hoofdluis
zaterdag 23 juni 2012 om 22:12
Jaja we hebben er wat nieuwe huisdieren bij
Van de week kwam dochter thuis met een brief dat er luis was geconstateerd op school(toen niet bij haar trouwens).Toen kam gekocht en het direct nagekeken.2 dagen later zag ik niks meer.Nu heb ik het nog nooit bij de hand gehad dus dacht er van af te zijn.
vandaag had dochter een feestje en een van de moeders melde dat haar dochter het had.Een andere moeder die kapster was heeft de andere 5 meisjes gecontroleerd en 4 ervan hadden ze,waaronder die van mij.
Nu vertelde die moeder dat er dus behandeld moest worden met shampoo/lotion en ook jassen en beddengoed gewassen moesten worden.Dit vind ik ook allemaal wel logisch ,maar ze zei ook dat beklding banken en bekleding auto helemaal gereinigd moest worden en alle elastiekjes ,borstels en dergelijke vervangen moesten worden.
Hoe nauw ligt dat.?
Heb wel mijn eigen en man zijn haar gedaan met lotion en dochter ook en jassen en bedden goed dus maar wat is jullie ervaring?
Want hoe gaat dat dan? als je zelf alles netjes doet en er zijn op school aantal ouders die er niet zo heel nauw mee zijn dan kom je er toch nooit van af?
En s het bepaalde tijd van het jaar?
Heb nu echt overal jeuk haha
Van de week kwam dochter thuis met een brief dat er luis was geconstateerd op school(toen niet bij haar trouwens).Toen kam gekocht en het direct nagekeken.2 dagen later zag ik niks meer.Nu heb ik het nog nooit bij de hand gehad dus dacht er van af te zijn.
vandaag had dochter een feestje en een van de moeders melde dat haar dochter het had.Een andere moeder die kapster was heeft de andere 5 meisjes gecontroleerd en 4 ervan hadden ze,waaronder die van mij.
Nu vertelde die moeder dat er dus behandeld moest worden met shampoo/lotion en ook jassen en beddengoed gewassen moesten worden.Dit vind ik ook allemaal wel logisch ,maar ze zei ook dat beklding banken en bekleding auto helemaal gereinigd moest worden en alle elastiekjes ,borstels en dergelijke vervangen moesten worden.
Hoe nauw ligt dat.?
Heb wel mijn eigen en man zijn haar gedaan met lotion en dochter ook en jassen en bedden goed dus maar wat is jullie ervaring?
Want hoe gaat dat dan? als je zelf alles netjes doet en er zijn op school aantal ouders die er niet zo heel nauw mee zijn dan kom je er toch nooit van af?
En s het bepaalde tijd van het jaar?
Heb nu echt overal jeuk haha
zaterdag 23 juni 2012 om 22:35
zaterdag 23 juni 2012 om 22:35
Check die rivm richtlijnen even, wassen enzo is achterhaald, ga kammen. Sinds mijn jongste op de middelbare school zit is het hier iedere paar maanden raak. Geen luizenmoeders meer helaas. Prioderm helpt niet, na een nacht in de lotion zie je gewoon nog levende luis. Een tip is: doe een verbandgaasje om je luizenkam, dan zie je gelijk de luizen die je uitkamt zitten.
We maken hier hele diagrammen waarin je ziet dat met kammen de luizen per dag verminderen:-) en het kammen is een mooi moeder dochtermoment.
We maken hier hele diagrammen waarin je ziet dat met kammen de luizen per dag verminderen:-) en het kammen is een mooi moeder dochtermoment.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:38
quote:Esmoreit schreef op 23 juni 2012 @ 22:35:
Check die rivm richtlijnen even, wassen enzo is achterhaald, ga kammen. Sinds mijn jongste op de middelbare school zit is het hier iedere paar maanden raak. Geen luizenmoeders meer helaas. Prioderm helpt niet, na een nacht in de lotion zie je gewoon nog levende luis. Een tip is: doe een verbandgaasje om je luizenkam, dan zie je gelijk de luizen die je uitkamt zitten.
We maken hier hele diagrammen waarin je ziet dat met kammen de luizen per dag verminderen:-) en het kammen is een mooi moeder dochtermoment.
Dat gaasje om de luizenkam is wel een goeie tip.
Het kammen van mijn dochters haar is bij ons nooit een mooi moeder dochtermoment geweest, helaas
Check die rivm richtlijnen even, wassen enzo is achterhaald, ga kammen. Sinds mijn jongste op de middelbare school zit is het hier iedere paar maanden raak. Geen luizenmoeders meer helaas. Prioderm helpt niet, na een nacht in de lotion zie je gewoon nog levende luis. Een tip is: doe een verbandgaasje om je luizenkam, dan zie je gelijk de luizen die je uitkamt zitten.
We maken hier hele diagrammen waarin je ziet dat met kammen de luizen per dag verminderen:-) en het kammen is een mooi moeder dochtermoment.
Dat gaasje om de luizenkam is wel een goeie tip.
Het kammen van mijn dochters haar is bij ons nooit een mooi moeder dochtermoment geweest, helaas
zaterdag 23 juni 2012 om 22:42
quote:Vilma schreef op 23 juni 2012 @ 22:36:
Ook vlooien in de gordijnen?
Ik steek heel wat op van dit topic
Vlooien niet, maar de katten wel. En geloof me, ik ben ooit van vakantie teruggekomen en had op de slaapkamer de vloer niet gedaan. Poezen waren nog niet thuis dus bij gebrek aan poes beten ze mij.
Poezen zitten ook graag op de vensterbanken, lopen langs de gordijnen, spelen er verstoppertje, rollen over de vloerkleden, slapen op de tafellopers..... Echt, als je ooit met een vlooienplaag te maken hebt gehad spuit je álles in .
Ook vlooien in de gordijnen?
Ik steek heel wat op van dit topic
Vlooien niet, maar de katten wel. En geloof me, ik ben ooit van vakantie teruggekomen en had op de slaapkamer de vloer niet gedaan. Poezen waren nog niet thuis dus bij gebrek aan poes beten ze mij.
Poezen zitten ook graag op de vensterbanken, lopen langs de gordijnen, spelen er verstoppertje, rollen over de vloerkleden, slapen op de tafellopers..... Echt, als je ooit met een vlooienplaag te maken hebt gehad spuit je álles in .
zaterdag 23 juni 2012 om 22:46
zaterdag 23 juni 2012 om 22:51
quote:exces schreef op 23 juni 2012 @ 22:34:
Wij hebben zelf 5 katten en vanwege de vlooienmogelijkheid worden bank, kussens, gordijnen enz. ingespoten met anti-vlooienspul. Wel góed spul overigens, geen bolfo.
Op een dag merkte ik dat vliegen wel erg snel doodgingen. Was dus met het inspuiten van de gordijnen ook wat op de ramen terecht gekomen. Puur gif. En toen er eens een heul dikke spin zat heb ik die rechtstreeks bespoten. Erg gemeen eigenlijk, maar ik ben zooooooooo bang voor spinnen. Na een half uurtje was de spin wijlen.
Ik denk dus dat, mocht je huisdieren hebben en vlooizooi gebruiken, je daarmee de luizen ook wel klein krijgt. En anders is het misschien een optie om het spul te kopen.
Een goede tip om van hoofdluis af te komen; zorg dat je kinderen ziek worden. Als ze koorts krijgen vallen de luizen zo van het hoofd af.
De wetenschap is dan ook bezig met de ontwikkeling van een warmteapparaat waarmee luizen gedood kunnen worden. Alles wassen in achterhaald, al zou ik, puur vanwege de psychische kriebels, kussenslopen, beddengoed en jassen wel even in de wasmachine mikken.
Wij hebben zelf 5 katten en vanwege de vlooienmogelijkheid worden bank, kussens, gordijnen enz. ingespoten met anti-vlooienspul. Wel góed spul overigens, geen bolfo.
Op een dag merkte ik dat vliegen wel erg snel doodgingen. Was dus met het inspuiten van de gordijnen ook wat op de ramen terecht gekomen. Puur gif. En toen er eens een heul dikke spin zat heb ik die rechtstreeks bespoten. Erg gemeen eigenlijk, maar ik ben zooooooooo bang voor spinnen. Na een half uurtje was de spin wijlen.
Ik denk dus dat, mocht je huisdieren hebben en vlooizooi gebruiken, je daarmee de luizen ook wel klein krijgt. En anders is het misschien een optie om het spul te kopen.
Een goede tip om van hoofdluis af te komen; zorg dat je kinderen ziek worden. Als ze koorts krijgen vallen de luizen zo van het hoofd af.
De wetenschap is dan ook bezig met de ontwikkeling van een warmteapparaat waarmee luizen gedood kunnen worden. Alles wassen in achterhaald, al zou ik, puur vanwege de psychische kriebels, kussenslopen, beddengoed en jassen wel even in de wasmachine mikken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 23 juni 2012 om 22:55
quote:snoopylynn schreef op 23 juni 2012 @ 22:21:
Als er iets nog viezer is dan luizen in je haar, dan is het luizen in je vriezer...
Krijg gewoon jeuk van dit topic, ondanks dat ik een dierenvriend benKnuffels in een plastic/vuilniszak doen en minstens 48 uur(dichtgeknoopt) in de vriezer, beestjes overleven dat niet en kruipen echt niet zomaar uit die zak.
Als er iets nog viezer is dan luizen in je haar, dan is het luizen in je vriezer...
Krijg gewoon jeuk van dit topic, ondanks dat ik een dierenvriend benKnuffels in een plastic/vuilniszak doen en minstens 48 uur(dichtgeknoopt) in de vriezer, beestjes overleven dat niet en kruipen echt niet zomaar uit die zak.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:57
quote:nouschi schreef op 23 juni 2012 @ 22:24:
1 keer gehad, ik heb mijn hele huis gewassen.
Meerdere malen gehad, heel het huis gewassen/ingevroren en ontsmet!
Eigenlijk is het er weer tijd voor, mijn huis heeft dringend een hysterische poetsbeurt nodig
Tip: de Assy kam en Prioderm netenschuim zo kam je alle neten los, is echt de beste oplossing geweest hier.
1 keer gehad, ik heb mijn hele huis gewassen.
Meerdere malen gehad, heel het huis gewassen/ingevroren en ontsmet!
Eigenlijk is het er weer tijd voor, mijn huis heeft dringend een hysterische poetsbeurt nodig
Tip: de Assy kam en Prioderm netenschuim zo kam je alle neten los, is echt de beste oplossing geweest hier.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:59
wassen is echt achterhaald.
De luizencapes op school schijnen ook onzin te zijn.
(mijn kinderen gebruiken ze braaf)
Eerst een lotion of iets in dei geest gebruiken en dan kammen kammen kammen.
Om de tanden netenkam druk je een verbandgaas naar beneden tegen het handvat aan zeg maar.
Neten krijg ik daar niet mee weg.
Die trek ik er met mijn nagels uit.
Neten blijven ook zitten als ze dood zijn.
Alleen neten die dicht tegen de hoofdhuid zitten zijn "vers"
Ik heb zelf hier een topic geopend ooit dat heette : ik word gek van de neten.
Zoon had allang geen luizen meer maar ik was ondertussen 4x weggestuurd bij de kapper omdat ze weeeeeer een neet vonden.
Nu ben ik zeg maar netenspecialist
De luizencapes op school schijnen ook onzin te zijn.
(mijn kinderen gebruiken ze braaf)
Eerst een lotion of iets in dei geest gebruiken en dan kammen kammen kammen.
Om de tanden netenkam druk je een verbandgaas naar beneden tegen het handvat aan zeg maar.
Neten krijg ik daar niet mee weg.
Die trek ik er met mijn nagels uit.
Neten blijven ook zitten als ze dood zijn.
Alleen neten die dicht tegen de hoofdhuid zitten zijn "vers"
Ik heb zelf hier een topic geopend ooit dat heette : ik word gek van de neten.
Zoon had allang geen luizen meer maar ik was ondertussen 4x weggestuurd bij de kapper omdat ze weeeeeer een neet vonden.
Nu ben ik zeg maar netenspecialist
zaterdag 23 juni 2012 om 23:01
quote:exces schreef op 23 juni 2012 @ 22:34:
Wij hebben zelf 5 katten en vanwege de vlooienmogelijkheid worden bank, kussens, gordijnen enz. ingespoten met anti-vlooienspul. Wel góed spul overigens, geen bolfo.
Op een dag merkte ik dat vliegen wel erg snel doodgingen. Was dus met het inspuiten van de gordijnen ook wat op de ramen terecht gekomen. Puur gif. En toen er eens een heul dikke spin zat heb ik die rechtstreeks bespoten. Erg gemeen eigenlijk, maar ik ben zooooooooo bang voor spinnen. Na een half uurtje was de spin wijlen.
Ik denk dus dat, mocht je huisdieren hebben en vlooizooi gebruiken, je daarmee de luizen ook wel klein krijgt. En anders is het misschien een optie om het spul te kopen.
Een goede tip om van hoofdluis af te komen; zorg dat je kinderen ziek worden. Als ze koorts krijgen vallen de luizen zo van het hoofd af. De wetenschap is dan ook bezig met de ontwikkeling van een warmteapparaat waarmee luizen gedood kunnen worden. Alles wassen in achterhaald, al zou ik, puur vanwege de psychische kriebels, kussenslopen, beddengoed en jassen wel even in de wasmachine mikken.Weet je , hier in de boekhandel staan de sprookjesboeken op de eerste etage. Bij VIVA vind ik ze na 3 muisklikken( dan maar weer het risico van een ban).
Wij hebben zelf 5 katten en vanwege de vlooienmogelijkheid worden bank, kussens, gordijnen enz. ingespoten met anti-vlooienspul. Wel góed spul overigens, geen bolfo.
Op een dag merkte ik dat vliegen wel erg snel doodgingen. Was dus met het inspuiten van de gordijnen ook wat op de ramen terecht gekomen. Puur gif. En toen er eens een heul dikke spin zat heb ik die rechtstreeks bespoten. Erg gemeen eigenlijk, maar ik ben zooooooooo bang voor spinnen. Na een half uurtje was de spin wijlen.
Ik denk dus dat, mocht je huisdieren hebben en vlooizooi gebruiken, je daarmee de luizen ook wel klein krijgt. En anders is het misschien een optie om het spul te kopen.
Een goede tip om van hoofdluis af te komen; zorg dat je kinderen ziek worden. Als ze koorts krijgen vallen de luizen zo van het hoofd af. De wetenschap is dan ook bezig met de ontwikkeling van een warmteapparaat waarmee luizen gedood kunnen worden. Alles wassen in achterhaald, al zou ik, puur vanwege de psychische kriebels, kussenslopen, beddengoed en jassen wel even in de wasmachine mikken.Weet je , hier in de boekhandel staan de sprookjesboeken op de eerste etage. Bij VIVA vind ik ze na 3 muisklikken( dan maar weer het risico van een ban).
zaterdag 23 juni 2012 om 23:06
quote:exces schreef op 23 juni 2012 @ 23:03:
Eindeloos, dat moest je met een sarcasmemodus lezen .
Al klopt het trouwens wel, koorts laat luis verdwijnen. Haren verven (ammonia) wil ook nog wel eens helpen. Maar dat is ook al weer zo iets....
Sorry Exces .
Ik zet mijn modus even aan, en lees opnieuw.
Eindeloos, dat moest je met een sarcasmemodus lezen .
Al klopt het trouwens wel, koorts laat luis verdwijnen. Haren verven (ammonia) wil ook nog wel eens helpen. Maar dat is ook al weer zo iets....
Sorry Exces .
Ik zet mijn modus even aan, en lees opnieuw.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 23 juni 2012 om 23:12
wat ook helpt is thea three oil,het stinkt ongelofelijk ,een druppeltje in de nek en de achter de oren is voldoende,Deze tip heb ik van onze kapster gekregen de luizen hebben een hekel aan deze geur,mijn meiden hebben nog nooit luizen gehad,als er weer een plaag is doe ik een druppel in hun haar in de shampoo op het kussensloop,het werkt echt.Ook ter verkoming van.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
zaterdag 23 juni 2012 om 23:16
quote:Vilma schreef op 23 juni 2012 @ 23:11:
Als je een zoon hebt met hoofdluis kun je net zo goed de tondeuse erover halen. Hoef je ook niet met gif en kammetjes in de weer.
Sommige jongens zijn best ijdel hoor!
Ik heb wel de laatste keer gezegd, nadat ik (of liever gezegd hij) weer bij de kapper werd weggestuurd dat de volgende keer ik idd een tondeuse zou pakken.
Hij had geluk...
Als je een zoon hebt met hoofdluis kun je net zo goed de tondeuse erover halen. Hoef je ook niet met gif en kammetjes in de weer.
Sommige jongens zijn best ijdel hoor!
Ik heb wel de laatste keer gezegd, nadat ik (of liever gezegd hij) weer bij de kapper werd weggestuurd dat de volgende keer ik idd een tondeuse zou pakken.
Hij had geluk...