hoofdluis

23-06-2012 22:12 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaja we hebben er wat nieuwe huisdieren bij



Van de week kwam dochter thuis met een brief dat er luis was geconstateerd op school(toen niet bij haar trouwens).Toen kam gekocht en het direct nagekeken.2 dagen later zag ik niks meer.Nu heb ik het nog nooit bij de hand gehad dus dacht er van af te zijn.



vandaag had dochter een feestje en een van de moeders melde dat haar dochter het had.Een andere moeder die kapster was heeft de andere 5 meisjes gecontroleerd en 4 ervan hadden ze,waaronder die van mij.

Nu vertelde die moeder dat er dus behandeld moest worden met shampoo/lotion en ook jassen en beddengoed gewassen moesten worden.Dit vind ik ook allemaal wel logisch ,maar ze zei ook dat beklding banken en bekleding auto helemaal gereinigd moest worden en alle elastiekjes ,borstels en dergelijke vervangen moesten worden.

Hoe nauw ligt dat.?



Heb wel mijn eigen en man zijn haar gedaan met lotion en dochter ook en jassen en bedden goed dus maar wat is jullie ervaring?



Want hoe gaat dat dan? als je zelf alles netjes doet en er zijn op school aantal ouders die er niet zo heel nauw mee zijn dan kom je er toch nooit van af?



En s het bepaalde tijd van het jaar?



Heb nu echt overal jeuk haha
Alle reacties Link kopieren
Alleen kammen, 1 k p dag. Altijd eerst haar nat maken en flink wat goedkope cremespoeling er in.

Dus kammen met cremespoeling erin. M n dochter heeft erg lang haar, dus daar moet flink wat in.

Daarna gewoon haar wassen.

En ja idd, je denkt er vanaf te zijn, maar paar weken later...
Check die rivm richtlijnen even, wassen enzo is achterhaald, ga kammen. Sinds mijn jongste op de middelbare school zit is het hier iedere paar maanden raak. Geen luizenmoeders meer helaas. Prioderm helpt niet, na een nacht in de lotion zie je gewoon nog levende luis. Een tip is: doe een verbandgaasje om je luizenkam, dan zie je gelijk de luizen die je uitkamt zitten.

We maken hier hele diagrammen waarin je ziet dat met kammen de luizen per dag verminderen:-) en het kammen is een mooi moeder dochtermoment.
Ook vlooien in de gordijnen?



Ik steek heel wat op van dit topic
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat luizen houden van schoon haar een fabeltje was, Gecreëerd omdat er eerst werd gedacht dat het met slechte hygiëne te maken.
quote:Esmoreit schreef op 23 juni 2012 @ 22:35:

Check die rivm richtlijnen even, wassen enzo is achterhaald, ga kammen. Sinds mijn jongste op de middelbare school zit is het hier iedere paar maanden raak. Geen luizenmoeders meer helaas. Prioderm helpt niet, na een nacht in de lotion zie je gewoon nog levende luis. Een tip is: doe een verbandgaasje om je luizenkam, dan zie je gelijk de luizen die je uitkamt zitten.

We maken hier hele diagrammen waarin je ziet dat met kammen de luizen per dag verminderen:-) en het kammen is een mooi moeder dochtermoment.





Dat gaasje om de luizenkam is wel een goeie tip.



Het kammen van mijn dochters haar is bij ons nooit een mooi moeder dochtermoment geweest, helaas
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 23 juni 2012 @ 22:36:

Ook vlooien in de gordijnen?



Ik steek heel wat op van dit topic
Alle reacties Link kopieren
Ben ook luizenmoeder op school . Ik vind dit een leuke vrijwilligerstaak, beter dan vergaderen in de OR.

Hou het ook altijd wel in de gaten . 1 x p mnd ff checken bij je kind.
quote:Vilma schreef op 23 juni 2012 @ 22:36:

Ook vlooien in de gordijnen?



Ik steek heel wat op van dit topic



Vlooien niet, maar de katten wel. En geloof me, ik ben ooit van vakantie teruggekomen en had op de slaapkamer de vloer niet gedaan. Poezen waren nog niet thuis dus bij gebrek aan poes beten ze mij.



Poezen zitten ook graag op de vensterbanken, lopen langs de gordijnen, spelen er verstoppertje, rollen over de vloerkleden, slapen op de tafellopers..... Echt, als je ooit met een vlooienplaag te maken hebt gehad spuit je álles in .
Ja maar Exces, een vlo blijft toch niet in de gordijnen hangen?

Een vlo moet eten, dat is bloed dus mocht er een vlo onverhoopt in de gordijn terecht zijn gekomen dan springt de vlo eruit en gaat het op de grond wachten op een voorbij komende prooi/enkel/poes/hond/egel/ of....de stofzuiger
quote:nouschi schreef op 23 juni 2012 @ 22:24:

1 keer gehad, ik heb mijn hele huis gewassen.







Ik verhuis altijd gewoon.



Magoe: dat was-advies is inderdaad verouderd. De huidige richtlijnen schrijven kammen voor. En kammen. En nog er es kammen.
Alle reacties Link kopieren
quote:exces schreef op 23 juni 2012 @ 22:34:

Wij hebben zelf 5 katten en vanwege de vlooienmogelijkheid worden bank, kussens, gordijnen enz. ingespoten met anti-vlooienspul. Wel góed spul overigens, geen bolfo.



Op een dag merkte ik dat vliegen wel erg snel doodgingen. Was dus met het inspuiten van de gordijnen ook wat op de ramen terecht gekomen. Puur gif. En toen er eens een heul dikke spin zat heb ik die rechtstreeks bespoten. Erg gemeen eigenlijk, maar ik ben zooooooooo bang voor spinnen. Na een half uurtje was de spin wijlen.



Ik denk dus dat, mocht je huisdieren hebben en vlooizooi gebruiken, je daarmee de luizen ook wel klein krijgt. En anders is het misschien een optie om het spul te kopen.



Een goede tip om van hoofdluis af te komen; zorg dat je kinderen ziek worden. Als ze koorts krijgen vallen de luizen zo van het hoofd af.





De wetenschap is dan ook bezig met de ontwikkeling van een warmteapparaat waarmee luizen gedood kunnen worden. Alles wassen in achterhaald, al zou ik, puur vanwege de psychische kriebels, kussenslopen, beddengoed en jassen wel even in de wasmachine mikken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
hoe werkt dat dan met dat gaasje? mischien beetje stomme vraag eigenlijk maar ben ff niet zo helder meer haha
Je trekt het door de tanden heen. Tot het bij het harde deel van de kam zit. Je kamt dus met dat gaasje over de hoofdhuid van je kind en door het witte gaasje zie je na een kamstreek een gevangen luis meteen zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 23 juni 2012 @ 22:21:

Als er iets nog viezer is dan luizen in je haar, dan is het luizen in je vriezer...

Krijg gewoon jeuk van dit topic, ondanks dat ik een dierenvriend benKnuffels in een plastic/vuilniszak doen en minstens 48 uur(dichtgeknoopt) in de vriezer, beestjes overleven dat niet en kruipen echt niet zomaar uit die zak.
quote:nouschi schreef op 23 juni 2012 @ 22:24:

1 keer gehad, ik heb mijn hele huis gewassen.



Meerdere malen gehad, heel het huis gewassen/ingevroren en ontsmet!



Eigenlijk is het er weer tijd voor, mijn huis heeft dringend een hysterische poetsbeurt nodig



Tip: de Assy kam en Prioderm netenschuim zo kam je alle neten los, is echt de beste oplossing geweest hier.
Alle reacties Link kopieren
wassen is echt achterhaald.

De luizencapes op school schijnen ook onzin te zijn.

(mijn kinderen gebruiken ze braaf)

Eerst een lotion of iets in dei geest gebruiken en dan kammen kammen kammen.

Om de tanden netenkam druk je een verbandgaas naar beneden tegen het handvat aan zeg maar.

Neten krijg ik daar niet mee weg.

Die trek ik er met mijn nagels uit.

Neten blijven ook zitten als ze dood zijn.

Alleen neten die dicht tegen de hoofdhuid zitten zijn "vers"



Ik heb zelf hier een topic geopend ooit dat heette : ik word gek van de neten.

Zoon had allang geen luizen meer maar ik was ondertussen 4x weggestuurd bij de kapper omdat ze weeeeeer een neet vonden.

Nu ben ik zeg maar netenspecialist
Alle reacties Link kopieren
quote:exces schreef op 23 juni 2012 @ 22:34:

Wij hebben zelf 5 katten en vanwege de vlooienmogelijkheid worden bank, kussens, gordijnen enz. ingespoten met anti-vlooienspul. Wel góed spul overigens, geen bolfo.



Op een dag merkte ik dat vliegen wel erg snel doodgingen. Was dus met het inspuiten van de gordijnen ook wat op de ramen terecht gekomen. Puur gif. En toen er eens een heul dikke spin zat heb ik die rechtstreeks bespoten. Erg gemeen eigenlijk, maar ik ben zooooooooo bang voor spinnen. Na een half uurtje was de spin wijlen.



Ik denk dus dat, mocht je huisdieren hebben en vlooizooi gebruiken, je daarmee de luizen ook wel klein krijgt. En anders is het misschien een optie om het spul te kopen.



Een goede tip om van hoofdluis af te komen; zorg dat je kinderen ziek worden. Als ze koorts krijgen vallen de luizen zo van het hoofd af. De wetenschap is dan ook bezig met de ontwikkeling van een warmteapparaat waarmee luizen gedood kunnen worden. Alles wassen in achterhaald, al zou ik, puur vanwege de psychische kriebels, kussenslopen, beddengoed en jassen wel even in de wasmachine mikken.Weet je , hier in de boekhandel staan de sprookjesboeken op de eerste etage. Bij VIVA vind ik ze na 3 muisklikken( dan maar weer het risico van een ban).
Eindeloos, dat moest je met een sarcasmemodus lezen .



Al klopt het trouwens wel, koorts laat luis verdwijnen. Haren verven (ammonia) wil ook nog wel eens helpen. Maar dat is ook al weer zo iets....
Alle reacties Link kopieren
Oja , nadat kind luis en neet vrij is , niet te vaak wassen en wel gel in het haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:exces schreef op 23 juni 2012 @ 23:03:

Eindeloos, dat moest je met een sarcasmemodus lezen .



Al klopt het trouwens wel, koorts laat luis verdwijnen. Haren verven (ammonia) wil ook nog wel eens helpen. Maar dat is ook al weer zo iets....



Sorry Exces .

Ik zet mijn modus even aan, en lees opnieuw.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als je een zoon hebt met hoofdluis kun je net zo goed de tondeuse erover halen. Hoef je ook niet met gif en kammetjes in de weer.
Alle reacties Link kopieren
wat ook helpt is thea three oil,het stinkt ongelofelijk ,een druppeltje in de nek en de achter de oren is voldoende,Deze tip heb ik van onze kapster gekregen de luizen hebben een hekel aan deze geur,mijn meiden hebben nog nooit luizen gehad,als er weer een plaag is doe ik een druppel in hun haar in de shampoo op het kussensloop,het werkt echt.Ook ter verkoming van.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
o ja de geur is na een uurtje wel verdwenen.,maar gaat verder in de huid zitten.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 23 juni 2012 @ 23:11:

Als je een zoon hebt met hoofdluis kun je net zo goed de tondeuse erover halen. Hoef je ook niet met gif en kammetjes in de weer.



Sommige jongens zijn best ijdel hoor!

Ik heb wel de laatste keer gezegd, nadat ik (of liever gezegd hij) weer bij de kapper werd weggestuurd dat de volgende keer ik idd een tondeuse zou pakken.

Hij had geluk...
Alle reacties Link kopieren
die olie heet soms ook 'behandelingsolie' (Kruidvat). Kost weinig, gebruik het ook wel eens voor eczeem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven