maat haarband

24-06-2012 20:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak voor een feestje verkleedkleding voor een groepje meisjes in de leeftijd van 2 tot 6 jaar. Bij de outfit wil ik graag een hoofd- /haarband maken maar heb geen idee welke maat ik aan moet houden.

Denk dat als ik de maat van mijn eigen hoofd pak het veel te groot is voor die kleintjes, maar welke maat moet ik dan aanhouden? Ik kan er maar een klein stukje elastiek tussen zetten dus de omtrek moet wel ongeveer goed zijn. Zit er veel verschil tussen de 2 en de 6 jarigen?

Ik heb geen kinderen dus kan het niet nameten. Wil het ook niet aan de mama's vragen want het is een verrassing.

Iemand enig idee? Of misschien wil iemand even voor me meten?
Hoi!

Heb het even voor je opgezocht. (Ik heb zelf een driejarig meisje, maar dat slaapt nu )

Met twee jaar is de hoofdomtrek (voor Nederlandse meisjes) gemiddeld 48 cm, met 4 jaar 50 en met 6 jaar 51.

Succes!
Ik was ook al bezig, die van mij ligt ook op bed. Heb een groeicurve voor je opgezocht:

http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_m_0-4jr2.pdf
Kun je er geen klittenband of anderzins verstelbare sluiting van maken>
vast een stomme vraag maar is dat niet de omtrek van het hoofd als je meet horizontaal over het voorhoofd en dan in een rechte lijn naar achter? (snap je wat ik bedoel :-)

ik moet de maat hebben als je meet van door op het hoofd en dan achter de oren langs en dan eindigend net boven de nek zoals een haarband zit zeg maar.

beetje moeilijk uit te leggen...
De hoofomtrek van deze curve wordt officieel gemeten over de grootste omtrek van het hoofd, dus over het voorhoofd en de bobbel op het achterhoofd, zeg maar.

Ik denk dus dat dit ook de omtrek is die jij moet hebben.
Nee, dit is de horizontale maat. Misschien kijken hoe groot jouw omtrek horizontaal is. En dan beetje schatten hoe het van boven naar beneden zal zijn adhv jouw maat?
Overigens vind ik het idee van Borderwalk ook niet gek. Als er dus maar een cm of 2-3 speling in zit, kun je dat wel opvangen met klittenband oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven