Ik heb een kleine hond, met kleine drolletjes, maar de poep opruimen vind ik niet meer dan normaal. Een hond houden is mijn keuze en niet die van degene die bijna in de poep stapt.

Dit geld echter ook voor andere dieren. Ik vind dus ook dat de politie paardenpoep moet opruimen(van de politiepaarden) Ben je lekker aan t stappen, paar borrels op, zoek je een taxi en hatseflats! Paardenpoep op straat, onder je schoen.(die borrels zorgden er immers voor dat ik niet zo heel goed op let).. Gewoon midden in de stad! Ook asociaal!
Welke gemeenten betalen geen hondenbelasting.

Iedereen die ik ken woont in de randstad en wij betalen overal belasting voor.
Ik heb geen hond en ik betaal hondenbelasting. Gewoon omdat ik voor een schone stad ben!

Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ik snap niet dat mensen zich altijd het meest ergeren aan hondendrollen trouwens.

Natuurlijk, fris is het niet, en toen ik nog in Eindhoven woonde en het op de stoep zag liggen, was ik ook heel geergerd. Het is gewoon asociaal.

Maar waar ik me groen en geel aan erger, is dat hier in de buurt hele mooie natuurgebieden zijn waar zwerfvuil ligt. Verpakkingen waar eten of drinken in gezeten heeft. Dat keilen mensen gewoon neer! En dat spul blijft er liggen he, want het is niet afbreekbaar, anders dan een drol. En het is zo disharmonisch: het mooie groen, de natuur, bloemen, of mooi water, en dan dat vuil erin. Mensen lijken alles altijd lelijk te moeten maken. Al het mooie moet lelijk zijn.

Hier in de gemeente betalen we geen hondenbelasting. Ik zelf woon in buitengebied. Bijna iedereen heeft hier een hond, maar slechts bij een enkeling komt de hond van het erf af (erfhonden, wordt niets mee gedaan, die krijgen alleen goedkope brokken en als het een teef is wordt er mee gebroodfokt want dan moet het ook nog geld opleveren, dat ze dáár maar eens hondenbelasting over heffen!!!). Degenen die hun hond uitlaten, laten de hond lopen in de berm, of op het zandpad. Een hele enkele keer zie je ergens een drol liggen maar dat is eigenlijk de praat niet waard. Niemand hier klaagt er dan ook over. Ik denk dat het komt omdat hier meer ruimte is.
Jullie hebben gelijk. Honden maken inderdaad niet meer overlast dan katten. Ik chargeerde een beetje.

Misschien is een kattenbelasting inderdaad ook wel zo eerlijk. Ook om allerlei nestjes te voorkomen.
En paardenbelasting,die lopende strontbakken zijn alleen lekker op je bord als paardenbiefstuk,paardenrookworst.paardendraadjesvlees en alles verder wat je van paardenvlees kan maken.

In andere landen worden tenslotte óók honden gegeten..
@Java, ik ben het helemaal met je eens.
quote:jukebox schreef op 22 juni 2012 @ 17:53:

Jullie hebben gelijk. Honden maken inderdaad niet meer overlast dan katten. Ik chargeerde een beetje.

Misschien is een kattenbelasting inderdaad ook wel zo eerlijk. Ook om allerlei nestjes te voorkomen.

Ik vind dat in principe iedereen het zijne gegund moet worden. En over een dier waar iemand van houdt, daar moet je helemaal geen belasting over heffen.

MAAR je mag anderen er ook niet mee lastig vallen. Anderen moeten geen last ervan ondervinden.

Maar wel of geen belasting betalen, dat verandert daar niets aan. En mensen die geen overlast bezorgen met hun hond (of ze nu de poep opruimen, of de hond nooit van het erf af laten), die betalen vaak óók belasting, dus het maakt allemaal geen verschil. Dus ik vind hondenbelasting heffen onrechtvaardig.
Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen stukje, en ieder moet je het zijne gunnen. Maar waarom wordt dat bij alle groepen dan gedaan, maar niet bij hondeneigenaren?

Quote Iones.

Omdat mensen zoals jij en anderen hier het verpesten voor andere hondeneigenaren die wel fatsoen hebben.
quote:Star schreef op 22 juni 2012 @ 18:31:

Omdat mensen zoals jij en anderen hier het verpesten voor andere hondeneigenaren die wel fatsoen hebben.Oh, en hoe doe ik dat dan? Wat doe ik dat ik het verpest voor andere hondeneigenaren?
Ik heb een kennelvergunning, net zo makkelijk.

Kost wel wat, maar dan kan ik tenminste nog eens wat opvangen enzo.

Wel vind ikhet belachelijk veel geld voor weinig faciliteiten, al is het er de laatste jaren op vooruit gegaan.

Hier hebben we nu losloopgebieden, aangelegde wandelpaden, een zwemvijver, ongeveer 24 poepzakautomaten langs de struinroutes waar je gratis zakjes kunt pakken en deponeren.

Ik zou nog wel graag een leuk agilityveld willen hebben. En wat minder losloopgebied langs wegen waar hard wordt gereden.
@ iones, wat verpest ik dan?

Ik vind 120 euro per jaar gewoon een hoop geld voor alleen een kakplaats van 2 vierkante meter. Verder is er niks voor ze.

En de drollen oprapen en in een zakje doen en dan daarna er nog leuk een kwartier mee lopen, no way! Mensen gooien hier vanalles opstraat blikjes, zakjes pakjes,mc donalds verpakkingen enz. Dat vind ik pas aso! Niet dat drolletje van mn hond wat tegen een boom aan ligt waar niemand overheen loopt en na 3 dagen verteert is!

Oh en hebben jullie je hond ook altijd vast? Mijn hond loopt bijna altijd lekker los ( jullie zullen me nu wel helemaal aso vinden haha) maar hij luisterd goed naar mij en ik vind dat hij gewoon lekker moet kunnen rennen en laat hem lekker de duiven achterna gaan. Heb wel altijd een riem bij me voor het geval ik pliesie ofzo tegen komt
Ik vind dat een hond ook z'n energie kwijt moet en echt hond moet kunnen zijn, dus JA, ik laat de mijne lekker ook los! Want in principe mag het helemaal nergens, er worden geen alternatieven geboden, en ik denk toch op de eerste plaats aan het welzijn van mijn hond!

Daar stel ik tegenover dat mijn honden anderen op generlei wijze lastig vallen. Niet tegen mensen aanspringen, andere mensen en honden niet aanblaffen, etc.

Verder kan ik mijn honden bij me roepen en ze lopen niet zonder mijn toezicht op straat.
quote:Ikje86 schreef op 22 juni 2012 @ 19:30:

Ik vind 120 euro per jaar gewoon een hoop geld voor alleen een kakplaats van 2 vierkante meter. Verder is er niks voor ze.

En de drollen oprapen en in een zakje doen en dan daarna er nog leuk een kwartier mee lopen, no way! Mensen gooien hier vanalles opstraat blikjes, zakjes pakjes,mc donalds verpakkingen enz. Dat vind ik pas aso! Niet dat drolletje van mn hond wat tegen een boom aan ligt waar niemand overheen loopt en na 3 dagen verteert is!

Oh en hebben jullie je hond ook altijd vast? Mijn hond loopt bijna altijd lekker los ( jullie zullen me nu wel helemaal aso vinden haha) maar hij luisterd goed naar mij en ik vind dat hij gewoon lekker moet kunnen rennen en laat hem lekker de duiven achterna gaan. Heb wel altijd een riem bij me voor het geval ik pliesie ofzo tegen komtKlopt!
Door dit topic bedacht ik me dat wij helemaal geen hondenbelasting betalen. Ik ben vorig jaar bij mijn vriend gaan wonen en daarna hebben we een pup gekocht. Hij heeft er nooit iets over gezegd en ik heb er niet meer bij stilgestaan. Mijn vorige hond is al even geleden.

Toch maar eens op de website van de gemeente gekeken en: wij hoeven hier geen hondenbelasting te betalen! Onze hond komt zelden het erf af en als ik haar meeneem gaan de poepzakjes ook mee.

Ik begrijp trouwens niet dat mensen de stront van hun eigen hond niet op willen ruimen. Gewoon smerig om het te laten liggen, ook tegen bomen, in bosjes en zeker midden op het gras. Ook zo lekker als je daar met de kinderwagen doorheen rijdt. Zo heb ik regelmatig een spoor door mijn huis getrokken omdat ik er geen erg in had.

Ook erg fijn trouwens voor blinde mensen die met hun geleidestok in de stront prikken. :puke: Ik ging jaren terug wel eens wandelen met een blinde vrouw en zij vertelde me dat ze regelmatig smerige handen had als ze haar stok inklapte.

Oh en hebben jullie je hond ook altijd vast? Mijn hond loopt bijna altijd lekker los ( jullie zullen me nu wel helemaal aso vinden haha) maar hij luisterd goed naar mij en ik vind dat hij gewoon lekker moet kunnen rennen en laat hem lekker de duiven achterna gaan. Heb wel altijd een riem bij me voor het geval ik pliesie ofzo tegen komt

Oh ja, geweldig.

En dan loop ik keurig met al mijn honden aangelijnd, komt er weer zo'n Loslopend Onbeest op mij en mijn honden af. Dan roep je: "alstublieft lijn ze aan".. en dan krijg je te horen, "maar hij doet niks, hij doet niks".

En het volgende moment hangt die Goedluisterende Loslopende Hond in jouw hond. En is er heibel. En heb ik bijtwonden, gewonde honden. Allemaal ellende.

En weet je wat er dan gebeurd?

Dan krijg ik ook nog eens de schuld. Want ik heb Engelse Staffords. En geloof me of niet, wij hebben het altijd gedaan.

Het resultaat is dat elke Goedluisterende Loslopende Hond die ook maar in de buurt van mijn honden komt en die niet per direct wordt aangelijnt door de eigenaar, flink door mij onder zijn kloten word geschopt. Ik lanceer ze en stel verder geen vragen en als de eigenaar een grote muil geeft, dan schop ik die ook in elkaar.

Aso he?

Maar ik ben het kots en kotsbeu dat mijn honden altijd de dupe zijn van andermans "niet luisterende maar ze moeten toch los kunnen lopen" ellende zijn.

Sterker nog, als je het verhaaltje goed verdaaid zou het er zelfs voor kunnen zorgen dat mijn honden moeten worden ingeslapen. Terwijl ik ze ALTIJD vast heb, nooit losloopvelden bezoek en mijn honden alleen vroeg in de ochtend los laat lopen aan de rivier.

Beter voorkomen dan genezen.
@ikje86 Jouw hond zal vast heel goed naar je luisteren daar twijfel ik niet aan. Maar wat gebeurd er als hij toevallig ergens van schrikt en jij hem niet aangelijnd hebt? Je hond kan nog zo goed luisteren maar er hoeft maar 1 ding te gebeuren waardoor hij bijvoorbeeld schrikt en daar ligt je hond dan onder een auto! Nou dat wil ik mijn beest niet aandoen! Jij wel????
quote:dunschiller schreef op 22 juni 2012 @ 18:03:

En paardenbelasting,die lopende strontbakken zijn alleen lekker op je bord als paardenbiefstuk,paardenrookworst.paardendraadjesvlees en alles verder wat je van paardenvlees kan maken.

Ben jij toevallig mijn vriend? Die heeft nl ook een takkehekel aan paarden en alles wat er bij hoort.
Hondenbelasting is zo middeleeuws.

Nu is het voor de gemeente gewoon een melkkoe (of melkhond). Gemeente is niet eens verplicht om de hondenbelasting ook te gebruiken om de hondenpoep ed op te ruimen of voor hondenuitlaatplaatsen te zorgen.

Daarom stuit me deze belasting ook tegen de borst. Ook de willekeur van het bedrag wat gemeentes mogen vragen.

ik betaal het wel. Maar alleen omdat ik een schijthuis ben dat ze me snappen. En ik ruim de poep niet op. Ze poepen altijd op het hondenstrookje.
En natuurlijk schop ik helemaal niemand in elkaar, maar ik word zooooo ziek van loslopende schijtbakken.
quote:Nastik schreef op 22 juni 2012 @ 19:53:

[...]

Maar ik ben het kots en kotsbeu dat mijn honden altijd de dupe zijn van andermans "niet luisterende maar ze moeten toch los kunnen lopen" ellende zijn.

Sterker nog, als je het verhaaltje goed verdaaid zou het er zelfs voor kunnen zorgen dat mijn honden moeten worden ingeslapen. Terwijl ik ze ALTIJD vast heb, nooit losloopvelden bezoek en mijn honden alleen vroeg in de ochtend los laat lopen aan de rivier.

Beter voorkomen dan genezen.

Helemaal mee eens! Ik had geen stafford, maar het is zo beangstigend om zoiets mee te maken! Heb het ook een keer gehad met de hond van mijn zus die kwam logeren. Dat beestje mankeert al van alles en toen kwam er ook nog zo'n enorme hond die haar beet.
quote:jukebox schreef op 22 juni 2012 @ 16:50:

[...]

Katten schijten sowieso minder en sowieso bijna nooit op stoepen. Ik denk dat katten goed zijn opgevoed en zich zouden schamen, zo op straat. Honden maakt het allemaal geen lor uit. Die poepen overal in het zicht met enorme en plakkerige drollen. Nee, katten schijten meestal in het zand en dekken het vaak ook onder. Heerlijk als je aan 't tuinieren bent en je grijpt regelmatig in een drol. Mmmmmmmmm!!! :puke:
Wij hoeven bij deze gemeente geen hondenbelasting te betalen. Joepie! Natuurlijk ruimen we altijd de poep op, vind het niet kunnen om poep te laten liggen in al die nette grasperkjes. We gebruiken niet alleen zakjes, maar ook een poepschep (lekker zo'n stukkie lopen met een geurende keutel). Opruimen hoort er nou eenmaal bij met honden, ik erger me ook aan poep op de stoep. Een ongelukje kan gebeuren, maar ruim het dan op!
Ik was als kind panisch voor honden, als er een loslopende hond op mij af kwam rende ik in blinde paniek zo hard mogelijk weg, niet kijkend waarheen ik liep.

Gelukkig is er nooit iets gebeurt, maar het had zomaar gekunt dat ik de straat op liep zo onder een auto.

En dan die mensen die roepen: hij doet niks!!!

Maar wat heeft iemand anders daar mee te maken, mensen zitten niet allemaal te wachten op een loslopende hond die ongevraagd zijn neus in je kruis drukt.

Als iemand een hond wil, dan hoeft dat niet te betekenen dat andere mensen daar ongevraagd last van hoeven hebben, een hond hoort aangelijnd in gebieden waar mensen lopen.

En begrijp me goed, ik was vroeger bang voor honden, maar nu ben ik er dol op, we hebben er zelf eentje.

Maar mijn hond is buiten onze tuin aangelijnd als er mensen in de omgeving zijn, hij mag van mij niet zomaar bij mensen komen om te snuffelen tenzij mensen aangeven hem leuk vinden en hem te willen aaien.

De hond is mijn keuze, een ander hoeft daar geen hinder of ergenis van te ondervinden. Poep wordt door ons opgeruimd.

En nee, ik betaal geen hondenbelasting simpelweg omdat dat in onze gemeente niet hoeft.

Oh en hebben jullie je hond ook altijd vast? Mijn hond loopt bijna altijd lekker los ( jullie zullen me nu wel helemaal aso vinden haha) maar hij luisterd goed naar mij en ik vind dat hij gewoon lekker moet kunnen rennen en laat hem lekker de duiven achterna gaan. Heb wel altijd een riem bij me voor het geval ik pliesie ofzo tegen komtHet zijn baasjes zo als jij en Goed Luisterende Honden zoals de jouwe die mij (voorbijganger op straat die niks deed) flink verwond hebben. (bijtwonden) Ik vind je méér dan asociaal bezig. Je houd werkelijk in geen enkel opzicht rekening met medemensen. Walgelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven