Zelfmeldingsplicht
vrijdag 22 juni 2012 om 03:05
Hoi,
Even een korte uitleg van mijn topic titel:
messchien herken je dit: een paar weken eindelijk vrij van je werk waarin je voorgenomen hebt om thuis een aantal klusjes/aankopen te doen waar je normaal nooit genoeg tijd voor hebt. Alleen schort het nogal aan zelfdicipline en niemand in huis die je verplicht stelt om optijd op te staan. Dus blijf je 'nog even' lekker liggen en slaap je tot halverwege de middag uit en ben je futloos om nog iets te doen.
Ik ga mezelf de aankomende weken verplicht stellen om mij s'morgens hier te melden, zodat ik een verplichting heb. (een soort van stok achter de deur) En als ik me, laten we zeggen voor 10:00 uur in de ochtend nog niet gemeld heb, mogen jullie mij verwijten dat ik te laat ben. Dit zal mijn zelfdicipline alleen maar versterken.
Tot morgen!
Even een korte uitleg van mijn topic titel:
messchien herken je dit: een paar weken eindelijk vrij van je werk waarin je voorgenomen hebt om thuis een aantal klusjes/aankopen te doen waar je normaal nooit genoeg tijd voor hebt. Alleen schort het nogal aan zelfdicipline en niemand in huis die je verplicht stelt om optijd op te staan. Dus blijf je 'nog even' lekker liggen en slaap je tot halverwege de middag uit en ben je futloos om nog iets te doen.
Ik ga mezelf de aankomende weken verplicht stellen om mij s'morgens hier te melden, zodat ik een verplichting heb. (een soort van stok achter de deur) En als ik me, laten we zeggen voor 10:00 uur in de ochtend nog niet gemeld heb, mogen jullie mij verwijten dat ik te laat ben. Dit zal mijn zelfdicipline alleen maar versterken.
Tot morgen!
maandag 25 juni 2012 om 09:46
maandag 25 juni 2012 om 17:12
Gisteravond later naar bed gegaan omdat dat wel kon, dacht ik.
Vanmorgen was ik klaarwakker en bezig met een beetje aan de huishouding. Maar in de loop van de dag raakte ik toch vermoeid en was niet vooruit te branden. Probleem verholpen door toch maar even een uurtje te gaan dutten en dat is iets later geworden.
quote:polonaise schreef op 25 juni 2012 @ 09:46:
Zozo, das mooi op tijd!
Probeer het eens met een gewoon ritme! Niet elke dag op willekeurige tijden opstaan en naar bed.. Je moet niet alleen voor jezelf beslissen wanneer je opstaat, maar ook wanneer je naar bed gaat..
Verder zou ik vooral verdergaan met lijstjes maken ...
Daar heb je wel een punt. Ik denk dat 9 a 10 uurtjes slaap per nacht voldoende moet zijn. (ik weet dat niet iedereen evenveel slaap nodig heeft) Als ik moet werken sta ik overigens om 6:40 uur op en soms een uurtje eerder.Wellicht heeft dat er nu ook invloed op.
Ik heb een geschreven lijstje hier hangen met klusjes, voor zowel als het slecht weer is (klusjes die binnen te doen zijn) en buitenklusjes. Ik heb zelfs een 'nog aan te schaffen' lijstje.
En nu koken.
Vanmorgen was ik klaarwakker en bezig met een beetje aan de huishouding. Maar in de loop van de dag raakte ik toch vermoeid en was niet vooruit te branden. Probleem verholpen door toch maar even een uurtje te gaan dutten en dat is iets later geworden.
quote:polonaise schreef op 25 juni 2012 @ 09:46:
Zozo, das mooi op tijd!
Probeer het eens met een gewoon ritme! Niet elke dag op willekeurige tijden opstaan en naar bed.. Je moet niet alleen voor jezelf beslissen wanneer je opstaat, maar ook wanneer je naar bed gaat..
Verder zou ik vooral verdergaan met lijstjes maken ...
Daar heb je wel een punt. Ik denk dat 9 a 10 uurtjes slaap per nacht voldoende moet zijn. (ik weet dat niet iedereen evenveel slaap nodig heeft) Als ik moet werken sta ik overigens om 6:40 uur op en soms een uurtje eerder.Wellicht heeft dat er nu ook invloed op.
Ik heb een geschreven lijstje hier hangen met klusjes, voor zowel als het slecht weer is (klusjes die binnen te doen zijn) en buitenklusjes. Ik heb zelfs een 'nog aan te schaffen' lijstje.
En nu koken.
dinsdag 26 juni 2012 om 10:18
Goeiemorgen, respect van een 'trouwe' lezer 's morgens
Ik wens je een productieve en fijne dag toe, LH!
dinsdag 26 juni 2012 om 11:07
dinsdag 26 juni 2012 om 11:21
dinsdag 26 juni 2012 om 11:32
Zoveel 'moetjes' in mijn vakantie heb ik niet om vroeg op te moeten staan. Naar een wekker luisteren lukt mij echt niet, mijn mandje is dan nog lekker warm en de wekker uit zetten is zo gepiept. Als ik ruim op tijd naar bed ga (zo rond 23:00 uur) weet ik wel dat het gaat lukken, maar om dat vast te houden vraagt ook om discipline.
Resultaat is goed, weer een lekker fris koppie
Resultaat is goed, weer een lekker fris koppie
woensdag 27 juni 2012 om 09:05
Heb jij serieus 9 á 10 uur slaap per nacht nodig? Ik vind al dat ik zo veel nodig heb (ik gedij het best op 8,5) maar ik gedij vooral het beste op een regelmatig ritme. Dus niet de ene avond om 10 uur en de andere avond om 12 naar bed, maar altijd ongeveer op dezelfde tijd naar bed en ongeveer op dezelfde tijd eruit. Overigens heb ik dan ook geen wekker nodig, dan word ik automatisch op hetzelfde tijdstip wakker.