Betaal jij hondenbelasting?

22-06-2012 14:46 241 berichten
Ik betaal geen hondenbelasting, mn hond woonde eerst bij mn ouders en nu al een paar maanden bij mij. Ik woon in Rotterdam en vind de belasting zo belachelijk veel geld! En waarom om dat ene kakplaatje van 2 vierkante meter waar mijn hond van 12 jaar toch niet in kakt. Omdat hij het heel zn leven toch in de tuin gedaan heeft en nu doet hij heet altijd netjes tegen een boom ofzo.

En als zou ik daar gebruik vanmaken is het nog steeds belachelijk veel geld!

Als ze nou echt goede faciliteiten voor honden handen begreep ik het nog wel.

Als ze komen controleren zeg ik wel dat hij bij mij logeeert en van mn moeder is.

Betalen er hier nog meer geen hondenbelasting?
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 22 juni 2012 @ 16:45:

Eigenlijk wil ik ook wel duivenbelasting. Hebben overlast van de duivenpoep van de duiven van de duiventeler in de buurt.

edit: ben het woord kwijt, geen duiventeler maar een.....?houder ?
quote:zonnetje59 schreef op 22 juni 2012 @ 16:45:

[...]

Dacht je dat katten een uniek spijsverteringssysteem hebben of zo ? Natuurlijk schijten die net zo goed ook als ze buiten zijn.Katten schijten sowieso minder en sowieso bijna nooit op stoepen. Ik denk dat katten goed zijn opgevoed en zich zouden schamen, zo op straat. Honden maakt het allemaal geen lor uit. Die poepen overal in het zicht met enorme en plakkerige drollen.
quote:dunschiller schreef op 22 juni 2012 @ 16:47:

[...]

Nee ik loop nooit op het gras bij de hondenuitlaatplaats,en gemeentewerkers heb ik hier nog nooit in de bossen gezien,wél zien we ze vaak op bankjes in de zon zitten terwijl ze een peuk roken en die ook o pstraat weggooien.. ( en nee dan is het geen lunchpauze,die ins niet van 1500 tot 1600 's-middags

Goh, je treft het wel hè, zou bijna medelijden met je krijgen.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
@Sushilala: duivenmelker.
Bij ons is de hondenbelasting heel weinig.

Ik ruim altijd overal zijn poep op. Andere hebben er niets aan of ik wel of geen hondenbelasting betaal als ze in mijn hond zijn poep staan. Ook in de bosjes ruim ik het op.

En ja ik betaal het weinige hondenbelasting.

Als ik dat niet had kunnen betalen had ik geen hond moeten nemen. Dan vraag ik me überhaupt af of je een hond kan onderhouden.

Ik betaal hondenbelasting en ruim de poep op.
Dank je molly
Mijn hond eet alleen vers. Is veel gezonder en dan hebben ze niet van die vieze plakkerige poep. En ook minder poep.quote:jukebox schreef op 22 juni 2012 @ 16:50:

[...]

Katten schijten sowieso minder en sowieso bijna nooit op stoepen. Ik denk dat katten goed zijn opgevoed en zich zouden schamen, zo op straat. Honden maakt het allemaal geen lor uit. Die poepen overal in het zicht met enorme en plakkerige drollen.
Ergens in Groningen geloof ik, is een speciaal project gaande. Daar heffen ze geen belasting en ook andere (gemeente)belastingen zijn daar volgens mij lager, maar dan wordt er wel van de bevolking verwacht er allemaal aan mee te werken. Loopt de stront de spuigaten uit, dan komt er alsnog een belastingwetje.
quote:helene31 schreef op 22 juni 2012 @ 15:20:

[...]

Mijn kat niet. Die loopt alleen in onze tuin en doet haar behoefte op de kattenbak. Ik val niemand lastig met mijn huisdieren.

Hondenbelasting niet betalen vind ik ook asociaal. Hier in de buurt is vrij veel overlast van honden. Poep op de speelveldjes, beesten die loslopen waar dat niet mag en geblaf.Het probleem is natuurlijk wel dat bepaalde zwakke geesten het feit dat ze hondenbelasting betalen juist aangrijpen als argument om hun beesten overal te laten schijten.
quote:jukebox schreef op 22 juni 2012 @ 16:50:

[...]

Katten schijten sowieso minder en sowieso bijna nooit op stoepen. Ik denk dat katten goed zijn opgevoed en zich zouden schamen, zo op straat. Honden maakt het allemaal geen lor uit. Die poepen overal in het zicht met enorme en plakkerige drollen.Onzin, je kan een hond prima leren om alleen op bepaalde plekken te poepen/plassen.
quote:molly74 schreef op 22 juni 2012 @ 16:52:

@Sushilala: duivenmelker. dat was 'm ja, waarom heet het eigenlijk zo ?
quote:jukebox schreef op 22 juni 2012 @ 16:45:

[...]

Haha! Jeetje, wat een typfout. Zal wel freudiaans zijn. Ik heb het veranderd. Was hutten dus.

Of gevalletje waar het hart van vol is ?

Was een geintje,dacht dat dat wel duidelijk was ..X-D
quote:zonnetje59 schreef op 22 juni 2012 @ 16:57:

[...]

dat was 'm ja, waarom heet het eigenlijk zo ?Hé, de vragen niet te moeilijk maken hè, het is vrijdag!
Al die plastic zakjes.....

Zou er geen andere oplossing zijn om hondepoep van gemeentegrond te verwijderen?

[...]

Katten schijten sowieso minder en sowieso bijna nooit op stoepen. Ik denk dat katten goed zijn opgevoed en zich zouden schamen, zo op straat. Honden maakt het allemaal geen lor uit. Die poepen overal in het zicht met enorme en plakkerige drollen.

ik denk niet dat een kat zich schaamt hoor... denk meer dat het instinct is waardoor ze het in principe liever tussen de bosjes doen. in principe... want de kat van de buren gaat graag op ons dakterras. heb het hem al een paar keer zien doen maarja.. dan ben je al te laat! onze hond interesseert het geen drol (haha). die kijkt een beetje stom naar de kat en draait zich nog eens om.

een binnenkat kan inderdaad geen overlast veroorzaken maar een buitenkat wel hoor. wel minder dan honden denk ik... of eigenlijk evenveel alleen zou het van honden zo makkelijk tegen te gaan zijn als iedereen het gewoon netjes opruimde!

ik heb wel het idee dat er vaak een beetje rivaliteit is tussen honden- en kattenbaasjes. over de hondenbelasting, hondenpoep en het al dan niet aanwezig zijn van overlast van katten. helaas kunnen mensen tegenwoordig soms nog maar weinig van elkaar hebben.
quote:molly74 schreef op 22 juni 2012 @ 16:42:

[...]

Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen stukje. Ongeacht wat anderen doen. Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen stukje, en ieder moet je het zijne gunnen. Maar waarom wordt dat bij alle groepen dan gedaan, maar niet bij hondeneigenaren?
Ik betaal braaf hondenbelasting voor mijn harig viervoetig mormeltje, raap haar poep op, overal, en ben niet bang andere hondenbezitters een poepzak in de handen te duwen als ze hun hond laten schijten waar ze willen en het niet oprapen.

Of anderen belasting betalen kan ik niet zien, kan wel zien of ze stront laten liggen of een poepzak bij zich hebben (hier overigens ook verplicht op straffe van een boete van 75 euri).

(ik hoop alleen dat nu geen discussie los gaat barsten, zoals meestal als het om hondenbelasting gaat) over die rotkatten die gratis en voor niks andermans tuinen onderschijten)

Echt, ik hoop dat niemand op het idee komt dat onderwerp aan te halen

EDIT: mosterd, het was al zo ver
Geen idee zonnetje en inderdaad te lui om te googlen (op vrijdagmiddag) ..

[...]

Hoezo scheiten katten minder? Je hebt grote honden en kleine honden. Daarnaast poepen katten in andermans tuin, moestuin (lekker graaien in de kattenpoep als je er in spit), of in de zandbak van de kinderen, of ze dringen zelfs iemands huis binnen als er een raam of deur open staat met mooi weer, iemands vijver of volliere belaagt in diens tuin, op de nog warme motorkap van buurmans auto liggen en krassen maken, etc.

Ik lees heel vaak over overlast van katten.

En of overlast nou poep is, of iets anders, overlast is altijd rottig. Zeker als het van iets is waar je niet voor gekozen hebt.

Katten zijn asociaal en slecht opgevoed want ze mogen alles wat ze maar willen van hun eigenaren. En als buren bij eigenaar komen aankloppen, krijgen ze te horen "tsja, maar binnen houden is zo zielig en ik kan er niets aan doen". Lees maar hier op het forum.
Als je hond geen stoma heeft zal je hondenbelasting moeten betalen en zijn poep op moeten ruimen.

Ben je het er niet mee eens dan neem je geen hond.

Sorry, honden neem je niet die krijg je.

Oh nee, dat is een ander topic.
Iedereen die de drollen van zijn hond niet opruimt, vind ik een aso.

Of die drollen nou in de struiken, in het gras, in plantsoentjes of in het bos worden gedaan: Ik vind het minstens zo storend als drollen op straat!

- Als ik in het bos wandel, kijk ik of ik paddestoelen of leuke insecten zie om aan mijn kinderen aan te wijzen. Erg storend om dan steeds naar van die ranzige drollen te moeten kijken.

- Als ik bij warm weer over de stoep wandel langs een plantsoentje met struiken, komen de walmen me tegemoet van al die drollen die zogenaamd "geen overlast bezorgen omdat ze in de struiken liggen".

- Toen we met de buurtvereniging paaseieren in het park gingen zoeken, (waar de poepzuigauto speciaal nog langs was geweest,) waren de grasvelden en wandelpaden alsnog bezaaid met drollen, omdat het met al die asociale hondenbaasjes in de buurt gewoonweg niet bij te houden is. Afschuwelijk!

- Mijn kinderen kunnen nergens meer madeliefjes of paardenbloemen plukken, omdat er steevast gore drollen in het gras liggen.

Ik zou willen dat het in heel Nederland verplicht was om de drollen van je hond op te ruimen. En dat de hondenbezitters zich daar aan zouden houden natuurlijk. Wat zou dat veel overlast schelen!
.
quote:Java schreef op 22 juni 2012 @ 17:13:

- Als ik in het bos wandel, kijk ik of ik paddestoelen of leuke insecten zie om aan mijn kinderen aan te wijzen. Erg storend om dan steeds naar van die ranzige drollen te moeten kijken.

Daar maken mijn kinderen hele leuke grapjes over: "Mama, ik zie een bolusbovist!"

In dit verband vind ik zwerfvuil trouwens net zo irritant. Er moet toch wel iets verkeerd verbonden zijn in je brein als je je lege colablikjes/volle auto-asbakken gewoon in het bos of op straat deponeert.
O oeps Java, ik zie je je bericht hebt weggehaald en ik heb je gequote, Moet ik je quote weghalen?
Ik betaal geen hondenbelasting. Dat hoeft niet in mijn gemeente. Wel zijn ze erg streng in aangelijnt houden en drollen opruimen.

Ik ruim het bijna altijd op, behalve als het 1 meter van de waterkant ligt, dan mag je t laten liggen, tenzij ik er bij kan maar ik daar gebruik van. Overal hangen zakjes, wat is de moeite?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven